2009 Установа-розробник — Дніпропетровська державна медична академія, кафедра факультетської терапії та ендокринології


Скачати 1.02 Mb.
Назва 2009 Установа-розробник — Дніпропетровська державна медична академія, кафедра факультетської терапії та ендокринології
Сторінка 1/13
Дата 20.03.2013
Розмір 1.02 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13



НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ПОЗААУДИТОРНОЇ ТА АУДИТОРНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ 4 КУРСУ ЗА ПРОГРАМОЮ

«ВНУТРІШНЯ МЕДИЦИНА»

Модуль 1: ендокринологія, гастроентерологія, пульмонологія, гематологія ( 270 учбових годин: 155 - аудиторних, 40 - лекційних, 75 - позааудиторної самостійної роботи; 5 змістових модулів, 9 кредитів)


Дніпропетровськ

2009
Установа-розробник — Дніпропетровська державна медична академія,

кафедра факультетської терапії та ендокринології

Авторський колектив:
Черкасова О.Г. — доцент кафедри факультетської терапії та ендокринології ДДМА, к.м.н.

Богацька К.Є. — доцент кафедри факультетської терапії та ендокринології ДДМА, к.м.н.
Тищенко І.В. асистент кафедри факультетської терапії та ендокринології ДДМА, к.м.н
Чурсинова Т.В асистент кафедри факультетської терапії та ендокринології ДДМА, к.м.н
Гарагуля Г.А. асистент кафедри факультетської терапії та ендокринології ДДМА, к.м.н
Павленко О.Б. асистент кафедри факультетської терапії та ендокринології ДДМА, к.м.н
Гуржий О.В. асистент кафедри факультетської терапії та ендокринології ДДМА, к.м.н

За редакцією члена-кореспондента АМН України, д. м. н., професора Перцевої Т.О.


Рецензенти:
Візір В.А. завідувач кафедри внутрішніх хвороб № 2 Запорізького державного медичного університету, д.м.н. , професор
Островський М.М. завідувач кафедри внутрішньої медицини №3 Івано-Франківського національного медичного університету, д.м.н. , професор
Інструкція по роботі з протоколами для практичних занять

за програмою внутрішня медицина, модуль 1
Протокол занять складається з двох частин. На початку кожного протокола наведено перелік практичних навичок, опанування якими є необхідним для повноцінного засвоєння теми.

Перша частина є позааудиторною самостійною роботою студентів. У теоретичній частині студент повинен висвітлити основні питання вивчаємої теми у вигляді короткого конспекту. Для кожної теми провідними є наступні питання:

  1. визначення;

  2. етіологія;

  3. патогенез;

  4. сучасна класифікація;

  5. клінічна картина, при вивченні якої необхідно приділяти увагу виділенню клінічних синдромів, що є характернми для даного захворювання;

  6. діагностика, з визначенням провідного лабораторного чи інструментального методу діагностики;

  7. лікування з урахуванням сучасних стандартів, що прийняті на Україні.

Заключна частина самостійної підготовки включає клінічну задачу (перелік задач на стр.), при вирішенні якої необхідно виділити клінічні синдроми та на їх підставі спробувати визначити захворювання, для яких характерні дані синдроми, сформулювати план обстеження та лікування. Ступінь підготовки студента до практичного заняття за повнотою викладення конспекту теми, вирішенням ситуаційційної задачі та результатами тестів вихідного контролю.
Друга частина, яка виконується під час аудиторної самостійної роботи студенти проводять роботу над клінічною ситуацією: курація тематичного хворого. Оформлюється за стандартною схемою курації хворого:

  • скарги;

  • анамнез захворювання;

  • анамнез життя, з акцентом на тих факторах, що могли мати вплив на формування захворювання;

  • фізикальні дані;

  • попередній діпгноз;

  • план обстеження;

  • клінічні синдроми з урахуванням додаткових методів обстеження;

  • формулювання клінічного діагнозу за схемою:

    • Основний діагноз:

    • Ускладнення основного захворювання

    • Супутня патологія

  • план лікування даного хворого.

При роботі над складанням симптомокомплексу, формулюванням клінічного діагнозу та складанням покрокової стратегії діагностики та лікування студенти 4-го курсу підвищують рівень клінічного мислення порівняно з попередніми курсами навчання, коли формулювались базові знання з етіології, патогенезу та основних клінічних проявів захворювань. Продиться розбір кожного клінічного випадку у ліжка хворого та в аудиторії. Паралельно до роботи з теоретичним змістом теми викладач перевіряє ступінь володіння студентом практичними навичками. В кінці кожного практичного заняття проводиться підсумкове тестування.

ЗМІСТ
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1: ОСНОВИ ДІАГНОСТИКИ, ЛІКУВАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ОСНОВНИХ ХВОРОБ ЕНДОКРИННОЇ СИСТЕМИ

Тема 1. Цукровий діабет, класифікація, етіологія, патогенез, клініка, діагностика….…......8

Тема 2. Цукровий діабет тип 1 і 2, сучасні методи терапії……………………………….....12

Тема 3. Хронічні ускладнення цукрового діабету: діабетична ретинопатія, нефропатія, нейропатія та діабетична стопа. Особливості перебігу та лікування цукрового діабету у хірургічних хворих та при вагітності…………...………………………………………….....16

Тема 4. Невідкладні стани за цукрового діабету …………………………………………….20

Тема 5. Йододефіцитні захворювання щитоподібної залози. Ознаки ендемічної місцевості за ВООЗ. Клініка, діагностика, профілактика та лікування. Тиреотоксикоз. Клінічні форми. Діагностика, лікування…………………………………………………..…………….24

Тема 6.Гіпотиреоз. Класифікація, діагностика, клініка, лікування. Тиреоїдити. Рак щитоподібної залози та захворювання при щитоподібних залоз…………………………...28

Тема 7. Хронічна недостатність кори надниркових залоз. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, профілактика та лікування. Гостра недостатність кори надниркових залоз. Захворювання гіпоталамо-гіпофізарної системи, порушення росту. Ожиріння…………...36

Тема 8. Захворювання статевих залоз.Гормонально-активні пухлини надниркових залоз............................................................................................................................................. 40

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2: ОСНОВИ ДІАГНОСТИКИ, ЛІКУВАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ОСНОВНИХ ХВОРОБ ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ

Тема 9. Основні симптоми гастроентерологічної патології. Методи дослідження в гастроентерології. Хронічні гастрити. Гастроезрфагеальна рефлюксна хвороба. Шлункова диспепсія…………………………………………………..…………………………………….45

Тема 10. Виразкова хвороба та інші виразки шлунку та 12-палої кишки………….............53

Тема 11. Жовчнокам'яна хвороба, хронічний холецистит та функціональні біліарні порушення………………………………………………………………………………………57

Тема 12. Хронічні захворювання тонкої кишки: целіакія та інші ентеропатії. Хронічні захворювання товстої кишки: неспецифічні коліти та синдром подразненої кишки……...61

Змістовий модуль 3: Основи діагностики, лікування та профілактики основних хвороб органів дихання

Тема 13. Основні симптоми та синдроми пульмонологічної патології. Методи обстеження в пульмонології…………………………………………………………………………………67

Тема 14. Хронічні обструктивні захворювання легень: хронічний бронхіт та емфізема легенів…………………………………………………………………………………………...71

Тема 15. Бронхіальна астма……………………………………………………………………75

Тема 16. Пневмонії……………………...……………………………………………………...79

Тема 17. Плеврити та плевральний випіт …………………………………………………....83

Тема 18. Інфекційно-деструктивні захворювання легень та легенева недостатність …….87

Тема 19. Інтерстіциіальні захворювання легень: ІФА, саркоидоз, еозинофільний інфільтрат.....................................................................................................................................91

Тема 20. Ускладнення при легеневій патології: порушення вентиляційної функції легень, легенева недостатність, пневмоторакс, легеневе серце…………………………………...…95

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 4: ОСНОВИ ДІАГНОСТИКИ, ЛІКУВАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ОСНОВНИХ ХВОРОБ СИСТЕМИ КРОВООБІГУ

Тема 21. Есенціальна артеріальна гіпертензія. Атеросклероз …………………………….100

Тема 22. Вторинні артеріальні гіпертензії .Нейроциркуляторна дистонія……………..…108

Змістовий модуль 5: Основи діагностики, лікування та профілактики основних хвороб крові та кровотворних органів

Тема 23. Анемії………………………………………………………………......................…117

Тема 24. Гострі та хронічні лейкемії………………………………………………………...121

Тема 25. Лімфоми та мієломна хвороба. Гемофілії та тромбоцитопенічна пурпура…….125

Ситуаційні задачі.....................................................................................................................133

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1: ОСНОВИ ДІАГНОСТИКИ, ЛІКУВАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ОСНОВНИХ ХВОРОБ ЕНДОКРИННОЇ СИСТЕМИ

(75 ГОДИН, 2,5 КРЕДИТИ)
Конкретні цілі

Студенти повинні:

  • проводити опитування та фізикальне обстеження пацієнтів із захворюваннями ендокринної системи;

  • обгрунтовувати застосування основних інвазивнх та неінвазивнх діагностичних методів, що застосовуються в ендокринології, визначати показання та протипоказання для їх проведення, можливі ускладнення;

  • визначати етіологічні та патогенетичні фактори ендокринних захворювань;

  • виявляти типову клінічну картину ендокринних захворювань;

  • виявляти основні варіанти перебігу та ускладнення ендокринних захворювань;

  • складати план обстеження хворих із основними ендокринними захворюваннями;

  • проводити диференціальний діагноз, обґрунтовувати та формулювати діагноз при основних ендокринних захворюваннях;

  • призначати лікування, проводити первинну та вторинну профілактику при основних ендокринних захворюваннях;

  • діагностувати та надавати допомогу при невідкладних станах в ендокринології;

  • демонструвати володіння морально-деонтологічними принципами медичного фахівця та принципами фахової субординації.


Практичні навички, якими студент повинен опанувати під час самостійної підготовки та під час практичних занять:

  • толерантності до глюкози, глікемічний та глюкозуричний профіль, С-пептид, НвА1с);

  • опанування навичками надання медичної допомоги у хворих з кетоацидозом, за діабетичної та гіпоглікемічної ком;

  • опанування навичками визначення ступеня зоба;

  • опанування навичками трактування даних ультразвукового обстеження та доплерографії щитоподібної залози;

  • опанування навичками трактування результатів ЕКГ та рефлексометрії для характеристики функції щитоподібної залози;

  • опанування навичками трактування даних гормонального обстеження, ультразвукового обстеження, артеріографії надниркових залоз;

  • опанування навичками трактування даних комп’ютерної томографії, МРТ надниркових залоз, черепа;

  • опанування навичками визначення ступеня ожиріння по ІМТ;

  • опанування навичками оцінки статевого розвитку;

опанування навичками трактування «кісткового віку» за даними рентгенографії.

ТЕМА 1: Цукровий діабет, класифікація, етіологія, патогенез, клініка, діагностика.
Визначення цукрового діабету. Епідеміологія діабету в Україні і світі, прогноз захворюваності, поширеність цукрового діабету в різних вікових групах. Етіологія і патогенез цукрового діабету. Цукровий діабет тип 1: роль вірусної інфекції та автоімунних процесів, генетичної схильності. Цукровий діабет тип 2: роль генетичної схильності, ожиріння, зовнішніх факторів. Імунорезистентність та порушення секреції інсуліну. Класифікація порушень глікемії (ВООЗ, 1999 р.), клінічні форми цукрового діабету. Клініка цукрового діабету. Основні клінічні симптоми цукрового діабету. Ознаки різних типів діабету. Характеристика уражень внутрішніх органів за цукрового діабету: серцево-судинної системи, гепатобіліарної системи, органів сечовиділення, діабетичні остеортропатії. Діагностика цукрового діабету. Критерії діагностики цукрового діабету та інших категорій гіперглікемії (ВООЗ, 1999 р.). Показання та правила проведення глюкозотолерантного тесту. Діагностичне значення визначення глікованого гемоглобіну, фруктозаміну, С-пептиду, глюкозурії, кетонурії.

ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ:

  1. Опанування навичками аналізувати дані лабораторних методів дослідження (тест толерантності до глюкози, глікемічний та глюкозуричний профіль, С-пептид, НвА1с).

  2. Опанування навичками надання медичної допомоги у хворих з кетоацидозом, за діабетичної та гіпоглікемічної ком.

  3. Курація хворого з письмовим обґрунтування діагнозу.

Позааудиторна робота

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Практичне завдання: виділити основні синдроми, визначити захворювання, що мають данні синдроми. Для більш вірогідного діагнозу скласти план обстеження та план лікування

Аудиторна робота

Oцінка за тести вихідного контролю:


Курація хворих, рішення ситуаційної задачі

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка за практичні навички:
Підсумковий контроль:

Підсумковий бал:

Підпис викладача:

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Схожі:

ДЗ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ» КАФЕДРА АКШЕРСТВА ТА ГВНЕКОЛОГІЇ Д о в і дникстудент а
України ІІІ-ІУ рівнів акредитації складена для спеціальностей “Стоматологія” 110106, напряму підготовки 1101 “Медицина” у відповідності...
Заняття 5
Державний заклад «Дніпропетровська медична академія міністерства охорони здров’я україни»
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДИТЯЧА ХІРУРГІЯ
Розробники: Дніпропетровська державна медична академія (проф. В. А. Дігтяр, проф. В.І. Сушко, доц. Л. М. Харитонюк, доц. О. М. Барсук,...
Аннали Мечниковського Інституту
...
Повна назва: ПОВНЕ ТОВАРИСТВО «МК ЛОМБАРД ШПЕНЮК, ШЕЛАЄВА» (надалі по тексту «Установа».)
Місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Маршала Малиновського, б. 110А
Вивчення роботи УВЧ-терапії
ОСНАЩЕННЯ: апарат для УВЧ-терапії; розчин NaCl (1…2% концентрація), касторове масло, розміщені в сосуди однакового об’єму й форми;...
Календарно-тематичний план практичних занять модуля «Медична психологія»...
Календарно-тематичний план практичних занять модуля «Медична психологія» для студентів 2-го медичного факультету 4 курса в осінньому...
ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МІСЬКА РАДА ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЕКОНОМІКИ...
«Стратегія розвитку міста Дніпропетровська до 2025 року», яка відбудеться 25 лютого 2010 р за адресою: м. Дніпропетровська, вул....
ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВОЇ ТЕРАПІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
У статті розкрито основні питання використання ігрової терапії у роботі з дітьми дошкільного віку. Дано опис програми корекційно-розвивальних...
4 2013 ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА
Укладачі: Т. М. Бубнова, Ю. М. Вишнівецька, Г. М. Калашник, Т. В. Осадча, В. Г. Шишкіна
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка