|
Скачати 189.85 Kb.
|
4 клас Відкритий урок з української мови Тема: «Я все про тебе знаю, Іменнику» Мета:
Обладнання: схеми-опори, картки для роботи в групах, картки для індивідуальної роботи, сигнальні картки, гербарій лікарських рослин, аудіозапис, магнітофон, настій зілля лікарських рослин (фітотерапія). Тип уроку: узагальнення й систематизації знань. Форма проведення: ток-шоу. Хід уроку І. Організація класу. — Діти, гарний у вас настрій? — Так. — Який? — Отакий! — Тепер поверніться до наших гостей, посміхніться, щоб ваш гарний настрій передався їм! — А тепер до роботи! — Хто любить дивитися телевізор? — Я також люблю. — А хто з вас бачив телепередачу «Я все про вас знаю»? — Хто її ведучий? — А ви б хотіли взяти участь у такому ток-шоу? — Але це шоу проходить у Києві, і ми не зможемо зараз туди потрапити, тому я пропоную подумки майнути до студії телеканалу «Інтер» і взяти участь у цій телепрограмі. — Отже, розпочинаємо наше ток-шоу і в студії з вами я, Кислицька Алла Вікторівна! Також в залі присутні глядачі, групи експертів та гості, які з'являться тут з хвилини на хвилину. Тема нашої телепередачі: «Я все про тебе знаю, Іменнику»! — Тема для вас не нова і ми зараз дізнаємося, що ж ви знаєте про іменник? ІІ. Узагальнення й систематизація знань. 1. Іменниками можуть бути назви істот, які відповідають на питания «хто?» і назвами неістот, які відповідають на питания «що?». 2. 1менники бувають загальними і власними. 3. Мають рід: жіночий, чоловічий, середній. 4. Змінюється за числами. 5. Змінюється за питаннями. — Насправді, ви багато знаете про іменник, а щоб у цьому переконатися, виконайте декілька завдань. «Вибірковий диктант». Випишіть усі іменники, які є у вірші. Багата наша Україна На гарні лікарські рослини. Калина, м'ята і малина, Які це дивнії перлини, Якщо вживати їх щоднини – Корисно буде для людини. Пораду цю запам'ятай, На зиму їх заготовляй. ІІІ. Основна частина. Ведуча. До нашої студії завітав перший гість програми - це майбутній знавець природничих наук. Він детальніше нам розкриє поняття категорії «істоти та неістоти». Гість. Всі ми звикли ставити питания «хто?» - до живих істот, а питания «що?» - до неживих предметів. Але мовні поняття дещо різняться від природничих: рослини - це жива природа, а в українській мові до слова «рослини» - ставимо питания «що?». Так: що? - липа, малина, дуб і т.д.
Вчитель. Так, все вірно. Але інколи важко визначити поняття істоти та неістоти в іменниках, які мають абстрактні значення, тобто, це слова, які ми вживаємо, але не бачимо, не можемо відчути на дотик, це такі іменники: любов, доброта, мужність, холод і т. д. Ці іменники завжди відповідають на питания «що?». Наступне завдання. У кожній групі є картки зеленого та червоного кольору. Із зелених карточок виписуємо іменники, які означають назви істоти, а з червоних - ті іменники, які означають неістоти. Людство, небо, квітка, тварини, комаха, доброта, учень, сонце, дітвора, рослина. Людство, небо, квітка, тварини, комаха, доброта, учень, сонце, дітвора, рослина. Перевірка (сигнальні картки: червоні та зелені).
Історія про велику букву Жила-була маленька буква. Її часто пропускали, недописували, а інколи просто не помічали. Засмутилася маленька буква, і вирішила все змінити. Подумала: «А що, коли я перейду з середини речення на початок». I сталось диво-дивнеє. Стали поважати малу букву, і писали її вже великою. Але цього їй було замало. Захотілося ій дати ймення містам, вулицям, річкам і морям, горам і долинам. Після цього її почали шанувати ще більше. Але і цього їй було мало. Задумала вона приєднатися до імен, по-батькові, прізвищ. Від цього вона стала ще більшою і товстішою. 3 тих пір всі ці слова, в які вона потрапила, пишуться з великої букви. — Тож в яких випадках іменники пишуться з великої букви? — З малої букви? — А зараз вас чекає чергове завдання. «Каліграфічна хвилинка». На дошці записане речення, перепишіть його. У заповіднику Асканія-Нова зібрано різні види рідкісних та лікарських рослин. — Назвіть власні іменники. — Загальні іменники. Ведуча. Вітаємо оплесками нашого слідуючого гостя - це майбутній мовознавець. Він нам розповість про рід іменників. Мовознавець. На відміну від прикметників категорія роду іменника стала: Ромашка - жіночий рід завжди. Подорожник - чоловічий рід завжди. Сонце - середнш рід завжди. — Як визначити рід іменника? — Щоб визначити рід іменника треба підставити такі слова: Вона моя - іменник жіночого роду; Він мій - іменник чоловічого роду; Воно моє - іменник середнього роду. — А тепер ми з`ясуємо, як ви зрозуміли нашого мовознавця. У зошитах на полях позначені кружечки різних кольорів: Червоний колір - іменник жіночого роду; Синій колір - іменник чоловічого роду; Зелений колір - іменник середнього роду. Завдання: виписати лише іменники даного роду. Вчитель показує гербарії лікарських рослин, учні називають цю рослину і записують відповідно до завдання. Перевірка (сигнальні картки).
Щоб здоровим бути нівроку – Треба рано встати, На зарядку шикуватись I не лікуватись. Руки вгору, ноги - ширше – На носочки піднімися, На рахунок ти швиденько В різні боки нахилися. Раз, два, три: присіли, встали, Якнайшвидше пострибали! Біг на місці починай! Веселіш! Не відставай! Ось скінчилася зарядка – Із здоров'ям все в порядку. Вчитель: Зілля різне, страви, води – Все вживаєш, як хворієш. Бігаєш, шукаєш ліки, На них грошей не нажалієш. Та не купиш і за гроші Ти здоров'я, мій хороший! — Зберегти здоров'я, попередити хворобу допоможуть лікарські рослини. — Пийте відвари з лікарських рослин!!! Рецепт: Для заварювання використовують такі рослини: м'яту, мелісу, шипшину, ромашку, малину. Такий чай заварюють, як звичайний; заливають окропом, а потім запарюють 5-10 хвилин. — Цей відвар сприяє зміцненню організму, заспокоює нервову систему, а також збагачує наш організм вітамінами, які нам дуже потрібні у ці дні. — А ось і наш гість. Гість. Я - Ризотом-правознай. У мене незвичайне ім'я. Ризотомами у минулому називали людей, які збирали лікарські трави. Я пишаюся своїми далекими працьовитими предками. Лікувальні властивості рослин – незаперечні. х використовують не лише люди, а й тварини. — У мене завдання для наших експертів: Написати твір-мініатюру пізнавального характеру про дану рослину. Робота в групах: — В групах вже є командир, який несе відповідальність за свою групу, каліграф, який найшвидше пише і секундант, який слідкує за часом. — Почали! Перевірка! Ведуча. Зустрічайте наступного гостя - це майбутній історик. Знання про іменник - безмежні. Всі ви знаєте, що іменники змінюються за числами. Наприклад: рослина - рослини, кущ - кущі 1 т.д. ... Гість. У мене з собою такі речі, визначити число цих іменників: Ліки - множина; Молоко - однина; Ножиці - множина; Кефір - однина. Завдання по групах: скласти речения з даними іменниками, визначити основу речення. Перша група - ліки; Друга група - молоко; Третя група - ножиці; Четверта група - кефір; П'ята група - іменники (молоко) і (кефір) - в одному реченні. Перевірка! Ведуча. Ви вже знаєте, що іменники змінюються за питаннями і наші експерти зараз попрацюють самостійно. Робота з підручником. - відкрили підручники на сторінці 47, вправа 97. + прочитати текст вголос. + підібрати заголовок. + поставити питания до будь-яких чотирьох виділених іменників (на види). П'ята група ставить питання до всіх виділених іменників - працюємо самостійно в зошитах. Зошити залишаємо на партах. IV. Підсумок уроку. Для мене було нов им дізнатися! ... I тепер я можу розповісти! ... V. Домашнє завдання: Картка для індивідуальної роботи (диференщійовано). Література:
|
УРОК З ВИКОРИСТАННЯМ ЛЯЛЬОК ТЕМА. СОРОКА-БІЛОБОКА ВСЕ СТРЕКОЧЕ ТА МЕТА. Закріпити і повторити знання учнів з математики, української мови, я і України, основи здоров'я. Формувати навички швидких... |
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови.... Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі |
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого... У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення... |
Уроку Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного... |
Слова та голос – більш нічого А я… я просто вже не можу від тебе нікуди відірватися, бо ти сильна. Більшої сили в світі не існує. А головне – частина мене самої.... |
Уроку: • узагальнити і систематизувати знання учнів про дієслово як частину мови Сьогодні у нас незвичайний урок української мови. Я запрошую вас у подорож до чарівної, неймовірної, яскравої Галактики – Мова, до... |
Свято «Прощавай, Букварику!» Учень ... |
Урок-подорож з української мови та математики Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої... |
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист... Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика... |
На уроках української мови У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий... |