|
Скачати 67.99 Kb.
|
Тема уроку:Узагальнення знань з теми «Дієслово» Мета уроку: • узагальнити і систематизувати знання учнів про дієслово як частину мови; • закріплювати навик правопису особистих ненаголошених закінчень дієслів; • закріплювати уміння визначати відмінювання дієслів, уміння розпізнавати часові форми дієслова; • розвивати орфографічну зіркість, уміння узагальнювати і абстрагувати, навик самостійної роботи, комунікативні здібності; • виховувати відчуття взаємодопомоги, активізувати інтерес до предмету за допомогою вживання нформаційно-комп'ютерних технологій. Обладнання :компютер, екран-монітор, презентація, малюнок ракети Хід уроку
– Сьогодні у нас незвичайний урок української мови. Я запрошую вас у подорож до чарівної, неймовірної, яскравої Галактики – Мова, до системи Морфологія, на планету, назва якої є тема нашого уроку. – Але нам потрібно сьогодні повторити основні поняття, по темі яку ми завершили. Дізнатися про тему сьогоднішнього уроку нам допоможуть планети Сонячної системи. Зараз вони всі вишукувались для вас в один рід. Якщо ви правильно пригадаєте назви всіх планет – Вам відкриється тема уроку.слайд1,2 - Що у вас вийшло?(дієслово) III. Постановка теми, цілей уроку. – Ми немало попрацювали над даною темою. Сьогодні у нас завершуючий урок по темі «Дієслово». – Які мету ви поставите перед собою на уроці? – Сьогодні нам належить систематизувати всі наші знання про дієслово. Підсумком нашого уроку стане зупинка на планеті «Дієслово». Супутниками планети Дієслово стануть основні поняття по темі «Дієслово». Каліграфічна хвилинка. Написання букви слайд3 ІУ. Узагальнення знань. – Хто управляє ракетою? – За його здоров'ям ретельно стежать лікарі. Уявіть, що ви космонавти і вам необхідно пройти медогляд. - Зараз я зніматиму у вас кардіограму. Прочитайте твердження, які відображають основні поняття по темі «Дієслово», якщо ви не згодні із запропонованим твердженням, ставите значок – ?, а якщо згодні – значок V. слайд 4 1. Дієслово позначає дія предмету. 2. Дієслова змінюються по відмінках. 3. «Не» з дієсловами пишеться окремо. 4. Дієслова мають три дієвідміни. 5. Дієслова минулого часу змінюються за родами. 6. Дієслова в н.ф., що закінчуються на -ать, -ять відносяться до ІІ дієвідміни 7. У реченні дієслово найчастіше виконує роль підмета. 8. Неозначена форма дієслова – це початкова форма дієслова. – А тепер перевіримо, хто з вас «здоровий» і готовий летіти в космос. слайд 5 Самоперевірка. ракета V. Закріплення знань. • А тепер уважно розглянете нашу ракету. Яких деталей в ній три по рахунку? • Подумайте, а в темі дієслово, яке поняття має три різновиди? • Які три часи може мати дієслово? (на малюнку вписуються назви часових форм дієслова)Діти записують на своїх зменшених малюнках (додаток 1) • Пограємо в гру «Четвертий зайвий». У кожному рядку знайдіть зайве слів слайд 7 Співають,танцюють, принесуть, пливуть. Співає, дивилась, писала, малювала. Прочитає, говорити,принесе напише. Взаємоперевірка. – Які помилки ви найчастіше допускаєте при написанні дієслів? – От чого залежить закінчення дієслова? – Що вам відомо про відмінювання? Покажемо це на нашій ракеті. – Наступне завдання перевірить ваше уміння визначати відмінювання дієслова. слайд 8 – Прочитайте словосполучення - Що ви можете про них сказати? – Вірно це фразеологізми. – Прочитайте і поясніть значення їх один одному. У рот води набира… , вод…ть за ніс, ход…ть по світу , крут…ться, як білка в колесі, каламут…ть воду, зна… на зубок, не поклада… рук , не поклада… рук , високо нес… голову. – А тепер вам необхідно списати їх в зошит, вставляючи пропущені букви в закінчення дієслів і розподіляючи фразеологізми на дві групи залежно від відмінювання. слайд 9 Самоперевірка. – Що загального у всіх написаних дієслів? – Скажіть, в яких випадках в дієсловах неможливо визначити час, особу і рід? – Прочитаємо текст на слайді. слайд 10 Як стати здоровим? Необхідно дотримуватися режиму дня, займатися спортом. Взимку кататися на ковзанах, бігати на лижах, влітку - на роликах. Літом купатися в морі. Завжди вчасно лягати спати.
(Фіз.пауза анімована, музична) – Що ви можете сказати про дієслова даного тексту? – Чому всі дієслова мають закінчення «ти»? – Спишіть текст в зошит, поставивши дієслова у форму майбутнього часу. – Перевіримо свої роботи. слайд 11 Самоперевірка. Як стати здоровим? Дотримуй режиму дня, займайся спортом. Взимку катайся на ковзанах, влітку – на роликах. літом купайся в морі. Завжди вчасно лягай спати. – При вивченні теми «Дієслово» ми познайомилися з часткою «не». Як вона пишеться з дієсловом? – А зараз пограємо в гру «Не може». На екрані представлено декілька картинок з тваринами, ви повинні написати, що ці тварини робити не можуть. Наприклад: курка не літає. Речення запишіть в зошит. слайд 12 Взаємоперевірка. VI. Узагальнення знань. – А тепер виберіть твердження, яке відображає ваші знання по темі «Дієслово». слайд 13 1. Я не можу визначати відмінювання дієслова. 2. Я не можу визначати вигляд дієслова. 3. Я не можу визначати час дієслова. 4. Я не випробовую скрути по темі « Дієслово». – Хто вибрав перше твердження? – Друге? – Третє? – А хто не зазнавав трудності при вивченні дієслова? VII. Контрольно-оцінний етап. – Об'єктивно оцінити ваші знання нам допоможе морфологічний розбір слова. Вправа за підручником Оцінювання. Оцінки: • Немає помилок – «11»; • 1-2 помилки – «9-8»; • 3 помилки – «7»; • Більше 3-х помилок – «6-4». VIII. Рефлексія. – Завдання показало, що на підсумковому повторенні в кінці навчального року нам потрібно приділити увагу темі. – А тепер поглянете на нашу ракету. Давайте зафардуємо на нім теми, що вимагають доопрацювання червоним кольором, а теми не викликають труднощів – зеленим.(Діти зафарбовують свої ракети) – Хто управляє ракетою? – Вірно, космонавт. Намалюйте космонавта біля ракети з посмішку. Хай вона відображуватиме ваш настрій, який ви сьогодні отримали від нашого уроку. І ми прилетіли до планети Дієслово. Біля планети тільки декілька супутників, які є основними поняттями . слайд14
слайд 15 IX. Домашнє завдання. Домашнє завдання виберіть залежно від теми, яка вимагає у вас доопрацювання. Тема «Неозначена форма » – впр49 Тема «Час» – впр.96 Тема «Дієвідміни дієслів» – впр125 А ті, хто добре засвоїв матеріал, підготують для всіх різні цікаві завдання з теми «Дієслово» слайд16 Додаток 1 |
Краса і багатство української мови Мета уроку: навчальна: систематизувати й узагальнити знання учнів про прислівник як частину мови, вдосконалити вміння й навички практично... |
Уроку української мови (мовна тема: Одеса та одесити) Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про займенник як частину мови, розряди займенників, відмінювання, синтаксичну... |
Уроку української мови у 4-му класі на тему: «Повторення і узагальнення вивченого про Займенник» Мета: Повторити і узагальнити знання про займенник як частину мови, сприяти розвитку творчих здібностей учнів та логічного мислення,... |
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів |
УРОК №70 Тема уроку Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання та уміння учнів з геометрії за 8 клас |
УРОК №17 Тема уроку Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання учнів про вписані кути і вписані та описані чотирикутники; провести корекцію знань... |
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички розв’язувати ... |
УРОК №47 Тема уроку Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми; розвивати навички самоконтролю |
Уроку Мета. 1 Узагальнити та систематизувати знання учнів по темі; показати на прикладах різноманітність задач, що зводяться до розв’язування... |
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Актуалізація... Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про розв'язування задач на відсотки усіх видів |