|
Скачати 74.43 Kb.
|
Тема: Діалог. Тире при діалозі Мета уроку: ознайомити п'ятикласників з особливостями побудови діалогу, його компонентами, інтонацією в ньому, навчити учнів розрізняти побутові, ділові, художні і навчальні діалоги; розвивати пунктуаційні вміння ставити й обґрунтовувати розділові знаки при діалозі; розвивати творчі вміння редагувати зв'язне висловлювання, що містить діалог, відтворювати деформований текст, реконструювати репліки діалогу на речення з прямою мовою; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння усно висловлювати власну думку щодо змісту висловлювання; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти усвідомленню повчального впливу народних казок; осмислювати велику цінність людського спілкування. Правопис: тире при діалозі. Внутрішньопредметні зв'язки: Культура мовлення і стилістика: додержання правильної інтонації в діалогах. Тип уроку: урок засвоєння нових знань; урок-бесіда; інтегрований урок. Епіграф: Найвище щастя і радість людська – спілкування з людьми. В. Сухомлинський Хід уроку знати побудову та основні види діалогів; вміти будувати репліки діалогу, правильно ставити розділові знаки і вміти розпізнавати основні види діалогів. Початковий слайд № 1 І.Організаційний момент. Діти, в народі кажуть, що добрий гість - дому радість. Думаю, що ви, так як і я, дуже раді гостям. Встаньте і привітайтесь з ними. Сядьте, діти, всі гарненько, Руки покладіть рівненько, Голову вище підніміть, Плечі свої розведіть, Мені і гостям, діти, усміхніться Веселіше подивіться. III. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок п'ятикласників ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1. Слово вчителя Сьогодні ми поговоримо про те, як бути приємним співрозмовником. Адже протягом дня ви спілкуєтеся з багатьма людьми. Без спілкування немає життя. Зараз я пропоную вам завдання, яке має назву «Провокація». Слайд № 2 Ви маєте уважно прочитати текст і відповісти на питання у вигляді «Мозкового штурму»:
Слайд № 2 IV. Оголошення теми уроку (діти записують у зошитах). Відкрили зошити і записуємо число, класна робота, тему уроку. Слайд № 3 Колективний висновок Створення асоціативного куща для поняття «діалог» Слово «діалог» має грецьке походження і означає «ді» - два, а «логос» - мовлення, слово. Слайд № 4 V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу 1. Робота з теоретичним матеріалом (його колективне опрацювання із відповідним коментарем учителя) ► Діалог — це розмова, яка відбувається між двома особами, кожна з яких виступає і мовцем, і слухачем. Слова кожної особи, що бере участь у розмові, називаються репліками. Невід'ємними компонентами діалогу є міміка і жести. Словникова робота. Пояснити, що означають деякі слова. Монолог. –у, ч.[грец.поход. monos-один + logos - слово]. Монолог — це висловлювання однієї особи, розраховане на слухача. Діалог. –у, ч. Слово «діалог» має грецьке походження і означає «ді» - два, а «логос» - мовлення, слово. Діалог — це розмова, яка відбувається між двома особами, кожна з яких виступає і мовцем, і слухачем. Реплікою називають висловлювання кожного мовця. Репліки співрозмовників, чергуючись, висвітлюють певну тему. Репліки діалогу починаються Рд, а слова автора – са. Зараз я поясню пунктуацію при діалозі. Слайд № 5 Учитель пояснює опорну картку. V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи 1. Робота з підручником Стр.123. Прочитаємо правила підручника і звіримо наші знання. ( читання вголос). На виконання роботи 3-4хвилини. Вправа 229 ( І письмово - складніше, ІІ – усно - простіше), стр. 124. Слайд № 6 2. Робота в парах Розподіліть та прочитайте вірш за особами + слова автора. Слайд № 7 1. Оса та Бджола На квітоньці Бджілка спивала росу. На квітоньці Бджілка зустріла Осу. —Сестрице, — звернулась до Бджілки Оса. — Хіба не однакова наша краса? Ми схожі з тобою, і дивно мені, що людям ти люба, а я чомусь — ні. — Ой, сестро, — тут Бджілка спинила Осу. — Хіба ж бо нас люблять лише за красу? Багато гарніших комах у гаю... Мене поважають за працю мою! 2. Уривок із казки “Мудра дівчина” Бідний прийшов до дому, думав, думав та й зажурився. А в нього була дочка Маруся. Вона й питається: – Чого ви, тату, зажурились? Що пан казав? – Та тут, дочко, пан таку загадку загадав, що я й не надумаю, що воно й є. – А яка ж загадка, тату? – Маруся питає. – Та така: Що є в світі ситніш, прудкіш, миліш над усе. Запитання. 1. Які дійові особи виступають у цій казці? 2. Як вони звертаються одне до одного? 3. Розмова з татом - Я хочу бути сильним, - якось сказав Славко. - Для цього мені треба багато їсти. - Ти, мабуть, переплутав. Для того, щоб бути сильним, необхідно щодня робити зарядку, їсти здорову їжу, дотримуватися режиму дня, - відповів Андрій. - Так всього багато треба? - здивувався Славко, - я вже не хочу бути сильним. - Ні, це добре, що ти захотів бути ним, запевнив Андрій, - я тобі допоможу. 3.Конструювання – Моделювання Учні записують в зошити лише правильні логічні пари. Слайд № 8 4. Ситуативні завдання на розвиток діалогічного мовлення (Робота в парах) Слайд № 9 Вчитель роздає на парти певну ситуацію, а учні мають її розкрити у вигляді діалогу, який складатиметься із 3-4 реплік та визначити свій вид діалогу за зразком. І. Сусід по парті звертається за допомогою — вибрати квіти бабусі на день народження. Який діалог може відбутися між вами? ІІ. Який діалог може відбутися між вербою і калиною навесні? Розіграти діалог з сусідом по парті. ІІІ. Ви готуєте повідомлення на виховну годину на тему « Розкажи мені про себе ». Зверніться за допомогою до бабусі, мами, тата, запитайте, про т, що б вони розповіли про себе у першу чергу. ІV. Вас запросили на співбесіду у дуже гарну фірму. Передайте розмову з вашим майбутнім керівником. 5. Індивідуальне завдання. Поки учні на своїх місцях складають діалоги, 2-3 учні працюють біля дошки. Завдання: 1)перепишіть короткі діалоги; 2)вставте пропущені орфограми; 3)розставте необхідні пунктограми; 4)побудуйте схеми речень. 1. Мамо купиш нам багато-багато цукерочок Добре діти весело промовила мама 2. Сусідко Гей, сусідко Чому ви не поставите між соняшників опудала Горобці ж насіння повипивають А нащо опудало Я й сама цілісінький день на городі. (Нар. Тв.) 3. Вкрали санчата мої охнув Віталій Що ж мені дідусь скаже Він же їх мені на день народження подарував…(В.Кава). Як називаються слова кожного зі співрозмовників? Як звуться слова, що вказують, хто, кому й за яких обставин це каже? 6. “Відгадай казку” Завдання полягає у тому, щоб учні відгадай казку за опорними словами: лисичка, дідусь, мишка, ведмідь, жабка, вовк, зайчик, кабан. Слайд № 10 7. А тепер проведемо невеличку розминку « Фізкультхвилинка ». Руки в боки, нахилились вперед, Нахилились назад, І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло Раз, два, три, чотири – Набираємося сили. Нахились, повернись, До товариша всміхнись. 8. А продовженням цієї гри буде завдання, яке має назву « Пограємо у театр » Слайд № 11. Мета: навчання дитини драматизації текстів, уміння виразно відтворювати образ героя і вміти знаходити лише свої репліки у діалозі. Матеріал: діалог із казки «Рукавичка» Учні, спираючись на атрибути казки, або самостійно згадують, хто діяв у казці, інсценізують її. РукавичкаІшов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку. От біжить мишка, улізла в ту рукавичку та й каже: — Тут я буду жити! Коли це жабка плигає та й питає: — А хто-хто в цій рукавичці? — Мишка-шкряботушка. А ти хто? — Жабка-скрекотушка. Пусти й мене! От уже їх двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає: — А хто-хто в цій рукавичці? — Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка. А ти хто? — А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене! — Іди! От уже їх троє. Коли це біжить лисичка — та до рукавички: — А хто-хто в цій рукавичці живе? — Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка та зайчик-побігайчик. А ти хто? — Та я лисичка-сестричка. Пустіть і мене! — Та йди! Ото вже їх четверо сидить. ……………………………….. Коли це дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді назад — шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!» Вони як злякаються, як вирвуться з рукавички,— так усі й порозбігалися лісом. Прийшов дід та й забрав рукавичку. VІ.Закріплення вивченого. Робота з текстом. Слайд № 12. VІІ. Підсумок уроку. 1. Підсумкова бесіда Слайд № 13 Продовжити речення «Сьогодні на уроці я дізналася про те, що називають діалогом. А ти про що дізналася…?» - Що сподобалось на уроці? - Що взяли для себе? 2.Оцінки. VІІ. Домашнє завдання. Слайд № 14 Слайд № 15 Кінець уроку |
Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового... |
УРОК №59 Тема уроку Мета уроку: навчати учнів застосовувати правила знаходження катета і гіпотенузи при розв'язуванні задач |
УРОК №49 Тема уроку Мета уроку: сформулювати й довести декількома способами теорему Піфагора; учити застосовувати її при розв'язуванні задач |
УРОК 17 Тема уроку ... |
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне... Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння... |
Тема уроку. Сила в природі Мета уроку Перевірити вміння знаходити при розвязані задач, визначити силу на практиці, зображати її за допомогою вектора. Показати широке викорестання... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку: Застосування похідної до розв’язування прикладних задач Навчальна мета уроку Навчальна мета уроку: Формувати в учнів вміння знаходити найбільше і найменше значення функції при розв’язуванні різних типів прикладних... |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Тема по програмі Мета уроку: Навчити використовувати функцію ЕСЛИ при розв’язанні задач. Вивчити компоненти формул, навчити вводити та використовувати... |