Тема: Діалог. Тире при діалозі Мета уроку


Скачати 74.43 Kb.
Назва Тема: Діалог. Тире при діалозі Мета уроку
Дата 08.02.2014
Розмір 74.43 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Медицина > Урок


Тема: Діалог. Тире при діалозі

Мета уроку: ознайомити п'ятикласників з особливостями побудови діалогу, його компонентами, інтонацією в ньому, навчи­ти учнів розрізняти побутові, ділові, художні і навчаль­ні діалоги; розвивати пунктуаційні вмін­ня ставити й обґрунтовувати розділові знаки при діалозі; розвивати творчі вміння редагувати зв'язне висловлюван­ня, що містить діалог, відтворювати деформований текст, реконструювати репліки діалогу на речення з прямою мо­вою; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння усно висловлювати власну думку щодо змісту висловлю­вання; на основі мовленнєво-комунікативного дидактич­ного матеріалу сприяти усвідомленню повчального впливу народних казок; осмислювати велику цінність людського спілкування.

Правопис:    тире при діалозі.

Внутрішньопредметні зв'язки:

Культура мовлення і стилістика: додержання правильної інтонації в діа­логах.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань; урок-бесіда; інтегрований урок.

Епіграф:

Найвище щастя і радість людська – спілкування з людьми.

В. Сухомлинський

Хід уроку

знати побудову та основні види діалогів;

вміти будувати репліки діалогу, правильно ставити розділові знаки і вміти розпізнавати основні види діалогів.

Початковий слайд № 1

І.Організаційний момент.

Діти, в народі кажуть, що добрий гість - дому радість. Думаю, що ви, так як і я, дуже раді гостям. Встаньте і привітайтесь з ними.

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть,

Мені і гостям, діти, усміхніться

Веселіше подивіться.

III. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок п'ятикласників

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Слово вчителя

Сьогодні ми поговоримо про те, як бути приємним співрозмовником. Адже протягом дня ви спілкуєтеся з багатьма людьми. Без спілкування немає життя. Зараз я пропоную вам завдання, яке має назву «Провокація».

Слайд № 2

Ви маєте уважно прочитати текст і відповісти на питання у вигляді «Мозкового штурму»:

  1. Який стиль мовлення у даному тексті? (розмовний)

  2. Який тип мовлення? (розповідь)

  3. Що ще ви помітили незвичайного у побудові даного тексту? (форма діалогу)

  4. А що ви пригадуєте про діалог? (розмова двох осіб)

Слайд № 2

IV. Оголошення теми уроку (діти записують у зошитах).

Відкрили зошити і записуємо число, класна робота, тему уроку.

Слайд № 3

Колективний висновок

Створення асоціативного куща для поняття «діалог»

Слово «діалог» має грецьке походження і означає «ді» - два, а «логос» - мовлення, слово.

Слайд № 4

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Робота з теоретичним матеріалом (його колективне опрацювання із відповідним коментарем учителя)

Діалог — це розмова, яка відбувається між двома особами, кожна з яких виступає і мовцем, і слухачем. Слова кожної особи, що бере участь у розмові, називаються репліками. Невід'ємними компонентами діалогу є міміка і жести.

Словникова робота.

Пояснити, що означають деякі слова.

Монолог. –у, ч.[грец.поход. monos-один + logos - слово]. Монолог — це висловлювання однієї особи, розраховане на слухача.

Діалог. –у, ч. Слово «діалог» має грецьке походження і означає «ді» - два, а «логос» - мовлення, слово. Діалог — це розмова, яка відбувається між двома особами, кожна з яких виступає і мовцем, і слухачем.

Реплікою називають висловлювання кожного мовця. Репліки співрозмовників, чергуючись, висвітлюють певну тему.
Репліки діалогу починаються Рд, а слова автора – са. Зараз я поясню пунктуацію при діалозі.

Слайд № 5

Учитель пояснює опорну картку.

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи

1. Робота з підручником

Стр.123. Прочитаємо правила підручника і звіримо наші знання. ( читання вголос). На виконання роботи 3-4хвилини.

Вправа 229 ( І письмово - складніше, ІІ – усно - простіше), стр. 124.

Слайд № 6

2. Робота в парах

Розподіліть та прочитайте вірш за особами + слова автора.

Слайд № 7
1. Оса та Бджола

На квітоньці Бджілка спивала росу. На квітоньці Бджілка зустріла Осу.

Сестрице, — звернулась до Бджілки Оса. — Хіба не однакова наша краса? Ми схожі з тобою, і дивно мені, що людям ти люба, а я чомусь — ні.

— Ой, сестро, — тут Бджілка спинила Осу. — Хіба ж бо нас люблять лише за красу? Багато гарніших комах у гаю... Мене поважають за працю мою!

2. Уривок із казки “Мудра дівчина”
Бідний прийшов до дому, думав, думав та й зажурився. А в нього була дочка Маруся. Вона й питається:
–    Чого ви, тату, зажурились? Що пан казав?
–    Та тут, дочко, пан таку загадку загадав, що я й не надумаю, що воно й є.
–    А яка ж загадка, тату? – Маруся питає.
–    Та така: Що є в світі ситніш, прудкіш, миліш над усе.
Запитання.
1.    Які дійові особи виступають у цій казці?
2.    Як вони звертаються одне до одного?

3. Розмова з татом

- Я хочу бути сильним, - якось сказав Славко. - Для цього мені треба багато їсти.

- Ти, мабуть, переплутав. Для того, щоб бути сильним, необхідно щодня робити зарядку, їсти здорову їжу, дотримуватися режиму дня, - відповів Андрій.

- Так всього багато треба? - здивувався Славко, - я вже не хочу бути сильним.

- Ні, це добре, що ти захотів бути ним, запевнив Андрій, - я тобі допоможу.
3.Конструювання – Моделювання

Учні записують в зошити лише правильні логічні пари.

Слайд № 8
4. Ситуативні завдання на розвиток діалогічного мовлення

(Робота в парах)

Слайд № 9

Вчитель роздає на парти певну ситуацію, а учні мають її розкрити у вигляді діалогу, який складатиметься із 3-4 реплік та визначити свій вид діалогу за зразком.

І. Сусід по парті звертається за допомогою — вибрати квіти бабусі на день народження. Який діалог може відбутися між вами?

ІІ. Який діалог може відбутися між вербою і калиною навесні? Розіграти діалог з сусідом по парті.

ІІІ. Ви готуєте повідомлення на виховну годину на тему « Розкажи мені про себе ». Зверніться за допомогою до бабусі, мами, тата, запитайте, про т, що б вони розповіли про себе у першу чергу.

ІV. Вас запросили на співбесіду у дуже гарну фірму. Передайте розмову з вашим майбутнім керівником.
5. Індивідуальне завдання.

Поки учні на своїх місцях складають діалоги, 2-3 учні працюють біля дошки.

Завдання:

1)перепишіть короткі діалоги;

2)вставте пропущені орфограми;

3)розставте необхідні пунктограми; 

4)побудуйте схеми речень.
1. Мамо купиш нам багато-багато цукерочок Добре діти весело промовила мама

2. Сусідко Гей, сусідко Чому ви не поставите між соняшників опудала Горобці ж насіння повипивають А нащо опудало Я й сама цілісінький день на городі. (Нар. Тв.)

3. Вкрали санчата мої охнув Віталій Що ж мені дідусь скаже Він же їх мені на день народження подарував…(В.Кава).

‹ Як називаються слова кожного зі співрозмовників? Як звуться слова, що

вказують, хто, кому й за яких обставин це каже?
6. “Відгадай казку”

Завдання полягає у тому, щоб учні відгадай казку за опорними словами:

лисичка, дідусь, мишка, ведмідь, жабка, вовк, зайчик, кабан.

Слайд № 10

7. А тепер проведемо невеличку розминку « Фізкультхвилинка ».


Руки в боки, нахилились вперед,
Нахилились назад,
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло
Раз, два, три, чотири –
Набираємося сили.
Нахились, повернись,
До товариша всміхнись.



8. А продовженням цієї гри буде завдання, яке має назву « Пограємо у театр »

Слайд № 11.

Мета:  навчання дитини драматизації текстів, уміння виразно відтворювати образ героя і вміти знаходити лише свої репліки у діалозі.
Матеріал: діалог із казки «Рукавичка»

Учні, спираючись на атрибути казки, або самостійно згадують, хто діяв у казці, інсценізують її.

Рукавичка


Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку. От біжить мишка, улізла в ту рукавичку та й каже:

— Тут я буду жити!

Коли це жабка плигає та й питає:

— А хто-хто в цій рукавичці?

— Мишка-шкряботушка. А ти хто?

— Жабка-скрекотушка. Пусти й мене!

От уже їх двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає:

— А хто-хто в цій рукавичці?

— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка. А ти хто?

— А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене!

— Іди!

От уже їх троє.

Коли це біжить лисичка — та до рукавички:

— А хто-хто в цій рукавичці живе?

— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка та зайчик-побігайчик. А ти хто?

— Та я лисичка-сестричка. Пустіть і мене!

— Та йди!

Ото вже їх четверо сидить.

………………………………..

Коли це дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді назад — шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!»

Вони як злякаються, як вирвуться з рукавички,— так усі й порозбігалися лісом.

Прийшов дід та й забрав рукавичку.
VІ.Закріплення вивченого.

Робота з текстом.

Слайд № 12.
VІІ. Підсумок уроку.

1. Підсумкова бесіда

Слайд № 13

Продовжити речення «Сьогодні на уроці я дізналася про те, що називають діалогом. А ти про що дізналася…?»

- Що сподобалось на уроці?

- Що взяли для себе?

2.Оцінки.
VІІ. Домашнє завдання.

Слайд № 14 Слайд № 15 Кінець уроку



Схожі:

Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета
Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового...
УРОК №59 Тема уроку
Мета уроку: навчати учнів застосовувати правила знаходження катета і гіпотенузи при розв'язуванні задач
УРОК №49 Тема уроку
Мета уроку: сформулювати й довести декількома способами теорему Піфагора; учити застосовувати її при розв'язуванні задач
УРОК 17 Тема уроку
...
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне...
Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння...
Тема уроку. Сила в природі Мета уроку
Перевірити вміння знаходити при розвязані задач, визначити силу на практиці, зображати її за допомогою вектора. Показати широке викорестання...
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Тема уроку: Застосування похідної до розв’язування прикладних задач Навчальна мета уроку
Навчальна мета уроку: Формувати в учнів вміння знаходити найбільше і найменше значення функції при розв’язуванні різних типів прикладних...
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна
Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу...
Тема по програмі
Мета уроку: Навчити використовувати функцію ЕСЛИ при розв’язанні задач. Вивчити компоненти формул, навчити вводити та використовувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка