Галя воду ”, „ Цвіте терен ”, „ Ой у лузі червона калина ”, чаї : з ромашкою та перцевою м'ятою, малинове та смородинове варення, пиріг з калиною, пиріжки з яблуками.   Хід заняття


Скачати 124.39 Kb.
Назва Галя воду ”, „ Цвіте терен ”, „ Ой у лузі червона калина ”, чаї : з ромашкою та перцевою м'ятою, малинове та смородинове варення, пиріг з калиною, пиріжки з яблуками.   Хід заняття
Дата 18.12.2013
Розмір 124.39 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
Зелена аптека

 

Усний журнал

 

Мета : Активізувати і розширити знання дітей про лікарські рослини своєї місцевості ,отруйні рослини навколо нас, їх походження та значення в житті людини . Виховувати дбайливе ставлення до вичерпних рослинних лікарських ресурсів ; раціональне їх використання . Обережно ставитися до рослин , які мають отруйні властивості.Розвивати пізнавальні інтереси учнів , пам'ять , уяву .

Обладнання : Малюнки лікарських рослин місцевості , фонограми пісень „ Несе Галя воду ” , „ Цвіте терен ” , „ Ой у лузі червона калина ”, чаї : з ромашкою та перцевою м'ятою, малинове та смородинове варення, пиріг з калиною , пиріжки з яблуками .

 

Хід заняття :

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми заняття

Целебные травы
Наступили дни целебных трав –
Мяты, иван-чая, зверобоя.
Их в пучки душистые собрав,
Из лесов несу цветы с собою.
Всё целебно: лес, луга, поля,
Подорожник, заросли тимьяна,
Щедрая прекрасная земля,
Словно лекарь, нам врачует раны!
ІІІ. Подорож сторінками журналу

 

1 сторінка

Знайома

 Ведуча.

Все цінне для людини прийнято порівнювати з золотом.Природа дарує людині таку різноманітність „ золотих дарів „,що їх важко навіть перерахувати . Особливу цінність мають лікарські рослини ,які допомагають зберігати і зміцнювати здоров’я людини .У медичних книгах сказано: ” Якщо подивитися на природу поглядом лікаря ,який шукає ліків,то можна
з певністю сказати – ми живемо у світі ліків .” Звірі часто лікуються травами , відшукуючи необхідні серед великої кількості. Людина теж здавна помітила , що деякі рослини виліковують певні недуги . Тому люди почали з покоління в покоління передавати набуті знання про лікувальні властивості рослин . На жаль, не завжди і не всі лікарські рослини можна придбати
в аптеках . Тому часто люди самі збирають їх на лузі ,у лісі,біля водоймищ . Знання про лікарські рослини необхідні кожній людині.


1 дит.
Є на світі рослин так багато,
Їх Земля віддає недарма.
Бо лікують людей дуже радо,
Й кращих ліків на світі нема .


2 дит. Пропонують здоров’я нам чудо .
Манять нас походить по росі
Їх відшукують люди усюди,
Ці цілющі скарби на Землі.


3 дит.
Первоцвіт і барвінок, калина,
Звіробій і любисток , і хміль,
Кропива й кульбаба ,і ліщина,
Поглядають на нас звідусіль.


4 дит.
Жовтим оком моргає ромашка,
І волошка синіє в росі.
І конвалії крихітні чашки-
Пропонують нам ліки усі.

2 сторінка

Загадкова

 

Ще до винайдення штучних хімічних ліків люди хворіли і лікувалися . Перших лікарів називали знахарями , відунами , відьмами від слів „ знати ” і „ відати ” , тому що вони багато знали про цілющі властивості кожної рослини , відали секретами зцілення і могли приготувати ліки з висушених трав та корінців . Рослин – цілительок поважали, їхні назви передавалися від старших до молодших, з покоління у покоління . Давайте перевіримо , чи знаєте ви, про кого піде мова у наступних загадках :

ГАЛЯВИНА ЗАГАДОК. (вікторина).


  1. Яка трава дуже гірка, але популярна в медицині?

(П о л и н . У народі його здавна вживали як жарознижувальну, кровоспинну, жовчогінну рослину. Відвар полину поліпшує апетит).

  1. Яка рослина “ вбиває ” звіра?

(З в і р о б і й. Використовують при хворобах шлунка, печінки, нирок. У народі називають травою від 99 хвороб).

  1. Сонечко в траві зійшло

Усміхнулось, розцвіло.

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло.

(К у л ь б а б а . У давнину її вважали еліксиром життя. У листках її багато вітамінів. З неї готують салати. Настій кульбаби – чудовий засіб від опіків ).

  1. Викупана в сонечку,

Стоїть собі донечка.

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток.

(Л и п а . Її цвіт – найпопулярніший народний потогінний і жарознижувальний засіб).

  1. На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять,

Мов шматочки неба голубого,

Виграють, виблискують, горять.

(В о л о ш к а . Використовують при хворобах нирок і сечового міхура, при підвищеній температурі, для примочок на очі).

  1. Виросли на лузі

Сестрички маленькі.

Очки – золоті,

А вії – біленькі.

(Р о м а ш к а . Використовують при хворобах шлунка, кишечника. Наваром з ромашки користуються для промивання гнійних ран ).
     У вінку зеленолистім , у червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду . ( Калина ) Від кашлю та застуди .

     Сидить Марушка в семи кожушках, а хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля ) Від нежитю .

     Зла вона, як вовчиця, пече, як гірчиця . Що це за дива ? Та це ж .....

(Кропива ) Очищає кров , протиалергійна .

У лісочку на горбочку білі дзвіночки у зеленій сорочці. ( Конвалія ) Серцево – судинні ліки .

Біла кора, тоненькі віти. Що то за дерево? Впізнайте, діти. (Береза)

Від набряків .

     У зеленому лісочку під мережаним листочком червоніє невеличка,

     стигла ягідка ... (Суничка ) Від застуди , вітамінна .

     І маленькі , і старенькі влітку, взимку, восени

У зелені, у гарненькі плаття вдягнені вони.

Ця колюча дивина не ялинка, а ... ( Сосна ) Лікує дихальну і нервову системи .
Відео « Волшебство цветов »
3 сторінка

Легендарно - казкова

 

Соки цілющих рослин так дивували людей своїми чудодійними властивостями , що вони наділяли їх людськими якостями або приписували їм неіснуючі можливості .

Послухайте декілька красивих легенд та казок про лікарські рослини .

1 Грицики


Ой, не ходи, Грицю, та й на вечорниці...” – розсікав вранішню тишу дзвінкий голос.

- Хто ж це так гарно співає? – з цікавістю виглянула через загорожу Квасоля.
- То я, тітко, Грицик.
- А-а-а, впізнала.
- А ви чого не спите? – здивувався парубок.
- Так дочку ж виглядаю, - відповіла Квасолина Бобівна і схвильовано поглянула на дорогу. - Не бачив моєї Фасолиночки?
- М-м-м... – знітився парубок. Збрехати чи то правду сказати? – замислився.
- Чого притих? Бачив мою дівку чи ні?
- Та бачив, - потупивши очі, зам’явся Грицик.
- Ну і???
- Що – і - тітко? – запитав Грицик і, набравши у груди повітря, випалив. - До весілля готуватися вам потрібно. Свати з дня на день в хату прийдуть. – І Грицик, підкрутивши чуба, хитро посміхнувся.
- Ой, людоньки, - сплеснула в долоні тітка. - Радість то яка! – Бобівна розплилася посмішкою щастя. І, схопивши в оберемок Гриця, смачно поцілувала в щічку.
- Та Ви чого, тітко? – зашарівся парубок.
- Це я з радощів, синку. З радощів... За гарну звістку.
- Раз так, то, може, й на весілля мене запросите?
- А чом би й ні, приходь!
„А все ж непогано першим добрі новини приносити, - посміхнувся Гриць, і відкланявшись знову заспівав: „Ой ходи ж бо, Грицю, та й на вечорниці...”


2. Як відомо науці , папороть не цвіте . Вона поширюється спорами . Але люди завжди вірили у красиву легенду про надзвичайний цвіт папороті.

Легенда про цвітіння папороті

Зацвітає папороть у ніч проти Івана Купала і цвіте одну єдину мить. Її завжди охороняє від людей нечиста сила . Опівночі , коли папороть зацвітає , кущ освітлюється якимось особливим червоним світлом .

Кажуть , той , хто зірве цвіт папороті , знатиме всі місця , де заховані скарби, та не матиме щастя .
3. Легенда про бузину

Бузина – диявольське творіння . Її посадив чорт і тепер постійно сидить під нею. Тому її ніколи не викопують з корінням . Нічого не можна будувати там , де є старий кущ бузини . Під бузиною не можна ні сидіти , ні лежати , бо захворієш. Насправді , бузина – лікарська рослина , використовується як протизапальний , кровоочисний засіб .

4.Казка про фіалку

Жили у лісі фіалки. Серед них були дві подружки: Синьоока і Весняночка.

Одного разу на галявину присів лелека.

- Здоровенькі були, квіточки.

- І вам не падати, - привіталися подруги.

- Я нещодавно з теплих країв повернувся, - почав вихвалятися птах.

Синьоока байдуже махнула листочком: «Ще один хвалько!», а Весняночка зацікавилася.

Кілька годин птах розповідав молодій фіалочці як добре живеться квітам у Африці: і сонечко там тепліше, і світла більше…

- Не те, що у цьому несучасному лісі, - фиркнув. - Куди не поглянь - все ніби заснуло...

Коли лелека полетів, Весняночка замріяно промовила:

- От би мені потрапити у Африку. 

- Навіщо це тобі, подружко? - здивувалася Синьоока. - У нас тихо, спокійно і дерева надійно захищають від гарячих сонячних променів. 

- Але ж там життя! - вигукнула Весняночка. - Ти лишень уяви: цілий день ніжитися під сонячними промінчиками, всі тобою милуються, та й нові знайомства можна завести...

- Дурницями голову забиваєш, - похитала голівкою Синьоока. 

Вона як ніхто знала свою подругу. «От лелека! І потрібно було йому сісти саме на нашу галявину…», - засмутилася.

З тих пір не минало й дня, щоб Весняночка не мріяла про Африку.

- Уявляєш, - говорила Синьоокій, - там цілий рік літо!

- Навіщо тобі чуже літо? - дивувалася Синьоока. - Немає кращого місця, ніж наш ліс! - переконувала подругу. 

Але Весняночка не слухала і коли трапилася нагода, вмовила дику гуску взяти її з собою у теплі краї.

Минула зима. Знову ліс наповнився співом птахів. Але кого б не питала фіалочка про свою подружку, ніхто нічого не чув.

Вона майже втратила надію щось дізнатися про Весняночку, аж раптом:

- Привіт, подружко!

На неї тьмяними пелюстками дивилася незнайома фіалка.

- Ти хто? - здивувалася Синьоока.

- Не впізнала... - похилила голову квіточка.

«Які знайомі риси пелюсток», - почала придивлятися до незнайомки фіалка. «А листочки такі як у…»

- Весняночка! - вигукнула Синьоока. - Це ти?!

- Я! - кинулася у обійми фіалка. 

Вони до ранку проплакали над розповідями про пекуче сонце, непривітну пустелю і брак водички… 

- Як же ж ти вижила? - здивувалася Синьоока. 

- Я дуже хотіла додому. Лише там я зрозуміла, що немає кращого місця на світі, ніж наш ліс.

- А я тобі що казала?! - лагідно пригорнула до себе подругу фіалка. - Не журися, вже все позаду. Більше я тебе нікуди не відпущу!

- Та я і сама не полечу! - відказала Весняночка. 

З тих пір подруги більше не розлучалися.
 Презентація « Лікарські рослини » 

4 сторінка

Музична

Лікарські рослини часто оспівують у піснях .

                   Несе Галя воду , коромисло гнеться .

За нею Іванко , як барвінок , в'ється .

 

                   Цвіте терен , цвіте терен , листя опадає .

Хто в любові не знається , той горя не знає .

 

                   Ой , у лузі червона калина похилилася .

Чогось наша славна Україна зажурилася .

А ми тую червону калину підіймемо .

А ми тую славну Україну розвеселимо .

                   Учні виконують разом з учителем хоровод з танцювальними рухами „ Ой у лузі калина ”.

 

5 сторінка

Отруйні рослини навколо нас

Отруйні рослинирослини, в яких містяться токсини та/або хімічні речовини, які являють собою серйозний ризик виникнення хвороби, травми або смерті у людей чи тварин. Отруйні речовини (рослинні токсини, отрути рослин) можуть міститися у всій рослині загалом, або в різних її частинах – у надземних: листках, квітках, плодах, насінинах, корі, та підземних: кореневищах, коріннях, цибулинах, бульбах. Дія отруйних рослин зумовлена вмістом у них різних отруйних речовин: глюкозидів, ефірних олій, алкалоїдів, органічних кислот, смол, токсоальбумінів та інших хімічних сполук.

Більшість отруйних рослин росте в тропічних країнах. У світі відомо близько 10 тис. видів отруйних рослин, з яких в Україні росте до 250-300 видів.

Отруйні рослини використовують у народній медицині та для виготовлення ліків у фармацевтичній промисловості.

Презентація « Отруйні рослини навколо нас »

6 сторінка

Збережемо природу
Йшов 2060 рік, наша Файна Україна як і вся планета Земля докорінно змінила свій вигляд: промислове забруднення осягло величезних масштабів, вже не можна побачити квітучих парків, купатися в річці, милуватися красою матінки природи.

(Муз. Заставка – Небезпечна зона!)

Учень:

Дим із труб. Сказати чесно,

Тут темно вдень, не тільки ніччю.

Тут чорно все – і вись небесна,

І людські зболені обличчя.

Учениця:

І тільки степ, і тільки спека, спека,

І озерявин проблиски скупі.

І той у небі зморений лелека,

І те гніздо лелече на стовпі.

Учень: але раніше все ж було по інакшому, пам’ятаєш як описували природу нашої нене України наші письменники… а що зараз залишилось.

Учениця: так-так чому наші пращури жили лише для себе, чому вони не залишили цей скарб для інших? Жаль що не можна нічого вже зробити?

Учень: а чому, давай спробуємо? В нас в селі живе дід Відун, кажуть він найкращий знахар, можливо він нам допоможе в цьому, ходімо до нього.

Учениця: пішли, не можна втрачати час.

Сцена 2. Дім Діда Відуна.

Голос:

Акація стара біля воріт

Не цвіте у котре рясно і пахуче

А на порозі сивий, сивий дід

Дітям, про щось розповідав співуче

Дід: так оце добавити сюди буде файно. Так ще трошки цього зіллячка…

Учні: Слава Україні!

Дід: Героям слава! Кажіть чого прийшли до діда. Якщо щось болить не зможу я вже нічим до помогти.

Учень: це чому?

Дід: от халепа, нічого не розуміють. Я ж всі сили брав від природи, збирав лікарські рослини, корні там всякі, а зараз що не має природи, заводи забруднили Землю, Холера б взяла б тих підприємців які економлять на очисних спорудах. Так якщо болить серце візьми таблетку, випий й не буде в тебе воно більше боліти. Печінка буде боліти – від тієї клятої хімії.

Учениця: діду так ми до тебе прийшли щоб ти допоміг нам природу врятувати. Допоможи нам.

Дід: пізно вже, це потрібно було робити років 50 тому. А зараз будемо в скафандрах ходити, їсти одну хімію, й милуватися фотокартками з минулого.

Учень: а ти не знаєш чому раніше ніхто про це не думав, чому не піклувався природою.

Дід: чому не піклувався, створювалися там всякі агітбригади, проводили пропаганди, але те покоління цікавилося зовсім іншим. Одним словом поганий був піар-менеджер у цих агітбригад.

Учениця:. І що не вже все втрачено(починає нити)

Дід: ану цить. Цить я кому сказав! Добре раз ви хочете допомогти, потрібно повернутися в минуле і підказати цим екологам як краще в діяти. Є в мене ще трішки зілля, випийте його. Й повернетесь в минуле. Тільки но я з вами, якщо вас не вийде то хоч назбираю, трошки кропиви, лопушків, а то в мене все закінчилось.
Відео « Збережемо землю »
ІV. Підсумок заняття

-                     Про що ви дізналися , гортаючи сторінки журналу ?

-                     Яка сторінка видалась вам найцікавішою ?

-                     Які лікарські рослини знайшли притулок у нашому місті або навколо нього ?

Лікарські рослини піклуються про нас і наше здоров'я , а ми повинні подбати про їх збереження . Для цього необхідно розбірливо та раціонально використовувати рослини , що ростуть довкола нас .

 

Схожі:

Календарне планування з української літератури (9 кл.) І семестр
Процес виникнення фольклору. Родинно-побутові пісні. «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько,...
Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У канадців клен,...
З давніх-давен наш народ опоетизував цей кущ, оспівав у піснях. В калині, кажуть, материна любов і мудрість. Наруга над нею вкривала...
ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М. КОМСОМОЛЬСЬКА
Навчальна – розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі поезій «Чого являєшся мені...
Тема. Без верби і калини нема України
Обладнання: ілюстрації калини, паперові кленові листочки, таблиці для розчитки, загадка, прислів'я про калину, портрет письменника,...
«Без калини нема України» Презентація проекту Перебіг заходу
Клас прикрашений вишитими рушниками. Поміж рушниками кетяги калини, малюнки із зображенням калини. На дошці написано «Червона калина...
Зала святково прибрана. На сцені столик з калиною і колосками. На...
Плекаймо рідну мову – душу українського народу. Учні заходять під музику «Козацький марш»
ДНЗ «Димитровський професійний гірничий ліцей» Підготувала і провела...
Клімова Т. В. – майстер виробничого навчання І категорії, керівник ансамблю «Червона калина» Фестиваль народної пісні „Пісня моя,...
Осіннє свято «Кошик яблук»
Хоровод «Ой є в лісі калина» залишаються в колі- парами, в середину виходить калина
Віхи становлення незалежності України
Обладнання: державні символи країни, презентація: «Незалежність України», відеофільми: «Документальні фотоматеріали УНР», «УНР ЗУНР»,...
Технологічно – інструкційна карта Найменування страви: Суп селянський з крупами
Крупу перлову, ячну, вівсяну, пшеничну промивають спочатку і в теплій, а потім у гарячій воді, закладають у киплячу воду (3 л на...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка