Календарне планування
з української літератури (9 кл.)
І семестр
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Вступ. Усна народна творчість
|
1
|
|
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури.
|
2
|
|
Процес виникнення фольклору. Родинно-побутові пісні. «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько, вечір близенько», «В кінці греблі шумлять верби».
|
3
|
|
Родинно-побутові пісні. «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місяченьку», «Лугом іду, коня веду».
|
4
|
|
Українське весілля. «До бору, дружечки, до бору», «А брат сестрицю та й розплітає», «Розвий, сосно, сімсот квіток», «Летять галочки у три рядочки», «Ой матінко, та не гай мене» – весільні пісні.
|
Давня українська література
|
5
|
|
Українські народні балади «Бондарівна», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть». Тематичні особливості, класифікація балад.
|
6
|
|
Українська середньовічна література ХІ – ХV ст. перекладна література. Біблія. Легенди про створення світу, про перших людей Адама і Єву, про потоп на землі.
|
7
|
|
Легенди з Біблії «Про Вавилонську вежу», «Про Мойсея». Десять заповідей.
|
8
|
|
«Притча про блудного сина», «Притча про сіяча». Біблія – Святе Письмо і збірки літературних пам’яток.
|
9
|
|
Оригінальна література княжої Руси-України. «Повість минулих літ» – історична книга і збірка епічних творів.
|
10
|
|
Києво-Печерський патерик як пам’ятка житійної літератури. Оповідання про Прохора чорноризця.
|
11
|
|
Українська література Ренесансу і бароко. Роль православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури. І. Вишенський – мислитель, богослов, полеміст.
|
12
|
|
Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи. «Історія русів».
|
13
|
|
І. Величковський. Фігурні (курйозні) вірші (з рукописних книг «Зегар з полузегарком» і «Млеко»). С. Климовський. «Їхав козак за Дунай».
|
14
|
|
Драматургія. Шкільна драма «Владимир» Ф. Прокоповича. Вертеп як вид лялькового театрального дійства.
|
15
|
|
Г. Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. «Байки харківські». «Бджола та шершень», «Собака і Вовк».
|
16
|
|
Г. Сковорода. «Сад божественних пісень», «Всякому городу нрав і права…», «De libertate».
|
17
|
|
Г. Сковорода. Біблійна основа творчості. «Вступні двері до християнської добронравності», афоризми.
|
18
|
|
Тематична контрольна робота №1. Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література.
|
Нова українська література:
І Котляревський, Г. Квітка-Основ’яненко,
література українського романтизму
|
19
|
|
Нова українська література. Суспільно-історичні обставини наприкінці ХVІІІ ст. життя і творчість І. Котляревського.
|
20
|
|
І. Котляревський. «Енеїда». Історія створення. Національний колорит. Проблеми і мотиви твору. Характеристика героїв, що уособлюють самодержавство, панів, чиновників, духовенство.
|
21
|
|
І. Котляревський. «Енеїда». Образи Енея, троянців.
|
22
|
|
І. Котляревський. «Наталка-Полтавка» – перший твір нової української драматургії.
|
23
|
|
І. Котляревський. «Наталка-Полтавка». Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Роль і функція пісень у драмі.
|
24
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко. Батько української прози. «Маруся» – перша українська повість нової української літератури.
|
25
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма». Картини життя українського суспільства за часів Великої Руїни.
|
26
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма». Іронія і сатира в повісті.
|
27
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма». Поєднання реалізму і фантастики.
|
28
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-роздум.
|
29
|
|
Література рідного краю. Б. Грінченко. «Сонячний промінь».
|
30
|
|
Література українського романтизму. П. Гулак-Артемовський «Рибалка», Є. Гребінка «Українська мелодія», М. Костомаров «Соловейко».
|
31
|
|
Література українського романтизму. В. Забіла «Соловей», М. Петренко «Небо».
|
32
|
|
Тематична контрольна робота №2. Нова українська література: І. Котляревський, Г. Квітка-Основ’яненко, література українського романтизму.
|
Календарне планування
з української літератури (9 кл.)
ІІ семестр
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
30
|
|
Література українського романтизму. П. Гулак-Артемовський «Рибалка», Є. Гребінка «Українська мелодія», М. Костомаров «Соловейко», В. Забіла «Соловей», М. Петренко «Небо».
|
31
|
|
Тематична контрольна робота №2. Нова українська література: І. Котляревський, Г. Квітка-Основ’яненко, література українського романтизму.
|
Нова українська література.
М. Гоголь. Т. Шевченко
|
32
|
|
М. Гоголь. Літературна діяльність. Романтична умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала». Зв'язок з «нечистою силою» як метафора злодіяння.
|
33
|
|
Т. Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка», «На вічну пам’ять Котляревському», «Думка» («Нащо мені чорні брови»).
|
34
|
|
Т. Шевченко «Причинна», «Лілея». Умовність у баладах, тривога за жіночу долю.
|
35
|
|
Т. Шевченко. «Гайдамаки». Складність історичної долі українського народу. Повсталий народ як герой поеми. Характеристика героїв твору.
|
36
|
|
Позакласне читання. М. Старицький «Остання ніч».
|
37
|
|
Національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ». «Кавказ».
|
38
|
|
Т. Шевченко «Великий льох». Історичне минуле у творі.
|
39
|
|
Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине», «Стоїть в селі Суботові…»
|
40
|
|
Т. Шевченко «Сон» («У всякого своя доля»). Сатиричний пафос поеми, його спрямування.
|
41
|
|
Т. Шевченко «І мертвим, і живим, і ненародженим…». Критичний погляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього.
|
42
|
|
Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка «Катерина».
|
43
|
|
Т. Шевченко «Наймичка», «На панщині пшеницю жала».
|
44
|
|
Т. Шевченко «Марія», «У нашім раї на землі».
|
45
|
|
Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати…», «Доля», «Росли укупочці, зросли…»
|
46
|
|
Т. Шевченко і Біблія. «Ісая. Глава 35». Цикл «Давидові псалми».
|
47
|
|
Підсумковий урок. Світова велич Т. Шевченка.
|
48
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-роздум (за поезіями Т. Шевченка).
|
Нова українська література. П. Куліш,
Марко Вовчок
|
49
|
|
П. Куліш – письменник, перший український професійний критик, перекладач. «До рідного народу».
|
50
|
|
П. Куліш. Кредо митця, його романтична лірика (Троє схотінок», «Заворожена криниця»).
|
51
|
|
П. Куліш «Чорна рада» – перший український історичний роман.
|
52
|
|
П. Куліш «Чорна рада». Показ протистояння сил державотворення і руїнництва.
|
53
|
|
П. Куліш «Чорна рада». Характеристика образів твору.
|
54
|
|
Марко Вовчок. Життя і творчість. «Максим Гримач». Романтичність твору, особливості його сюжету, характеротворення.
|
55
|
|
Марко Вовчок «Максим Гримач». Почуття відповідальності та вини як уселюдське почуття.
|
56
|
|
Контрольна робота №3. («Нова українська література: М. Гоголь, Т. Шевченко, П. Куліш, Марко Вовчок»)
|
З літератури ХХ ст.
|
57
|
|
Вступ. Бесіда. Література ХХ ст. – мистецтво оновлених традицій і сміливого новаторства.
|
58
|
|
І. Багряний – один із найталановитіших із когорти письменників-емігрантів. «Тигролови» – авантюрно-пригодницький роман.
|
59
|
|
І. Багряний «Тигролови». Гуманістична ідея перемоги добра над злом.
|
60
|
|
І. Багряний «Тигролови». Сильний тип української людини – головний герой письменника.
|
61
|
|
Візуальна (зорова) поезія сьогодні (М. Мірошниченко, В. Сенченко, М. Сарма-Соколовський, А. Мойсієнко).
|
62
|
|
В. Герасим’юк. Сповідь душі у віршах сучасного поета («Чоловічий танець», «Перший сніг», «Жива ватра»).
|
63
|
|
Література рідного краю. Життя і творчість Х. Д. Алчевської.
|
64
|
|
І. Липа. Життєва біографія. «У невідому путь».
|
65
|
|
Позакласне читання. І. Липа «Мати».
|
66
|
|
Контрольна робота №4. «З літератури ХХ ст.»
|
67
|
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й найбільше запам’яталися.
|
|