Підготувала вчитель основ християнської етики


Скачати 56.7 Kb.
Назва Підготувала вчитель основ християнської етики
Дата 15.12.2013
Розмір 56.7 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
Підготувала вчитель основ християнської етики

ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Млинівців Зборівського р-ну

Тернопільської області

Гринчишин Світлана Богданівна

Тема: Ділимося плодами своєї праці

Мета: допомогти учням зрозуміти, що ділення є необхідним елементом у християнському житті; виховувати у дітей щирість, милосердя, прагнення ділитися з ближніми плодами своєї праці.

Біблійна історія: притча про злочинних винарів (Мк.12: 1-12)

Ключовий вірш: «Не працюй тільки про людське око» (Кол. 3: 22)

Навчальні засоби: ілюстрації праці, аудіозапис духовної музики, Святе Письмо, коробки з призами.

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Християнське привітання.

  2. Перевірка готовності до уроку.

  3. Молитва «Отче наш».

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Робота з ілюстраціями (на дошці)





  • Розгляньте малюнки і скажіть де люди займаються фізичною, де розумовою, а де духовною працею? Поясніть, яка різниця між ними.



  1. Фронтальна бесіда:

  • Розкажіть, яку допомогу ви надаєте батькам своєю працею?

  • Наведіть приклади, коли ви є співтворцями Богові?

  • Чи завжди ви відповідально ставитесь да своїх доручень?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Оголошення теми і мети уроку

  2. Зачитування та обговорення ключового Біблійного вірша.

  3. Досвід

Учні отримують заздалегідь приготовані коробочки. Вони загорнені у звичайний папір і містять у собі підказки, з допомогою яких учні шукатимуть про призи таке: «Я хочу щось зробити для тебе», «Ти захочеш взяти мене додому» тощо.

На віднайдення призів діти мають не більше 10 хвилин. Це завдання спонукає учнів, що вони повинні ділитися своїми нагородами, щоб зробити їх вартісними (одна дитина отримує дві ліві рукавички, інша – дві праві, ще інша – половинку гривневої банкноти, інша – половинку репродукції якоїсь картинки і т.д.)







  1. Роздуми

Після завершення ділення знахідками пропоную учням прокоментувати набутий досвід.

  • Що ви відчували коли знайшли у своїх коробках частинки призів?

  • Коли ви зрозуміли, що призами треба поділитися?

  • Отже, справжній християнин – це той, хто ділиться своїми речами, своїм часом, своїми талантами – усім своїм життям з іншими.

IV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок

  1. Робота зі Святим Письмом – читання біблійної історії

Завдання: Навіщо Ісус Христос розповів нам цю притчу? Чи для того, щоб навчити людей вирощувати виноград?

  1. Робота над оповіданням «Чоловік, який ділився своїм багатством»

(Святий Йоан Милостивий – VII ст.)

Того дня пополудні, коли Пилипко з батьком ішли на базар, вулиці міста Олександрії були переповнені. Серед людей, які поспішали вулицями міста, сміючись та перегукуючись між собою, відчувалося якесь піднесення. Пилипко уже хотів спитати у свого батька про причину цього незвичайного пожвавлення, але в той час з ними привітався лікар Олександр.

  • Миколо, - гукнув він, - чи ти був сьогодні зранку в катедральному соборі?

  • Ні, - відповів батько Пилипка. – Я не зміг прийти. А що сталося?

Лікар Олександр відійшов з ними набік і почав розповідати.

  • Здається, ще ніколи не було таких виборів єпископа, як сьогодні. На цей високий сан претендувало багато осіб. Однак, жоден з цих кандидатів не мав загальної підтримки людей. Нарешті хтось з натовпу вигукнув: «Ми хочемо Йоана з Кіпру! Хай він буде нашим єпископом!» Побачивши, що люди не виберуть іншого кандидата, священики дали знати Йоанові про рішення народу. Тепер його готують до висвячення.

  • Слава Богу, - сказав пан Микола. – Йоан – добрий чоловік, який справді наслідує Христа. Я відчуваю, що цей вибір принесе благословення нашому місту.

Коли пан Олександр відійшов, Пилипко спитав батька, чому вибір нового єпископа був таким незвичайним.

  • Пилипку, - сказав батько, - вибір єпископа є дуже урочистою подією:

Ним стає особа, яка набрала найбільше голосів. Але ти сам чув, що всі в церкві одностайно вигукували ім’я Йоана, доки не вибрали саме його. Запитуєш, чому цей вибір незвичайний… Вже роками єпископа вибирають або з побожних монахів, або ж з-поміж священиків чи дияконів. Вперше я чую, щоб єпископом вибрали мирянина.

Пилипко помовчав кілька хвилин, а тоді спитав батька:

  • Чим цей Йоан завоював таку прихильність, що народ вибрав його єпископом?

  • Сину, Йоан походив з багатої сім’ї цісарського управителя острова

Кіпру. Він був одружений, мав жінку і дітей, але незадовго вони померли. Йоан залишився сам. Кажуть люди, що коли родина Йоана померла, він зрозумів, що ніщо на землі не є нашою власністю. І відтоді почав ділитися тим, що мав, з потребуючими.

Ти ще був маленьким, коли велика пошесть охопила наше місто і багато людей померло. В той час Йоан відкрив свій дім для хворих, вмираючих і перетворив його на лікарню. Сам дбав про їжу і ліки, доглядав за хворими. І тепер потребуючі звертаються до Йоана, який ніколи не відмовляє у допомозі. Йоан настільки знаний своєю щедрістю, що люди називають його Милостивим.

  • Як Св. Йоан наслідував Христа?

  • Чи хтось знає, що сказав Ісус про обов’язок ділитися з іншими?

V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань

  1. Вправа «Що я можу?»

  • Запишіть на аркушах, які лежать у вас на партах зліва три речі, які є для вас найважливішими. (діти записують)

  • А тепер подумайте чи могли б ви поділитися цими речами з вашими ближніми, так, як вчить нас цього Ісус Христос? Запишіть.

Що є найважливішим для В дусі Христа, я можу поділитися

мене? цими речами в такий спосіб:

1.________________________ 1._____________________________

2.________________________ 2._____________________________

3.________________________ 3._____________________________

Після виконання цього завдання учні діляться своїми думками.

  1. Робота з уривком (на дошці)

«Не тому люди голодують, що ті, які мають гроші, не можуть їх забезпечити добрими речами, а тому, що ті, які мають гроші, є жорстокі та нелюдяні.

Щодня християнська Церква тут (в Антіохії) годує 3000 людей. Крім того Церква щоденно забезпечує їжею та одягом ув’язнених, хворих, паломників, калік, церковний причет та ін. Якщо б знайшлося хоча б десятеро багачів, які також хотіли б це робити, то в місті не залишилося б жодного бідняка.» Так Іван Золотоустий говорить про потребу ділитися з іншими.

  • Як ви розумієте ці слова?

  • Чому люди у світі сьогодні голодують?

  • Що радить зробити Іван Золотоустий, щоб не було на землі бідності?



  1. Бесіда

  • Чи легко поділитися чимось з іншими?

  • Що ви думаєте про егоїстичну особу?

  • Святий Павло каже: «Краще давати, ніж отримувати». Як справджуються ці слова?

VІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей

  1. Заключне слово вчителя

  • Все, що ми маємо походить від Бога – подателя благ. Ділитися з ближнім – означає ділитися з Христом. Християни у молитві дякують Богові за всі його дари та діляться ними з іншими.



  1. Сценка «Для тих, хто потребує»

Діти стають у коло, а потім по черзі жестами і мімікою зображують різні справи, які вони зроблять для людей, що хворіють тривалий час, не підводяться з ліжка, які довго голодували і у яких немає притулку, одягу тощо. Потім діти вгадують, які справи і для яких людей зобразили їхні друзі.

VІІ. Інструктаж домашнього завдання

  1. Гра «Рука допомоги»

На аркуші паперу відмалювати свою руку. На долоні написати «ЗАВЖДИ РОБІТЬ ДОБРО І ДОПОМАГАЙТЕ!» Тепер кожній дитині пропоную записати на пальцях добрі справи. Завдання: виконувати їх протягом тижня.

  1. Вивчите напам’ять ключовий вірш.

VIII. Підсумкова частина

  1. Відзначення хорошої роботи учнів.

  2. Молитва.

Схожі:

Підготувала вчитель основ християнської етики
Мета: дізнатися про норми морального життя людини, розкрити зміст Божих Заповідей і їх дотримання в житті людини; пояснити слова...
Урок з основ здоров’я. 1 клас
Підготувала вчитель Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Зуєва Наталя Олександрівна
Методичні рекомендації розроблено на допомогу студентам денної та...
Вчитель трудового навчання і основ декоративно-ужиткового мистецтва; Вчитель трудового навчання і основ дизайну
Курс етики, 6 клас, урок 31 Галина Вікторівна Бєлоногіна, вчитель історії, етики, правознавства
Конституції України (ст. 10, 11, 12) та Закону України «Про національні меншини в Україні» (ст. 1, 2, 3, 6, 15)
Зміст Вступ Статева і подружня етика та „знаки часу”
Важливість християнської статевої та подружньої етики в контексті сучасної кризи подружжя та сім’ї
О.І. Ващенко Використання усної народної творчості, віршів, афоризмів...
Підготувала: О.І. Ващенко – учитель основ здоровя, Бахмацька гімназія. Матеріали до уроків. Основи здоров’я. 2012. 56 с
Підготувала вчитель початкових класів І категорії

Про вивчення у навчальних закладах факультативних курсів з етики віри та релігієзнавства
Починаючи з 1992 р., у загальноосвітніх навчальних закладах Львівської, Тернопільської та Івано-Франківської областей рішеннями органів...
Урок християнської етики в 4 класі на тему: «Дари Божої мудрості»
Святого Письма; настанов мудрих людей щодо людських здібностей і талантів; розширювати кругозір, уміння аналізувати вчинки; розвивати...
Проект з курсу «Основи християнської етики»
Щоб шанувати своїх батьків, членів родини, виробляти повагу до старших пізнавати чуття єдності в сім’ї. Формувати інтерес до особливостей...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка