Проект з курсу «Основи християнської етики»


Скачати 170.69 Kb.
Назва Проект з курсу «Основи християнської етики»
Дата 05.04.2013
Розмір 170.69 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи
Проект з курсу

«Основи

християнської етики»

2 клас

І. Тема проекту:

«Тільки родина, як зірка єдина – твій

порятунок, надійний причал»

1. Провідна діяльність – пошукова, творча.

2. Освітній продукт: сценарій свята, відеосюжет.

У чому полягає задум?

Для чого це потрібно?

Дізнатися якомого більше про свою родину

Щоб шанувати своїх батьків, членів родини, виробляти повагу до старших пізнавати чуття єдності в сім’ї. Формувати інтерес до особливостей своєї родини, бажання продовжувати справу свого роду, співвідносити свій рід з іншими родинами, робити висновки що Україна – це єдність всіх родин.


ІІ. Планування діяльності

Завдання для груп

Групи

Виконавці

Завдання

Результат

І група

Почтар К.

Чорновол В.

Ткачук В.

Мельник І.

Нечаєва С.

Скласти дерево свого роду

Зробити виставку малюнків цих дерев

ІІ група

Черненко А.

Поворознюк Я.

Сокур Б.

Бенедь М.

Козінський Б.

«З бабусиної скрині»

Підготувати старовинні речі та вишивки

ІІІ група

Тодорчук А.

Волошин А.

Ковальчук Р.

Жук В.

Макарчук В.

Верба А.

Чим цікава моя родина

Фотоколаж сімейний; виставка власних робіт




ІІІ. Виконання проекту:

  1. Підготовчий етап.

Емоційне налаштування.

- Діти хто вас найбільше любить?

- Вірно, це ваші батьки, бабусі, дідусі.

Тому ми зберемо цікавий матеріал про свої родини і через місяць представимо його у вигляді творчого звіту, тобто родинного свята.

  • У групах працювати дружно, злагоджено, разом;

  • усе, що пропонує товариш, сприймати й обговорювати спокійно;

  • викладати свої ідеї, думки по черзі, всіх вислуховувати до кінця, не перебивати;

  • радитись із товаришами, приймати рішення спільно;

  • висловлюватися по суті справи, не відволікатися на стороннє;

  • «запозичати» ідеї в інших групах з їхнього дозволу;

  • бути доброзичливими, старанними, відповідальними;

  • доводити свою справу до кінця та ін.


ІV Самостійна пошукова робота

Найкращими помічниками у зборі та виконанні завдань, поставлених перед групами буду вам я і ваша родина.
V Обговорення та презентація групами виконаних завдань

Кожна група демонструє свої наробки, пояснює, аналізує участь кожного члена групи.

Потім це все це влаштовуємо у актовому залі школи. До роботи підключається батьки, бібліотекар школи та педагог-організатор.
VI Підбиття підсумків

Далі йде творчий звіт про виконану роботу. Запрошуємо всі родини на свято і пропонуємо концерт

Сценарій родинного свята

«Повага шанування старших

поколінь – закон нашого життя»

В.О. Сухомлинський

(Це великий плакат – девіз, епіграф)

Роль ведучих виконують шестикласники.

Пісня «Усмішка»

1-й учень

Добрий день, наші мами,

Добрий день татусі,

Добрий день, любі дідусі і бабусі,

І звичайно, гості всі.

2-й учень

Добрий день, люди добрі,

Що сидять в нашій господі,

Раді з святом вас-вітати,

Щастя і добра бажати.

3-й учень

Ми концерт підготували,

В нього ми всю душу вклали,

Як сподобається вам,

То плещіть завзято нам.

4-й учень

Красиво і світло у нашій світлиці,

Вазони на вікнах стоять вогняні,

Сьогодні у школі — родинне свято,

І хочеться всіх привітати мені.

5-й учень

Шануймо батька, шануймо матір —

І нам воздасться теж добром.

Хай буде шана в кожній хаті

І дух сімейний за столом!

6-й учень

Шануймо батька, шануймо матір,—

Нам каже Біблія свята,

І щастям будем ми багаті

На всі часи, на всі літа.

Учитель

Слова ці треба повторити,

Бо в них основа доброти.

Коли б не батько і не мати,

Чи був би на цім світі ти?

Слова ці треба змалку вчити

В них світить істина стара:

Коли в добрі батьки і діти,

Тоді всім вистачить добра.

— Шанування батьків своїх - один із найсвятіших обов'язків людини і неоплатних боргів дітей. Найдорож­чі у світі люди - рідні батьки. Вони завжди простять, зрозуміють, вислу­хають. Поки живі батьки, ми всі щас­ливі, поки живі батьки — кожен із нас залишається дитиною і в 20, і в 30, і в 40 років. Спочатку батьківські очі дивляться на нас з любов'ю, потім - з гордістю, а далі - з надією. Зроста­ють діти - старіють батьки, це - не­минуче, це - невблаганність часу.

Мудрість говорить: «Якщо твої пла­ни розраховані на рік - сій жито, якщо твої плани розраховані на де­сятиліття - сади дерево, а якщо твої плани розраховані на віки - вихо­вуй дітей». Три нещастя є у людини: старість, смерть і неслухняні діти. Старість - неминуча, смерть - не­вблаганна, неслухняні діти - сором для батьків. Я переконана, що серед нас немає недобрих дітей. Тут зібра­лися дружні родини.

Ваші батьки - це мама і тато, це батьки ваших батьків - дідусь і бабуся. Ви ба­чите родовідне дерево. Коріння цього дерева буйне та розкішне. Але дерево нашого роду не буде квітувати і зелені­ти, якщо ми підрубаємо його корені, якщо втратимо пам'ять роду.

Знати свій родовід, зберігати про нього пам'ять - це наш обов'язок не лише перед минулим, але й перед майбутніми поколіннями. Доки існує життя на землі, доти роду людськом нема переводу.

Виходять хлопчик і дві дівчинки з і сіллю на вишитому рушнику.

Хлопчик

Вклоняємось всім вам доземно,

Як батьківській хаті з далеких доріг,

Як хлібу, що матінка чемно .

Кладе на вкраїнський рушник.

1-а дівчинка

Бо ж нашому роду — нема переводу,

Хай пісня єднає коріння святі,

Дай, Боже, нам віру і братню згоду,

На довгії роки, на вічні віки.

2-а дівчина

Родина, рід — які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті.

Тож народилось веселкове свято –

Прийшли сьогодні з дітьми мама й тато.

Цей хліб насущний ви прийміть від нас

Щоб був достаток в домі повсякчас,

І злагода, і щастя, і тепло.

Щоб всій родині радісно було!

(Підносять хліб найстарішому представникові роду.)

7-й учень

У нас сьогодні в школі свято,

Гостей зібралося багато

А ну ж, на них ви подивіться —

І привітаймо їх у нас,

Що завітали в добрий час.

8-й учень

Від щирого серця,

Від рідної Топилищанської землі

Дозвольте вам, люди,

У пояс вклониться.

9-й учень

Урочиста зустріч у нас —

В пам'яті буде завжди,

Тож розпочнемо піснею свято

Для тих, хто прийшов сюди.

Звучить пісня «Зеленеє жито».

1-й ведучий

Мати, наша мати, як голубка сива,

Любові крильцями всіх нас прикривала.

Мати, наша мати, як сонечко ясне,

Цілий день нам світить і в нічку не гасне.

Мати, наша мати, як ангел із неба, -

Вдень і вночі знає, що дітям треба.

2-й ведучий. Мама... Перше милозвучне слово, з якого дитина починає мудру науку словотворен­ня. Мамина ласка — це чарівні ліки від будь-якого болю. Мамина піс­ня — це те найдорожче, що відкла­дається в душі дитини ще з колиски. її завжди називали святою.

1-й ведучий. Мати народжу­вала дитину, співала їй пісень, вчи­ла добра і любові, навчала охайності, працьовитості.

Мама... Тільки вона нічого не пошко­дує для своєї дитини. Це вона у хвилину небезпеки ніколи не згадає про себе, все віддасть для того, щоб захистити дитину. Материнська любов не знає кордонів, страху, сумнівів, розрахун­ків. Вона очищає нас, зігріває, зупи­няє перед безоднею.

Мати тяжко страждає, якщо її дітей спіткало лихо, і розцвітає, стає молод­шою, веселішою, коли бачить, що її діти виросли порядними людьми.

2-й ведучий

Цінуймо наших матерів пречистих!

Зневажати їх — гірше нема вини!

На дереві їх життя жовтіє листя,—

Не вічно в світі житимуть вони.

1-й учень

Спасибі вам, рідні мами,

Що ви тут сьогодні із нами.

До вас наше перше слово —

Матусі, рідненькі, будьте здорові!

2-й учень

Щоб не сивіло в вас волосся,

Щоб не морщилось чоло,

Щоб вам, кохані рідні мами,

У всьому і завжди везло.

Звучить пісня «Мамина коса».

3-й у ч е н ь

Щоб вас кохали наші тата

І дарували квіти вам.

Немає ж бо у всьому світі

Жінок, чарівніших за мам.

4-й учень

Просте, звичайне слово мати,—

А скільки ніжності й тепла!

Якщо всі ласки їх зібрати,

Не буде міри їм й числа!

5-й учень

Пам'ятаймо, любі діти,

Пам'ятаймо завжди з вами,

Що для нас в. усьому світі.

Найдорожчі — наші мами!

Звучить пісня «Ластівко, мамо».

1-й в є д у чий

Батьку любий, тату милий,

Нинішньої днини

Ти прийшов до нас на свято .

Нашої родини.

Ми тобі складаєм нині

Щире побажання,

Щоб прожив ти многії літа,

Не зазнав страждання,

Щоб ти вивів нас у люди

Та втішався нами,

Щоб гордитись міг своїми

Доньками й синами.

2-й ведучий

Безслідно в житті не проходить нічого,

І те, що посієш,— до часу зійде.

Якщо ти забувся до батька дорогу,

То син твій до тебе її не знайде.

Батько... Тато...

Суворий. Вимогливий. А любов до ді­тей — стримана і врівноважена. Не­дарма кажуть, що дитину потрібно лю­бити так, щоб вона про це не знала. Саме такою є батьківська любов.

1-й ведучий. Батько має обов'язок піклуватися про родину, го­дувати її та захищати. Татко може і на­сваритись, якщо це потрібно. Кожне зауваження сприймається як належне, тому що його робить глава сім'ї. І ро­бить, найчастіше, справедливо.

Споконвіку діти до батька зверталися на ВИ. А називали його ніжно і люб­ляче: тато, татко, татечко, татонь­ко, татусенько, татуньо, татусю..

2-й ведучий. Роль батька в сім'ї неоціненна. Отож, учися шанувати свого тата. Його слова, його приклад мають бути святим законом у будь-якій родині.

Ніхто немає права засуджувати своїх батьків. Кожен повинен зрозуміти просту істину — батьки дали нам жит­тя. І кожен у хвилини непорозумін­ня чи образи повинен повторювати ці слова: «Своєю появою на світ я за­вдячую тобі».

1-й учень

Як мені вас не любити,

Батьку рідний, нене?

Та ж ви мене згодували

Щирими руками..

Ой ніде то в світі,,

Краще немає,

Як в батька і мами.

2-й учень

Батько розуму навчає,

Мати приголубить,

Ніхто мене так на світі,

Як вони, не любить.

Дай же, Боже, щоб я виріс,

В школі гарно вчився,

Щоб я батькові і неньці

Добре відплатився.

Виконується пісня «Сину, сину, ангел мій»

3-й учень

Рідні тати, любіть нас, рідненькі,

Бо ми діти дорогенькі,

Хочем бути на вас схожими

І, як ви, такі ж хорошими!

Хай же наше добре слово

Розквітає веселково!

4-й учень

Ми любим вас, кохані тата,

Ми вам бажаєм здоров'ячка багато.

Ми хочемо, щоб завжди ви раділи,

І щоб в житті ніколи не хворіли.

5-й учень

Наші друзі, рідні тата,

Ми вітаємо вас на святі.

Ми вас любим щиро-щиро,

Вам бажаєм щастя й миру )

Звучить пісня «Доня моя донечка».

1-й ведучий

Дай, бабусю, поцілую

Сивину твого волосся.

Теплим диханням зігрію

Снігом вибілені коси.

2-й ведучи й. Тільки вслухайся: бабуся, бабусенька, бабуня-солодуня!
Яке ніжне, красиве, лагідне і пестливе слово! А ми — її внучатка, дівчатко чи хлоп'ятко. Бабуся — невтомна бджілка. Заради онуків вона віддасть все, навіть останньою краплиночкою води поділиться. А дбає бабуся про тебе тому, що ти — її дитиночка-кровиночка. А чого тільки нас не навчають бабусі: прясти та ткати, шити і вишивати, садити і вирощувати квіти, готувати їжу та білити хату, працювати на городі і в полі. Бабусі передали нам, як скарб, численні народні звичаї
і поради, успадковані від попередніх поколінь. Тисячі речей у житті забудете, а тих хвилин, коли люба бабуся оповідала байки, казки, не забудете до смерті.

1-й ведучий

Бабцю люба, бабцю дорогенька,

Чи колись була ти, як ось я, маленька?

Чи колись була ти, бабцю, молодою,

Із рум'яним личком, з русою косою?

Чи була у тебе до колін спідничка?

Чи тобі казав хтось: «Ти моя синичка»?

2-й ведучий

А колись, бабусю, лялькою ти гралась?

Ти її жаліла, як вона ламалась?

А чому, бабусю, треба всім старіти?

А хіба не має на оте все ліку?

А хіба не можна жити літ без ліку?

1-й учень

Люба, добра бабцю,

Ми, твої внучата,

Звертаємось до тебе,

Щоб щастя побажати.

4-й учень

Хай тебе в своїй опіці

Бог не опускає,

Хай тобі тривке здоров'я

Й силу посилає.

3-й учень

А до того, наша бабцю,

Хай ще на додаток,

Гордість дасть тобі й утіху,

За нас, за внучаток.

4-й учень

Моя бабуся люба, гарна й мила,

Вона найкраща від усіх людей,

І хоч вона вже трохи посивіла,

Але так щиро любить нас — дітей.

5-й учень

Люба бабусенько, сонечко ясне!

Хай твоя доля буде прекрасна!

Хай дні пролітають, біжать хай літа,

А ти будь, бабусю, завжди молода!

Звучить пісня про бабусю.

1-й ведучий

Мій вусатий дід

Знав, як Божий день,

Свій прадавній рід

Та співав пісень.

По краплинці пив я

Дідові слова,

То — святі скарби,

То — вода жива.

2-й ведучи й.-Дідусь—.це справ­жня енциклопедія. Незабутні його розповіді, цікавинки надовго закарбовуються в пам'яті, тому що вихову­ють любов до природи, її тваринного і рослинного світів, вчать нас мудрості та краси, благородства і мужності.

Дідусь... Ця людина в нашому житті завжди викликає повагу. Досвід, отри­маний у спадок від нього, залишається золотим набутком на все життя. Про життєву мудрість наших дідусів скла­дено чимало легенд, давніх історій. Ось послухайте одну із них.

Був колись такий закон — знищувати старих людей, які вже не могли вико­нувати роботу. Старший син виводив батька чи мати у глухий ліс і залишав там. А один чоловік пішов проти за­кону: пожалів свого батька, заховав його у глибокій землянці в пущі.

Рік живе старий, два. Ніхто про те не знає. І впав на їхню землю неврожай лютий, а за ним — холодна, затяжна зима. Все поїли люди, навіть насін­ня. Розмерзлася земля, а сіяти нічого. Прийшов тоді син до батька й каже: «Будемо гинути, тату, усі разом»,— і заплакав. «Не плач, сину,— є поря­тунок. Розбери стріху на хаті, розтру­си її по всьому полю, і зійде зерно, що в колосках невимолочених лиши­лось». Зробив син так, як велів бать­ко. І зійшло жито — густе, могутнє, і був урожай невидимий.

Прийшли до того чоловіка люди і за­питали, хто навчив його так чинити. І чоловік зізнався, що порушив закон, не вигнав батька. Зажадали люди по­бачити того діда.

Він вийшов до них,— сивий, згорбле­ний, зіперся на костур і каже: «Я смер­ті не боюся, бо давно готовий до неї. Убийте мене, а сина пожалійте, як він мене пожалів».

Заспокоїли діда і прийняли новий за­кон роду: «Берегти й шанувати старих людей за роки, за мудрість, слухати їхню раду й чинити, як вони скажуть. І доглядати їх до самої смерті». А хто не виконає цього закону — буде про­клятий на віки вічні.

1-й учень

Дідусю мій рідненький,

Я так тебе люблю!

Вродливий ти своєю добротою

І серцем, що для нас живе.

Дай Бог тобі здоров'я і спокою,

Сто літ живи і знай:

Ми любимо тебе.

2-й учень

Я вітаю свого діда,

І таке йому скажу:

— Із тобою я дружу!

Ти хороший, ти ласкавий,

Ти привітний,, гарний, славний,

Будь здоровим, не хворій,

Дідусеньку, рідний мій!

3-й учень

Зовсім не старенький

Любий мій дідусь.

Ми з ним — добрі друзі,

І я цим горджусь.

4-й учень

Хай в житті вам радість буде,

Процвітайте, як той цвіт.

Дай же, Боже, любим дідусям

Многих, добрих, щасних літ!

Звучить пісня «Родина».

1-й ведучий

На світі білому єдине,

Як і Дніпрова течія,

Домашнє вогнище родинне,

Оселя наша і сім'я.

2-й ведучий

Доки батько живий,

Доки мама жива,

Поспішайте сказати

Найніжніші слова:

«Мамо рідна, живи!

Рідний тату, живи!

Найдорожчі у світі —

Це ви!

Тільки ви!»

1-й ведучий

В серці не гоїться рана,

Душу біда напекла —

Рідна, кохана людина

З дому навіки пішла.

2-й в е д у ч и й. Не вічні наші рід­ні. Настає час, коли ми прощаємося з ними... «На все Божа воля»,— ка­жуть у народі. Але як часто не виста­чає нам їхньої мудрої поради, ніжної теплої руки.

Не забувайте їх! Помоліться над мо-1 гилами ваших предків. Ідіть, щоб навчитися берегти в серці славу і мудрість предків. Могила дорогої для вас по­мерлої людини — дзеркало вашої душі. Забута могила — це наша без­духовність.

1-й учень

В серці не гоїться рана,

Душу біда напекла —

Бабцю, чого ж ти так рано

З дому навіки пішла?

2-й учень

З міста приїду в неділю

Гляну— дідуся нема.

Двір наш — неначе спустілий,

Хата — неначе німа.

3-й учень

Йдем у село, де тополі,

В ноги вклонитись, дідусю, тобі.

Спогад за спогадом лине —

Ми біля вас у журбі.

Учитель. Можливо, ми всіх і не згадали. Але ми завжди повин­ні пам'ятати, що вони поруч із нами. Не забувайте тих місць, де поховані
рідні. Ми з вами не вічні. Давайте вшануємо хвилиною мовчання тих,
кого немає поруч із нами.

Хвилина мовчання.)

1-й ведучий. В Україні зали­шається традицією сімейна мораль, коли з великою пошаною ставлять­ся до старших, поважають їх, допо­магають їм і постійну турбуються про них. Все, що залишилось на згадку від старших поколінь — їхня мудрість, поради, хатні речі, які вони зробили чи придбали,— оберігають кожного з нас і звуться оберегами.

Батькова хата, мамина пісня, дідусе­ва казка, бабусина вишивка, батько­ва криниця — все це наша родовід­на пам'ять, символи України, наші обереги.

2-й ведучий. Одна з головних заповідей Біблії говорить: «Шануй свого батька і матір». Ніжна і ласка­ва мама завжди приголубить, а сильні руки батька підтримають вас. Але і ми повинні берегти своїх батьків, допо­магати їм, не засмучувати, бути слух­няними. Ви також повинні з любов'ю і повагою ставитися до своїх бабусь і дідусів. Ваші батьки, бабуся і дідусь бажають тільки хорошого. Ви — їхня опора і надія в майбутньому.

1 -й ведучий

Батьківський дім, батьківська хата,

Добром і щедрістю багата

На материнську ніжну ласку,

Бабусину чарівну казку.

Рідна хата, рідна домівка — найкра­ща, найтепліша. Як би важко чи сумно не було, прийдеш додому — й одра­зу стає затишно. Правду люди ка­жуть: «У гостях добре, а вдома най­краще».

Ніколи не забувай місця, де ти наро­дився, виріс, де вчився ходити, гово­рити, любити людей.

Учитель

Нехай всі родини, як пишний вінок,

Щастям барвистим будуть багаті.

Бабусю шануймо і дідуся,

Матусю любімо і тата,

Нехай родина дружна уся

Буде на радість завжди багата!

Хай тішаться внуками бабуся і дід,

Хай тато і мама радіють дитині

Хай буде, як дуб, могутній наш рід!

Хай злагода й мир запанують в родині!

Звучить пісня «Многая літа».
Використана література

  1. Метод проектів у початковій школі/ Упорядник: О.Онопрієнко, О.Кондратюк. – К.: Шк. світ, 2007. – 128 с. – (Б-ка «Шк. світу»).

  2. Ярощук В.А. Родинне свято «Тільки родина, як зірка єдина, - твій порятунок, надійний причал»// ВГ «Основа» Початкове навчання та виховання. – 2007. - №35 грудень. – с.4-8.

Схожі:

Урок з курсу «Основи християнської етики»
Мета: ознайомити учнів із історією виникнення свята Великодня, традиціями його святкування нашим народом. Ознайомити з символікою...
Про вивчення у навчальних закладах факультативних курсів з етики віри та релігієзнавства
Починаючи з 1992 р., у загальноосвітніх навчальних закладах Львівської, Тернопільської та Івано-Франківської областей рішеннями органів...
Зміст Вступ Статева і подружня етика та „знаки часу”
Важливість християнської статевої та подружньої етики в контексті сучасної кризи подружжя та сім’ї
«Українська федерація вчених» КОДЕКС НАУКОВОЇ ЕТИКИ (Проект) Київ 2005 Вступ
В узагальненому та систематизованому вигляді принципи поведінки науковця з точки зору морально-етичних цінностей становлять своєрідний...
Підготувала вчитель основ християнської етики
Мета: допомогти учням зрозуміти, що ділення є необхідним елементом у християнському житті; виховувати у дітей щирість, милосердя,...
Школа фотографії Віктора Марущенка та Галерея РА-фото
...
Підготувала вчитель основ християнської етики
Мета: дізнатися про норми морального життя людини, розкрити зміст Божих Заповідей і їх дотримання в житті людини; пояснити слова...
Урок християнської етики в 4 класі на тему: «Дари Божої мудрості»
Святого Письма; настанов мудрих людей щодо людських здібностей і талантів; розширювати кругозір, уміння аналізувати вчинки; розвивати...
Власенко Mарія Іванівна Урок з християнської етики
Нарешті я відчинив. І знаєте, хто це стукав? Ісус. Мені стало дуже соромно за те, що в моєму серці було таке безладдя. Але сам поприбирати...
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДО ВИВЧЕННЯ КУРСУ Київ 2 011 Навчально-методичний...
Навчально-методичний посібник до вивчення курсу «Основи економічної теорії» / Укл. Н.Є. Скоробогатова, Н. О. Черненко. К.: НТУУ "КПІ",...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка