ТЕМА : Види складнопідрядних речень. Тренувальні вправи. МЕТА


Скачати 78.22 Kb.
НазваТЕМА : Види складнопідрядних речень. Тренувальні вправи. МЕТА
Дата03.11.2013
Розмір78.22 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
ТЕМА: Види складнопідрядних речень. Тренувальні вправи.

МЕТА: Формувати уміння визначати види підрядних речень, правильно ставити

питання, знаходити головне і підрядне речення; виховувати бажання вести

здоровий спосіб життя, зміцнювати своє здоров’я, позбутися шкідливих зви-

чок.

ОБЛАДНАННЯ: Таблиці «Умови для підтримки здорового способу життя»,

«Прислів’я та приказки про здоров’я», «Види складнопідрядних речень»,

«Вікторина-тест».
Якщо у вас є здоров’я, то у вас є все.

Девіз американського товариства

геронтологів
Перебіг уроку:

  1. Мотиваційний етап.

Актуалізація суб’єктивного досвіду:

Визначте види складних речень. Поясніть особливості кожного виду речень.
1.Сучасний стан здоров’я населення України свідчить: існує реальна загроза

вимирання нації.

2.Медицина непогано лікує багато захворювань, але вона не може зробити людину здоровою.

3.Щоб бути здоровим, потрібні постійні власні зусилля.


  1. Цілевизначення і планування.

    1. Повідомлення теми та мети уроку.

    2. Вступне слово вчителя.

Людина приходить на цей світ, щоб жити. Доля відміряла їй певний час пере-

бування на Землі. Але чи буде він довгий чи короткий – залежить не лише від

Всевишнього. Довголіття людини залежить перш за все від здорового способу

життя. Хто ж заважає нам дотримуватись його? Як не дивно, ми самі! Доки мо-

лоді, думаємо про майбутню професію, про те, як створити сім’ю, а здоров’я

поки що є. Часто його недооцінюємо або, навпаки, переоцінюємо. А наслідок

зневаги до здоров’я – хвороби. Як же навчитись вести себе так, щоб подарувати

собі радість життя?

(звернення до епіграфа уроку)
3.Робота за опорною таблицею «Види складнопідрядних речень» (підручник

С.Я.Ярмоленко, В.Т.Сичова, Українська мова, 9 клас, стор. 88).
4.Робота в групах.

Визначити види підрядних речень:

1-ша група:

Щоб зберегти своє здоров’я, думай про здоров’я інших. Людина може довго

жити лише тоді, коли буде дотримуватись здорового способу життя. Треба

навчитись вести себе так, щоб подарувати собі радість життя і довголіття.

На 60% збільшилась кількість неповнолітніх, що вживають наркотики.

2 – га група:

Щороку до лав Збройних Сил України не призивається кожний четвертий юнак,

бо медичні комісії знаходять відхилення у здоров’ї. Хоч медицина знаходить все

більше можливостей лікувати захворювання, 90% дітей, учнів та студентів мають

серйозні відхилення у здоров’ї. Держава вимагає, щоб громадяни України були і

фізично, і морально здоровими особистостями. Кожен має дбати про власне здо-

ров’я, бо тільки за таких умов може бути корисним собі та іншим людям.
Вчитель:

Хмара тютюнового диму поглинула молодь. Дивують цифри: 63% дівчат і 73%

хлопців не схвалюють паління. Але щоперерви ряди курців поповнюються. Моло-

ді люди думають, що виглядають модно, класно, в авторитеті серед своїх. Виявля-

ється, що набути цю звичку легко, а от позбутися цієї шкідливої звички непросто.

Якби кожен із тих, хто біжить на перерві палити, змінив термінологію і,замість:

«Піду покурю»,сказав: «Піду отруюсь» , то, можливо, і зупинилася б рука, що по-

тяглась до цигарки. Але цього, на жаль, ніхто не каже, тому я пропоную зараз

попрацювати із пам’яткою «Як допомогти собі кинути палити», не забуваючи і

про нашу навчальну мету.
Робота з пам’яткою «Як допомогти собі кинути палити».

1-ша група: виписати підрядні означальні та підрядні з’ясувальні речення.

2-га група: виписати підрядні обставинні речення.

1.Оголоси друзям і родині, що ти кидаєш палити.

2.Щодня зменшуй кількість цигарок, які ти випалюєш за день.

3.Признач день «Х», у який ти кинеш палити.

4.Прибери предмети, що асоціюються у тебе з цією шкідливою звичкою(запаль-

нички, сірники тощо).

5.Не користуйся ними, щоб не нагадували про бажання взяти цигарку.

6. Переконайся, що після відмови від паління ти сам можеш керувати своїми по-

чуттями і вчинками.

7.Щодня відкладай гроші, які ти раніше витрачав на цигарки, на подарунок

за перемогу над собою.

8.Зрозумій, що життя без паління може бути прекрасним.
Творче дослідження.

Переробити просте речення на складнопідрядне.

Замінити відокремлений другорядний член речення на підрядне речення.

1-ша група:

За даними ВОЗ в Україні щорічно від хвороб, пов’язаних із палінням, помирає

100 тисяч чоловік.

2-га група:

Тільки за останні п’ять років на 41% збільшилась кількість учнівської молоді,

віднесеної за станом здоров’я до спеціальної медичної групи.
Робота з культури мовлення:
Вчитель:

Як часто всі наші біди від того, що ми не вміємо сказати в потрібну мить твердо

«Ні!» Для молодої людини особливо важливо навчитись протистояти спокусі, не

йти за всіма, уміти захистити себе, сказавши «Ні!» і при цьому не втративши по-

вагу до себе.

Культура будь-якої мови відкриває перед нами багато можливостей захистити

себе і зберегти своє здоров’я. Спробуємо створити варіанти відмови.
1.Найпростіший варіант – просте заперечення:

- Ні, я не буду палити.

Вчитель: Чи достатньо для свого захисту цих слів? Чи повториться наступного разу пропозиція?
2.Заперечення з причиною:

-Ні, у мене захворювання легенів.

- Ні, у мене термінове побачення.

Вчитель: Чи після цього буде запрошення?
3.Заперечення з вираженням позиції:

-Ні, я не палю.

-Ні, куріння – це не для мене.

Вчитель: Чи запросять вас після цього взяти цигарку?
4.Заперечення з контрпропозицією:

- Ні, краще подихаємо свіжим повітрям.

- Ні, заміни цигарку цукеркою.

Вчитель:

- Знайте, що подарувати собі здоров’я можна красивою, чіткою і мудрою мовою.
Навчальний диктант:

У значної частини населення земної кулі життя «летить димом». Відомо, що кур-

рять близько половини чоловіків і четверта частина жінок. Тютюнова епідемія не

минула й Україну, бо масштаби поширення тютюнопаління в країні стали загро-

зою існування нації. Кожен знає, що паління веде до небезпечних хвороб: раку

легенів, хронічного бронхіту, ішемічної хвороби серця, хвороб системи кровообіг-

гу.

Не вірте рекламі, що ті чи інші цигарки безпечні, бо у них подвійний фільтр

або відсутній нікотин. Як тільки запалюють цигарку, в організм людини і в ото-

чуюче середовище надходить близько 4 тисячі шкідливих токсичних речовин.

Тому бережіть своє здоров’я, свою красу, усмішку і здоров’я усіх, хто вас оточує.
Творча робота:

Скласти твір-мініатюру за прислів’ям .
Вчитель: (демонструє таблицю):

Стан здоровя людини залежить:

10% - рівня розвитку медицини

20% - спадковості (генотипу)

20% - довкілля

50% - способу життя

За кожним із прислів’їв – історія життя, досвід, спостереження протягом віків,

бажання передати нащадкам свій урок мудрості.(озвучення прислів’їв для твору):

  • Той здоров’я не цінить, той хворий не був.

  • Здоров’я не купиш.

  • Без здоров’я ніщо чоловікові не миле.

  • Було б здоров’я, а все інше наживем.

  • Бережи одежу знову, а здоров’я змолоду.

  • Весела думка половина здоров’я.

  • Чим більше сплю, тим менше живу.


Вікторина – тест:

  1. Що найбільше забруднює повітря:

А) викиди хімкомбінату;

Б)викиди металургійного комбінату;

В) тютюновий дим.

2. Як називається слабкий наркотик тютюну?

А) чадний газ;

Б) нікотин;

В) бензопірин.

3.Порівняно з вихлопною трубою автомобіля тютюновий дим удихати в

А) чотири рази шкідливіше;

Б) менше шкідливо в 10 разів;

В) те ж саме.

4. Скільки отруйних речовин міститься в тютюні?

А) близько 36;

Б) близько 100;

В) близько 200.

5. Російський письменник А.П.Чехов сказав, що поцілувати дівчину, котра курить,- це все одно, що поцілувати..

А) квітку тютюну;

Б) попільничку.

6. На Заході людину, що курить, називають «бампкін», тобто…

А) стильний;

Б) тупий, неосвічений;

В) спортивний хлопець.

Ключ: 1-в, 2-б, 3-а, 4-в, 5-б, 6-б.

Скласти 3складнопідрядні речення з різними видами підрядних на основі вікторини-тесту.
Рефлексія.

-Що ви з’ясували на сьогоднішньому уроці?

- Чи вдалося досягнути мети? Яким чином?

-Чи звернули увагу на добір мовного матеріалу?Що дізнались нового про здоро-

вий спосіб життя?

-Під час виконання яких завдань мали труднощі?

-Що для вас виявилось найважливішим?

-Над чим варто ще попрацювати?

-Чи справдилися очікування від уроку? Яких шкідливих звичок я хотів позбу-

тись?
Домашнє завдання. Оцінювання.

1). П.13. Вправа 136.(гр..А)

2). Твір-роздум «Подаруй собі радість життя!» (гр.. Б)

Мелітопольська загальноосвітня школа I – III ступенів №1

Мелітопольської міської ради Запорізької області

Урок української мови у 9 класі на тему:

« Види складнопідрядних речень.

Тренувальні вправи»

(з використанням здоров’язберігаючих

матеріалів).

Урок провела вчитель

Синепольська Тамара

Опанасівна

Схожі:

Конспект уроку української мови 9 клас Тема: Основні види складнопідрядних...
Мета: навчити учнів розпізнавати різновиди складнопідрядних речень, удосконалювати вміння складати схеми складнопідрядних речень...
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому...
Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень
Уроку української мови та світової літератури на тему: «Тренувальні...
«Тренувальні вправи: відмінювання та правопис числівників. Подорож числівника сторінками «Робінзона Крузо»»
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета
Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими...
Тема: Стройові вправи та естафети. Спорт та види спорту
Мета: сприяти фізичному розвиткові учнів; розвивати швидкість, спритність; повторити стройові вправи; виховувати почуття колективізму,...
Тема: «Легка атлетика» Мета уроку
Освітня: а навчити виконувати загально розвиваючи вправи в русі та спеціальні бігові вправи
Тема. Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення Мета
...
Міністерство освіти і науки Дніпропетровська область Відділ освіти...
Тренувальні вправи (Прислівник як частина мови. Розряди прислівника. Ступені порівняння прислівника)
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ. ВИДИ. РЕЧЕНЬ. ЛЕКСИЧНА ТЕМА: СВІТЛО РОЗУМУ
...
Урок подорож з математики в 2 класі
Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка