|
Скачати 77.79 Kb.
|
УРОК-ТРЕНІНГ Учитель Корбут С.Ю. Протидія виявам насильства в учнівському середовищі Мета: Навчальна:
Розвивальна:
Виховна :
Обладнання: мультимедійна дошка, роздатковий матеріал, ватман, фломастери. Міжпредметні зв’язки: біологія. Внутрішньопредметні зв’язки: складові здоров’я. Основні поняття та терміни: психічне насилля, фізичне насилля, злість, агресія, жертва насилля, свідок насилля. Тип уроку: урок – тренінг Хід уроку Організаційний момент Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Мотивація навчальної діяльності учнів Жорстокість, яка невпинно завойовує позиції засобів масової інформації, стає все більш поширеною і в міжлюдських стосунках. Наше суспільство, яке до цього часу характеризувалося як суспільство, де відсутня агресія та жорстокість, зіткнулося з проблемою насильства, жорстокості віч-на-віч. Актуальне це питання і для шкільного колективу. Повідомлення теми. Викладання нового матеріалу: Під фізичним насиллям слід розуміти нанесення особі удару, побоїв, заподіяння їй тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості, спричинення смерті. До фізичного насилля можна віднести також застосування без згоди потерпілого наркотичних засобів, психотропних, отруйних чи сильнодіючих речовин з метою привести особу у безпорадний стан. Серед всіх видів насилля психічне є найбільш складним і в той же час найбільш поширеним. Під психічним насиллям слід розуміти застосування погроз до особи, її залякування висловлюваннями, жестами чи іншими діями про застосування фізичного насильства до самої людини чи до її родичів, а також про знищення або пошкодження майна людини чи її родичів, погроза розголосити відомості, що ганьблять честь і гідність людини. Словесні картання , постійна критика, тероризація, нагадування. Шкода від психічного насилля є набагато сильнішою, ніж від фізичного. Якщо фізичне насилля можна визначити (хоча і не завжди) по фізичних пошкодженнях на тілі особи, то психологічне насилля калічить її душу, і його сліди непомітні оточуючим до пори до часу. Психічне насилля практично завжди є супутником фізичного. Вправа «Клубочок». Ведучий тримає в руках клубок ниток, намотує нитку на палець, ставить будь-яке запитання, яке його цікавить, учаснику гри, той ловить клубочок, намотує нитку на палець, відповідає на запитання, а потім ставить своє запитання наступному гравцеві. У кінці клубочок знову повертається до ведучого. Усі бачать нитки, які зв'язують учасників гри в одне ціле. Опишіть свої почуття та дії в наведених ситуаціях.
Об’єднати учнів у 3 групи («земля», «повітря», «сонце») Як почуває себе жертва насильства? Сконцентруйтесь на особі, котра є жертвою насильства та дайте відповідь на наступні питання:
Нехай кожна група запише свої відповіді на великому аркуші паперу під назвою: „Ситуація жертви насильства ”. Дайте можливість представникам груп розказати про те, що написали та обговоріть усі плакати. Особливу увагу зверніть на різні можливі наслідки, як безпосередні так і ті, що віддалені у часі. Інформація Жертви насильства переживають тяжкі емоції – почуття приниження та сором, страх, розпач, смуток і злість. Довготривалі наслідки насильства для жертв – це занижена самооцінка та соціальні проблеми – труднощі у налагодженні контактів, схильність до ізолювання. Жертви шкільного насильства дуже рідко говорять дорослим про свої проблеми. Часто мають досвід легковажного ставлення до їх проблеми зі сторони дорослих („тебе обзивають – не звертай уваги ”, „не жалійся ”). Побоюються погіршення ситуації, помсти зі сторони переслідувачів. Окрім того, їм перешкоджають сором та відчуття вини. Довготривале перебування під тиском агресорів може призвести до соматичних порушень, часто досить серйозних. Жертва насильства потребує передусім групи осіб, які її підтримають, сприймуть та зрозуміють. Мусить відреагувати на важкий досвід та відновити почуття власної гідності. Вправа «Мозковий штурм» Назвіть приклади рішень, які можуть вплинути на тих, хто поводиться агресивно. Пригадайте конкретну ситуацію, в якій вам вдалось зупинити агресора. Обговорюємо такі способи захисту, які не кривдять іншу особу. Список дієвої поведінки в ситуації агресії, згідно наступних категорій:
напр. „не говори так до мене ”, „я не погоджуюсь, щоб так мене називав ”, „перестань, мене це нервує ”, „я не люблю цього ”
„розповім класному керівнику ”, „не буду з тобою говорити ”, „я піду звідси ”
(напр. зміна теми розмови, жарт, несподівана, неочікувана поведінка, «відчіпні» відповіді: „може бути, можливо ”, „якщо так вважаєш ” погодження з агресором: „знаєш, щось у цьому є”) 6 груп Кожна обирає одну з описаних вище категорій реагування, готує у групах сценки про дієвий захист від агресії з використанням одного або кількох способів з цих категорій. Пограйтесь та обговоріть сценки. Ситуації:
(застосуй вираження власної думки)
(застосуй визначення меж)
(застосуй звернення про допомогу до іншої особи)
(застосуй розмову про наслідки)
(застосуй ігнорування)
(застосуй несподіване враження агресора) Кожна група обирає різні можливі види поведінки свідка в описаній ситуації. Після закінчення роботи кожна група представляє свою ситуацію та можливі види поведінки свідків. Складаємо один каталог можливих видів поведінки свідка насильства наприклад: - вдає, що не бачить, - інформує дорослих, - сміється з жертви, - захищає жертву і т.п. портрет свідка насильства Як веде себе така особа? Що думає у такій ситуації? Які переживає емоції та почуття? Що їй утруднює реагувати? Чого потребує, щоб зреагувати? Перевірка засвоєння учнями знань та вмінь
Мотивація оцінок Домашнє завдання Аркуш «Злість, агресія чи насильство» Заповни аркуш, роблячи позначення біля кожного опису поведінки, чи це злість, агресія чи насильство.
|
Урок засвоєння нових знань Хід уроку І. Організаційний момент. Привітання,... Навчальна: ознайомити учнів із неклітинними формами життя; розглянути особливості будови і життєві цикл вірусів; обговорити можливі... |
Урок засвоєння нових знань. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент >ІІ.... Франсіско Гойя; розвивати зацікавленість мистецтвом, спостережливість, інтерес до світової культурної спадщини, естетичні смаки,... |
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація... Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші... |
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:... Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах |
І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь «паливно-енергетичний комплекс», «паливно-енергетичний баланс»; продовжити формувати вміння та навички роботи з географічними та... |
І. Організаційний момент (підготовка класного приміщення, перевірка... Актуалізація опорних знань (відтворюються знання, уміння, життєвий досвід учнів, необхідний для опанування нового матеріалу; перевірка... |
І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань учнів Розкрити сюжет, тему та ідею ранніх творів Шевченка; розвивати уміння учнів аналізувати текст, вдосконалити навички виразного читання;... |
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Актуалізація... Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про розв'язування задач на відсотки усіх видів |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
Уроку I. Організаційний момент Мета. Учити учнів перетворювати звичайні дроби у десяткові, ознайомити учнів з періодичними десятковими дробами. Продовжити формування... |