УРОКУ І. Організаційний момент


Скачати 97.22 Kb.
Назва УРОКУ І. Організаційний момент
Дата 01.11.2013
Розмір 97.22 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
6 клас
Тема уроку: "Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт. Надання допомоги при ураженні електричним струмом"

Мета уроку: - ознайомлення учнів з правилами безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт ;

- розвинути почуття відповідальності за свої вчинки, а також моральні якості і відчуття тактовності;

- виховати відповідальність за результат роботи.

Тип заняття: виклад нового матеріалу

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент:

-привітання з робочого місця, представлення;

-перевірка кількості учнів;

-перевірка підготовки учнів до уроку;

-призначення чергових.

ІІ.Перевірка раніше вивченого матеріалу:

1. Що таке технічний паспорт?

2. На які групи можна поділити нагрівальні електроприлади за призначенням?

ІІІ. Актуалiзацiя опорних знань:

-якi Вам вже відомі правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт?

IV.Мотивація теми і мети уроку:

Як Ви вважаєте для чого вивчається дана тема?Знання, які ви отримаєте на сьогоднішньому уроці знадобляться вам для безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт та для надання допомоги потерпілому під час ураженні електричним струмом. Відкривайте зошити і записуйте будь-ласка дану тему:«Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт. Надання допомоги при ураженні електричним струмом»

V.Вивчення нового матеріалу:

Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт

Перед початком роботи:

1. Надіти спецодяг.

2. Правильно розкласти на робочому місці інструменти і матеріали.

3. Перевірити справність інструментів (ручки плоскогубців, кусачок, викруток повинні мати ізолююче покриття).

Під час роботи:

1. Монтувати електроарматуру або складати електричні схеми, а також виконувати в них перемикання можна лише за відсутності напруги.

2. Складати схему треба так, щоб проводи не перехрещувались і не були натягнуті.

3. Вмикати складену монтажну схему можна тільки після того, як її огляне вчитель.

4. Перевіряти наявність напруги можна лише з дозволу вчителя і за допомогою приладів або контрольної лампочки.

5. За виявлення пошкоджень електропроводки, обладнання, приладів одразу розімкнути схему і повідомити про це вчителя.

Після закінчення роботи:

1. Від'єднати схему від джерела електроенергії.

2. Покласти на призначене місце інструменти, електроарматуру та інші матеріали.

3. Прибрати робоче місце (під час прибирання користуватися щіткою для змітання).

4. Не виходити з майстерні без дозволу вчителя.

Правила безпечної праці при проведенні електромонтажних робіт

1. Приступати до виконання робіт тільки з дозволу вчителя.

2. Користуватися тільки справним інструментом.

3. Інструменти і матеріали на робочому столі повинні розміщуватись у певному порядку; прямо перед працюючим — підкладна дошка, ліворуч — матеріали, праворуч — інструменти.

4. Під час виконання електротехнічних робіт необхідно сидіти пря­мо, не сутулячись, на відстані 20—25 см від края верстата або стола. Світло при цьому повинно падати на робоче місце таким чи­ном, щоб не затінювати місце виконання електромонтажних робіт.

5. Під час роботи з ріжучим і колючим інструментом необхідно стежити, щоб пальці рук не були в зоні напряму руку леза або вістря.

6. Не працювати різальним інструментом без опори. Роботи, пов'я­зані зі складанням електричних пристроїв, виконувати на спеці­альній підкладній дошці.

7. Забороняється торкатися і вмикати важелі та кнопки обладнан­ня, розміщеного в майстерні.

8. Не можна без дозволу вчителя вмикати електричне обладнання в розетки.



9. Не торкатися оголених електричних дротів.

10. За будь-яких незначних дій електричного струму на тіло негайно припинити роботу і повідомити вчителя.

11. Забороняється витягувати за допомогою шнура електричну вилку із розетки.

12. Якщо трапився випадок ураження людини електричним струмом, необхідно покласти собі під ноги гумовий килимок або підставку із сухої деревини і однією рукою відтягнути потерпілого за комір від мережі електричного струму.

Електропожежна безпека в навчальних майстернях:

Щоб запобігти виникненню пожежі, в майстерні дотримуються таких заходів пожежної безпеки.

  1. Виробниче устаткування, прилади, опалення очищають від пилу, тирси.

  2. На складі пиломатеріали викладають у штабеля висотою не більше половини його ширини.

  3. Проводку встановляють в сталеві труби.

  4. Заготовки і вироби розміщують тільки на відведених для цього місцях.

  5. Забороняється користуватися відкритим вогнем для приготування клею і розігрівання фарб.

  6. У майстерні встановлюють первинні засоби пожежогасіння.

Надання першої допомоги при ураженні електричним струмом

Перша медична допомога — це комплекс заходів, спрямованих на відновлення або збереження здоров'я потерпілих, здійснюваних немедичними працівниками (взаємодопомога) або самим потерпшим (самодопомога). Найважливіше положення надання першої допомоги — її терміновість. Чим швидше вона надана, тим більше сподівань на сприятливий наслідок.

Послідовність надання першої допомоги:

— усунути вплив на організм ушкоджуючих факторів, котрі

загрожують здоров'ю та життю потерпших, оцінити стан потерпшого;

— визначити характер та важкість травми, найбільшу загрозу для

життя потерпшого і послідовність заходів щодо його рятування;

— виконати необхідні заходи з рятування потерпших в послідовності

терміновості (відновити прохідність дихальних шляхів, здійснити штучне

дихання, провести зовнішній масаж серця);

— підтримати основні життєві функції потерпшого до прибуття

медичного працівника;

— викликати швидку медичну допомогу або вжити заходів щодо

транспортування потерпілого до найближчого лікувального закладу.

Рятування потерпших від впливу електричного струму залежить від швидкості звільнення його від струму, а також від швидкості та правильності надання йому допомоги. Зволікання може зумовити загибель потерпілого. При ураженні електричним струмом смерть часто буває клінічною, тому ніколи не слід відмовлятися від надання допомоги потерпілому і вважати його мертвим через відсутність дихання, серцебиття, пульсу. Вирішувати питання про доцільність або непотрібність заходів з оживлення та винести заключения про його смерть має право лише лікар.

Весь персонал, що обслуговує електроустановки, електричні станції, підстанції і та електричні мережі, повинен не рідше 1 разу на рік проходити інструктаж з техніки безпеки про експлуатацію електроустановок, з надання першої медичної допомоги, а також практичне навчання з прийомів звільнення від електричного струму, виконання штучного дихання та зовнішнього масажу серця. Заняття повинні проводити компетентні особи з медичного персоналу або інженери з техніки безпеки, котрі пройшли спеціальну підготовку і мають право навчати персонал підприємства наданню першої допомоги. Відповідальним за організацію навчання є керівник підприємства.

В місцях постійного чергування персоналу повинні бути:

— аптечка з необхідними пристосуваннями та засобами для надання

першої медичної допомоги;

— плакати, присвячені правилам надання першої допомоги, виконання

штучного дихання та зовнішнього масажу серця, вивішені на видних місцях.

Дотик до струмоведучих частині що знаходяться під напругою, викликає мимовільне судомне скорочення м'язів та загальне збудження, котре може призвести до порушення і навіть повного припинення діяльності органів дихання та кровообігу. Якщо потерпілий тримає провід руками, його пальці так сильно стискаються, що звільнити провід стає неможливим. В зв'язку з цим першою дією того, хто надає першу допомогу, повинне бути швидке вимкнення тієї частини електроустановки, до котрої доторкається потерпілий. Вимкнення здійснюється за допомогою вимикачів, рубильника або іншого вимикаючого апарата.

Якщо вимкнути установку швидко не можна, слід вжити заходів щодо звільнення потерпілого від струмоведучих частин, до котрих він торкається. У всіх випадках той, хто надає допомогу, не повинен доторкатися до потерпілого без належних запобіжних заходів, оскільки це небезпечно для життя. Він також повинен слідкувати, щоб самому не опинитися в контакті з струмоведучою частиною або під кроковою напругою.


Звільнення потерпілого від дії струму відключенням електроустановки
Для звільнення потерпшого від струмоведучих частин або провода напругою до 1000 В слід скористатись канатом, палицею, дошкою або; будь-яким сухим предметом, що не проводить електричного струму.

Потерпілого можна також відтягнути за його одяг (якщо він сухий та відстає від тіла), уникаючи дотику до оточуючих металевих предметів та частин тіла. З метою ізоляції рук той, хто надає допомогу, повинен одягнути діелектричні рукавиці або обмотати руку шарфом, натягнути , на руку рукав піджака або пальто, накинути на потерпілого гумовий килимок, прогумований матеріал (плащ) або просто сухий матеріал. Можна також ізолювати себе, ставши на гумовий килимок, суху дошку або непровідну підстилку, жмут одягу. При відділенні потерпілого від струмопровідних частин рекомендується діяти однією рукою.

Якщо електричний струм проходить в землю через потерпілого і він судорожно стискає один провід, то простіше перервати струм, відокремивши потерпілого від землі (підсунувши під нього суху дошку, або відтягнувши за ноги від землі вірьовкою, або відтягнувши за одяг), дотримуючись при цьому запобіжних заходів. Можна також перерубати дроти сокирою з сухою ручкою або перекусити їх інструментом з ізольованими ручками. Перерубувати або перекушувати проводи слід пофазово, тобто кожний провід окремо, при цьому рекомендується стояти на сухих дошках, на дерев'яній драбині.

Для звільнення потерпілого від струмоведучих частин під напругою понад 1000 В слід одягнути діелектричні рукавиці та боти і діяти штангою або ізольованими кліщами, розрахованими на відповідну напругу (рис. 3.30).


Звільнення потерпілого від дії струму в електроустановках напругою понад 1000 В ізолюючою штангою
Не слід забувати про небезпеку крокової напруги, якщо струмоведуча частина лежить на землі. Тому після звільнення потерпілого необхідно винести з цієї зони. Без засобів захисту пересуватися в зоні розтікання струму по землі слід не відриваючи ноги одна від одної.



Пересування в зоні розтікання струму: а — напрям пересування; б — положення ніг при пересуванні

На лініях електропередачі, коли їх не можна швидко вимкнути, слід з цією метою здійснити замикання проводів накоротко, накинувши на них гнучкий провід. Провід повинен бути відповідного поперечного перетину, щоб він не перегорів при проходженні через нього струму короткого замикання. Перед накиданням провода один кінець слід заземлити (приєднати його до металевої опори, до заземлювального спуску). З метою забезпечення зручності накидання на вільний кінець провідника бажано прикріпити вантаж. Накидати провід слід так, щоб він не торкнувся людей. Якщо потерпілий торкається лише одного провода, то достатньо заземлити лише цей провід.

Заходи долікарської допомоги залежать від стану, в якому знаходиться потерпший після звільнення від електричного струму. Після звільнення потерпілого від дії електричного струму необхідно оцінити його стан. У всіх випадках ураження електричним струмом необхідно обов'язково викликати лікаря незалежно від стану потерпілого.

Якщо потерпілий при свідомості та стійке дихання і є пульсом, але до цього втрачав свідомість, його слід покласти на підстилку з одягу, розстебнути одяг, котрий затруднює дихання, забезпечити приплив свіжого повітря, розтерти і зігріти тіло та забезпечити повний спокій, дати понюхати нашатирний спирт, сполоснути обличчя холодною водою. Якщо потерпілий, котрий знаходиться без свідомості, прийде до тями, слід дати йому випити 15—20 краплин настоянки валеріани і гарячого чаю.

Ні в якому разі не можна дозволяти потерпілому рухатися, а тим більше продовжувати роботу, оскільки відсутність важких симптомів після ураження не виключає можливості подальшого погіршення стану. Лише лікар може робити висновок про стан здоров'я потерпілого. Якщо потерпший дихає рідко і судорожно, але у нього не намацується пульсу необхідно відразу зробити йому штучне дихання.

За відсутності дихання та пульсу у потерпілого внаслідок різкого погіршення кровообігу мозку розширюються зіниці, зростає синюшність шкіри та слизових оболонок. У таких випадках допомога повинна бути спрямована на відновлення життєвих функцій шляхом проведення штучного дихання та зовнішнього (непрямого) масажу серця.

Потерпілого слід переносити в інше місце лише в тих випадках, коли йому та особі, що надає допомогу, продовжує загрожувати небезпека або коли надання допомоги на місці не можливе. Для того, щоб не втрачати час, не слід роздягати потерпілого. Не обов'язково, щоб при проведенні штучного дихання потерпілий знаходився в горизонтальному положенні. Якщо потерпілий знаходиться на висоті, необхідно перед спуском на землю зробити штучне дихання безпосередньо в люльці, на щоглі і на опорі.

Опустивши потерпілого на землю, необхідно відразу розпочати проведення штучного дихання та масажу серця і робити це до появи самостійного дихання і відновлення діяльності серця або передачі потерпшого медичному персоналу.

VI.Узагальнення і систематизація знань:

  1. Які Вам відомі правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт?


2. Які Ви знаєте правила надання першої допомоги при ураженні електричним струмом?

3. Які Ви знаєте Правила безпечної праці при проведенні електромонтажних робіт?

VII.Підсумки уроку:

1.Зробити зауваження тим учням,які були пасивні на уроці.

2.Оцінити учнів.

3.Дати домашнє завдання (під запис в щоденник).

Схожі:

Урок №11
...
Уроку Організаційний момент
Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)
Хід уроку Організаційний момент
Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь
Уроку І Організаційний момент
Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному
Уроку I. Організаційний момент
За 1,2 кг цукерок заплатили 8,64 грн. Скільки потрібно заплатити за 1,4 кг таких же цукерок?
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку
Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство»
Уроку I. Організаційний момент
Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
Уроку І. Організаційний момент
У книжці є 180 сторінок. Учень прочитав усієї кількості сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати?
Уроку І. Організаційний момент
Мета. Виявити рівень знань учнів за 5 клас. Проаналізувати та порівняти отримані оцінки учнів з оцінками за підсумкову контрольну...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка