|
Скачати 104.03 Kb.
|
За пазухою у казок День казки На початку вивчення теми „Казки” учні отримуюь перелік казок, які вони повинні прочитати самостійно. На кожній перерві учні виконують завдання в різних кабінетах школи. Інформацію про те, де вони працюють, на кожній перерві діти отримують разом з дзвінком на перерву в конверті, який закидають в клас. В підготовці завдань, питань, їх проведенні і перевірці приймають участь учні старших класів і члени клубу „Ерудит”. Біологічний „На гостину до Мавки” 1. Яке дерево росте у Лукомор’ї? (дуб) 2. Гілки якого дерева Василина перев’язала стрічкою?(березу) 3. Якої квітки не було у садочку Доброї чарівниці із „Снігової королеви”? (рози) 4. Яке дерево зверталося за допомогою до дівчат з казки „Пані Метелиця”?(яблуня) 5. Якої пори року пані Метелиця витрушує свої подушки? (взимку) 6. Яку тварину хлопчик-зірка врятував з пастки? (зайченя) 7. Чому північний олень так захопливо розповідає про Лапландію? (це його батьківщина) 8. Чи є якісь живі істоти, готові допомогти хлопчикові-зірці, не докоряючи йому за заподіяне зло? (ні) 9. Які створіння захищають подвіря Баби Яги? ( кіт, собака, береза, дівка чорнявка, кістки) 10. Яке природне явище, намальоване Маляном допомогло знищити імператора? (буря, шторм) Математичний „У царство точності” 1. Скільки героїв є у вступі в поему „Руслан і Людмила”? 2. О якій годині Попелюшка повинна була повернутися додому? (12) 3. Яку математичну фігуру нагадує Колобок? (куля) 4. Який по рахунку місяць подарував падчірці перстень, яким вона може скористатися, коли попаде у біду? (четвертий, Квітень) 5. Яке число найчастіше зустрічається в народних казках? (3) 6. Скільки років прожив Хлопчик-зірка в домі лісоруба? (10) 7. Скільки витязів виходять із вод ясних з морським ватагом? (30) 8. Скільки героїв із вдячності за увагу до себе допомогли Василині?( 4) 9. Яку математичну дію пам’ятав Кай після поцілунку Снігової Королеви? (множення) 10. Скільки заплатив Малян за пензлик? ( ніскільки, йому його подарували) Спортивна площадка „У братів-близнюків Лєшого і Лісовика” Водяний: Кочки. Повинен пройти кожен учень класу. Кількість потоплених впливає на результат класу. Скорохід. Жеребкування: Чоботи скороходи – 45 розмір, тапки-скороходи – ласти, сандалі-скороходи. Лише в них можна втікти з царства. Взначається 1-3 місце по кожному виду. СВЯТО КАЗКИ „ ЗА ПАЗУХОЮ У КАЗОК” Чи є на світі людина, яка хоча б раз у житті не мандрувала дивовижною країною казки?! Напевно, ні. У дитинстві всі мріють познайомитися з добрими феями, гномами або чарівником. Кожен хоче мати чарівну паличку, мати богатирську силу або казкову вроду. В казки ми вчимося, як на світі жити, тому що казка – це глибокий колодязь мудрості, який неможливо вичерпати, він завжди сповнений розуму, доброти. Отже ми відправляємося в чарівний світ казок. Затишно дітям в пазусі казок, Отак би й слухав про царя Салтана Або про те, як весело козак Обманював турецького султана. Про карих коней з полуменем грив. Про чаклуна, що все на світі може. І хто б там що кому не говорив, А згине зло. І правда переможе! А ви знаєте, звідки до нас прийшли казки? У стародавній африканській притчі розповідається про те, що колись давно Мишка, яка могла прослизнути куди завгодно, схотіла сплести собі казки з усього того, що бачила на своєму віку. Кожну казку вона одягала в яскраву сукню – чорну, червону, білу... Казки замінили їй дітей. Та одного разу необережна вівця вибила двері мишачої хатки. Казки вибігли і розбіглися по всій землі. А сьогодні казки завітали й до нас у гості. І ми матимемо змогу перевірити, чи знаєте ви казки, чи готові, як казкові герої, долати труднощі, чи допоможе вам дружба перемогти. Три перешкоди ви вже разом подолали і тому можете стати повноправними учасниками сьогоднішнього свята казки. Ведучими будемо ми – ваші старші сестрички: Оля - сестричка Романчука Ігоря, Оля - сестричка Ротко Оксани, Марина – сестричка Підгорної Наталі , Наталя – сестричка Віталіка Котляра А допомагати вам будуть добрі феї, яких ви добре знаєте. І кому, як не їм, знати, хто з вас яке завдання може виконати краще. Отже запрошуємо наших добрих фей – ваших класних керівників: Лесю Михайлівну і Лілію Петрівну. Тепер ми можемо розпочинати змагання. Конкурс перший. Запутана справа. В конкурсі беруть участь 4 учні класу. Феї, допоможіть визначити, хто прийме участь в першому конкурсі. Слухайте уважно казку. Вона незвична. Здається, що автор цієї казки заблукав в лабіринтах казок і щось напутав. Вам, як справжнім слідчим, потрібно встановити правду. Отже, якщо ви помітите якісь неточності в казці, піднімайте руку. Виграє той, хто назве більше помилок і виправить їх. КАЗКА – ПУТАНКА Жила на світі одна вдова і мала вона двох дочок. Одна зних пасербиця Василина, а друга – рідна. Одного разу вдова роздала кожній роботу: Василині - прясти, а рідній дочці – вишивати. В усьому домі вогонь погасила, лишила одну скіпочку і та згасла. - Я не піду по вогонь! – каже рідна дочка, - Я вишиваю, мені від голки світло. Хай Василина йде до пані Метелиці і принесе вогонь. Гірко плакала Василина, але чимдуж побігла до темного лісу, зненацька зачепилася за гілляку і впала у старий колодязь. Коли опритомніла, побачила, що опинилася на страшенній галявині. Чує раптом земля дрижить, ходором ходить. Це пані Метелиця в ступі летить, товкачем поганяє, мітлою слід замітає. Підходить вона до воріт та як закричить: - Тьху!Тьху! Руським духом пахне! Хто тут є? - Це я, пані. Мене мати по вогонь до вас прислала. - Добре, добре. Ходи зі мною. А потім як крикне гучним голосом: - Гей, запори мої міцні, відімкніться, ворота широкі, відчиніться! Відчинилися ворота. Метелиця ввійшла з Василиною. Коло воріт росте яблуня, хоче зашмагати. - Не шмагай, яблуне, дівчину! Це я її привела, -каже пані. Біля хати стоїть пічка, хоче впекти Василину, та Метелиця зразу: - Не печи дівчину! Вона зі мною. Зайшла пані Метелиця до хати та каже Василині: - Ти йди спати, і я зараз ляжу. Пішла Василина за пічку тай чує, як Метелиця до кота говорить: - Ти, котику, піч розпали, вогонь розклади. Я прокинусь, Василину спечу. Лягла спати, та як захропить, на весь ліс чути було.Заплакала Василина, вийняла трохи хлібчика та каже: -На тобі, котику, хлібчика, і відпусти мене додому. - Добре, любонько! Я буду співати колискову, щоб Метелиця довше спала. А ти тікай! За твою доброту віддячу тобі. Вибігла Василина з хати, а тут пічка як запече, а з неї хліб гукає: - Ох, витягни мене, витягни. Бо згорю, я вже давно спікся! Дівчина підійшла до печі, лопатою витягнула весь хліб. Біжить вона, а тут на дорозі яблуня до неї промовляє: - Обтруси мене! Яблука мої вже давно достигли! А ні, то відшмагаю! Василина струснула яблуню, яблука градом посипалися на землю. Підбігла до воріт, та вони не відчиняються. Дівчина змастила їх салом, вони перед нею відчинилися. Тут з неба полинув золотий дощ, і все золото приставало до Василини, аж нарешті вона вся вкрилася золотом. Прийшла дівчина додому, як побачилиїї мачуха із дочкою, так на місці і застигли. Конкурс другий. „Так – ні” На дошці закріплені цифри від 1 до 24. Учасники конкурсу називають цифру. Ведучі зачитують твердження. Учні дають відповідь „так”, якщо вони згідні з цим твердженням і „ні”, якщо не згідні. В конкурсі беруть участь 3 учні. Шановні феї, хто грає в цьому конкурсі. 1. Пані Метелиця – російська народна казка. – (німецька) 2. Пензлик Маляну дістався від дідуся уві сні.+ 3. У Василини було дві рідні сестри. – ( нерідні) 4. Зачарований ключик Синьої Бороди міг відкривати усі двері замку. - ( Одну коморку) 5. Маленька розбійниця стала доброю під впливом Герди.+ 6. Принцеса із Снігової Королеви шукала для себе багатого принца. –( Не жадібного) 7. Попелюшка була на двох балах у королівському замку.+ 8. Дівчині, яка шукала проліски в зимовому лісі, допоміг місяць Березень.- (Квітень) 9. Хлопчику- зірці зайчик , якого він врятував з пастки, допоміг знайти маму .- ( Монети) 10. У Попелюшки Шарля Перро були кришталеві туфельки.- (соболеві) 11. Герді про Кая у доброї чарівниці нагадали рози на капелюсі.+ 12. Лісоруб забрав Хлопчика-зірку собі, а плащ віддав другому лісорубу.- 13. Брати -місяці дали дівчині перстень, за допомогою якого вона могла викликати їх.+ 14.Друга дівчина пішла до пані Метелиці тому, що хотіла попрацювати. – ( золота ) 15. Малян за допомогою пензлика знищив злого імператора. + 16. Від поміщика Малян втік за допомогою намальованого літака. – (коня) 17. Око журавля видало таємницю Малянового пензлика. + 18. Василині всю роботу допомагала виконувати лялечка, подарована батьком.- (мамою) 19. Скалки дзеркала троля могли попасти в око, в серце і в вухо. – ( в вухо –ні) 20. Кай повинен був скласти слово „багатство”- (вічність) 21. Синя Борода так любив свою дружину, що міг їй все простити. – ( цікавість не простив) 22. Хлопчик- зірка став королем і жив довго і щасливо. – ( помер через 3 роки) 23. З лісу Василині допоміг вийти череп. + 24. Мачуха Попелюшки, поїхавши на бал, дала їй дуже багато роботи. – ( ніякої) Конкурс третій. Упізнай героя. 1. Вона мусила виконувати всю хатню роботу. Бідна дівчина щодня сиділа на шляху біля криниці і пряла доти, поки порізала ниткою пальці до крові. ( Падчірка, Пані Метелиця) 2. До того вона мені набридла, не можу й сказати! За ворота вийти не можна – всі сусіди про неї говорять: „Ах, сирітка нещасна!”, „Робітниця – золоті руки”, „Красуня – очей не відведеш”. (Пасербиця, Дванадцять місяців) 3. Як почула дівчина такі ласкаві слова, їй відлягло від серця. Вона залишилася у бабусі й негайно стала до роботи. Дівчина у всьому догоджала старій, збивала подушки так сильно, що аж пір’я летіло. ( Падчірка, Пані Метелиця) 4. Вона прочитала геть усі газети і вже встигла забути все, що прочитала, отака вона розумна. А недавно сиділа на троні, а це, до речі, не так уже й приємно, і тут-таки вирішила вийти заміж. ( Королівна, Снігова королева) 5. Пішла дівчина до кирниці, сіла тай пряде, а щоб починок був у крові, вколола собі палець, всунувши руку в густий терен. А потім кинула починок у колодязь і стрибнула туди сама. ( Рідна дочка вдови, Пані Метелиця) 6. За вікном літали сніжинки. Одна з них, найбільша, упала на краєчок ящика з квітами. Раптом вона почала рости, рости і на очах перетворилася на жінку, закутану в білий серпанок, зітканий із безлічі снігових зірочок. ( Снігова Королева) 7. Нарешті дійшла до до невеличкої хатини, з якої у віконце визирала стара баба. У неї стирчали такі великі зуби, що дівчина хотіла тікати. Але стара гукнула услід: „А чого ти боїшся, люба дитино?” ( Пані Метелиця) 8. А в чоловіка була своя дочка, надзвичайно добра та ніжна, уся в матір, найкращу жінку в світі. (Попелюшка) 9. Вона була така ж на зріст, як і Герда, але дужча і ширша в плечах і смаглява. Очі в неї були чорні і якісь сумні. ( Маленька розбійниця, Снігова королева). 10. Вони тільки про те й говорили, як би краще вбратися, і без упину крутилися перед дзеркалами, вибираючи й приміряючи свої сукні. (сестри Попелюшки) 11. Він був злючий - презлючий, наче сам чорт. Але якось він був у чудовому гуморі, бо зробив собі дзеркало. ( Троль, Снігова Королева) 12. Туди приїздила незнайома принцеса, найвродливіша в світі. Вона була дуже люб’язна і навіть почастувала нас апельсинами. ( сестри про Попелюшку на балу) 13. Вони дуже любили бігати в гості один до одного по даху й сидіти на маленьких стільчиках під трояндами. Там вони так гарно гралися! ( Кай і Герда, Снігова Королева) 14. З хатини, спираючись на костур, вийшла стара - престара бабуся у великому солом’яному капелюсі, на якому були намальовані чудові квіти. ( Добра чарівниця, Снігова Королева) 15. Він підібрав черевичок прекрасної незнайомки і лише на нього дивився, бо, певно, дуже закохався в принцесу. ( принц, Попелюшка) 16. Він залишився сам-один у неосяжній пустельній залі. Він дивився на крижини і все мудрував, аж у нього заболіла голова. Наче завмер і був такий блідий, мов би геть перетворився на крижинку. ( Кай, Снігова Королева) Конкурс четвертий. В Лукомор’ї В конкурсі приймають участь п’ять учнів, які по черзі підходять до ведучих і продовжують по пам’яті читати вступ в поему О. Пушкіна „Руслан і Людмила” по одному рядку. Правильно названий рядок – 1 бал. Коли учасник збивається, право продовжувати передається протилежній команді. Конкурс п’ятий Подолання перешкод. Коза – Дереза 6 учнів( 5 +1) Всі пам’ятають, як вона спочатку „не їла”, „не пила”, а потім завдала чимало клопоту зайцю. Якби не рак – неборак, то взагалі не знати, чим би скінчилась ця казка з елементами трилера. 4 гравців однієї команди беруться за руки й утворюють зайчикову хатку. Один – коза – Дереза – заходить у „хатку”. Рак – Неборак з іншої команди старається ущипнути Козу – дерезу, яку гравці в „хатці” оберігають. Для кожної команди виділяється 1 хв. виграє та команда в якій рак – неборак скоріше ущипнув козу – Дерезу. Вовк і семеро козенят 7 учнів Семеро козенят із кожної команди змагатимуться у стрибучості. Перші гравці стрибають з місця з-за стартової лінії. Крейдою позначають місце, де вони приземлилися – звідси стрибатимуть уже інші гравці команди. Знову позначають місце приземлення, і так продовжуватиметься, аж поки всі гравці не стрибнуть. Перемагає та команда, гравці якої будуть знаходитися далі від стартової лінії. Рукавичка 6 учнів Для початку пригадаймо поіменно тих, хто жив у рукавичці: Мишка – Шкряботушка, Жабка – Квакушка, Зайчик – Побігайчик, Лисичка – Сестричка та Вовчик – Братчик. А потім прийшов Ведмідь, і казка на цьому скінчилася. Ось ці шестеро персонажів і будуть героями цієї казки, а рукавичкою стане обруч, покладений за фінішною лінією. За командою ведучих естафету починають Мишки. Вони біжать за фінішну лінію до обруча, залізають у нього і піднімають до пояса. Потім по черзі біжать наступні гравці і теж залізають під обруч. Останнім біжить Ведмідь. Він не залазить в обруч, а береться за нього рукою і тягне рукавичку з мешканцями за стартову лінію. От і підходить до кінця наше свято. Та казки не прощаються з вами, вони тільки говорять вам допобачення, тому що ще не раз ви зустрінетеся з казкою у житті. Але ж багато казок закінчуються бенкетом. А який бенкет без святкового торта. Торти у зал. Тепер, згадуючи сьогоднішній день, ви з повним правом зможете сказати, як у казці: „І я там був, і торт я їв і хоч по бороді не текло, але є що згадати”. А до учнів старших класів у нас є запитання. Пам’ятаєте „Мауглі” Кіплінга. Коли вовченята підростали, їх приводили на раду Вільного Племені. Сьогодні ви подібно до вовчої ради спостерігали за п’ятикласниками. Чи готові ви прийняти їх повноправними членами так званої Великої школи. Ви прийняли п’ятикласників, тож пригадаймо ще один Закон Джунглів: велика ганьба для дорослого вовка, якщо він образить або принизить маленьких вовченят до тих пір, поки вовченята не підростуть і не вб’ють свого першого оленя. Пам’ятайте про це. |
“Комп’ютерні презентації” вивчається в 10 класі. На її вивчення відводиться... Перед вивченням теми необхідно дати учням перелік питань, які вони повинні знати з теми Комп’ютерні презентації” та розробити критерії... |
Вивчається на початку розділу «Усне ділове спілкування». Вона є логічним... Вивчення цієї теми допоможе молодим фахівцям зрозуміти важливість професійного спілкування, яке базуються на таких правилах і нормах... |
Урок 6 Підтема : Одяг британців / What People Wear in Britain Розгадування кросворду. Учні отримують картки, на яких вони повинні розгадати кросворд: вписати назви речей з одягу. Якщо учні правильно... |
Безперечно, що найефективніше оволодіння основними мовленнєвими навичками... Тут мають певні переваги рольові ігри, тому що вони стосуються виду діяльності, у якому учні отримують роль, яку вони повинні зіграти,... |
РОЗДІЛ IV ТЕОРЕМА ПІФАГОРА Вивчення теореми Піфагора дозволяє розширити коло геометричних задач, які розв'язують учні та надає їм разом з ознаками рівності... |
Твоя безпека. Евакуація Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення поняття «евакуація», учні повинні вміти користуватися правилами безпечної поведінки... |
Уроки 85-88 Тема: ВІДНІМАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета. Навчити учнів... У результаті вивчення теми учні мають навчитися: формулювати правила виконання віднімання додатних і від'ємних чисел; розв'язувати... |
Уроку : узагальнення й систематизація знань з теми Учні повинні застосовувати навички читання для пошуку необхідної інформації на англійській мові |
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ЖИВІ КАЗКИ Автор:... «Живі казки» відображають яскраві риси дітей «іскри» особистостей вихованців автора казок, різні аспекти з їх внутрішнього світу,... |
Індивідуальна робота студентів Враховуючи специфіку навчального курсу “Психологія”, студенти спеціальності «біологія» повинні написати реферати на теми, які будуть... |