|
Скачати 71.21 Kb.
|
Твоя безпека. Евакуація Мета: формувати в учнів уявлення про безпечну поведінку в людних місцях; розширити знання учнів про евакуацію; формувати вміння користуватися планом евакуації; формувати правила безпечної поведінки в натовпі та під час прогулянок; розвивати здоров’язберігаючу компетенцію; виховувати в учнів самостійність, зібраність. Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення поняття «евакуація», учні повинні вміти користуватися правилами безпечної поведінки в людних місцях. Тип уроку: засвоєння нових знань. 1. 1. Організаційний момент Ось дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Наш урок розпочинаймо. 2. Вправа «Очікування». Постановка завдань уроку. 3. Актуалізація опорних знань учнів 3.1. Гра «Наведи власні приклади». Учні наводять власні приклади щодо причин виникнення пожеж. 3.2. Гра «Вірю — не вірю». Мета: перевірити знання учнів щодо того, як поводитися під час пожежі. Учитель ставить учням запитання, а вони відповідають на них словами «вірю» або «не вірю» та пояснюють свою відповідь. — Чи вірите ви, що у разі виникнення пожежі, відчувши запах диму, треба опуститися на підлогу? — Чи вірите ви, що у разі виникнення пожежі треба постаратися залізти якомога вище? — Чи вірите ви, що треба одразу провітрити кімнату, як тільки дим з’явився в помешканні? — Чи вірите ви, що під час пожежі до виходу треба рухатися на колінах, обережно зачиняючи за собою двері? Висновок: Усіх випадків безпечної поведінки під час пожежі передбачити не можна. Тому дуже важливо завчасно обміркувати з дорослим, якими будуть ваші основні дії. 3.3. Інтелектуальна розминка. Гра «Продовж ряд». — Продовжіть ряд небезпечних для дитини місць: кухня, балкон, підвіконня, … Висновок: Небезпечні місця в помешканні — це місця, де дитина може отримати травму чи інші ушкодження. — Що зайве в ряді слів: сірники, електроприлади, газ, книга, ліки, гострі предмети? (Книга.) — Спробуйте узагальнити поняття: телевізор, комп’ютер, праска, електрочайник — це … (електроприлади). — Спробуйте узагальнити поняття: мітинг на майдані, стадіон, кінотеатр, концерт на площі — це … (місця скупчення людей). 4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку Вправа «Асоціативний кущ»
Поставлення проблемного запитання. — Що таке натовп? Чи може натовп створити загрозу для життя? Висновок: Натовп — це скупчення великої кількості людей. Натовп може бути охоплений панікою, що призводить до небезпечних ситуацій. 5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу 5.1. Робота з підручником (с. 89–93). Ділова гра «Компетентність». Мета: навчати дітей самостійно працювати з текстом, ставити запитання та відповідати на них. Учитель проводить гру між трьома рядами. 2-й ряд отримує завдання прочитати текст у підручнику, а 1-й та 3-й ряди готують запитання команді-суперниці. Фронтальне опитування. — Чому обов’язково треба знати, де знаходиться запасний вихід у приміщенні? — Чому треба діяти відповідно до плану евакуації? — Що робити, якщо ви потрапили в натовп біля входу до кінотеатру? — Чому не слід нахилятися в натовпі за речами, які впали? — Чому ніколи не слід намагатися йти проти натовпу? — Чому руки не можна тримати в кишенях у натовпі? 5.2. Дискусія на тему «Що таке паніка? евакуація?». Довідка: Паніка — це втрата контролю над своєю поведінкою, розгубленість, страх за своє життя. План евакуації — показ напрямку руху до запасного чи основного виходу. ропонує учням назвати людні місця та небезпечні ситуації, які можуть в них виникнути. 5.3. Робота з інструкцією «Як поводитися, якщо ви опинилися в натовпі». Учитель разом з учнями складає список дій. Інструкція записується на дошці або обговорюється усно. 1) Не тримайте руки в кишенях, зігніть їх, міцно притискаючи до тулуба. 2) Якщо ви щось упустили у натовпі, краще не піднімайте загублену річ, інакше вам важко буде випрямитися. 3) Якщо ви не змогли випрямитися на ногах і впали, з усіх сил постарайтеся швидко піднятися. 4) Якщо ви не змогли піднятися, згорніться клубочком, прикривши голову руками. 5) Намагайтеся не перебувати в центрі натовпу. 6) Не наближайтеся до стовпів, огороджень: вас можуть притиснути до них і нанести серйозні ушкодження. 7) Ніколи не йдіть назустріч натовпу. 8) Краще обійдіть натовп, не ставайте у нього на шляху. 9) Не панікуйте. 5.34 Оздоровча хвилинка. Рухавка - Я – сонечко! Я привітне й лагідне. Я зігріваю всіх своїм теплом. Сонечко прокинулося, потягнулося. В різні боки повернулось. Потім весело всміхнулось Кругом себе обернулось. Стали квіти оживати. Пташки пісеньки співати. Діти стали танцювати. Миле сонечко вітати. Точковий массаж 1. Обтирання скронь коловими рухами двох пальців (10 р. в один бік, 10 р. – в інший). 2. Обтирання ніздрів (10 р. угору, 10 р. униз від ніздрів до перенісся). 3. Обтирання з мочками вух (коловими рухами за годинниковою стрілкою). Хвилинка-здоровинка Часник і цибуля містять фітонциди - біологічно активні речовини, які пригнічують ріст і розвиток мікроорганізмів, бактерій, грибків. Тому часник і цибулю прийнято вживати при застуді і для профілактики грипу. А в роки Другої світової часником навіть обкладали операційний стіл через брак спецзасобів. Часник зміцнює імунітет У хімічний склад часнику входить селен, який є антиоксидантом і підвищує імунітет. Вчені визначили, що якщо в організмі не вистачає селену, то до людини швидше чіпляються віруси. Мало того, через дефіцит селену спочатку не дуже небезпечний вірус грипу, перебуваючи в клітинах організму, може активно мутувати. Цибулю і часник допомагають від головного болю Часник є болезаспокійливу: германій, що міститься в часнику, збільшує насичення тканин киснем, у першу чергу мозку. Цибуля діє на мозок так само ефективно, як і часник, покращуючи увагу і пам'ять. Крім того, народні цілителі запевняють, що цибуля здатна вилікувати головні болі. Для цього потрібно просто натерти скроні і потилицю часточкою ріпчастої цибулі і полежати з закритими очима 10 хвилин. 6. Узагальнення та закріплення нових знань 6.1. Учитель зачитує опис ситуацій. Учні їх обговорюють. 1) Після концерту на стадіоні вас відтіснили від батьків, і ви їх не бачите. На виході виникла тиснява, почалася паніка. Що ви робитимете? 2) Ви сиділи в залі й спокійно дивилися кіно. Раптом у кінотеатрі почалася пожежа. Людей охопила паніка. Що ви робитимете? 6.2. Вправа «Незакінчене речення» Продовжте речення: а) У натовпі треба рухатись… (спокійно, не кваплячись). б) Рухаючись у натовпі, руки… (мають бути вільними). в) За предметами, які впали… (не слід нахилятися). Робота в парах 6.3 Міні-тест Тест. 1. Ти прийшов до глядацької зали на перегляд мультфільму. Назви порядок своїх дій. Поясни, чому ти діятимеш саме так. а) Відвідаю буфет; б) займу своє місце; в) прийду завчасно до початку сеансу; г) перегляну мультфільм; ґ) ознайомлюсь із планом евакуації з глядацької зали. 2. Обери причини травматизму під час новорічних свят. а) Велика кількість дітей та гостей; б) використання вибухонебезпечних предметів; в) порушення правил поведінки; г) знання та дотримання правил поведінки. 3. Під час паніки потрібно: а) кричати; б) тримати руки в кишенях; в) йти проти натовпу; г) намагатися не впасти; ґ) триматися якнайдалі від стін, парканів, скляних дверей. 7. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія Гра «Закінчіть речення». Учитель пропонує учням доповнити речення за темою «Твоя безпека». — Я знаю… — Я умію… — Я хочу знати … Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №17 Урок основ здоров’я Твоя безпека. Евакуація 4 клас Вчитель Зуєва Н.О. |
Безпека життєдіяльності – як поняття. Безпека абсолютна й відносна.... Сучасна людина живе у світі небезпек – природних, технічних, антропогенних, екологічних та ін |
Розвідка пожежі та евакуація матеріальних цінностей Однiєю з особливостей цих об'єктiв є анфiладна схема планування поверхiв, тобто безпосереднє сполучення всiх демонстрацiйних залів... |
ДОВІДКА Про стан травматизму невиробничого характеру в Україні та заходи щодо його поліпшення Згідно зі статтею 3 Конституції України життя та здоров'я людини, її безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення... |
Луценко Ю. В., Олійник В. В., Удянський М. М «Пожежна безпека», напряму підготовки 0928 «Пожежна безпека», освітнього рівня повної вищої освіти, кваліфікації 2149. 2 «Інженер... |
Безпека руху безпека життя Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,... |
105. Дайте визначення поняття “перша медична допомога” Основною метою першої медичної допомоги є рятування життя постраждалих, усунення дії уражаючих факторів, попередження чи зменшення... |
Урок №37 Дата 30. 01. 2012 Вчитель Приймак Д. М. Тема: «Безпека людини... Мета уроку: повторити правила техніки безпеки під час роботи з електричними приладами і пристроями, безпека під час грози; розвивати... |
50 ХВИЛИН ТРАВИ (КОЛИ ПОМРЕ ТВОЯ КРАСА) Мені так страшно… – Євка нервово потяглася за цигаркою. Та миттю впала їй з рук. Коханий байдуже дивився в інший бік |
6 – 10 вересня 2010 р в м. Алушта, АР Крим, Україна відбулася VI... Ників міністерств і відомств, науково-дослідних інститутів, виробничих і комунальних організацій, вузів, неурядових організацій з... |
Олеся Гончара «Романові яблука» Обладнання: портрет Олеся Гончара, виставка творів письменника, роман «Твоя зоря» |