Тема: Складаємо розповідь на задану тему. «Історія рідного міста»


Скачати 78.21 Kb.
Назва Тема: Складаємо розповідь на задану тему. «Історія рідного міста»
Дата 11.12.2013
Розмір 78.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Українська мова. Розвиток звязного мовлення. 3 клас
Тема: Складаємо розповідь на задану тему. «Історія рідного міста»

Мета:

*в процесі виконання вправ, надання учням необхідної інформації ознайомити учнів зі сторінками історії нашого міста;

*закріпити знання про текст-розповідь;

*вчити складати текст згідно заданої теми;

*поглибити знання про історичне минуле Шостки ;

*збагатити та розширимо словниковий запас школярів;

-розвивати зв’язне мовлення;

Обладнання:

-супроводжуючі фоторепродукції;

-картки для запису одержаної інформації;

-фонограми пісень;

-віночок з ромашок, волошок, маків;

-лялька Текст-розповідь;

-схема перехрестя
Хід уроку
1. Організаційний момент.
1. 1 Читання вчителем вірша.
Вчитель читає вірш, тримаючи в руках маки, ромашки, волошки.
Ці квіти - з рідної землі,

З землі, яка дає нам сили.

З землі, яка вже третій рік,

Веде вас в школу, мої милі.
Ці квіти гріють нас теплом,

Наповнюють красою серце.

Вони - душі людської цвіт,

Вони - барвистії озерця.
Віночок з квітів я сплету

І на зорі піду в дорогу.

Полісся рідне обійду,

Чудовий край - натхнення Бога.
Вчитель заплітає квіти у вінок.
1. 2 Знайомство з учнями класу.

-Діти, а хто бажає вирушити зі мною у чудову подорож - подорож, яка проведе нас історичними стежинками рідного краю, поведе стежинами, якими ходили ваші прадідусі та прабабусі?
Учні ланцюжком називають свої імена.
Вчитель. Діти, я дуже хочу, щоб ця подорож залишилась вашою доброю згадкою про дитинство, не залишила байдужим жодного з вас. Я обіцяю, що буду дуже старатися бути гарним екскурсоводом, гарним вчителем, творцем.

Отже, сьогодні разом з вами вирушає в путь вчитель 3-А класу школи № 12 Колотуша Лариса Іванівна.
2. Актуалізація опорних знань.

2. 1 Розвиток діалогічного мовлення.

Вчитель прикладає віночок до голів учнів і задає запитання. Діти, над чиєю головою тримається віночок, дають відповіді.
- Діти, уважно послухайте, про що розмовляють квіти та передайте їх розмову усьому класу.
- Квіти, а чи подобається вам наш край?

- А чи знаєте ви історію свого рідного краю?

- А про що саме з історії рідного краю ви хотіли б розповісти?
Вчитель прикладає вінок до своєї голови і подає зразок розповіді.
Сотні років тому наша поліська земля була зовсім незаселена. Росли тут густі столітні ліси, у лісах водилося багато звірів, в річках– риби. Отож і приїздили сюди люди на полювання і рибну ловлю. Деякі з них тут селились, влаштовували поселення.
2. 2 Робота зі спільнокореневими словами.

- О, як багато цікавого знають квіти про Шостку, Шосткинщину, шосткинців.
Запис у зошиті: Шостка, Шосткинщина, шосткинці.
-Що за ряд слів з’явився на дошці? (спільнокореневі).

-З одним із записаних слів (за вибором) усно складіть речення.
3. Оголошення теми і мети уроку.
-Сьогодні, на уроці розвитку зв’язного мовлення ми складемо текст-розповідь на задану тему. А тема нас очікує дуже цікава - «Історія рідного міста».
При цьому ми:

-закріпимо свої знання про текст-розповідь;

-будемо вчитися складати текст згідно заданої теми;

-поглибимо знання про історичне минуле Шостки ;

-збагатимо та розширимо свій словниковий запас;

-будемо вчитися зв’язно будувати текти;

-спробуємо зрозуміти: «Чи можемо ми пишатися своїм краєм?»
4. Робота з мовним матеріалом.

4. 1 Створення проблемної ситуації. Повторення типів текстів за метою висловлювання.
-Я чую, хтось благає про допомогу. Хто це?

Зявляється іграшка з надписом «Текст-розповідь».

-Що сталося, друже?

-Я - заблукав. Як багато вулиць у вашому місті.

-Це дійсно так. Всього у Шостці налічується 158 вулиць і 75 провулків. І всі вони мають свої назви, свою історію. А зараз ти знаходишся на перехресті вулиць Леніна та Карла Маркса.

Якщо ти підеш вулицею Леніна, то метою написання твого тексу буде описати предмет, подію, явище.

Якщо рушатимеш вулицею Карла Маркса, то твоя мета буде розповісти про предмет, подію, явище.

Діти, то ж якою вулицею треба рушати тексту-розповіді? Чому? А які ще за метою тексти ви знаєте?
Отже, ми починаємо складати текст-розповідь на тему «Історія рідного міста».
4. 2 Вибір зачину тексту із запропонованих.
Кожне місто, село, хутір має свою історію Сьогодні ми поговоримо про історію Шостки.
Шостка - дуже красиве сучасне місто. З кожним днем воно стає ще кращим.
Пояснити свій вибір.
4. 3 Цікаво знати. З історії походження назв вулиць, площ.

Отже, наш текст-розповідь відшукав свою дорогу і рушає вулицею Карла Маркса.
4. 3. 1 Подання інформації заздалегідь підготовленими учнями.
Учень 1.

Сто років тому у нашому місті налічувалось 15 вулиць. Центром міста була вулиця Глухівська. Нині - це вулиця Карла Маркса.
Учень 2.

Колишня вулиця Садова (тепер це вулиця Леніна) була центральною вулицею міста. На ній розміщувалося заводоуправління порохового заводу, будинки, в яких мешкали чиновники підприємства. А ще на цій вулиці росло дуже багато дерев - особливо тополь. І садили їх не лише тому, що вони - дерева-красені. Тополі висмоктують із землі багато води, поліпшують довкілля.
4. 3. 2 Розгляд фоторепродукцій.

4. 3. 3 Робота у зошиті.

Цікаво знати.

Вулиці нашого міста називалися… (з’єднай)

Сучасна назва Назва вулиці у минулому

вулиця Карла Маркса вулиця Садова

вулиця Леніна вулиця Глухівська

4. 4 Робота над вилученням зайвого за попередньо прослуханим текстом.

4. 4. 1 Знайомство з текстом.

- А звідки лунає така весела народна пісня?

Звучить уривок з української народної пісні .

- Так це ж веселий ярмарок!
Текст зачитується підготовленим учнем.

Весело і цікаво проходили ярмарки у Шостці. Продавалися на них коні, корови, кожухи, шапки, бондарські та ковальські вироби, дьоготь, риба, прядки, ікони, напої, цукерки, прикраси та багато чого іншого.

Ідучи на ярмарок, господарі одягали кращі свої свитки, кожухи та високі шапки.

Свіжим дьогтем змащували чоботи. А дівчата діставали зі скринь корсетки,черевики, стрічки.

Діти зацікавленно оглядали дерев’яні та глиняні піщики, паперові іграшки, пряники з медом та маком, цукерки- півники. Всі вони одержували ярмаркового.

Гамір стояв весь базарний день.

А коли темніло, луною по місту котилася українська пісня. Танці і сміх не стихали до світанку.

А завтра чекав новий ярмарковий день.
Вчитель. Дійсно, дуже веселими і незабутніми були Шосткинські ярмарки. Проводилися вони лише двічі на рік -у Фомину неділлю та 8 листопада на Дмитра.
4. 4. 2 Розгляд фоторепродукції
4. 4. 3. Робота у зошиті.

А чого не можна було купити на ярмарку? Викресли зайве.

Продавалися на Шосткинському ярмарку велосипеди, коні, корови, кожухи, шапки, бондарські та ковальські вироби, дьоготь, риба, прядки, холодильники, комп’ютери, ікони, напої, цукерки, прикраси та багато чого іншого.
4. 5 Порівняльна характеристика предметів. Робота з антонімами.

4. 5. 1 Повідомлення вчителя.

Приїзджали на ярмарок раніше кіньми, а вже потім - залізницею, яка була збудована у 1983 році.

4. 5. 2 Робота у зошиті.

p1010550

Старовинна будівля вокзалу, 1911рік Сучасний вокзал
За розміром ________________________________

За часом забудови ________________________________
4. 6 Хвилинка відпочинку.
На фоні музики учні слухають розповідь про Літній парк.
Найулюбленішим місцем відпочинку для шосткинців був Літній парк, що розпочинався ліворуч від Церкви Різдва Христова. У парку розташувалась дерев’яна будівля театру, був басейн з фонтанами, квітники, алеї з різних дерев. У кінці парку розкинулась гірка для зимових розваг. Щонеділі в літньому саду грав духовий оркестр. А на самому краю саду під сріблястими вербами розплескувала свою воду криниця.
4. 7 Вибір необхідної інформації за поданим вчителем завданням.

При повторному читанні вчителя учні записують, що знаходилося у Літньому парку.


Літній парк


4. 8 Написання тексту-розповіді «Історія мого міста» з використанням одержаної інформації.
5. Підсумок уроку.
5. 1 Диференційоване завдання

1 група

Творче завдання.

Уяви, якою була твоя вулиця 100 років тому. Запиши своє уявлення.

2 група

Тест «Чи знаєш ти історію свого міста?».
1. Квітами-символами нашої рідної землі є:

А. Волошки, ромашки, маки

Б. Гладіолуси, тюльпани, нарциси

В. Орхідеї
2. Як називався парк, у якому дуже полюбляли відпочивати шосткинці?

А. Липовий парк

Б. Літній парк

В. Шосткинський парк
3. У Фомину неділлю та 8 листопада на Дмитра у Шостці проходили:

А. Спортивні змагання

Б. Ярмарки

В. Купання у водоймах
4. Впізнай за описом споруду.

Красивий. Сучасний. Від нього щоденно відходять поїзди у напряках до Києва, Москви та Семенівки.

А. Басейн

Б. Автовокзал

В. Залізничий вокзал
5. Раніше вулиця Карла Маркса називалася

А. Садова

Б. Глухівська

В. Паркова
6.Чи є у світі місто, краще за нашу Шостку?

А.Так

Б. Ні

В. Я ще не вирішив
5. 2 Заключне слово вчителя.

Затишні парки, широкі майдани,

Вулиць зелених краса чарівна ...

І для дітей твоїх, Шостко кохана,

Кращого міста у світі нема.
6. Домашнє завдання.

Уявити себе екскурсоводом та провести для своїх рідних, знайомих заочну екскурсію «Історія нашого міста».

Схожі:

Урок української мови в 11 Б класі ЗОШ№1 на тему: «Складання діалогів...
«Історія рідного міста», «Геральдика Мелітополя», «Вулицями старого міста», картки самооцінювання, відеоприклади діалогів
Макіївський навчально-виховний комплекс №49 «Надія» Сценарій уроку...
ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста»
План роботи Михайлюцької ЗОШ І – ІІІ ступенів на весняні канікули
Заняття гуртка «Історія рідного краю». Виготовлення буклета з історії рідного краю
Методичний порадник до медіаресурсу з історії рідного краю
Любов до Вітчизни – це любов до рідного будинку, вулиці, школи, села, міста. Знання про рідний край необхідні для духовного розвитку...
Урок – дискусія. Очікувані результати
Мета. Оцінити рівень навчальних досягнень учнів по темі, перевірити вміння застосовувати здобуті знання для аргументації своєї позиції....
Українське читання. 3 клас
Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку...
Урок поглибленого аналізу тексту
Шекспіра, розкрити ідейно-художній зміст його со­нетів, визначити місце письменника в історії англійської та світової літератури,...
Урок з розвитку зв’язного мовлення. Твір на тему: «Моє село.»
«Текст», вчити розрізняти типи текстів, складати тексти – розповіді за планом та опорними словами на визначену тему; збагачувати...
Вільям Шекспір — великий поет доби Відродження Сонети В. Шекспіра Мета
Шекспіра, розкрити ідейно-художній зміст його со­нетів, визначити місце письменника в історії англійської та світової літератури,...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка