Бліц-вікторина


Скачати 70.51 Kb.
Назва Бліц-вікторина
Дата 15.12.2013
Розмір 70.51 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи


МИКОЛАЙ – ПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ





(бліц-вікторина)


Підготувала і провела

з учнями 1-го класу

вчитель початкових

та практичний психолог

Баламут Юлія Юріївна


Мета: ознайомити учнів з поняттям «народна казка» та «авторська», класифікацією казок за сюжетом, вчити розуміти зміст, розви­вати спостережливість, уміння висловлювати свою думку, виховувати ціннісні моральні якості, Обладнання: ілюстрації із зображенням казкових героїв, виставка казок.
Хід вікторини

Вчитель. Чи любите ви казки? Казки — це добро та милосердя, дитинство людяності, мудрості. А чи знаєте ви, як народжувалися казки?

Нашу планету Земля населяє багато народів. І де народ не жив би — з ним живуть і його казки. Казки найрізноманітніші, але в усіх народів світу є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадіб­них людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих. Добро породжує добро так вчать казки. І всі народи натхненно бережуть у них вікову му­дрість і заповіти дітям та онукам.




Ви казки слухаєте й читаєте, уявляючи дії ге­роїв, не завжди все розуміючи.

Але розглядаючи малюнки, бачите, як художник «розповідає» казку малюнками, відображає дії, де все відбувається і як. Малюнки допомагають зрозуміти стосунки героїв казки та причини їхніх вчинків.

На малюнках ви бачите зовнішність героїв, їх­ній одяг, будинки, в яких вони живуть.

Коли ви прочитали казку, зрозуміли її, ви мо­жете самі намалювати епізоди, які вам сподобались і запам'ятались. А хто знає, що таке казка? (Відпо­віді дітей.)




Вчитель. Казка — це усне народне оповідання про вигадані події. Казки бувають про тварин («Ру­кавичка», «Пан Коцький», «Коза-дереза»), чарівні казки («Телесик», «Кривенька качечка»), побутові («Мудра дівчинка», «Дідова дочка й бабина дочка»). Назвіть казки, які ви читали, а разом ми визна­чимо, які вони: про тварин, чарівні чи побутові. (Відповіді дітей.)


» І конкурс. Ерудит-лото «Сторінками улюблених казок»
1. Хто з'їв колобка?

а) Коза-дереза;

б) пан Коцький;

в) Лисичка.

2. Хто п'ятим уліз у рукавичку в однойменній казці?

а) Кабан-іклан;

б) Вовчик-братик;

в) Ведмідь-набрід.
3. Скільки братів було в Котигорошка?

а) один;

б) три;

в) шість.
4. Що зварила кривенька качечка діду та бабі?

а) борщ з пампушками;

б) вареники та узвар;

в) гарбузову кашу.

5. Скільки разів Круть і Верть відмовлялися до­помогти півнику в казці «Колосок»?

а) п'ять;

б) два;

в) три.
II конкурс. «Вгадай казку»

1. З якої казки уривок?

1) «Приходь, кумоньку, приходь лебедику, чим зможу — тим тебе і пригощу!»

(Народна казка «Лисиця та журавель»)

2) «Я піду по дрова, а ти нікому дверей не від­чиняй».

(Народна казка «Лисиця та Півник»)

3) «Нічого я не пила, нічого не їла».

(Народна казка «Коза-дереза»)


4) «А лисичка наскидала рибки з воза, а са­ма зіскочила та й ласує».

(Народна казка «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат»)






5) «От не ляпай ніколи по-дурному язиком, то нічого й не буде».

(Народна казка «Язиката Хвиська»)


  1. З якої казки розмова?






— Здорова була, лисичко-сестричко!

— Здоров!

— А що ти робиш, лисичко-сестричко?

— Рибу їм.

— Дай же й мені!

— Отак! Я стільки морочилась. Ловила та й від­дай! Піди сам налови.

— Так як же ловити?

— Піди до ополонки, встроми хвоста в опо­лонку й сиди тихенько та приказуй: ловись рибко, велика й маленька. Так вона й наловиться.

— Спасибі за науку!

(«Лисичка-сестричка і вовк-панібрат»)



  1. Про кого мова?




«Дідок маленький, сам, зморщений, борода зе­лена аж до коліна, а хазяйства в діда — хата зелена, очеретом обвита. А в тій хатці і стіни зелені, і жінка зелена, діти, сказано — все». (Ох із казки «Ох»)







  1. Фізхвилинка




У казковій у країні

Жив веселий Колобок.

Разом з ним цікаві звірі.

Руки ставимо на бік

Та киваєм головою!

Раз притопнули ногою,

Руки вгору підняли,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо.

Руки вгору, руки вниз,

Раз — присіли, піднялись,

Головою похитали,

Працювати знову стали.
Вчитель. Крім народних казок, є казки, створе­ні письменниками, їх називають літературними або авторськими. Одні авторські казки написані на основі народних, інші — створені письменника­ми.





Збагатили світову скарбницю авторських казок українські письменники: Іван Франко «Фарбований лис», Леся Українка «Казка про Оха-чудодія», Григір Тютюнник «Степова казка», Михайло Коцюбинський «Брати-місяці» та інші. Казки українських письмен­ників захопливі, дотепні, багаті на видумки.






Коли російський письменник Віталій Біанкі був маленьким хлопчиком, він любив читати й слухати розповіді про цікаве та різноманітне життя мешкан­ців дикої природи. Потім хлопчик виріс і став уче­ним, дослідником, мандрівником, письменником. Він створив близько двохсот казок, оповідань і повістей. Його казки про великих і малих мешканців лісу спо­внені пригод і чудес («Очі та Вуха», «Мишеня Пік»).

Літературна казка має свого автора. Вона мо­же бути написана прозою або віршами. Майже два століття тому вчені, казкарі Якоб і Вільгельм Грім зібрали та записали казки свого народу. Вони зу­міли зберегти зміст, мову німецьких казок, донесли до читача народну фантазію («Як кішка з мишкою приятелювали», «Бременські музики»).

Ганс Крістіан Андерсен — усесвітньо відомий датський письменник, славетний казкар. З його каз­ками світ стає цікавішим, а кожна людська душа — багатшою («Ромашка», «Гидке каченя», «Принцеса на горошині», «Дикі лебеді», «Снігова королева»).







Джанні Родарі — відомий італійський письмен­ник, він написав казки, де предмети та явища ожи­вають, а герої потрапляють у чарівний світ. Його казки: «Пригоди Чиполіно», «Казки по телефону».
( презентація « В гостях у казки»,

презентація « Казкові об`яснялки» )




» ІІІ конкурс «Швидкіший потяг»
Бібліотекар. У цьому конкурсі вам необхідно швидко називати другу частину імені відомих казкових героїв: Кіт (у чоботях, Леопольд, Матроскін), тато (Карло),

Дід (Мазай, Мороз), Баба (Яга), крокодил (Гена), Війні (Пух), Соловей (Розбійник), Чарівний (Капелюшок), Муха (Цокотуха), поштар (Пєчкін), дядя (Федір), ста­ра (Шапокляк), домовик (Кузя), черепаха (Тортила).
А тепер, дітки, давайте згадаємо про що ми сьогодні вели розмову.

* Пригадайте і скажіть, чим відрізняється народ­на казка від літературної?

* Чому вчать нас казки?

* Яка з прочитаних казок вам сподобалася най­більше? Чому?
Казка — наче той горіх.

Ти попробуй розкуси —

Знайдеш стільки в нім краси,

Стільки мудрої поради,

Стільки вигадки і правди!

Валентин Бичко
Ви набули знань і готові знову змагатися і пере­магати. Бажаю успіхів і нових перемог! А для цього треба більше читати, вчитися стисло переказувати прочитане. Бажаю вам стати казкознавцями, адже з казками цікавіше жити!

ЛІТЕРАТУРА:
1. Коструба С С. Золоте джерельце 2 (1) / С. С. Костру-ба. — К., 2001.
2. Коструба С. С Чиста криниця : читанка для 3 класу / С. С. Коструба. - К., 1995.
3. Науменко В. Читанка : підручник для 2 кл. Ч, І. / В. Науменко — К., 2003.




Схожі:

Дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайна подорож країною спорту. Всі...
Всі ви діти мрієте вирости гарними,культурними,здоровими, сильними, розумними, хоча все залежить від вас самих. У нас сьогодні вікторина,...
Узагальнення розділу «Мистецтво в просторі культури». Урок вікторина «Чарівний світ мистецтва»

Вікторина Що?
Мета: виховувати любов до казок та до людей, що їх творять, прищеплювати бережне ставлення до книги
І тур. Бліц-турнір Тема. Моя держава — Україна Мета
Мета: ознайомити учнів із історико-географічними даними України, розвивати інтелектуальні здібності учнів, формувати національну...
Природнича вікторина «Розумники» (8 – 9 клас) Мета
Обладнання: картки з висловлюваннями для І туру, малюнки древньоримських богів відповідно до назв планет Сонячної системи
ІІ тур. Бліц-турнір Тема. Державні символи України Мета
Мета: ознайомити учнів із державними символами України — прапором, гербом, гімном, історією їх походження, народнопоетичними символами,...
Вікторина "ЦІКАВА НАУКА ХІМІЯ" Мета
Мета: зацікавити учнів предметом вивчення хімії, розвивати ерудицію, логічне мислення; вміння аналізувати та узагальнювати
Вікторина «Як ти знаєш історію математики ?»
Жив він у Давній Греції у 111 ст до н е. і займався науками, атлет-п'ятиборець. У математиці він відомий своїм "решетом"
Гра проводиться в чотири тури. Тур перший бліц-турнір. Кожній команді...
Час на роздуми – 30 секунд. І останній четвертий тур найбільш видовищний: команди одна одній задають два питання в театралізованій...
Тема: Рівняння. Основні властивості рівняння
Обладнання та наочність: підручник, картки для гри «Знайди помилку», картки для бліц тесту, картки для усного рахунку, картки для...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка