|
Скачати 70.51 Kb.
|
МИКОЛАЙ – ПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ (бліц-вікторина) Підготувала і провела з учнями 1-го класу вчитель початкових та практичний психолог Баламут Юлія Юріївна Мета: ознайомити учнів з поняттям «народна казка» та «авторська», класифікацією казок за сюжетом, вчити розуміти зміст, розвивати спостережливість, уміння висловлювати свою думку, виховувати ціннісні моральні якості, Обладнання: ілюстрації із зображенням казкових героїв, виставка казок. Хід вікторини Вчитель. Чи любите ви казки? Казки — це добро та милосердя, дитинство людяності, мудрості. А чи знаєте ви, як народжувалися казки? Нашу планету Земля населяє багато народів. І де народ не жив би — з ним живуть і його казки. Казки найрізноманітніші, але в усіх народів світу є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадібних людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих. Добро породжує добро — так вчать казки. І всі народи натхненно бережуть у них вікову мудрість і заповіти дітям та онукам.
Вчитель. Казка — це усне народне оповідання про вигадані події. Казки бувають про тварин («Рукавичка», «Пан Коцький», «Коза-дереза»), чарівні казки («Телесик», «Кривенька качечка»), побутові («Мудра дівчинка», «Дідова дочка й бабина дочка»). Назвіть казки, які ви читали, а разом ми визначимо, які вони: про тварин, чарівні чи побутові. (Відповіді дітей.) » І конкурс. Ерудит-лото «Сторінками улюблених казок» 1. Хто з'їв колобка? а) Коза-дереза; б) пан Коцький; в) Лисичка. 2. Хто п'ятим уліз у рукавичку в однойменній казці? а) Кабан-іклан; б) Вовчик-братик; в) Ведмідь-набрід. 3. Скільки братів було в Котигорошка? а) один; б) три; в) шість. 4. Що зварила кривенька качечка діду та бабі? а) борщ з пампушками; б) вареники та узвар; в) гарбузову кашу. 5. Скільки разів Круть і Верть відмовлялися допомогти півнику в казці «Колосок»? а) п'ять; б) два; в) три. II конкурс. «Вгадай казку» 1. З якої казки уривок? 1) «Приходь, кумоньку, приходь лебедику, чим зможу — тим тебе і пригощу!» (Народна казка «Лисиця та журавель») 2) «Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй». (Народна казка «Лисиця та Півник») 3) «Нічого я не пила, нічого не їла». (Народна казка «Коза-дереза»)
5) «От не ляпай ніколи по-дурному язиком, то нічого й не буде». (Народна казка «Язиката Хвиська»)
У казковій у країні Жив веселий Колобок. Разом з ним цікаві звірі. Руки ставимо на бік Та киваєм головою! Раз — притопнули ногою, Руки вгору підняли, Трішки ними потрясли. Нахилились вліво, вправо. Руки вгору, руки вниз, Раз — присіли, піднялись, Головою похитали, Працювати знову стали. Вчитель. Крім народних казок, є казки, створені письменниками, їх називають літературними або авторськими. Одні авторські казки написані на основі народних, інші — створені письменниками. Збагатили світову скарбницю авторських казок українські письменники: Іван Франко «Фарбований лис», Леся Українка «Казка про Оха-чудодія», Григір Тютюнник «Степова казка», Михайло Коцюбинський «Брати-місяці» та інші. Казки українських письменників захопливі, дотепні, багаті на видумки. Коли російський письменник Віталій Біанкі був маленьким хлопчиком, він любив читати й слухати розповіді про цікаве та різноманітне життя мешканців дикої природи. Потім хлопчик виріс і став ученим, дослідником, мандрівником, письменником. Він створив близько двохсот казок, оповідань і повістей. Його казки про великих і малих мешканців лісу сповнені пригод і чудес («Очі та Вуха», «Мишеня Пік»). Літературна казка має свого автора. Вона може бути написана прозою або віршами. Майже два століття тому вчені, казкарі Якоб і Вільгельм Грім зібрали та записали казки свого народу. Вони зуміли зберегти зміст, мову німецьких казок, донесли до читача народну фантазію («Як кішка з мишкою приятелювали», «Бременські музики»). Ганс Крістіан Андерсен — усесвітньо відомий датський письменник, славетний казкар. З його казками світ стає цікавішим, а кожна людська душа — багатшою («Ромашка», «Гидке каченя», «Принцеса на горошині», «Дикі лебеді», «Снігова королева»).
» ІІІ конкурс «Швидкіший потяг» Бібліотекар. У цьому конкурсі вам необхідно швидко називати другу частину імені відомих казкових героїв: Кіт (у чоботях, Леопольд, Матроскін), тато (Карло), Дід (Мазай, Мороз), Баба (Яга), крокодил (Гена), Війні (Пух), Соловей (Розбійник), Чарівний (Капелюшок), Муха (Цокотуха), поштар (Пєчкін), дядя (Федір), стара (Шапокляк), домовик (Кузя), черепаха (Тортила). А тепер, дітки, давайте згадаємо про що ми сьогодні вели розмову. * Пригадайте і скажіть, чим відрізняється народна казка від літературної? * Чому вчать нас казки? * Яка з прочитаних казок вам сподобалася найбільше? Чому? Казка — наче той горіх. Ти попробуй розкуси — Знайдеш стільки в нім краси, Стільки мудрої поради, Стільки вигадки і правди! Валентин Бичко Ви набули знань і готові знову змагатися і перемагати. Бажаю успіхів і нових перемог! А для цього треба більше читати, вчитися стисло переказувати прочитане. Бажаю вам стати казкознавцями, адже з казками цікавіше жити! ЛІТЕРАТУРА: 1. Коструба С С. Золоте джерельце 2 (1) / С. С. Костру-ба. — К., 2001. 2. Коструба С. С Чиста криниця : читанка для 3 класу / С. С. Коструба. - К., 1995. 3. Науменко В. Читанка : підручник для 2 кл. Ч, І. / В. Науменко — К., 2003. |
Дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайна подорож країною спорту. Всі... Всі ви діти мрієте вирости гарними,культурними,здоровими, сильними, розумними, хоча все залежить від вас самих. У нас сьогодні вікторина,... |
Узагальнення розділу «Мистецтво в просторі культури». Урок вікторина «Чарівний світ мистецтва» |
Вікторина Що? Мета: виховувати любов до казок та до людей, що їх творять, прищеплювати бережне ставлення до книги |
І тур. Бліц-турнір Тема. Моя держава — Україна Мета Мета: ознайомити учнів із історико-географічними даними України, розвивати інтелектуальні здібності учнів, формувати національну... |
Природнича вікторина «Розумники» (8 – 9 клас) Мета Обладнання: картки з висловлюваннями для І туру, малюнки древньоримських богів відповідно до назв планет Сонячної системи |
ІІ тур. Бліц-турнір Тема. Державні символи України Мета Мета: ознайомити учнів із державними символами України — прапором, гербом, гімном, історією їх походження, народнопоетичними символами,... |
Вікторина "ЦІКАВА НАУКА ХІМІЯ" Мета Мета: зацікавити учнів предметом вивчення хімії, розвивати ерудицію, логічне мислення; вміння аналізувати та узагальнювати |
Вікторина «Як ти знаєш історію математики ?» Жив він у Давній Греції у 111 ст до н е. і займався науками, атлет-п'ятиборець. У математиці він відомий своїм "решетом" |
Гра проводиться в чотири тури. Тур перший бліц-турнір. Кожній команді... Час на роздуми – 30 секунд. І останній четвертий тур найбільш видовищний: команди одна одній задають два питання в театралізованій... |
Тема: Рівняння. Основні властивості рівняння Обладнання та наочність: підручник, картки для гри «Знайди помилку», картки для бліц тесту, картки для усного рахунку, картки для... |