|
Скачати 27.74 Kb.
|
Коло. Круг УРОК 59. Тема. Круг. Площа круга Мета. Повторити вже відоме учням поняття про круг, ознайомити їх з формулою площі круга. Учити учнів застосовувати формулу площі круга до розв'язування задач. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку I. Організаційний момент. Організація робочих місць учителя та учнів. II. Актуалізація опорних знань. Учитель читає завдання. Один учень виконує завдання на дошці, всі інші — в зошитах.
III. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу. Кругом називають частину площини, обмежену колом. Круг, як і коло, має центр, радіус, діаметр і хорди. Крім того, окремі його частини мають спеціальні назви. Частину круга, обмежену двома радіусами й дугою, називають сектором. Частину круга, обмежену хордою і дугою, називають сегментом. Задача На підлозі гральної кімнати потрібно зафарбувати круг, радіус якого дорівнює 2 м. Скільки потрібно для цього фарби, якщо на кожний квадратний метр витрачають 0,2 кг фарби? Щоб розв'язати задачу, потрібно знайти площу круга. Як це зробити? Для цього виконаємо практичну роботу, описану в підручнику. Отже, знайдемо за формулою площу круга: S 3,14 · 22 = 12,56 (м2). Оскільки на кожний квадратний метр витрачають 0,2 кг фарби, то всього потрібно фарби 0,2 · 12,56 2,5 (кг). Площу круга можна визначити, зваживши круглу пластинку, вирізану з однорідного металу, і квадратну, вирізану з того ж матеріалу й узяту за одиниці площі. Порівнявши маси цих пластинок, можна знайти наближено площу круга. Цікавий матеріал про вимірювання площ криволінійних фігур трапляється у працях визначного українського математика М. Чайковського (1887-1970). Крім теорії рівнянь та створення української математичної термінології, він займався дослідженням історичних матеріалів з математики. Вивчаючи матеріал грецьких математиків, М. Чайковський дійшов висновку, що Гіппократ перший в історії математики зумів фігуру, обмежену кривими лініями, перетворити в рівновелику їй прямолінійну фігуру. Можна було сподіватися, що це вдасться зробити з кругом. Проте сподівання Гіппократа, як і багатьох інших математиків, не здійснилися. Спроби перетворити круг у рівновелику прямолінійну фігуру припинились в останній чверті XIX ст. IV. Закріплення вивченого матеріалу.
№ 830 (учні пропонують, які саме виміри необхідно зробити, щоб знайти площу тієї чи іншої фігури, чітко обґрунтовуючи свою думку). а) Вимірюємо радіус r. Тоді S = πr2; б) вимірюємо радіуси r1 і r2 більшого і меншого кругів. Тоді S1 = πr12 і S2 = πr22. Отже, S = S1 – S2; в) вимірюємо радіус круга r. Тоді S1 = πr2. Вимірюємо сторону квадрата а. Тоді S2 = а2. S = S1 – S2; г) вимірюємо сторону квадрата а: S1 = a2. . Тоді, але таких півкругів є 4, тому, . S = S1 + S3. V. Пояснення домашнього завдання. §4, п. 28. №№ 829, 831. О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 59 |
Урок №11 ... |
УРОКУ І. Організаційний момент ... |
Уроку Організаційний момент Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1) |
Хід уроку Організаційний момент Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь |
Уроку І Організаційний момент Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному |
Уроку I. Організаційний момент За 1,2 кг цукерок заплатили 8,64 грн. Скільки потрібно заплатити за 1,4 кг таких же цукерок? |
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство» |
Уроку I. Організаційний момент Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |
Уроку І. Організаційний момент У книжці є 180 сторінок. Учень прочитав усієї кількості сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати? |