МАРКЕТИНГУ


Скачати 136.74 Kb.
Назва МАРКЕТИНГУ
Дата 05.03.2016
Розмір 136.74 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Маркетинг > Документи






КАФЕДРА МАРКЕТИНГУ
ЗАТВЕРДЖУЮ”

ПРЕЗИДЕНТ _________ Б.І. ХОЛОД

____”___________ 2015 р.

методичнІ матеріали

до ВСТУПНИХ ВИПРОБУВАНЬ

НА НАВЧАННЯ

ЗА ПРОГРАМОЮ МАГІСТРА, СПЕЦІАЛІСТА




зі спеціальності 8.03050701, 7.03050701 “Маркетинг”


Дніпропетровськ

2015

Методичні матеріали до вступних випробувань на навчання за програмою магістра, спеціаліста зі спеціальності 8.03050701, 7.03050701 / І.В. Тараненко, О.Ю. Красовська – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2015. – 10 с.
Укладачі:

І.В. Тараненко, доктор економічних наук, доцент;

О.Ю. Красовська, кандидат економічних наук, доцент


Комплекс методичних матеріалів обговорено і ухвалено на засіданні кафедри маркетингу, протокол № 7 від 26.02.2015 р.
Відповідальний за випуск: І.В. Тараненко, зав. кафедрою маркетингу

зміст
1. Загальні положення.................................................................................. 3

2. Змістовна програма вступного випробування...................................... 3

3. Критерії оцінювання результатів вступних випробувань..................... 6

4. Література.................................................................................................. 7
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Мета фахових вступних випробувань – з’ясування рівня теоретичних знань та практичних навичок осіб, які виявили бажання навчатися за програмою магістра, спеціаліста за спеціальністю 8.03050701, 7.03050701, а також виявлення схильності до ведення науково-дослідницької та пошуково-аналітичної роботи для визначення здатності вступників засвоювати відповідні фахові навчальні програми.

До випробувань допускаються особи, що мають диплом бакалавра за відповідним напрямом підготовки. На програму магістра може вступити особа, що має диплом спеціаліста за спеціальністю 7.03050701 чи іншими спорідненими спеціальностями.

Програма фахового екзамену охоплює дисципліни:

Програма співбесіди охоплює 4 дисципліни:

1. Маркетингові дослідження.

2. Маркетингова політика комунікацій

3. Промисловий маркетинг.

4. Маркетингова товарна політика.

Під час підготовки до вступного випробування рекомендується користуватися літературою, список якої наведено наприкінці комплексу матеріалів.

Під час проведення вступних фахових випробувань на навчання за програмою магістра, спеціаліста екзаменаційна комісія визначає ступінь готовності вступника до опанування програмного матеріалу.

Вступні випробування проводяться з усіма претендентами стосовно зарахування на навчання за програмою магістра, спеціаліста. Під час екзамену вступник повинен дати максимально повні відповіді. Кожен член екзаменаційної комісії оцінює якість кожної відповіді, фіксуючи своє рішення письмово.
2. ЗМІСТОВНА ПРОГРАМА ВСТУПНОГО ВИПРОБУВАННЯ
Розділ «Маркетингові дослідження»


  1. Сутність маркетингового дослідження, його мета та основне призначення.

  2. Маркетингова інформаційна система та її структура. Основні джерела здобування маркетингової інформації.

  3. Організація та етапи маркетингового дослідження. Проект та програма маркетингового дослідження.

  4. Класифікація методів маркетингового дослідження. Кількісні та якісні методи.

  5. Аналіз документів у маркетингу. Види документів.

  6. Кабінетний (вторинний) аналіз маркетингової інформації.

  7. Конвент - аналіз (формалізований аналіз) маркетингової інформації.

  8. Сутність спостереження та його використання в маркетингових дослідженнях.

  9. Сутність опитування як методу збирання маркетингової інформа­ції, проблеми надійності ре­зультатів опитування.

  10. Різновиди опитувань: анкетне опитування, інтерв'ю, спеціальні опитувальні методики.

  11. Тести в маркетингових дослідженнях. Різновиди тестів. Використання тестів у вивченні ефективності реклами.

  12. Специфіка використання методу експертних оцінок в маркетингових дослідженнях.

  13. Призначення та класифікація спеціальних маркетингових дослідних методик.

  14. Торговельні та споживацькі (щоденникові) панелі.

  15. Методика використання омнібусів, моніторингів, інших опитувальних маркетингових методик.

  16. Методика організації та проведення хол-тестів та хоум-тестів.

  17. Фокусована групова дискусія (фокус-група).

  18. Поняття репрезентативності інформації в маркетинговому дослід­женні. Генеральна та вибіркова сукупності. Обсяг та похибки вибірки.


Розділ «Маркетингова політика комунікацій»


  1. Визначення терміну "комунікації". Основні складові процесу комунікцій та бар’єри на шляху комунікаційного процесу.

  2. Роль маркетингових комунікацій у комплексі маркетингу підприємства.

  3. Рекламна діяльність: організація рекламного процесу та аналіз факторів впливу на рекламну діяльність.

  4. Організація рекламного процесу: підходи до визначення рекламного бюджету.

  5. Побудова рекламного звернення: структура та основні мотиви, що використовують при створенні реклами.

  6. Рекламна діяльність: вибір засобів розповсюдження реклами.

  7. Оцінка ефективності рекламної кампанії

  8. Організація діяльності з маркетингових комунікацій: рекламні відділи та рекламні агенції .

  9. PR – діяльність: основні PR - інструменти та напрямки PR-діяльності.

  10. Заходи щодо стимулювання збуту: визначення, цінові та нецінові заходи. Основні переваги та недоліки їх застосування.

  11. Заходи стимулювання збуту, що спрямовані на споживачів, посередників та власний торговельний персонал.

  12. Директ - маркетинг та його основні напрямки.

  13. Основні форми особистого продажу товарів та послуг.

  14. Мотивація персоналу зайнятого в особистому продажі та оцінка ефективності його роботи.

  15. Мерчандайзинг: визначення та застосування як методу маркетингових комунікацій.

  16. Персональний продаж. Основні етапи процесу продажу.

  17. Процес організації виставок у галузі зв'язків з громадськістю.

  18. Характеристика ринку маркетингових комунікацій в Україні та світі.

  19. Державне та суспільне регулювання комунікаційної діяльності. Етика маркетингових комунікацій.


Розділ «Промисловий маркетинг»


  1. Основні принципи та завдання промислового маркетингу.

  2. Інфраструктура промислового ринку.

  3. Характеристика організацій – споживачів ТПН.

  4. Прогнозування попиту на ТПН.

  5. Методи визначення місткості ринку товарів промислового призначення.

  6. Суттєвість гніздового підходу до сегментування промислового ринку.

  7. Особливості позиціонування товарів промислового призначення.

  8. Визначення конкурентоспроможності промислового підприємства.

  9. Використання бенчмаркінгу в промисловості.

  10. Прогноз товарного ринку.

  11. Прогнозування збуту промислового підприємства.

  12. Зміст та структура товарної політики підприємства.

  13. Формування товарного асортименту промислового підприємства.

  14. Особливості ціноутворення на товари промислового призначення.

  15. Основні методи ціноутворення на ринку товарів промислового призначення.

  16. Планування збуту промислового підприємства.

  17. Характеристика матеріально-технічного постачання промислового підприємства.

  18. Умови вибору постачальника промислової продукції.


Розділ «Маркетингова товарна політика»


  1. Сутність маркетингової товарної політики підприємств.

  2. Товар та послуга як об’єкти маркетингової товарної політики.

  3. Класифікація товарів. Товари широкого вжитку. Товари виробничого призначення.

  4. Ринкова характеристика товарів. Три рівні товару.

  5. Розширене поняття товару: організації, окремі особи, місця та ідеї.

  6. Позиціонування товарів з метою досягнення конкурентних переваг.

  7. Матеріальні властивості товарів.

  8. Поняття життєвого циклу товару. Етапи життєвого циклу товару.

  9. Маркетингові стратегії на етапах життєвого циклу товару.

  10. Використання торгових марок. Вибір назви марки. Види марок за належністю власникові.

  11. Вибір марочної стратегії: розширення сімейства марки та багато марковий підхід.

  12. Вибір марочної стратегії: розширення меж використання марки та нові торговельні марки.

  13. Сприйняття споживачами торговельних марок.

  14. Концепція упаковки товарів: види упаковок, функції упаковки.

  15. Структура і характеристика товарного асортименту. Формування товарного асортименту.


3. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВСТУПНИХ ВИПРОБУВАНЬ
3.1. Для конкурсного відбору при прийомі для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста та магістра – проводяться вступні екзамени за фаховими дисциплінами відповідно до програм вступних випробувань.

Фахове випробування має на меті визначити встановити відповідність рівня теоретичних знань та практичної підготовки студентів вимогам кваліфікаційної характеристики фахівця та освітньо-професійної програми за напрямом «Маркетинг» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр».

В процесі екзамену комісія повинна оцінити:

  1. Системність мислення, вміння пов’язувати окремі проблеми чи частини явища в єдине ціле.

  2. Вміння логічно та послідовно викладати свої думки.

  3. Обсяг знань з маркетингу .

Оцінка за результатами вступного екзамену виставляється за 100-бальною шкалою.

3.2. Для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень магістра на основі базової та повної вищої освіти обов’язковим є складання вступного екзамену з іноземної мови. Оцінка за результатами вступного екзамену виставляється за 100-бальною шкалою.

3.3. Для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень магістра на основі базової та повної вищої освіти конкурсний бал обчислюється як сума результату фахового випробування, вступного екзамену з іноземної мови та середнього балу додатку до диплома бакалавра та вноситься до Єдиної бази.

3.4. Для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста на основі базової вищої освіти конкурсний бал обчислюється як сума результату фахового випробування та середнього балу додатку до диплома бакалавра та вноситься до Єдиної бази.

3.5. Середній бал документа про освіту (додатка до диплому) розраховується за середньою арифметичною до десятих та переводиться у 100-бальну шкалу шляхом його помноження на 20.

Наприклад,

4,4 × 20 = 88 балів.

3.6. У разі, якщо вступник має однакові конкурсні бали під час конкурсного відбору враховуються додаткові бали за участь в олімпіадах, конкурсах, турнірах, наявність публікацій науково-дослідницького характеру, що відповідають напряму підготовки.

За участь в олімпіадах, конкурсах, турнірах з професійно орієнтованих дисциплін або спеціальності, наявність опублікованих праць науково-дослідницького характеру вступник отримує 50 додаткових рейтингових балів незалежно від кількості та обсягу публікацій чи кількості конкурсів (олімпіад), в яких вступник приймав участь. Факт наявності та відповідність змісту публікацій напряму підготовки встановлюється членами екзаменаційної комісії в процесі розгляду наданих вступником оригіналів або завірених ксерокопій друкованих видань. У випадку, коли надається ксерокопія, копіюванню підлягають усі сторінки, на яких розміщена публікація, а також титульна сторінка і сторінки змісту видання.

4. ЛІТЕРАТУРА


за окремими дисциплінами

Маркетинг

  1. Петруня Ю.Є. Маркетинг: навчальний посібник / Ю.Є. Петруня. – К.: Знання, 2007. – 450 с.

  2. Маркетинг: підручник / А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський та ін.; за ред.. А.О. Старостіної. – К.: Знання, 2009. – 1070 с.

  3. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Ф.Котлер, пер. с англ. под ред. Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. – С.-Пб.: Питер, 2007. – 752 с.

  4. Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник. / С.С. Гаркавенко. – К.: Лібра, 2007. – 712 с.

  5. Маркетинг: Підручник / В. Руделіус, О.М. Азарян, Н.О. Бабенко та ін.; Ред. – упор. О.І. Сидоренко, Л.С. Макарова. – 2-ге вид. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум з удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2008. – 648 с.

  6. Тараненко И.В. Маркетинг: Слайд-конспект. / И.В.Тараненко, С.С. Яременко, О.Г. Литвиненко; ДУЭП. – Д.: ДУЭП, 2007. – 122 с.

  7. Балабанова Л.В. Маркетинг: підручник. / Л.В.Балабанова. – К.: Знання-Прес, 2004. – 645 с.

  8. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент ориентированный на рынок. / Ж.-Ж.Ламбен, Р.Чумпитас, И.Шулигин; 2-е изд.; пер. с англ. под ред. В.Б. Копчанова. – СПб.: Питер, 2008. – 720 с.

Маркетингові дослідження

1. Полторак В. А. Маркетингові дослідження: Навч. Посібник / В. А. Полторак.– К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 165 с.

2. Красовская Е.Ю. Маркетинговые исследования: Слайд-конспект / Е.Ю. Красовская. – Д.: ДУЕП, 2008. – 112 с.

3. Зозулев А.В. Маркетинговые исследования: теория, методология, статистика: Учеб. пособие / А.В. Зозулев, С.А. Солнцев. – М., К.: Знання, 2008. – 643 с.

4. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология, практика / Е.П. Голубков. – М.: Финпресс, 2000. – 464 с.

5. Анурин В. Маркетинговые исследования потребительского рынка / В.Анурин, И. Муромкина, Е. Евтушенко. – СПб.: Питер, 2004. – 270 с.

6. Бернс Элвин С. Основы маркетинговых исследований с использова-нием Microsoft Exсel / Элвин С. Бернс, Рональд Ф. Буш; – М.,: Вільямс, 2006. – 704 с.

7. Войчак А.В. Маркетингові дослідження: Підручник / А.В. Войчак, А.В. Федорченко. – К.: КНЕУ, 2007. – 408 с.

8. Ілляшенко С.М. Маркетингові дослідження: Навч. посібник / С.М. Ілляшенко, М.Ю. Баскакова. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 192 с.

9. Тараненко І.В. Маркетингові дослідження: збірник завдань для практичних занять та самостійної роботи студентів / І.В. Тараненко, О.Ю. Красовська. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2012. – 112 с.

10. Хаг П. Маркетинговые исследования: руководство по планирова-нию, методологии и оценке / Хаг П. – К.: Знання-Прес, 2005. – 347 с.

11. Черчилль А. Г. Маркетинговые исследования/ А. Г. Черчилль. – СПб.: Питер, 2000. – 458 с.

Маркетинг промислового підприємства:

1. Балабанова О.Л. Управління конкурентоспроможністю підприємст-ва: навчальний посібник / О.Л. Балабанова. – К. :ЦНЛ, 2009. – 448 с.

2. Вачевський В.Ф. Промисловий маркетинг: формування професіо-нальних компетенцій майбутніх маркетологів / В. Ф. Вачевський. – К.: ЦНЛ, 2009. – 650 с.

3. Зозулев А.В. Промышленный маркетинг и рыночная стратегия: учебное пособие / Зозулев А.В. - К.: Центр учебной литературы, 2010. – 206 с.

4. Карпеко О.И Промышленный маркетинг: учебное пособие./ О.И. Карпеко. – Минск: Издательство БГЭУ, 2010. – 307 с.

5. Макнейл Р. Маркетинговые исследования в сфере B2B / Р. Макнейл. Издательство: Баланс Бизнес-Букс, 2007. – 485 с.

6. Минетт Стив Промышленный маркетинг: принципиально новый подход к решению маркетинговых задач / Стив Минетт. – М.: Вільямс, 2003. – 414 с.

7. Пилипчук В. П. Промисловий маркетинг: навчальний посібник./ В. П. Пилипчук, О. Ф Оснач, Л. П. Коваленко. – К.: Центр навчальної літератури.- 2005. – 285 с. (базовий підручник)

8. Райт Р. B2B – маркетинг: пошаговое руководство / Р. Райт. – Издательство: Баланс Бизнес-Букс, 2007. – 383 с.

9. Старостіна А. О. Промисловий маркетинг: підручник / А. О. Старостіна, А. О. Длігач, В. А. Кравченко.– Знання 2005. – 452 с.

10. Сумець О.М. Оцінка конкурентоспроможності сучасного промисло-вого підприємства: навчальний посібник / О.М.Сумець. – К.:ЦНЛ, 2009. – 280 с.

11. Ткаченко Л.В. Промисловий маркетинг: збірник завдань для практичних занять та самостійної роботи / Л.В. Ткаченко. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2012. – 92 с.

12. Уэбстер Фредерик Основы промышленного маркетинга / Фредерик Уэбстер. – М.: Изд. Дом Гребенникова, 2005. – 437 с.

Маркетингова товарна політика

  1. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика / В. Я. Кардаш. – К.: Видавництво «Професіонал», 2010. – 304 с. (базовий підручник).

  2. Іляшенко В.М. Маркетингова товарна політика: підручник. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2005. – 234 с.

  3. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика: Навч. - метод. посібник для самост. вивч. дисц. – Вид. 3-тє, доп. та перероб / В.Я. Кардаш, М.Ю. Антонченко. – К.: КНЕУ, 2006. – 248 с.

  4. Ламбен Ж. Ж. Менеджмент ориентированный на рынок. / Ж.Ж. Ламбен; СПб: Питер, 2007. – 800 с.

  5. Маркетинг: підручник / А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський та ін.; за ред. А.О. Старостиної; К.: Знання, 2009. – 1070 с.

  6. Тараненко І.В. Маркетингова товарна політика: збірник завдань для практичних занять та самостійної роботи студентів / І.В. Тараненко, С.С. Яременко. – Д.: Вид-во Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля, 2012. – 148 с.

Маркетингові комунікації

  1. Примак Т.О. Маркетингова політика комунікацій / Т.О. Примак. – К.: Атіка, Ельга-Н, 2009. – 328 с. (базовий підручник)

  2. Діброва Т.Г. Маркетингова політика комунікацій: стратегії, вітчизняна практика: навчальний посібник / Т.Г. Діброва. – К.: Ліра-К, 2009. – 320с.

  3. Дашевська О.В. Маркетингові комунікації: збірник завдань для практичних занять та самостійної роботи/ О.В. Дашевська. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2012. – 80 с.

  4. Норіцина Н.І. Маркетингова політика комунікацій: Курс лекцій / Норіцина Н.І. – К.: МАУП, 2003. – 120 с.

  5. Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Бернет Дж., Мориарти С. – СПб.: Питер, 2001. – 864 с.

  6. Смит П.Р. Маркетинговые коммуникации: комплексный подход. – К.: Знання-Прес, 2003. – 578 с.

  7. Яременко С.С. Маркетингова комунікаційна активність промисло-вого підприємства // Зб.наук.праць Всесвітнього Нобелівсього економічного конгресу – Дн.: Вид-во Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля, 2012. – с. 441-448.

  8. Ромат Е. Реклама / Е. Ромат. – Харьков: Студцентр, 2010. – 258 с.


Навчальне видання

Методичні матеріали до вступних випробувань на навчання за програмою магістра, спеціаліста зі спеціальності «Маркетинг»

Підписано до друку Формат 60 Х 84/16. Ум. друк. арк. 0, 5

Оперативна поліграфія. Зам. № . Тираж прим.

Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля.

49000, м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Леніна, 18.

Лист погодження
Випускаючий підрозділ: кафедра маркетингу





Посада

ПІБ

Підпис

Дата

Розробили

Завідувач кафедри

Тараненко І.В.







Доцент

Красовська О.Ю.








Затверджено на засіданні кафедри:

Протокол № 7 від 26.02.2015 р.
Завідувач кафедри І.В. Тараненко
Документ узгоджено:


Посада

ПІБ

Підпис

Дата

Проректор з науково-педагогічної роботи, організації та контролю за навчально-виховним процесом

Глуха Г.Я.







Начальник навчально-методичного центру

Орлова В.М.







Старший методист навчально-методичного центру

Салтан М.К.







Начальник Департаменту організації профорієнтаційної діяльності та формування іміджу

Намлієв Є.В.









Схожі:

62. Стратегія індивідуалізованого маркетингу
Стратегія  концентрованого маркетингу  відіграє величезну роль в теорії стратегічного маркетингу і розглядається  під різними кутами...
2. Стратегії промислового маркетингу
Ця дисципліна конкретизує загальні положення та основні визначення понять, що викладені в курсі "Основи маркетингу" стосовно товарів...
1. Сутність маркетингу та його сучасна концепція
Програма матеріалів для вступного іспиту розроблена для допомоги абітурієнтам успішно скласти іспит. Вона містить основні теми дисципліни...
1. Сутність маркетингу та його сучасна концепція
Програма матеріалів для вступного іспиту розроблена для допомоги абітурієнтам успішно скласти іспит. Вона містить основні теми дисципліни...
«МАРКЕТИНГ ПОСЛУГ» ВСТУП
Підприємства послуг, як правило відстають від фірм-виробників в практичному використанні маркетингу. Сьогодні, по мірі росту конкуренції,...
Це систематичний процес, що включає оцінювання маркетингових можливостей...
Маркетингове середовище підприємства — це сукупність активних суб’єктів і сил, які діють за межами підприємства і впливають на можливості...
3. Ресурсне забезпечення менеджменту персоналу Маркетинг персоналу...
Персонал як об’єкт вивчення дисципліни менеджмент персоналу. Основні етапи управління персоналом: традиційний, індустріальний та...
Груп бренд менеджер, в компанії працювала з листопада 2012 р., звільнено...
Посада: груп бренд менеджер, в компанії працювала з листопада 2012 р., звільнено за неформальною причиною презентацію для відділу...
Громадська організація «Всеукраїнське громадське об’єднання «Край»...
«Край» отримала лист Української Асоціації Директ Маркетингу від 19. 10. 2010р. №12 разом з проектом Закону України «Про внесення...
ЗАТВЕРДЖУЮ
Аналіз ринкових можливостей господарських структур (фірм): зовнішнє середовище маркетингу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка