|
Скачати 64.47 Kb.
|
«МАРКЕТИНГ ПОСЛУГ» ВСТУП Маркетинг послуг – непричинна система узгодження послуг, що надаються з послугами, які користуються попитом на ринку і які підприємство здатне запропонувати більш ефективно, ніж конкуренти, отримуючи при цьому позитивний фінансовий результат, тобто прибуток. Підприємства послуг, як правило відстають від фірм-виробників в практичному використанні маркетингу. Сьогодні, по мірі росту конкуренції, збільшення витрат, занепаду якості послуг, все більша кількість організацій обслуговування починають проявляти інтерес до маркетингу. Мета дисципліни: засвоєння знань щодо розробки маркетингової стратегії й складових маркетингу-мікс (цінова, товарна, асортиментна, комунікативна, розподільча політики) для підприємства сфери послуг. Завдання курсу:
ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ Тема 1. Принципи, задачі й функції маркетингу послуг Поняття маркетингу послуг. Задачі й принципи маркетингу послуг. Функції маркетингу послуг. Аналітична функція, виробнича й сбутова функцій. Міжнародні моделі маркетингу послуг. Модель Д.Ратмела, модель П. Ейгліє й Е. Лангеарда, модель К.Грьонсора, модель М. Бітнера. Необхідність маркетинга в сфері послуг. Тема 2. Економічна сутність, класифікація й основні характеристики послуг. особливості ринка послуг Економічна сутність послуг. Характеристика послуг. Різниця між товарною продукцією й послугами. Класифікація послуг за Котлером. Класифікація послуг за Ловелоком. Ринок послуг. Особливості ринка послуг. Основні суб’єкти й функції ринку. Сегментація ринка послуг. Сегментація споживачів. Сегментація конкурентів. Тема 3. Комплекс маркетингу в сфері послуг й особливості його реалізації Політика ціноутворення. Принципи встановлення ціни. Цілі цінової політики. Стратегія ціноутворення. Основні види цінових стратегій. Основні елементи й етапи розробки цінової політики. Державне регулювання ціноутворення: основні методи. Канали розподілу. Методи залучення споживачів. Просування послуги. Основні канали просування послуги. Ассортиментна політика на ринку послуг. Тема 4. Маркетингові стратегій підприємства на ринку послуг Основні школи стратегій. Принципи й етапи розробки стратегії. Міссія підприємства. Стратегічні цілі. Дерево цілей: основні вимоги до його побудови. Матриця SWOT-аналізу. Основні етапи побудови SWOT-аналізу. Загальні характеристики маркетингових стратегій. Базові стратегії в сфері маркетингу послуг. Тема 5. Зовнішній, внутрішній та інтерактивний маркетинг Сутність понять зовнішній та внутрішній маркетинг. Основні особливості внутрішнього маркетингу та його важливість для ринук послуг. Сутність „інтерактивного” маркетингу. Особливості зовнішнього маркетингу у сфері послуг. Роль внутрішнього маркетингу на ринку послуг. Необхідність комплексного підходу до впровадження маркетингу на ринку послуг. Тема 6. Планування та контроль маркетингу сфери послуг Необхідність планування та контролю маркетингу. Особливості планування маркетингу у сфері послуг. Організаційні аспекти маркетингу на ринку послуг. Зміст та значення контролю маркетингу. Особливості контролю у сфері послуг. Етапи процессу контролю маркетигу. Види маркетингового контролю . Тема 7. Маркетинг у туризмі Основні характеристики ринку туруслуг. Класифікація туруслуг. Структура туристичного ринку. Маркетингові дослідження туристичного ринку. Сегментація туристичного ринку. Молодіжний туризм. Туризм „третього віку”. Тема 8. Маркетинг аудиторських і готельних послуг Особливості ринка аудиторських послуг. Етапи здійснення маркетингу аудиторських послуг. Поняття й показники готельного господарства. Готельні послуги в Україні. Стратегії ціноутворення на ринку гостинності. Стратегії цінового регулювання. Перелік питань до аудиторної контрольної роботи
18. Класифікація послуг залежно від класу послуги. Наведіть приклади.
Перелік питань до заліку
Рекомендована література
. |
Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник / Л. В. Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник / Л. В. Ткаченко. – К.: ЦНЛ, 2003. 224 с |
ЗАНЯТТЯ Маркетинг в діяльності бібліотек Мета заняття: отримати загальну інформацію про маркетинг взагалі та бібліотечний маркетинг зокрема, визначити перспективність використання... |
Тема "Що ми знаємо про маркетинг", доповідач Є. Нізельнік (студент... Тема "Історія успіху компанії Apple (Стів Джобс)", доповідач О. Усупова (студентка напрямку маркетинг, 5-й курс, маркетинг-консультант... |
Тема «Що ми знаємо про маркетинг», доповідач Є. Нізельнік (студент... Тема «Історія успіху компанії Apple (Стів Джобс)», доповідач О. Усупова (студентка напрямку маркетинг, 5-й курс, маркетинг-консультант... |
Лекція Маркетинг послуг |
Маркетинг в діяльності бібліотек Мета заняття Мета заняття: отримати загальну інформацію про маркетинг взагалі та бібліотечний маркетинг зокрема, визначити перспективність використання... |
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З ДИСЦИПЛІНИ «Маркетинг інформаційних продуктів та послуг» Зростання інформаційних потреб суспільства, спрямованих на отримання повної, достовірної та своєчасної інформації, створює передумови... |
1. 3 Основні характеристики, види та використання інформаційних продуктів та послуг Вступ до вивчення маркетингу інформаційних продуктів і послуг. Поняття та закони розвитку інформаційного виробництва |
РОБОЧА ПРОГРАМА З дисципліни “Англійська мова” Для спеціальності “Маркетинг” Факультет Робоча програма складена на основі типової програми для студентів немовних спеціальностей за фахом “Маркетинг” |
ВСТУП Правила надання та отримання телекомунікаційних послуг у телекомунікаційних мережах загального користування України складається з... |