ПРОГРАМА ДЛЯ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ПІДГОТОВКИ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ спеціальності 03050901


Скачати 335.01 Kb.
Назва ПРОГРАМА ДЛЯ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ПІДГОТОВКИ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ спеціальності 03050901
Сторінка 1/3
Дата 29.04.2013
Розмір 335.01 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Маркетинг > Документи
  1   2   3
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

МЕНЕДЖМЕНТ І МАРКЕТИНГ

ПРОГРАМА


ДЛЯ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

ПІДГОТОВКИ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ спеціальності 5.03050901

“Бухгалтерський облік”

номінація: навчально-методичні матеріали з навчальної дисципліни


2012

Методичний матеріал підготувала: Полянська Людмила Степанівна – викладач

економічних дисциплін Млинівського

державного технолого-економічного коледжу , спеціаліст вищої категорії

Рецензент: Каленюк О. Я. – зав.відділенням «Бухгалтерського обліку», спеціаліст вищої категорії

Програма складена за модульно-рейтинговою технологією навчання на 144 години, з них - 76 годин аудиторних.

Програму розроблено для навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації .

Рекомендовано використовувати під час навчання для спеціальності 5.03050901 "Бухгалтерський облік".

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

В умовах ринкових відносин, підвищення рівня самостійності підприємців і організацій, появи нових організаційних форм господарювання виникає необхідність знати теоретичні і практичні методи маркетингу, досконалість системи управління. Ця система поєднує в собі теорію, кращу практику і мистецтво управляти інтересами і поведінкою людей, потоками матеріальних, фінансових та трудових ресурсів.

Навчальна програма охоплює матеріал з дисципліни в обсязі 144 години.

Наука менеджменту формує економічне мислення у спеціаліста, підприємницький і комерційний підхід до розв’язання виробничих завдань, готує до роботи в умовах ринкової економіки.

Маркетинг - це система різних видів господарської діяльності з розробки нової продукції, виробництва товарів або надання послуг щоб одержати більше прибутку за рахунок процесів, що відбуваються на ринку, враховуючи умови покупців і споживачів. Суть маркетингу зводиться до виробництва і реалізації продукції та послуг, що здійснюється за принципом: виробляй те, що можеш продати, продавай те, що можеш виробити.

Програма дисципліни ”Менеджмент і маркетинг” передбачає вивчення суті та завдань менеджменту і маркетингу, його функцій, наукових принципів маркетингу, виробничого і фінансового менеджменту, умов розвитку управління трудовими ресурсами і процесу їх відтворення, раціональної організації роботи з персоналом управління, питань, пов’язаних із здійсненням керівництва і лідерства в системі менеджменту, створення ринку продукції, формування попиту і стимулювання збуту продукції.

Вивчаючи дисципліну, студенти повинні отримати навички для вміння орієнтуватися у ринковому середовищі, виявляти та задовольняти споживчі потреби, розробляти маркетингові програми, впливати на процес прийняття споживачем рішень про купівлю, користуватися е-ринками та он-лайн-аукціонами, визначати конкурентні переваги країн, аналізувати глобальне середовище, розробляти стратегії виходу на міжнародні ринки, проводити маркетингові дослідження, здійснювати сегментацію ринків, створювати та управляти новими продуктами та послугами, ефективно використовувати торговельну марку та упаковку, розробляти ціну, стимулювати збут товару.

Знання дисципліни спрямовані на глибоке висвітлення питань дисципліни і на перевірку вміння використовувати теоретичні знання при розв’язуванні практичних завдань.

Дисципліну необхідно вивчати у тісному взаємозв’язку з «Економікою», «Плануванням та організацією діяльності підприємств», що допоможе молодим фахівцям:

- краще засвоїти теорію і практику управління, робити аналіз ринкових

відносин, спрямований на розширення виробництва, збут товарів і послуг на основі дослідження ринку, виявлення існуючих і потенційних запитів, вимог покупців і споживачів, найповніше задоволення їх;

- освоїти форми і методи прогнозування кон’юнктури ринку, збут та обсяги виробництва, шляхи поліпшення якості та конкурентоспроможності продукції, підвищення продуктивності праці;

- швидше адаптуватися до конкретних умов ринку й господарської діяльності, забезпечить успіх підприємницької діяльності.

В результаті вивчення дисципліни студенти повинні:

знати:

- ключові терміни та основні поняття з курсу «Менеджмент і маркетинг» на сучасному етапі розвитку суспільства;

- основні принципи організації і управління виробництвом та збутом продукції;

- місце та роль менеджера в управлінні;

- методи формування попиту і пропозиції на продукцію;

- сучасні методи, функції і організацію менеджменту, розробку стратегічного планування;

- основні типи організаційних структур;

- методи розробки і обґрунтування рішень, процес комунікацій;

- критерії ефективної діяльності менеджерів, мотиваційний механізм управління поведінкою людей у процесі виробництва;

- суть влади і лідерства в менеджменті, менеджмент персоналу;

- фермерський, фінансовий менеджмент, контроль і відповідальність в системі менеджменту.

уміти:

- орієнтуватися в ринковому середовищі, проводити маркетингові дослідження;

- проектувати організаційну будову підприємства;

- розробляти проекти та реалізацію управлінського, господарського рішення;

- розв’язувати ситуації, пов’язані: з управлінням фінансовими ресурсами; з формуванням системи контролю, відповідальності, результативності системи менеджменту;

- знаходити нові ринкові можливості для підприємства, посилювати його позицію на ринку;

- розробляти товари, встановлювати ціни;

- формувати попит, стимулювати збут;

- розробляти бізнес-плани розвитку підприємства;

- правильно реагувати і діяти в ризикових ситуаціях, в умовах купівлі-продажу сільськогосподарської продукції, ресурсів;

- аналізувати, контролювати виконання договірних зобов’язань та розраховувати економічні санкції за їх порушення;

- організовувати і проводити збори, засідання, наради;

- контролювати діяльність підприємства, роботу працівників.

Викладач повинен слідкувати за розвитком науки в даній галузі знань, враховувати науково-обгрунтовані рекомендації, досвід кращих господарств галузі в сучасних умовах.

Наведений у програмі тематичний план є орієнтовним. Під час складання робочої навчальної програми викладач, у разі необхідності, може вносити обґрунтовані зміни і доповнення.

Внесені зміни повинні бути обговорені на засіданні циклової (предметної) комісії і затверджені заступником директора з навчальної роботи.

ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Назва розділу
(модуля), теми

Кількість годин

всього

в тому числі:

самостійне вивчення

аудиторних

з них:



теоретичних

практичних

(семінарських)
1
2
3
4
5

6
Вступ.
4
2
-
-

2
1. Модуль 1. Організаційні засади управління.
1.1. Менеджмент як система.

10

4


4

2


14

2


2

-



6
2

1.2. Суб’єкти підприємництва та умови господарювання.
8
4
4
-

4
1.3. Організація маркетингової діяльності.
16
10
8
2

6
2. Модуль 2. Технологія менеджменту і маркетингу.
2.1. Функції і цілі менеджменту і маркетингу.


28

10

14


4

10


2

4


2

14


6
2.2. Стратегія, планування, контроль.
10
6
4
2
4
2.3. Підготовка і прийняття управлінських рішень.
8
4
4
-
4
3. Модуль 3. Управління маркетингом.
3.1. Товар. Розробка товарів.
28

10

14
6
10

4
4

2
14

4
3.2. Цінова політика.
10
4
2
2
6
3.3. Комунікації маркетингу.
8
4
4
-
4
4. Модуль 4. Управління трудовими ресурсами.
4.1.Менеджмент у соціально-економічній системі.

28

12


14
6


12

6


2

-


14

6

4.2.Менеджмент персоналу. Влада і лідерство в менеджменті.
16

8
6
2
8
5. Модуль 5. Операційний менеджмент.
5.1. Напрями менеджменту.
28

10

16
4
12

2
4

2
12

6
5.2. Ринок. Менеджмент інфраструктури АПК.
12

6
6

6
5.3. Менеджмент в агробізнесі.
6

6
4
2
-
Всього.
144

76
60
16
68


ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 3 КУРС
Назва розділу
(модуля), теми

Кількість годин

всього

в тому числі:

самостійне вивчення

аудиторних

з них:



теоретичних

практичних

(семінарських)
1
2
3
4
5

6
Вступ.
4
2
-
-

2
1. Модуль 1. Організаційні засади управління.
1.1. Менеджмент як система.
10

6
4

2
2

2
2

-

6
4
1.2. Суб’єкти підприємництва та умови господарювання.
4
2
-
2

2
2. Модуль 2. Технологія менеджменту і маркетингу.
2.1. Функції і цілі менеджменту і маркетингу.


10

4

6

4

4

2

2

2

4


2.2. Стратегія, планування, контроль.
2
-
-
-
2
2.3. Підготовка і прийняття управлінських рішень.
4
2
2
-
2
3. Модуль 3. Управління маркетингом.
3.1. Товар. Розробка товарів.
10

4

4

4
2

2
2

2
6

-
3.2. Цінова політика.
2
-
-
-
2
3.3. Комунікації маркетингу.
4
-
-
-
4
4. Модуль 4. Управління трудовими ресурсами.
4.1.Менеджмент у соціально-економічній системі.
10

4

6

2

4

2

2

-

4

2
4.2.Менеджмент персоналу.
2

-
-
-
2
4.3.Влада і лідерство в менеджменті.
4

4
2
2
-
5. Модуль 5. Операційний менеджмент.
5.1. Напрями менеджменту.
10
2

5

-
3
-
2
-
5
2
5.2. Ринок. Менеджмент інфраструктури АПК.
4

2
2
-
2
5.3. Менеджмент в агробізнесі.
4

3
1
2
1
Всього.
54

27
17
10
27


ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 2 КУРС
Назва розділу
(модуля), теми

Кількість годин

всього

в тому числі:

самостійне вивчення

аудиторних

з них:



теоретичних

практичних

(семінарських)
1
2
3
4
5

6
Вступ.
4
2
2
-

2
1. Модуль 1. Організаційні засади управління.
1.1. Менеджмент як система.
10

4
8

4
6

4
2

-

2
-
1.2. Суб’єкти підприємництва та умови господарювання.
6
4
2
2

2
2. Модуль 2. Технологія менеджменту і маркетингу.
2.1. Функції і цілі менеджменту і маркетингу.


10

4

8

4

6

2

2

2

2

-
2.2. Стратегія, планування, контроль.
2
-
-
-
2
2.3. Підготовка і прийняття управлінських рішень.
4
4
4
-
-
3. Модуль 3. Управління маркетингом.
3.1. Товар. Розробка товарів.
10

4

8

4
6

2
2

2
2

-
3.2. Цінова політика.
2
2
2
-
-
3.3. Комунікації маркетингу.
4
2
2
-
2
4. Модуль 4. Управління трудовими ресурсами.
4.1.Менеджмент у соціально-економічній системі.
10

4

8
4
6

4

2

-

2

-
4.2.Менеджмент персоналу.
2

-
-
-
2
4.3.Влада і лідерство в менеджменті.
4

4
2
2
-
5. Модуль 5. Операційний менеджмент.
5.1. Напрями менеджменту.
10
2

6

-
4
-
2
-
4
2
5.2. Ринок. Менеджмент інфраструктури АПК.
4

2
2
-
2
5.3. Менеджмент в агробізнесі.
4

4
2
2
-
Всього.
54

40
30
10
14

Вступ

Суть та завдання менеджменту і маркетингу. Комплексна система організації виробництва та збуту продукції. Види маркетингу АПК: внутрішній, експортний, імпортний, науково-технічний, міжнародний по видах товарів та послуг.

Наукові принципи менеджменту.

Основні принципи маркетингу.

Теорія управління в різних соціально-економічних системах.

Зміст предмету і зв’язок з іншими дисциплінами.


  1. Модуль 1.

Організаційні засади управління

Тема 1.1. Менеджмент як система

Зміст процесу управління маркетингом. Процес та особливості здійснення управління маркетингом як системою. Інформаційне забезпечення процесу управління маркетингом.

Поняття системи, системного підходу й аналізу в менеджменті.

Елементи системи та зв’язки між ними.

Три етапи дослідження системного підходу.

Особливості соціально-економічної системи.

Регулювання і саморегулювання в менеджменті.

Принципи самоуправління. Фактори, що впливають на рівень регулювання господарського механізму.

Ієрархія, організаційна культура та ринок у менеджменті.

Організаційна культура як важливий елемент ділового життя та невід’ємна частина системи ефективного управління.

Методи управління в менеджменті.

Комунікації в менеджменті.

Управління конфліктними ситуаціями.
Тема 1.2. Суб’єкти підприємництва та умови господарювання

Фірма як організаційно-господарська одиниця.

Класифікація фірми за різноманітними ознаками.

Вид і характеристика господарської діяльності.

Правовий статус. Розмір підприємства.

Характер власності та форма організації.

Правове регулювання утворення та діяльності фірм. Право на різноманітні форми власності фірм.

Внутрішнє середовище підприємства та його п’ять складових.

Взаємозалежність між цілями та ресурсами.

Зовнішнє середовище підприємства.

Чинники, що визначають макросередовище організації. Споживачі, постачальники, конкуренція – основні чинники мікросередовища.

Залежність макросередовища від стану економіки, соціально-культурних факторів та рівня технологічного розвитку.
Тема 1.3. Організація маркетингової діяльності

Суть поняття «Сегментація ринку». Принципи, цілі та методи сегментації. Рівні сегментування ринку. Сегментування споживчого ринку.

Оцінка і вибір цільових ринків. Варіанти стратегії охоплення ринку: недиференційований маркетинг, диференційований маркетинг, концентрований маркетинг. Вибір стратегії охоплення ринку.

Поняття диференціації. Позиціювання на ринку. Стратегії позиціювання. Вибір і реалізація стратегії позиціювання.

Маркетинг взаємовідносин із споживачами. Маркетингова стратегія комплексного управління якістю.

Аналіз конкурентів. Вивчення їх цілей.

Маркетингова інформаційна система. Збір інформації.

Маркетингові дослідження. Етапи процесу маркетингового дослідження.

Аналіз ринку. Прогнозування попиту.

  1   2   3

Схожі:

Робоча Програма та методичні рекомендації з педагогічної практики...
Поло­ження про проведення практики студентами вищих навчальних закладів України, на підставі Програми педагогічної практики для педагогічних...
Навчальну дисципліну «Гідравлічні машини» включено до навчального...
Навчальну дисципліну «Гідравлічні машини» включено до навчального плану підготовки молодших спеціалістів із спеціальності 06010113...
ТИПОВА ПРОГРАМА стажування на посаді слідчого та методичні рекомендації...
Для проходження стажування курсанти (студенти) випускного курсу відряджаються до комплектуючих органів внутрішніх справ за місцями...
4. Справочник технолога машиностроения в 2-х томах под ред
На вступні іспити виносяться найважливіші теми, вивчання яких передбачено освітньо-професійною програмою підготовки молодших спеціалістів...
В. О. Сухомлинського Інститут економіки управління
Робоча програма складена відповідно до вимог Освітньо-професійної програми підготовки спеціалістів для спеціальності 050101
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
Програма з психіатрії та наркології для вищих медичних закладів освіти України ІІІ-ІУ рівнів акредитації складена для спеціальності...
КУРС ЛЕКЦІЙ для студентів спеціальності «Економіка підприємства»
Розглянуто і схвалено на засіданні обласного методичного об’єднання викладачів економічних дисциплін вищих навчальних закладів І-ІІ...
Тема: «Основні напрями регулювання ринку праці, зайнятості та умов...
Мета: ознайомити студентів з методологічними аспектами в галузі працевлаштування випускників вищих навчальних закладів; поглибити...
ББК Ш 141. 14 9
...
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ БАЗОВИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ НАКАЗ
Про затвердження Положення про опорні ЦК вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації МОЗ України...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка