|
Скачати 232.81 Kb.
|
Анотація дисципліни Навчальну дисципліну «Гідравлічні машини» включено до навчального плану підготовки молодших спеціалістів із спеціальності 5.06010113 «Монтаж, обслуговування устаткування і систем газопостачання ». Дисципліна "Гідравлічні машини" базується на законах фізики, деталі машин, електротехніки, гідравліки, теплотехніки. Опанування знань дисципліни має суттєве значення для послідуючого вивчення дисциплін: "Опалення, вентиляції і конденсування повітря" та "Газозабезпечення". Після вивчення дисципліни студенти повинні знати: будову гідравлічних машин, насосних установок, їх характеристики; основи теорії гідроприводу та гідродинамічних передач; грунторийні та спеціальні машини. Також студенти повинні вміти: встановлювати необхідні режими роботи машин, експлуатувати їх і виконувати технічний догляд, знаходити та ліквідовувати несправності, забезпечувати безпечне проведення робіт, вирішувати питання охорони навколишнього середовища. Наше народне господарство споживає велику кількість рідин для різних технологічних потреб. Величина споживання рідин з кожним роком збільшується і при цьому необхідно забезпечити безперебійну подачу рідин в необхідній кількості. Для подачі рідини широко застосовується різного виду гідравлічні машини, які за конструкцією і продуктивністю найрізноманітніші. Гідравлічні машинами називаються машини, які перетворюють енергію рідини в механічну енергію, а також машини, які збільшують питому енергію руху рідини. Гідравлічні машини, які збільшують питому енергію руху рідини, використовують для переміщення ( подачі) рідини називають нагнітачами. До них відносяться насоси, вентилятори, струминні апарати, компресори. Нагнітачі знайшли широке застосування в багатьох сферах народного господарства. Особливо широке застосування нагнітачі знайшли в санітарно – технічних будовах ( системи центрального опалення де використовуються насоси, струминні нагнітачі, а в системах конденсування повітря – насоси, вентилятори, компресори). Нагнітачі створюють тиск, який необхідний для циркуляції в системі і забезпечують її безперебійну роботу. Дисципліна „ Гідравлічні машини” вивчає насоси, вентилятори, струмені апарати і інші гідравлічні машини. Нагнітачі є невід’ємною частиною центрального опалення, вентиляції газопостачання та гарячого водопостачання. Вивчення принципу дії даних машин та основи їх розрахунків складає предмет даної дисципліни, який призначений для підготовки фахівців „Теплогазопостачання, вентиляції та конденсування повітря”. Фахівцям даної спеціальності в практичній роботі приходиться займатися головним чином підбором для заданих розрахункових умов випускаємих промисловістю насосів, вентиляторів, компресорів, а також їх експлуатацією. Тому в курсі приведено: класифікацію різних тисків насосів, вентиляторів, компресорів та других машин ; сферу їх застосування; фізичні принципи дії; конструкції різних насосів; основи розрахунку; практична підбірка машин та правила експлуатації. Короткий історичний огляд розвитку гідравлічних машин Історія свідчить, що різні машини для нагнітання води і повітря з метою зрошення, роздування вогню, провітрювання приміщення і т.п. люди застосовували з давніх-давен. Ці механізми приводились в рух мускульною силою чоловіка або тварин, а також силою вітру або води. В другій половині 18 століття швидкими темпами на той час розвивається промисловість. В цей період 1765р. Ползунов створив парову машину, яка визвала появу парового насосу і поршневої повітродувки. Так з’явились перші повітродувки. В середині 19 століття із появою і застосуванням електродвигунів появляються відцентрові насоси і вентилятори - які стали більш зручнішими в експлуатації. Пріоритет по винаходу і застосуванні в промисловості перших відцентрових і осьових насосів та вентиляторів належить інженеру А.А.Саблунову. В 1832 році А.А. Саблунов винайшов відцентрований вентилятор. Такі вентилятори успішно застосувались на судах морського флоту, а в 1835р. їх вперше застосували в промисловості - на Чагерському руднику (Алтай).Тут була створена перша вентиляційна установка в світі, яка працювала на сітку повітропроводу довжиною 100 м. Вентилятори Саблукова одержали широке застосування по всьому світу. В 1840р. Саблуков створив осьовий вентилятор, а потім - відцентровий і осьовий насоси. Одним із засновників опалювально - вентиляційної установки - професор В.М.Чаплигін (1859-1931) вперше широко застосував в системі опалення відцентрові насоси і струмені апарати – елеватори. Велику роль у створенні і удосконаленні гідравлічних машин відіграли вчені у 18 столітті. Член Російської академії наук Леонард Ейлер - розробив теоретичні основи роботи крильчастих насосів. Професор Н.Е. Жуковський (1847-1928) "батько російської авіації", створив теорію гребеневого гвинта, на основі якої розраховують та конструюють сучасні осьові вентилятори і насоси. Академік І.Ф. Проскура (1876-1958) розробив вихрову теорію гідравлічних турбін і створив новий метод розрахунку осьових насосів з великим к.к.д. Вітчизняні гідравлічні машини були розроблені на основі вчення вчених І.Ф Проскури, І.І.,П.Н.Ушакова, В.І. Проліковського та др. П.Н. Каменев К.К.Баулин і інші вчені створили теоретичні основи розрахунку стременних апаратів. Характерним для розвитку і удосконаленню сучасних гідравлічних машин – нагнітачів, є підвищення к.к.д., зменшення габаритів і покращення експлуатаційних властивостей - надійність, безшумність, зручність регулювання та обслуговування. В сучасний час в системах теплогазопостачання та вентиляції найбільше розповсюдження одержали відцентрові нагнітачі, які приводяться в дію електродвигунами. По широті розповсюдження їм не поступаються осьові нагнітачі, яким в ряді випадків віддається перевага, як більш економічні, компактні і зручні. Осьові насоси в ряді випадків мають переваги над відцентрованими при використанні їх в системах центрального опалення, так як забезпечують велику продуктивність при малому тиску. За останні років розвитку гідравлічних машин велику увагу поділяють регулюванню продуктивності їх роботи і тиску нагнітачів. Промисловість випускає контрольних пристроїв та засобів автоматизації, а також гідромуфти та електромеханічні муфти. Розширення номенклатури гідравлічних машин – нагнітачів, поліпшення їх технічних характеристик і експлуатаційних властивостей, подальше удосконалення систем і процесів опалення, вентиляції, тепло - і газопостачання, кондиціювання повітря із застосуванням контрольно – вимірювальних приладів, є невідкладне завдання технічного прогресу в цій сфері. Тематичний план дисципліни
Перелік питань до модуля № 1 з дисципліни «Гідравлічні машини»
Перелік питань до модуля № 2 з дисципліни «Гідравлічні машини»
Перелік практичних робіт з дисципліни «Гідравлічні машини»
Тема: « Розбирання, складання та підготовка до роботи поршневих насосів » 3. Практичне заняття № 3 Тема: « Підготовка до роботи шестеренчастого насосу » 4. Практичне заняття № 4 Тема: « Вивчення будови та принципу дії гідроциліндрів » 5. Практичне заняття № 5 Тема: « Призначення машин для грунторийних робіт, їх будова, принцип дії, технічна характеристика. Техніка безпеки »
|
«ПОЛОЖЕННЯ ПРО КОМПЛЕКС НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН... |
ПРОГРАМА ДЛЯ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ПІДГОТОВКИ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ спеціальності 03050901 Рецензент: Каленюк О. Я. – зав відділенням «Бухгалтерського обліку», спеціаліст вищої категорії |
4. Справочник технолога машиностроения в 2-х томах под ред На вступні іспити виносяться найважливіші теми, вивчання яких передбачено освітньо-професійною програмою підготовки молодших спеціалістів... |
СХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Методичні вказівки до практичних занять складені на основі Освітньо- професійної програми підготовки спеціаліста за напрямком «Менеджмент»... |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН з предмета «Проектування, монтаж та обслуговування... «Проектування, монтаж та обслуговування апаратного забезпечення інформаційно-комунікаційних мереж» |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН з предмета «Проектування, монтаж та обслуговування... «Проектування, монтаж та обслуговування апаратного забезпечення інформаційно-комунікаційних мереж» |
В. О. Сухомлинського Інститут економіки управління Робоча програма складена відповідно до вимог Освітньо-професійної програми підготовки спеціалістів для спеціальності 050101 |
1. Філософія в системі університетської освіти та її цінність для міжнародників Філософією нині наз не тільки відповідну науку чи навчальну дисципліну, а й загальнотеоретичні засади та сукупність принципів будь-якої... |
Технічний коледж Монтаж, обслуговування засобів і систем автоматизації технологічного виробництва” |
«Монтаж, обслуговування та ремонт автоматизованих систем керування... |