Урок розвитку мовлення (6 клас) Тема Опис інтер’єра за картиною


Скачати 67.3 Kb.
Назва Урок розвитку мовлення (6 клас) Тема Опис інтер’єра за картиною
Дата 10.02.2014
Розмір 67.3 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Урок розвитку мовлення (6 клас)

Тема Опис інтер’єра за картиною

Мета:

  • формувати в учнів комунікативну компетентність на основі зразків картин з інтер’єром;

  • удосконалювати культуру усного й писемного мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу учнів;

  • розвивати спостережливість, образне мислення;

  • виховувати почуття прекрасного.

Тип уроку: бінарний урок (з учителем ОТМ) розвитку мовлення.

Обладнання: репродукції інтер’єрів художників школи О.Венеціанова, портрет художника О.Венеціанова, дидактичний матеріал
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Фронтальна бесіда

  • Чи доводилося вам читати твори, в яких описується інтер’єр?

  • Чи доводилося вам складати твір-опис за власним спостереженням?

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Слово вчителя української мови:

- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми поринемо у прекрасний світ мистецтва, зможемо доторкнутися до шедеврів живопису. (Демонструє вернісаж репродукцій картин із зображенням інтер’єра).

2. Слово вчителя ОТМ

Бесіда з учнями.

- Що зображено на цих репродукціях?

- Як називаються такі картини?

- Що означає слово «інтер’єр»?

- З яким видом мистецтва пов’язаний інтер’єрний жанр?

3. Слово вчителя української мови:

- Дзеркалом душі можна назвати інтер’єр приватного будинку. Образ життя мешканців відбивається в обстановці, навіть у способі освітлювати кімнати будинку. Художники, які писали інтер’єри, шукали в них душу людей, які там жили. В усіх цих кімнатах хочеться побувати, пожити в них, подихати їхнім повітрям, насолодитися їхнім світлом і фарбами убранства, заглянути в книжки, які читають їх мешканці. Хочеться завести з цими людьми тиху бесіду, посидіти біля них у зручних кріслах, доторкнутися до дерев’яних спинок стільців і диванів, розглянути розвішані на стінах картини й гравюри. Ці кімнати такі гостинні. Здається, що вони чекають нас.

Родоначальником російського інтер’єрного жанру називають Олексія Гавриловича Венеціанова.

4. Слово вчителя образотворчого мистецтва:

- Для російського живописного інтер’єру – головна його складова не тільки душа мешканців, але й світло і рух у просторі. Саме тому в інтер’єрі є обов’язковим зображення вікон.

Виразні й різноманітні роботи учнів Венеціанівської школи інтер’єра: Олександра Олексієва, Капітона Зеленцова, Григорія Сороки, Федора Толстого, Івана Хруцького. Головною визначальною рисою архітектурного і просторового образу інтер’єрів була амфіладність розташування кімнат, коли простір однієї продовжується в наступній за нею кімнаті.

5. Слово вчителя української мови:

- Перед вами репродукція картини Капітона Олексійовича Зеленцова «У кімнаті. Гостина з колонами на антресолях». Формально художник не був учнем Венеціанова, але чарівність особистості і мистецтва Венеціанова виявилося значним для Зеленцова. У його кімнатах панує венеціанівський дух: тиша, спокій, наповненість м’яким сонячним світлом – усі прикмети тонкої душі. На те вказує скромна витонченість обстановки кімнат з явними ознаками класичного декору: білі колони, двері чітко виділяються на фоні синіх стін: простих ліній меблі в стилі ампір розташовані вздовж стін, залишаючи вільною простору гостину. Інтер’єр побудований за всіма правилами перспективи, чіткі лінії якої спрямовують наш погляд до точки сходу їх – до гравюри із зображенням трьох грацій, що висить у простінку.

6. Завдання й запитання:

- Опишіть обстановку кімнати.

- Як характеризує кімната її господарів?

- Що зображено на задньому плані?

- Що можна сказати про кольорову гаму картини?

- Які кольори переважають?

- Яким настроєм перейняте художнє полотно?

- Які думки й почуття воно викликає?

7. Колективна робота учнів. Виконання завдань з карток.

8. Робота в малих групах:

  • перша група: взяти інтерв’ю у художника;

  • друга група: скласти оголошення-запрошення на виставку;

  • третя група: написати відгук на виставку або картину;

  • четверта група: написати твір-опис інтер’єра за картиною;

  • п’ята група: робота «художників-дизайнерів» (на запропоновані шаблони інтер’єра внести своє бачення дизайну, кольору, розташування меблів).

IV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Сьогодні на уроці для мене найважчим (найлегшим) було завдання …

- Мені сподобалося бути … (очікувані відповіді: екскурсоводом в картинній галереї, художником-дизайнером, кореспондентом тощо).

V. Оцінювання

VI. Домашнє завдання

Учасникам четвертої групи - § 41; іншим групам – описати інтер’єр за картиною К.Зеленцова «У кімнаті. Гостина з колонами на антресолях».

Додаток до уроку розвитку мовлення «Опис інтер’єра за картиною»

  1. Картка із завданнями.

  2. Портрет Олексія Венеціанова.

  3. Репродукції картин з інтер’єром.

4. Діалог між «кореспондентом» журналу «Київська Русь» і «Венеціановим Олексієм Гавриловичем».

Кореспондент:

- Вельмишановний Олексію Гавриловичу! Я – Муравкіна Ірина, кореспондент журналу «Київська Русь», що виходить у ХХІ столітті. Дозвольте поставити Вам кілька запитань, які дуже цікавлять наших читачів.

Венеціанов:

  • Добридень! Буду радий відповісти на Ваші питання. Це так несподівано – перенестися в ХХІ століття!

К. – Олексію Гавриловичу! Розкажіть, будь ласка, про своє дитинство.

В. – Я народився 7 лютого 1780 року в Москві в родині грецького купця. Скільки себе пам’ятаю, ще змалку любив змальовувати картини і робити портрети своїх товаришів олівцем і щетинним пером. За це мені перепадало на горіхи від домашніх, а особливо від учителів. Однак завдяки моїй наполегливості, коли я навчався уже в 5-ому класі, батько придбав мені масляні фарби. Тоді я вже малював не на папері, а на полотні.

К. – Яку освіту Ви одержали?

В. – Загальну освіту я дістав в одному із московських пансіонів , який утримувався професорами університету і давав хороші знання.

К. – Олексію Гавриловичу, як Ви стали визнаним митцем?

В. – Ставши дорослим, я навчався у відомого російського художника-портретиста Володимира Лукича Боровиковського. За «Автопортрет» я був удостоєний звання академіка портретного живопису.

К. – Ви, як справжній патріот, не могли бути осторонь під час війни Росії з Наполеоном.

В. – Так, дійсно. Я був у числі авторів народних картинок, які прославляли доблесть російських селян і висміювали французьких горе-завойовників.

К. – Нашим читачам відомо про те, що саме Вам належала ідея створення школи мистецтв для обдарованих юнаків-кріпаків. Багатьох із них Ви викупили з кріпацтва за власний кошт. Розкажіть про Вашу участь у викупі з кріпацтва Тараса Шевченка.

В. – У цій справі я взяв на себе перемови з володарем Шевченка-кріпака – паном Енгельгардом.

К. – Шановний Олексію Гавриловичу! Від імені читачів нашого журналу я хочу подякувати Вам за розмову. Сподіваюсь, що Ваше ім’я не забудуть нащадки і залюбки будуть відвідувати музеї, де зберігаються Ваші картини.

В. – Дякую, Ірино. Дуже приємно було почути про зацікавленість моєю творчістю тими, хто живе у ХХІ столітті. Любові вам і розуміння, процвітання вашій країні!


К.А. Зеленцов. У кімнаті. Гостина з колонами на антресолях
  

О.Венеціанов. Ранок поміщиці
 




Портрет В.П. Кочубея


ЗАВДАННЯ № 1. ДОБРАТИ ОПОРНІ СЛОВА ТА ВИРАЗИ

КІМНАТА – ВИСОКА, ВЕЛИКА, …

ВІКНА – ШИРОКІ, …

СТІЛ – МАЛЕНЬКИЙ,…

СТІЛЬЦІ – З ВИСОКОЮ СПИНКОЮ,…

СТІНИ – ПРИКРАШЕНІ КАРТИНАМИ,…

ПІДЛОГА – СВІТЛА,…
ЗАВДАННЯ № 2. РОЗКРИТИ ДУЖКИ, ПОСТАВИТИ СЛОВА У ПОТРІБНОМУ ВІДМІНКУ

ПРО (РІДНИЙ) ДОМІВКУ; (ЦІКАВИЙ) РОЗПОВІДЬ; У (НАЙСКРУТНІШИЙ) ГОДИНУ; НА (НАШ) ПОДВІР’Ї; БІЛЯ (МАМИНА) ВИШНІ; В (УМІЛИЙ) РУКАХ.
ЗАВДАННЯ № 3. Гра «ЧЕТВЕРТЕ ЗАЙВЕ»

  1. ДЕРЕВ’ЯНИЙ, СМУГАСТИЙ, ПЕНЗЕЛЬ, ГОРИЗОНТАЛЬНИЙ.

  2. КАРТИНА, СВІТЛИЙ, РІЗНОКОЛЬОРОВИЙ, БЛІДО-СІРИЙ.

  3. НАЙУВАЖНІШИЙ, ХУДОЖНИК, ІНТЕР’ЄРНИЙ, ВИСОКИЙ.



Олексій Гаврилович Венеціанов



Ф.Толстой. У кімнатах


Схожі:

Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного...
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ...
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Урок з української мови Тема: «Особливості побудови опису»
Дати школярам уявлення про особливості побудови опису; формувати вміння відрізняти опис від інших типів мовлення; навчити розрізняти...
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ
Обладнання: збірки поезій С. Корсуна та мистецькі полотна; роздатковий матеріал; аудіозапис пісні «Мамо рідненька»
Міністерство освіти і науки України
Охарактеризувати номерний фонд, інтер’єр приміщень, оснащеність, основні і додаткові послуги готелю „Рів’єра”
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас
Урок з розвитку мовлення в 2 класі
Розвивати мовлення, спостережливість, увагу, вміння висловлювати свої думки і почуття. Виховувати
ТЕМА УРОКУ
НТЕГРОВАНИЙ УРОК МОВИ, РОЗВИТКУ ЗВʼЯЗНОГО МОВЛЕННЯ, ЧИТАННЯ, ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка