Мета: виховувати почуття любові до рідної мови


Скачати 157.42 Kb.
Назва Мета: виховувати почуття любові до рідної мови
Дата 09.02.2014
Розмір 157.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Літературно - мовний КВК
Мета: виховувати почуття любові до рідної мови.
Обладнання: оформлення залу, емблеми команд, цікаві сторінки (ребуси,

кросворди, загадки). Стіл журі застелений скатертиною.

На столі стоять квіти.
Епіграф: Святковий наш клас від облич засіяв,

В змаганнях він нині ареною став.

Вогні Ка-Ве-Ка наче зорі горять,

Команди на старті готові стоять.
Хід заходу

Вступне слово вчителя

Доброго дня всім, хто присутній в цьому залі: діти-гравці, діти-вболівіальники, вчителі!
Найбільше і найдорожче багатство кожного народу – це його мова. Поки існує мова – доти живе народ. Бажання знати мову не залежить ні від віку, ні від статі. Головне, щоб таке бажання було. Розпочинаємо мовний захід, присвячений Міжнародному дню рідної мови, між учнями 7 класу під назвою «Літературно-мовний КВК».

В грі будуть змагатися дві команди: «Калина» та «Українці». Журі працюватиме в такому складі:

------Команди готові? На старт!

І. Вітання команд «Знайомство»

Надаємо слово команді «Калина». Надаємо слово команді «Українці».

Капітан команди – Оковита Яна Капітан команди – Рудак Віталій

Капітан: - Команда, наш девіз: Капітан: - Команда, наш девіз)

(Всі гравці команди говорять девіз) (Всі гравці команди говорять девіз)

  1. Команда «Калина» 2. Команда «Українці»

Девіз: Без верби і калини - нема України. Ми-діти українці

Вкраїнського ми роду.

Бо українці - то є назва

Славного народу.

Звернення до журі:

Вітаємо справедливе суворе журі. Повага вам, судді,

Ми б дуже хотіли, щоб ви не скупились Привіт вам, журі!

І нашій команді хоч бал присудили. Та тільки суворо ви нас не судіть.

І всі ми віддячимо вам за усе, І смійтеся з того, що викличе сміх.

І разом із вами махнем у турне. Сміятися голосно й суддям не гріх.
Звернення до противника:

Противник сьогодні Знову зустрічаємось,

Серйозний у нас. Знову поєдинок.

О,українці, вітаємо вас. Дружно привітаємось,

Хай гумор на хвилях дорогий противнику!

Злітає дзвінких Хочем, щоб противник наш

І сміх щиросердний другом був завжди для нас.

Єднає усіх.
Вчитель:

Добре, молодці! Отже, розпочинаємо змагання.
ІІ. Літературно-мовна розминка

( командам задається по 10 запитань-кожне питання-1 бал)
Команда «Калина» Команда «Українці»
1. Наука, яка вивчає звуки мови? 1. Сьомий відмінок нашої мови.

2. Співзвучне закінчення рядків у вірші. 2. Слова з протилежним значенням.

3. Особиста назва людини, що дається їй 3. Кімната в школі, де здійснюється

після народження? навчальний процес?

4. Невеликий алегоричний твір повчального 4. Головні члени речення.

змісту?

5. Наука, яка вивчає частини мови? 5. Слова, які мають різне звучання, але

однакове значення?

6. Хто автор цих рядків: «Прийшла, привітала. 6. Автор байки «Лисиця-жалібниця».

Утирала мої сльози та й поцілувала».

Назва вірша.

7. Пісня, що виконується під час обрядів? 7. Поетичне перебільшення у творі?

8. Частина мови, яка має ступені порівняння, 8. Частина мови, що має чотири відміни?

відповідає на питання- який?

9. Твір П.Мирного «Морозенко»-це роман. 9. Знак, яким виділяється пряма мова?

Так чи ні?

10. Розмова двох осіб у творі. 10. Що стоїть між коренем і закінченням?

Відповіді:

  1. Фонетика. 1. Кличний.

  2. Рима. 2. Антоніми.

  3. Ім’я. 3. Клас.

  4. Байка. 4. Підмет і присудок.

  5. Морфологія. 5. Синоніми.

  6. Т.Шевченко «Мені тринадцятий минало». 6. Л.Глібов.

  7. Обрядова. 7. Гіпербола.

  8. Прикметник . 8. Іменник.

  9. Ні. 9. Лапки.

  10. Діалог. 10.Суфікс.


ІІІ. Конкурс ввічливих людей

Вчитель: Ми живемо у суспільстві людей. Часто потрапляємо в найрізноманітніші ситуації, інколи не завжди приємні. Але як би там не було, повинні пам’ятати про загальновизнані моральні норми і культуру нашої поведінки і спілкування. Завжди залишаймося ввічливими людьми. Отже, увага! Наступне завдання – практичне. Шановні члени команд, зараз побачимо, як ви зумієте використати свій арсенал ввічливих «чарівних» слів у конкретній ситуації, яку повинні розіграти. Оцінювання в межах 5 балів.

Ситуація для команди «Калина». (Для участі запрошується хлопчик і дівчинка).

Ви їдете в переповненому автобусі. Поряд з вами стоїть незнайома дівчина. Автобус хитнуло, і ви ненароком наступаєте їй на ногу. Ваші дії.

Ситуація для команди «Українці».

Ви прийшли на день народження до своєї подруги, але в останній момент, коли вже йшли до кімнати, несподівано виявили, що взяли інший пакет, не той, що з подарунком. Ваші дії.

ІV. Конкурс «Прямо і влучно»

Вчитель:Наступне завдання певною мірою має зв'язок з історією. Ще в стародавні часи у давній Спарті робило людині честь вміння точно, а головне коротко і ясно висловлювати свої думки.

Завдання: пояснити фразеологізми, замінивши їх одним словом. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Для команди «Калина»

  1. Водити за носа. (Обманювати).

  2. Накивати п’ятами. (Втікати).

  3. Зробити з мухи слона. (Перебільшувати).

  4. Ворон лічити. (Байдикувати).

  5. Як води в рот набрати. (Мовчати).

Для команди «Українці»

  1. Зарубати на носі. (Запам'ятати).

  2. Бити байдики. (Ледарювати).

  3. Брати ноги на плечі.(Втікати).

  4. На голках сидіти. (Хвилюватися).

  5. Збитися з пантелику. (Заплутатися).


V. Конкурс «Продовж думку»

Вчитель:Ви, мабуть, чули такий вислів: «Народ скаже, як завяже». Наш народ багатий на мудрі думки. Наступний конкурс «Продовж думку». За кожну правильну відповідь 1 бал.

Для команди «Калина»

1.Не родись красивим, (а родись щасливим).

2.Не кажи «гоп», (доки не перескочиш).

3.Краще погано їхати, (ніж гарно йти).

4.З ким поведешся, (того й наберешся).

5.Не одяг красить людину, (а добрі діла).

6.Книжка вчить, (як на світі жить).

7.Вік живи (і вік учись).

8.Наука в ліс не веде, (а з лісу виводить).

9.Дурний не пормітить, (а умний не скаже).

10.Не кажи не вмію, (а кажи навчусь).

Для команди «Українці»

1.Більше діла, (менше слів).

2.Не той друг, хто медом маже, (а той, що правду каже).

3.Без охоти (нема роботи).

4.Вчення світ, (а невчення тьма).

5.Слово не горобець, (вилетить не спіймаєш).

6.Під лежачий камінь (вода не тече).

7.Здобудеш освіту – (побачиш більше світу).

8.Одна голова добре, (а дві краще).

9.Хочеш їсти калачі, (не сиди на печі).

10.Бережи плаття знову, (а честь змолоду).

VІ. Конкурс капітанів

Вчитель: капітани, ви маєте чудову нагоду отримати для своїх команд додаткові бали. Для вас конкурс. Швидко назвати антоніми. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Команда «Калина» Команда «Українці»

  1. Сміятися-плакати Шкідливий-корисний

2. Згадати – забути Хворіти – видужати

3. Ніжний – грубий Прощатися – вітатися

4. Пасивний – активний Щедрість – скупість

5. Працьовитий – лінивий Енергійний – млявий

6. Туди – сюди Там – тут

7. Сучасне – минуле Свобода – рабство, неволя

8. Захід – схід Дружба – ворожнеча

9. Цікаво – нудно Ганьба – слава

VІІ. Конкурс «Редактор»

Вчитель: В цьому конкурсі вам треба відредагувати речення та словосполучення

Команда «Калина» Команда «Українці»

1.Сидіти на полу (підлозі). 1. Самий кращий малюнок (найкращий).

2. Хрустальний світильник (кришталевий). 2. Я не получаю газет (не отримую).

3. Земельний участок (ділянка). 3. Грошовий перевод (переказ).

4. Тут нема печаті (печатки). 4. Дошка об'яв (оголошень).

5. Приймати участь (брати). 5. Підписка на газети (передплата).

VІІІ. Конкурс «Загадки-жарти»

Вчитель: А зараз мовні загадки-жарти. Відгадайте й усміхніться! За кожну правильну відповідь 1 бал.

Команда «Калина»

1.Що має болото, озеро, море, а не має річка? (Звука [о]).

2.Що знаходиться всередині школи? (Звук [о]).

3.Чим закінчується зима і весна? (Звуком [а]).

4.Як написати слово робота чотирма літерами? (Труд).

5.Який молочний продукт можна перетворити на злакову рослину, прочитавши його справа наліво? (Сир – рис).

» Команда «Українці»

1.Що стоїть між підлогою і стелею? (Звук[ і]).

2.Що мають дуб, бук, бузок, груша, яблуня, а не мають вишня, слива, клен, ясен? (Звука [у]).

3.Чим закінчується вечір і ніч? (Приголосними).

4.Як написати слово робота п’ятьма літерами? (Праця).

5.Що треба зробити, щоб майка полетіла? (Звук [м] змінити на звук [ч]).


ІХ. Конкурс «Скоромовки»

Вчитель: Продовжуємо вправлятися у кмітливості та швидкості. На швидкість із поданих слів скласти скоромовку та прочитати її кожному з команди. Оцінка в межах 5 балів.

Для команди «Калина»

Якось Яків сіяв мак: сяк-так, аби як.

Визрів ярий Яків мак, та щось коле, як їжак.

Для команди «Українці»

Євген горіхи роздає: « Оце твоє, оце моє».

«А це чиє?» - «Це теж моє, бо вже горіхів не стає»

Х. Конкурс для глядачів

Заримувати слова сміх, весна, мова, година,край, світ, краса.


  1. Державна мова України. (Українська)

  2. З якого знаку починається діалог? (З тире)

  3. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)

  4. Що вивчає графіка? (Знаки письма)

  5. Скільки букв «о» в слові «молоко»? (Три)

  6. Слово, що має багато значень. (Багатозначне)

  7. Остання буква у слові «сім». (Ем)

  8. Назвіть одним словом нерозривні словосполучення. (Фразеологізми)

  9. Словниковий склад мови. (Лексика)

  10. Скільки звуків у слові «джміль»? (Чотири)

  11. Найменша одиниця мови. (Звук)

  12. Слова, що мають спільний корінь. (Спільнокореневі)

  13. Скільки звуків у слові «легенький» (Вісім)

  14. Який знак ставиться в кінці розповідного речення? (Крапка)

  15. Яка буква не має звука? (М'який знак)

  16. Словник, з якого дізнаємося значення слів. (Тлумачний)

  17. Частина слова перед коренем. (Префікс)

  18. Речення з однією граматичною основою. (Просте)

  19. У що береться пряма мова? (У лапки)

  20. Дівчина, яка дружить із ким-небудь. (Подруга.)

  21. Слова пісні, які повторюються після кожного куплету. (Приспів.)

  22. Сота частина метра. (Сантиметр.)

  23. Особа, яка очолює школу. (Директор.)

  24. Винагорода, яку вручають конкурсантові. (Приз.)

  25. Завіса з тканини на дверях. (Портьєра.)

  26. Певний режим харчування. (Дієта.)

  27. Той, хто любить свою Батьківщину. (Патріот.)

  28. Льодова гора, що плаває в морі. (Айсберг.)

29.Масове інфекційне захворювання. (Епідемія)

ІХ. Конкурс «Розсміши суперника» - домашнє завдання

Конкурс серед болільників

(інсценізація гуморесок: «Синаша», «Учення світ»)

«Учення світ» «Синаша»

Зубрить дід англійську мову, Приїхав у своє село

Хоч йому вже близько ста. Із города синаша

З словником казки дитячі І від порога заявив:

Помалесеньку чита. – Дай порубать, мамаша!

- Пліз гет май шюз мендід, бабо! – На сина очі підвела

Раз повів він мудру річ. Отетеріла мати:

Баба злиться: - Що це значить? - У мене зараз, як на гріх,

- Постав валянки у піч.- Нема чого рубати.

Вранці баба діда будить: Оце провідував мене

- Гей-о’кей! Шурлей-мурлів!- Онук учора, Вова,

Дід питає: То він, спасибі, порубав

- Що це значить? Усі геть-чисто дрова…

- Правий валянок згорів… Синок осікся, а тоді:

- Поїсти дайте, мамо…

- Отак, синочку дорогий,

І говорив би прямо!

А то приїхати не встиг

Погостювать в суботу –

І вже хапаєшся мені

Одразу за роботу…
Вчитель: Ось і наближається до кінця наш конкурс. Завершується змагання юних словесників, підводимо підсумок, підраховуємо результати та визначаємо переможців. Дякую всім за прекрасну гру. Бажаю всім наснаги у вивченні української мови, говоріть нею, спілкуйтеся нею, бо це справді божий дар. Хочеться завершити нашу зустріч словами А.Каніщенка:

Вивчайте мову українську –

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську мову колискову.

Літературно - мовний КВК
ІІІ. Літературно-мовна розминка

( командам задається по 10 запитань-кожне питання-1 бал)
Команда «Калина» Команда «Українці»
1. Наука, яка вивчає звуки мови? 1. Сьомий відмінок нашої мови.

2. Співзвучне закінчення рядків у вірші. 2. Слова з протилежним значенням.

3. Особиста назва людини, що дається їй 3. Кімната в школі, де здійснюється

після народження? навчальний процес?

4. Невеликий алегоричний твір повчального 4. Головні члени речення.

змісту?

5. Наука, яка вивчає частини мови? 5. Слова, які мають різне звучання, але

однакове значення?

6. Хто автор цих рядків: «Прийшла, привітала. 6. Автор байки «Лисиця-жалібниця».

Утирала мої сльози та й поцілувала».

Назва вірша.

7. Пісня, що виконується під час обрядів? 7. Поетичне перебільшення у творі?

8. Частина мови, яка має ступені порівняння, 8. Частина мови, що має чотири відміни?

відповідає на питання- який?

9. Твір П.Мирного «Морозенко»-це роман. 9. Знак, яким виділяється пряма мова?

Так чи ні?

10. Розмова двох осіб у творі. 10. Що стоїть між коренем і закінченням?

Відповіді:

  1. Фонетика. 1. Кличний.

  2. Рима. 2. Антоніми.

  3. Ім’я. 3. Клас.

  4. Байка. 4. Підмет і присудок.

  5. Морфологія. 5. Синоніми.

  6. Т.Шевченко «Мені тринадцятий минало». 6. Л.Глібов.

  7. Обрядова. 7. Гіпербола.

  8. Прикметник . 8. Іменник.

  9. Ні. 9. Лапки.

  10. Діалог. 10.Суфікс.

ІV. Конкурс «Прямо і влучно»

Для команди «Калина»

  1. Водити за носа. (Обманювати).

  2. Накивати п’ятами. (Втікати).

  3. Зробити з мухи слона. (Перебільшувати).

  4. Ворон лічити. (Байдикувати).

  5. Як води в рот набрати. (Мовчати).

Для команди «Українці»

  1. Зарубати на носі. (Запам'ятати).

  2. Бити байдики. (Ледарювати).

  3. Брати ноги на плечі.(Втікати).

  4. На голках сидіти. (Хвилюватися).

  5. Збитися з пантелику. (Заплутатися).


V. Конкурс «Продовж думку»

Для команди «Калина»

1.Не родись красивим, (а родись щасливим).

2.Не кажи «гоп», (доки не перескочиш).

3.Краще погано їхати, (ніж гарно йти).

4.З ким поведешся, (того й наберешся).

5.Не одяг красить людину, (а добрі діла).

6.Книжка вчить, (як на світі жить).

7.Вік живи (і вік учись).

8.Наука в ліс не веде, (а з лісу виводить).

9.Дурний не пормітить, (а умний не скаже).

10.Не кажи не вмію, (а кажи навчусь).

Для команди «Українці»

1.Більше діла, (менше слів).

2.Не той друг, хто медом маже, (а той, що правду каже).

3.Без охоти (нема роботи).

4.Вчення світ, (а невчення тьма).

5.Слово не горобець, (вилетить не спіймаєш).

6.Під лежачий камінь (вода не тече).

7.Здобудеш освіту – (побачиш більше світу).

8.Одна голова добре, (а дві краще).

9.Хочеш їсти калачі, (не сиди на печі).

10.Бережи плаття знову, (а честь змолоду).

VІ. Конкурс капітанів

.


Команда «Калина» Команда «Українці»

  1. Сміятися-плакати Шкідливий-корисний

2. Згадати – забути Хворіти – видужати

3. Ніжний – грубий Прощатися – вітатися

4. Пасивний – активний Щедрість – скупість

5. Працьовитий – лінивий Енергійний – млявий

6. Туди – сюди Там – тут

7. Сучасне – минуле Свобода – рабство, неволя

8. Захід – схід Дружба – ворожнеча

9. Цікаво – нудно Ганьба – слава

VІІ. Конкурс «Редактор»

Команда «Калина» Команда «Українці»

1.Сидіти на полу (підлозі). 1. Самий кращий малюнок (найкращий).

2. Хрустальний світильник (кришталевий). 2. Я не получаю газет (не отримую).

3. Земельний участок (ділянка). 3. Грошовий перевод (переказ).

4. Тут нема печаті (печатки). 4. Дошка об'яв (оголошень).

5. Приймати участь (брати). 5. Підписка на газети (передплата).


VІІІ. Конкурс «Загадки-жарти»

Команда «Калина»

1.Що має болото, озеро, море, а не має річка? (Звука [о]).

2.Що знаходиться всередині школи? (Звук [о]).

3.Чим закінчується зима і весна? (Звуком [а]).

4.Як написати слово робота чотирма літерами? (Труд).

5.Який молочний продукт можна перетворити на злакову рослину, прочитавши його справа наліво? (Сир – рис).

» Команда «Українці»

1.Що стоїть між підлогою і стелею? (Звук[ і]).

2.Що мають дуб, бук, бузок, груша, яблуня, а не мають вишня, слива, клен, ясен? (Звука [у]).

3.Чим закінчується вечір і ніч? (Приголосними).

4.Як написати слово робота п’ятьма літерами? (Праця).

5.Що треба зробити, щоб майка полетіла? (Звук [м] змінити на звук [ч]).


ІХ. Конкурс «Скоромовки»

Для команди «Калина»

Якось Яків сіяв мак: сяк-так, аби як.

Визрів ярий Яків мак, та щось коле, як їжак.

Для команди «Українці»

Євген горіхи роздає: « Оце твоє, оце моє».

«А це чиє?» - «Це теж моє, бо вже горіхів не стає

Конкурс серед болільників

(інсценізація гуморесок: «Синаша», «Учення світ»)
«Учення світ» «Синаша»

Зубрить дід англійську мову, Приїхав у своє село

Хоч йому вже близько ста. Із города синаша

З словником казки дитячі І від порога заявив:

Помалесеньку чита. – Дай порубать, мамаша!

- Пліз гет май шюз мендід, бабо! – На сина очі підвела

Раз повів він мудру річ. Отетеріла мати:

Баба злиться: - Що це значить? - У мене зараз, як на гріх,

- Постав валянки у піч.- Нема чого рубати.

Вранці баба діда будить: Оце провідував мене

- Гей-о’кей! Шурлей-мурлів!- Онук учора, Вова,

Дід питає: То він, спасибі, порубав

- Що це значить? Усі геть-чисто дрова…

- Правий валянок згорів… Синок осікся, а тоді:

- Поїсти дайте, мамо…

- Отак, синочку дорогий,

І говорив би прямо!

А то приїхати не встиг

Погостювать в суботу –

І вже хапаєшся мені

Одразу за роботу…

Для команди «Калина»

Якось Яків сіяв мак: сяк-так, аби як.

Визрів ярий Яків мак, та щось коле, як їжак.

Для команди «Українці»

Євген горіхи роздає: « Оце твоє, оце моє».

«А це чиє?» - «Це теж моє, бо вже горіхів не стає»

По війні

Повернувсь лелека у село.

А села нема, нема… Згоріло.

Де ж йому гніздитися було?

І у птаха серце заболіло.

Він ступав по сивому дворі,

Де крізь попіл – рясту білі іскри.

І над ним ячали димарі.

Димарі, неначе обеліски.

Микола Федунець

Якщо зібрати сльози матерів,

Що пролилися за дочок і синів,

Які навік у битвах полягли,

Які за щастя юність віддали,

То море створиться із сліз отих,

Із сліз печально гнівних і палких.

Всеволод Ткаченко

Схожі:

Мета: виховувати почуття любові до рідної мови
Доброго дня всім, хто присутній в цьому залі: діти-гравці, діти-вболівіальники, вчителі!
УРОК РІДНОЇ МОВИ Тема. Рідна мова пісня солов’їна
Виховувати глибокі почуття любові до рідного краю, до маминої пісні, до рідної мови. Допомогти школярам зрозуміти, що без народної...
«Тепло своїх долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю»
Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; формувати переконання у нетлінності...
Ітературно музична композиція
Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробуджувати почуття національної гідності. Сприяти...
Василь Стус. Пам’яті поета. Нестандартний урок у 10 класі Мета
В. Стуса, зрозуміти його трагічну долю; виховувати в учнів гордість за наші національні таланти, почуття любові до рідної землі
Сценарій до дня української писемності та мови "свято української мови"
Мета: Виховання любові до рідної землі, до рідної мови, до її носія – українського народу, до держави Україна, до народних традицій;...
М іністерство освіти і науки України
Мета: повторити, узагальнити знання учнів з мови і літератури; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; збагачувати словниковий...
Літературно – музичне свято Підготувала
Мета: розвивати й зміцнювати в учнів почуття прекрасного, повагу до звичаїв і традицій рідного народу; формувати історичну пам’ять...
Г. М. Дудар, старший вчитель
Мета. Ознайомити учнів із життєвою долею Володимира Івасюка, його пісенною творчістю; виховувати свідомого громадянина України на...
Козацькому роду – нема переводу ” Жовтень 2012 рік
Мета: Формувати національну свідомость учня-патріота, виховувати почуття патріотизму, любові до Батьківщини, формувати почуття взаємодопомоги,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка