|
Скачати 112.68 Kb.
|
Виховний захід : „ Козацькому роду – нема переводу ” Жовтень 2012 рік Мета: Формувати національну свідомость учня-патріота, виховувати почуття патріотизму, любові до Батьківщини, формувати почуття взаємодопомоги, взаємовиручки. Ведуча І. Мені над усе більш нічого не треба: Домівка матусі, волошки в житах, Вишневий світанок, полив'яне небо, І сиза роса на траві при шляхах. Таке все тут миле, доступне і гідне – Високі тополі і тихе село... Таке сокровенне, насущне і рідне, Воно в мою душу навіки вросло. Коралі калини і мамині очі, І доля - з лелечого наче крила... Я більшого щастя на світі не хочу, Щоб лиш Україна міцніла й цвіла Ведуча ІІ. Справді, не треба більшого щастя, щоб лиш Україна розвивалася, зміцнювалася, а ми, її громадяни, робили все для того, щоб вона якнайшвидше стала в ряд з передовими країнами світу. Ведуча І. Нам незабаром має бути відповідати за життя нашої країни. Адже недарма говориться: «Держава будується не в майбутньому вона будується сьогодні». Ми своїми знаннями, своєю працею маємо доводити свою любов до держави. Хочеться вірити, що ми зуміємо зробити це гідно, щоб не стидаючись, кожен міг би сказати: «Я — громадянин України». Учень 1. Україна в давній славі, В козацьких пригодах, На заквітчаних левадах, В рідних синіх водах. Учень 2. Україна в тих долинах І високих горах, На степах буйних, широких У гаях, у борах. Учень 3. Україна в білих селах, У густих садочках, У хрещатому барвінку, У синіх квіточках. Учень 4. Україна на яворах Пташкою співає; На стрілецькії могили Голову схиляє. Учень 5. Україна в чорноземі, Що родить пшеницю, - В глибинах, що дають нафту І сіль-сировицю. Учень 6. Україна в рідній мові І в пісні прекрасній, - Україна в рідній школі, В майбутності ясній. Учень 7. Україна в чистих хатах, І в сільській церковці, - У дитячому серденьку, В розумній головці, Учень 8. Україна в ясних зорях, В сонці, що над нами, - І в очах добрячих, ясних Рідненької мами. Ведуча І. Бути українцем – значить пишатися своєю Вітчизною. І нам є чим пишатися. Ми пишаємося красою української природи, древніми традиціями і мудрістю предків, найбагатшою культурною спадщиною. Ведуча ІІ. Бути українцем – значить беззавітно вірити в Україну, як вірили в неї генії і безстрашні захисники українського народу. Ведуча І. Тільки почуття любові й глибокої гордості за Вітчизну разом з вірою у її величне майбутнє дає кожному українцеві , незалежно від того , молодий він чи сивий, чи живе він в Україні, чи в інших краях, право стверджувати : це моя країна, мій народ, моя Україна! Пісня « Моя Україна» Ведуча І. Сьогодні в Україні свято – День захисника Вітчизни. В цей день ми згадуємо героїв нашого славного минулого. Боротьбі за незалежність нашої держави ми зобов`язані насамперед українському козацтву. Очолювали його відомі українські гетьмани і старшини. Ведуча ІІ. Сьогодні відроджується козацька слава, дух лицарства у генах нашого народу. Ведуча І. А зараз на сцену запрошуються майбутні захисники нашої Вітчизни. Ведуча ІІ. У курені новачків обов'язково піддавали випробуванням. Наприклад, давали завдання зварити куліш і ставили вимогу: щоб каша була гаряча, як повернуться козаки. А самі ховалися й спостерігали, як буде діяти новобранець. Траплялося так, що хтось із новобранців, приготувавши страву, починав нервувати, панікувати. Коли козаки бачили, що новачок впадав у розпач, то такого не приймали й відпускали додому. А інші не занепадали духом, а, гукнувши кілька разів, махали рукою й казали: «Ну, не хочете їсти, то я сам наїмся!». Такого відразу приймали до куреня. Це, звичайно, переказ-жарт, проте хто відає... А для наших учасників ми пропонуємо козацьку вікторину, яку, як і всі інші конкурси, оцінюватиме наше шановне журі. Представлення членів журі. Команди отримують запитання по черзі, кожна правильна відповідь – 1 бал. Ведуча І. Починаємо вікторину. Увага на екран. ( Мультимедійна презентація)
Ведуча ІІ. Поки журі підбиває підсумки 1-го конкурсу нам хотілося б дізнатися як же ставали козаками. Ведуча І. На перший погляд, процедура була проста. Але це тільки на перший погляд. Відповісти на це питання нам допоможуть наші гості. Зустрічайте славних козаків! Сценка «Як приймали у козаки» Кошовий. Гей, побратими, а хто це до нас на Січ забрів? К о з а к - п и с а р. Та це, батьку, чолов'яга у козаки проситься! Кошовий. Нумо, підійди ближче, чоловіче! Звідкіля ти такий? Парубок. З Тверської я, батьку. Кошовий. У Бога віриш? Парубок. Вірю. Кошовий. Горілку п'єш? Парубок. П'ю. Кошовий. Виходить, ти вільний парубок? Парубок. Та вільний, хоч мав пута в подобі жінки. К о ш о в и й. То ти покинув жінку? Еге-ге, недобре це діло, чоловіче. Парубок. Кинув, батьку, як тільки побралися, бо вона борщ не вміє варити. Кошовий. О, то ти справжній козак! Запиши його, пане писарю! Писар. Як кличуть тебе, хлопче? Кошовий. Та не питай, а так і пиши: козак Борщ! Ведуча І. Наступним етапом нашого свята будуть «Козацькі забави». Вам доведеться пройти через дев'ять випробувань. Це стільки, стільки було колись порогів на Дніпрі. Ведуча ІІ. В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги. Ведуча І. Отже наш наступний конкурс. Конкурс «Вершники». Стримувати поміж ніг козака м'яча-коня, у руках — палицю-шаблю. Потрібно дострибати до підвішеного дзвоника, вдарити шаблею по ньому, повернутися назад та передати естафету товаришу по куреню. Ведуча ІІ. Поки журі підбиває підсумки конкурсу «Вершники» до вашої уваги пісня стрільців. Пісня стрільців Ведуча І. А зараз ми дізнаємось як добре знають козацькі слова наші команди. Увага на екран. Конкурс «Що означає козацьке слово?» Булава. (Дерев'яна палиця з кулею угорі, яка може бути оздоблена коштовним металом та камінням; ознака влади.)
Ведуча ІІ. Поки журі підбиває підсумки конкурсу «Що означає козацьке слово?» нам хотілося б дізнатися чи піддавали випробуванням новачків. Ведуча І. А зараз ми запитаємо у нашого козака Борща. Козак Борщ У курені новачків обов'язково піддавали випробуванням. Наприклад, давали завдання зварити куліш і ставили вимогу: щоб каша була гаряча, як повернуться козаки. А самі ховалися й спостерігали, як буде діяти новобранець. Траплялося так, що хтось із новобранців, приготувавши страву, починав нервувати, панікувати. Коли козаки бачили, що новачок впадав у розпач, то такого не приймали й відпускали додому. А інші не занепадали духом, а, гукнувши кілька разів, махали рукою й казали: «Ну, не хочете їсти, то я сам наїмся!». Такого відразу приймали до куреня. Це, звичайно, переказ-жарт, проте хто відає... Ведуча ІІ. Дякуємо козаче. А зараз для нашіх новачків – майбутніх захисників Вітчизни наступний конкурс. Ведуча І. Конкурс має назву «Забава кашоварів». Хто швидше з представників куренів розбере на окремі купи змішані разом горох, квасолю, жито тощо. Ведуча ІІ. А що ж надихало козаків у боротьбі за незалежну Україну? Ведуча І. Звичайно любов до рідного краю, до вільного життя. Про це говорять численні козацькі пісні. Тож наш наступний конкурс «Козацький спів» Ведуча ІІ. Це конкурс на краще виконання козацької пісні. Можуть допомагати дівчата-однокласниці. Ведуча І. Поки журі підбиває підсумки пропонуємо конкурс для вболівальників.
Ведуча ІІ. А зараз ми подивимось яка фізична підготовка у наших майбутніх захисників. Ведуча І. Наш наступний конкурс «Втеча з полону». Полонені козаки стрибають у мішках. Вони повинні якнайшвидше подолати певну дистанцію й передати мішок по естафеті товаришеві по куреню. Ведуча ІІ. Молодці! А тепер наступне випробування. Ведуча І. Конкурс «Влучники». Козаки кидають у ціль м'яча, який імітує козацьке ядро. (Підраховуються збиті предмети за визначений час.) Ведуча І. Поки журі підбиває підсумки проведемо конкурс для вболівальників команд. До вашої уваги пісні про Україну. Ведуча ІІ. А зараз прийшов час довідатися хто з майбутніх козаків найсильніший. Ведуча І. Конкурс «Найсильніший козак». В кого найсильніша рука. Учасники змагань, не відриваючи ліктя від столу, намагаються нахилити й притиснути руку суперника до його поверхні. Ведуча ІІ. Ну що ж залишилося здолати ще два пороги. Ведуча І. Наступний конкурс. «Подолання перешкод». Із зав'язаними очима пройти через «перешкоди», не зачепивши їх. Помічники тримають стрічки одну нижче, іншу — далі й вище. Учасники з обох команд виконують вправу паралельно. (Коли їм зав'язують очі, то стрічки зовсім прибирають. Учасники «долають» перешкоди під сміх і оплески глядачів. ) Ведуча ІІ. Нам залишилося перевірити як добре знаються наші команди на мистецтві. Ведуча І. Отже конкурс козацьких мистецтвознавців. Потрідно розглянути картину Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану» (1 хвилина) й запам'ятати якнайбільше предметів, зображених на ній. За моєю командою вписати назви цих предметів на аркуші. Увага на екран. Ведуча ІІ. Останній поріг позаду! Команди пройшли всі випробування. Журі підбиває остаточні підсумки козацьких забав. Ведуча І. Наші команди сьогодні довели, що дійсно « Козацькому роду нема переводу»! Ведуча ІІ. Шануймо славні традиції, звичаї нашого народу, пам`ятаймо завжди і скрізь, що ми – діти козацького роду, онуки славних пращурів великих, що не корились ні кривавому ясиру, ні мечу, ні кулеметному вогню, а свято вірили у світле майбутнє своєї держави! Ведуча І. Дорогі наші майбутні захисники! Міцно тримайте у руках стяг волелюбності, слави і гордого духу нашого народу! Пісня про Україну. Список використаних джерел:
|
Козацькому роду нема переводу Між нас живуть: Нейздіймишапка і Покиньборода, Непийпиво і Святодух, Небийпідколіно і Молибога, Сороксобак Донедавна був і носій... |
Урок з футболу «Козацькому роду нема переводу!» Розвиток в учнів загальної витривалості, спираючись на кращі традиції українського народу. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення... |
«Козацькому роду – нема переводу» За допомогою усної народної творчості закріпити знання дошкільнят про рідний край, про його історичне минуле. Виховувати любов до... |
„Козацькому роду – нема переводу” Дати елементарні поняття про умови життя козаків, розкрити значення оборонно-визвольної боротьби для українського народу. Виховувати... |
В. О. Сухомлинський стверджував: "Сім'я це джерело, водами якого... Сформувати в молодого покоління знання та відчуття роду важливе завдання педагогічної праці. Саме через відчуття роду і завдяки йому... |
01121, м. Київ, вул. Вербицького,13 буд. 83, тел. /044/ 284-93-55, (096) 140-97-47 Фінансова звітність: Баланс на 31. 12. 2012 р., Звіт про фінансові результати за 2012 рік, Звіт про рух грошових коштів за 2012 рік,... |
Економічний аналіз соціально-економічного розвитку м. Бердянськ за січень-жовтень 2013 року Запорізькій області за січень-жовтень 2013 року обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг) у відпускних цінах підприємств... |
Показник Звіту про рух грошових коштів за 2012 рік, Звіту про власний капітал за 2012 рік та Приміток до річної фінансової звітності за 2012... |
Любі друзі! Хоч маленькі Ми вже добре знаєм, Що зовемся українці... Ми з вами всі — український народ, який складається з родин великих і малих, дружних і працьовитих. Родина — це не тільки родичі... |
Павло Глазовий народився ЗО серпня 1922 року в так званому історичному... Новоскалювата (тодішня Кіровоградщина) Миколаївської області у родині хлібороба. Його предки носили козацьке прізвище Окань. Але,... |