Конкурс знавців творчості Т. Г. Шевченка «Ми пам ’ ятаємо тебе, Кобзарю !»


Скачати 131.43 Kb.
Назва Конкурс знавців творчості Т. Г. Шевченка «Ми пам ’ ятаємо тебе, Кобзарю !»
Дата 11.01.2014
Розмір 131.43 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Література > Конкурс
Конкурс знавців творчості Т.Г.Шевченка « Ми памятаємо тебе, Кобзарю ! »

Учітеся, брати мої,

Думайте, читайте.

Т.Г. Шевченко.

Дата проведення...

Місце проведення...

Кількість учасників..

Кількість команд...

Кількість учасників у команді...

Умови конкурсу

  1. Учасники конкурсу повинні знати основні і провідні етапи життя Кобзаря, що вплинули на формування його особистості.

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал, а неправильна відповідь — це шанс для суперників заробити собі очко.

  1. Конкурсанти повинні добре знати літературну творчість Т.Г. Шевченка, особливо його програмні твори.

На підготовку до відповіді дається 10 сек. За правильну і повну відповідь команда заробляє 5 балів, за неповну — 1 бал, а якщо не відповідає — О балів.

  1. Домашнє завдання — театралізація програмного твору Шевченка, же готують не учасники конкурсу. Це очко заробляють для команди болільники.

  2. Конкурсанти повинні добре знати найбільш відомі малярські праці Т.Г. Шевченка.

За правильну відповідь команда заробляє 3 бали, за неправильну—О балів.

  1. Кожна з команд повинна представити на конкурс одного читця з непрограмним твором Т.Г. Шевченка (до 5 хвилин).

Умови та оцінки конкурсу І тур — біографія Кобзаря.

Цей тур має визначити загальні знання конкурсантів життєвого шляху Т.Г. Шевченка.

На запитання ведучої першою відповідає та команда, яка першою підніме пелюсток, який лежить на столі, але не пізніше, як через ЗО секунд після запитання.

Якщо команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до команди-суперника. Але коли й друга команда не зможе відповісти на запитання — це вже шанс для болільників заробити собі очко. Відповідатиме той болільник, який першим підніме руку.

Маю зауважити, що болільник, який набере найбільшу кількість очок, по закінченні гри отримає приз.

За дострокову і правильну відповідь команда одержує 3 бали, за неправильну — О балів. Суперники за правильну відповідь одержують 1 бал, за неправильну — О балів і болільник за правильну відповідь — 1 бал.

ІІтур — літературна спадщина поета.

Цей тур має показати рівень знань конкурсантів літературної спадщини Кобзаря.

За правильну і повну відповідь команда отримує 3 бали, за неправильну— О. Суперники за правильну відповідь отримують 1 бал, за неправильну —

О балів і болільник за правильну відповідь отримує 1 бал.

Запитання ставлять командам по черзі і на роздуми надається лише 10 секунд.

III тур — театралізація твору Т.Г. Шевченка (домашнє завдання)

Кожна з команд представляє театралізовану сценку за твором Кобзаря, а команда-суперник повинна назвати цей твір.

Інсценізація оцінюється по 5-бальній системі, а за правильну відповідь команди здобувають по 3 бали. Якщо твір не вгадано суперником, болільник за правильну відповідь заробляє 1 очко.

IV тур — конкурс капітанів.

Ведучий зачитує декілька рядків з різних творів Т.Г. Шевченка по черзі кожному капітанові, а капітан повинен закінчити або продовжити ці строчки.

За кожну правильну відповідь капітан заробляє для команди по 3 бали, за неправильну — О балів. Але тут вже болільники мають можливість додати у свій залік ще 1 бал.

V тур —- «Екзамен», який виявить знавців Шевченка, як художника.

На столі біля ведучої розкладені білети із запитаннями. Капітани по черзі витягують білет, а їх команди повинні дати відповідь по білету.

За правильну відповідь команда отримує 3 бали, за неправильну — О. Команда-суперник за додаткову правильну відповідь отримує 1 бал. А якщо жодна з команд не зможе відповісти на запитання, то це право надається болільникам, які теж матимуть можливість заробити 1 бал за правильну відповідь.

VI тур — «Жива картина».

По черзі кожна з команд «вистроює живу картину» по малюнкам Т.Г.Шевченка, а команда-суперник повинна впізнати малюнок.

«Жива картина» оцінюється по 5-бальній системі. За вгадану картину команда-суперник отримує 3 бали. Якщо ж суперники не впораються із завданням, то болільники за правильно вгадану картину отримують 1 бал.

Запитання до учасників конкурсу знавців творчості Т.Г. Шевченка.

І тур — біографія Кобзаря.

  1. Коли і в кого почав навчатися грамоті Тарас Шевченко?

(У школі дяка Павла Рубана, у 1822р., а дражнили його «Совгир»).

  1. Назвіть братів і сестер Шевченка.

(У нього було 2 брати і 5 сестер: Катерина, Марія, Микита, Ярина, Марія, Йосип, Марія).

  1. Хто був першим учителем малювання у Т. Шевченка?

(Майстер Ширяєв)

  1. Як сталося, що Шевченко потрапив до Академії мистецтв?

(Його примітив відомий художник Сошенко, коли Тарас змальовував статую у Літньому саді).

  1. Коли Шевченка було звільнено з кріпацтва і хто піклувався про його визволення?

(У 1838 році. К. Брюлов змалював портрет Жуковського і за виручені гроші викупив Тараса). Піклувалися про викуп Шевченка: Сошенко, Мокрицький, Жуковський, Григорович, Венеціанов).

  1. Які нагороди одержав Шевченко, навчаючись у Академії мистецтв?

(Три срібні медалі).

  1. Чому Шевченко, бувши улюбленим учнем К. Брюлова і найкращим учнем Академії, одержав лише скромні відзнаки (срібні медалі II ступеня) й не отримав жаданого для всіх тодішніх живописців відрядження до Італії?

(На екзамені він не представив обов'язкові тоді композиції на біблійні та античні сюжети, а намалював «Хлопчика-жебрака, який віддає свій хліб собаці» та «Циганку, яка ворожить сільській дівчині», а це вже були реалістичні сюжети).

  1. Що було справжньою причиною заслання Шевченка? (Його революційні вірші: альбом поезій «Три літа» і поема «Сон», в якій мається на увазі правління Микали І).

  2. Як було покарано Шевченка за участь в Кирило-Мефодіївському товаристві?

(Граф Орлов передав Шевченка у розпорядження військово міністра князя Чернишова і Шевченка відрядили на заслання рядовим в Оренбурзький окремий корпус).

  1. Хто клопотався про помилування Шевченка після смерті Миколи І?

(Родина Толстих, Сераковський, брати Жемчужникові, російський письменник О.К. Толстой).

  1. Скільки років перебував Тарас Шевченко у засланні? (10 років: з 1847 по 1857рр.).

  2. На якому році життя помер Шевченко і де його було поховано?

(Шевченко помер у Петербурзі в будинку Академії мистецтв,

проживши 47 років і один день. Поховали його в Петербурзі на
Смоленському кладовищі 28 лютого 1861 року, Через 40 днів труну перевезли на Україну і поховали в с. Каві на Чернечій горі).

13. Який російський поет присвятив вірш на смерть поета:

«Все он изведал: тюрьму петербургскую,

Справки, допросьі, жандармов любезности.

Все — и раздольную степь Оренбургскую,

И ее крепость». (М. О. Некрасов).

II тур — літературна спадщина поета.

1 .Які твори увійшли до першої збірки Шевченка і як вони називаються? («Кобзар» 1840 р., там було вміщено 8 творів: «Думи мої, думи», «Перебендя», «Катерина», «Тополя», «Думка», «До Основ’яненка», «Іван Підкова», «Тарасова ніч»).

  1. Назвіть перший твір Шевченка на історичну тематику. Кого він оспівує?(/70£/иа «Іван Підкова» оспівує отамана Івана Підкову, який очолював воєнні походи запорозьких козаків у II половині XVI ст.).

  2. Назвіть поему Шевченка, присвячену декабристам.

(В поемі «Неофіти» Шевченко зображає масову розправу царського самодержавства з учасниками революційно-визвольного руху).

  1. В якій поемі найбільш гостро висміяно царя й царицю?

(В поемі «Сон»).

  1. Які твори Шевченка названі ім'ям головних героїв?

(Поема «Катерина», вірші «Іван Підкова», поема «Мар’яна Черниця», вірш «Гамалія», «Швачка», «Лілея», «Перебендя», «Саул», поеми «Марія» і «Марина»).

  1. В яких віршах Шевченко описує своє дитинство?

(В творах: «Мені тринадцятий минало», «Якби ви знали, паничі», «Доля», «І золотої, й дорогої», «А. О. Козачковському»)

  1. Кому присвячена поема «Катерина»?

(Василю Андрійовичу Жуковському).

  1. В пам'ять якої події написана поема «Гайдамаки» і кому призначена? (Василю Івановичу Григоровичу, з нагоди викупу з кріпацтва).

  2. Згадайте твори поета, що мають однакову назву.

( «Сон» (комедія і 2 вірші), «Думи» (2 вірші), «Думки» (4вірш{ «Наймичка» (поема і повість).

  1. В яких поемах Шевченко використовує біблійні сюжети та біблійних героїв?

(Поеми «Марія», «Єретик», «Неофіти»).

  1. В якому поетичному творі Шевченко звертається до образу жорсткого римського імператора Нерона, маючи на увазі Миколу І?

(Поема «Неофіти»).

6. Які драматичні твори Шевченка ви знаєте?

(Драма «Назар Стодоля», але є згадки, що Шевченко писав п'єси «Данило Рева», «Невеста», «Никита Гайдай»).

7.Назвіть перший надрукований вірш Шевченка і якими слова ми він починається?

(Балада «Причинна», написана в Петербурзі. Починається словами: Реве та стогне Дніпр широкий).

7.Яким псевдонімом підписував свої повісті Шевченко?

([К (обзар)] Дармограй).

7.Які художні твори про життя Шевченка ви знаєте?

(С.Васильченко—«В бур'янах», О.Іваненко—«Тарасові шляхи»,

Д. Красицький «Тарасова земля», Д. Косарик «Син колос»,

О. Ільченко «Петербурзька осінь», Л. Смілянський «Поетова молодість»).

IV тур — конкурс капітанів.

  1. «Тяжко-важко в світі жити сироті без роду:

Нема куди прихилиться — хоч з гори, в воду!

Утопився б молоденький, щоб не нудить світом;

Утопився б, —тяжко жити і нема де дітись.

В того доля ходить полем, колоски збирає:

А моя десь ледащиця за морем блукає...».

(«Думка»)

  1. «Кохайтеся, чорнобриві, та не з москалями,

Бо москалі — чужі люде, роблять лихо з вами Москаль любить жартуючи, жартуючи кине;

Піде в свою Московщину, а дівчина гине...».

(«Катерина»)

  1. «Ще треті півні не співали,

Ніхто ні где не гомонів,

Сичі в гаю перекликались,

Та ясен раз у раз скрипів».

(«Причинна»)

  1. «Думи мої, думи мої,

Лихо мені з вами!

Нащо стали на папері Сумними рядами?..

Чом вас вітер не розвіяв В степу, ж пилину?

Чом вас лихо не приспало,

Як свою дитину?».

(«Думи мої, думи»)

  1. «Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине...
От де, люде, наша слава, Слава України!».

(«До Основ'яненка»)

  1. «У всякого своя доля і свій шлях широкий:

Той мурує, той руйнує,

Той неситим оком —

За край світа зазирає,

Чи нема країни, щоб загарбать Із собою взять у домовину»

(«Сон»)

  1. «Ми в купочці колись росли,

Маленькими собі любились,

А матері на нас дивились Та говорили, що колись Одружимо їх. Не вгадали.

Старі зарані повмирали,

А ми малими розійшлись Та вже й не сходились ніколи».

(«Ми в купочці колись росли»)

  1. «Браги на панщину ходили,

Поки люби їм поголили!

А сестри! Сестри! Горе вам,

Мої голубки молодії,

Для кого в світі живете?

Ви в наймах виросли чужії,

У наймах коси побіліють,

У наймах, сестри, й умрете!».

(«Якби ви знали, паничі»)

  1. «На панщині пшеницю жала,

Втомилася; не спочивать Пішла в снопи, пошкандибала Івана сина годувать.

Воно, сповитеє, кричало У холодочку під снопом.

Розповила, нагодувала,

Попестила; і, ніби сном,

Над сином сидя задрімала».

(«Сон»).


10. «В Путівлі-граді вранці-рано Співає, плаче Ярославна,

Як та зозуленька кує.

Словами жалю додає.

«Полечу, каже, зигзицею,

Тією чайкою-вдовицею,

Та понад Доном полечу,

Рукав бобровий омочу В ріці Каялі. І на тілі На княжім білім, помарнілім Омию кров суху, отру Глибокії тяжкії рани...».

(«Плач Ярославни»)

VI тур - «Шевченко - художник»

Білет 1. Назвіть малюнки, присвячені казахським дітям.

(«Казахський хлопчик палить грубку», «Казахський хлопчик дрімає біля грубки», «Байгуші», «Щасливий ловець»).

Білет 2. Який перший малюнок змалював Шевченко у засланні?

(Першою роботою Шевченка у засланні вважається автопортрет, зроблений олівцем: у солдатському кашкеті з написом «Зр» (третя рота).

Білет 3. Кого з артистів змалював Шевченко в Петербурзі?

(Американський трагік, негр Айру Олрідж).

Білет 4. З якими художниками дружив Шевченко?

(Найбільшими його друзями були: К.П. Брюлов, В. Венеціанов,

І. Сошенко, П. Фєдотов, О. Агін, Ф. Пономарьов, 77. Петровський,

В. Штернбєрг).

Білет 5. Які свої твори Шевченко ілюстрував сам?

(Поема «Слепая», «Невольник», «Катерина», «Утоплена»).

Білет Є. Які малюнки Шевченка присвячені історії України?

(«Смерть Богдана Хмельницького», «Козацький бенкет», «Дари в Чигирині»),

Схожі:

УРОК-КОНКУРС «До тебе ми, Кобзарю, ідемо»
Т. Г. Шевченка, розвивати зв’язне мовлення, акторські здібності старшокласників; виховувати любов і пошану до мови, до поезії полум’яного...
Конкурс знавців укр мови ім. Шевченка- СШ№4 >24. 11. 2012
Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2012/2013 навчальному році
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття
України. Ознайомити учнів з живописною творчістю поета. Розвивати пам’ять, мислення, увагу, техніку читання, вміння самостійно робити...
ПРОЕК Т  проведення Тижня української літератури,  присвяченого творчості Т. Г. Шевченка Тема
Тема: Вшанування пам’яті національного генія, народного поета України Т. Г. Шевченка. 
Вживання м’якого знака Мета
Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, виставка художньої та методичної літератури, присвячена Кобзарю, карта України, картки з роздатковим...
Тема. Роль жінки у житті і творчості Тараса
Мета: на прикладах поетичних шедеврів інтимної лірики Т. Г. Шевченка розглянути красу і складність людських почуттів; викликати в...
Робота на тему: Героїчне минуле українського народу у творчості Тараса Шевченка
Ще в ранньому дитинстві Тарас Шевченко проймався глибоким захопленням від славного і героїчного минулого українського народу. Із...
Конкурс «Intel-Техно Україна» проводиться 14-17 лютого 2012 року...
Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді Міністерства освіти і науки та Київським національним університетом...
Уроку. Чому Шевченка називають генієм, пророком, мислителем?
Т. Г. Шевченка; розкрити красу і неперевершеність ранніх балад Т. Шевченка; розвивати допитливість учнів, уміння зіставляти факти,...
КОНКУРС ЗНАВЦІВ WORD 10-11 клас
Сьогодні ми перевіримо, наскільки ви гарно вмієте створювати текстові документи, додавати до них таблиці, автофігури, спеціальні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка