УРОК-КОНКУРС «До тебе ми, Кобзарю, ідемо»


Скачати 62.77 Kb.
НазваУРОК-КОНКУРС «До тебе ми, Кобзарю, ідемо»
Дата11.12.2013
Розмір62.77 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Право > Урок
Білозерська ЗОШ І-ІІІ ступенів №15

м. Добропілля

Донецької області

УРОК-КОНКУРС

«До тебе ми, Кобзарю, ідемо»

(9 клас)


Соколова В.В.

Учитель української

мови і літератури


2013 р.

Мета уроку:

узагальнити й підсумувати вивчений матеріал про життя і творчість Т. Г. Шевченка, розвивати зв’язне мовлення, акторські здібності старшокласників; виховувати любов і пошану до мови, до поезії полум’яного патріота; формувати духовну особистість школяра, національну свідомість громадянина України.

Обладнання

портрет Кобзаря; виставка книжок та ілюстрацій про життя і творчість Т. Г. Шевченка; плакати «Шевченко про рідну мову», «Слово - зброя»; учнівські реферати; альбом репродукцій малярських творів Кобзаря; вірші поетів, присвячені видатному співцеві України; музичні твори на слова Шевченка.

Над дошкою оздоблені орнаментом слова:
Ти живий, Кобзар!

І пісні твої линуть по світу,

І тобі, кобзар, зносять слави дар

Твої вільні онуки і діти.
На стіні портрет Т. Г. Шевченка, прикрашений вишитим рушником.
Епіграф
Досить було однієї людини,

щоб врятувати націю від самознищення.
Перебіг уроку
Звучить пісня «На високій дуже кручі» (виконують учні класу).
Учитель: Благословен той день і час,

Коли прослалась килимами

Земля, яку сходив Тарас

Малими босими ногами,

Земля, яку скропив Тарас

Дрібними росами-сльозами

47 років життя, яке стало славою і гордістю українського народу, знаменуючи тріумфальний початок і вершинні досягнення нової української літератури, дарувала доля Великому Кобзареві. У мученицькій долі Т.Г.Шевченка, заповненій по вінця титанічною боротьбою за право трудящої людини називатися Людиною, за право кожного народу називатися народом, не було чи майже не було місця для життя у звичайному розумінні, для повного відчуття людського щастя. Ще за життя Кобзар став у народі легендарним, але зоря його засяяла лише по смерті. Нині ім'я Шевченка відоме на всіх континентах. Його твори перекладені на десятки мов народів світу. Та найбільшу шану йому складаємо ми, його нащадки. Наш урок - данина пам’яті великому сину землі нашої, поетові -правдоборцю.
1. Вікторина (клас поділений на 2 групи).

  1. Художник, який перший помітив у Шевченка справжній талант живописця і став йому допомагати (Іван Максимович Сошенко).

  2. Український письменник, що один з перших підтримав Шевченка як поета і допоміг йому в самоосвіті (Євген Павлович Гребінка).

  3. Хто з росіян брав участь у визволенні Тараса з кріпацтва? (К.Брюллов, О.Венеціанов, В.Жуковський).

  4. Місця на Україні, пов'язані з ім'ям Шевченка. (Кирилівка (нині с. Шевченкове), Моринці, Київ, Яготин, Переяслав (Переяслав-Хмелін.), Канів, Борзна, Полтава, Чернігів).

  5. Місця поза Україною, де жив Шевченко (Вільно(Вільнюс), Петербург, Нижній Новгород (Горький), Оренбург, Новопетровське укріплення (Форт Шевченка), Самара (Куйбишев).

  6. Поема-наслідок подорожі Шевченка на Україну в 1843р. („Сон " - „У всякого своя доля ").

  7. Скільки віршів написав Т.Шевченко під час перебування в казематі Петровської Фортеці.

  8. Девіз Шевченка - засланця („Караюсь, мучусь, але не каюсь").

  9. Мрія Кобзаря в останні роки життя, якій не судилося збутися (Оселитися на Україні, мати хату й сім ю, викупити рідних з кріпацтва).

  10. Назвати прислів'я про великого Кобзаря. („Шевченко для людей-це безсмертний Прометей", „Сяє геній Кобзаря, мову темряві зоря, „Хто з Шевченком знається, той розуму набирається", „Шевченко Тарас - наче сонце для нас", „Шевченкові думки переживуть віки").


2. Перевірка домашнього завдання.

  1. Усний твір , Жіноча доля в умовах кріпосницького ладу". (1 команда).

  2. Усний твір „Мрії Шевченка про майбутній суспільний лад". (2 команда).

3. Обговорення учнівських ілюстрацій до творів Т. Г. Шевченка. (Чому обрали саме цей епізод, читають виразно пам’ять уривки).

4. Аналіз роботи представниками супротивної команди.

5. Конкурс на кращого читця вірша Т. Г. Шевченка (1 представник від команди).

6. Конкурс ерудитів (два учні різних команд одержують картки із запитаннями, сідають за окремі столи і готують відповіді).

Виступають після змагання капітанів.

Картка 1

  1. Де за кордоном встановлено пам’ятники Т. Г. Шевченку?

  2. Про кого і в якому творі Кобзар сказав:

«… І всі мови

Слов’янського люду –

Всі знаєте. А своєї

Дасть Бог… колись будем

І по-своєму глаголить,

Як німець покаже

Та до того й історію

Нашу нам розкаже?»

(Про панів-лібералів, які розпиналися, що вони люблять Україну, а насправді схилялися перед іноземцями і не знали ні мови, ні історії свого народу. Твір «І мертвим, і живим».)
Картка №2

  1. Кому належать такі слова: «Хай живе довго народ, що дав світові безсмертного Шевченка» (К. Станіславському).

  2. З якого твору Т. Шевченка ці слова?

«В ком нет любви к стране родной,

Те сердцем нищие калек,

Ничтожные в своих делах

И суетны в ничтожной славе»?

(Драма «Никита Гайдай»)
7. Конкурс капітанів.

Запитання першому капітонові:

  1. Які драматичні твори написав Т. Г. Шевченко? (Никита Гайдай, Назар Стодоля).

  2. Яку оцінку творчості Т. Г. Шевченка дав І. Я. Франко?

  3. Улюблені народні пісні Т. Г. Шевченка. («Віють вітри, віють буйні», «Та нема в світі гірш нікому…», «Ой на горі та женці жнуть».)

Запитання другому капітонові:

  1. Які балади написав Шевченко в ранній період творчості? («Причинна», «Тополя», «Утоплена»).

  2. 25 квітня 1838 р. Яка подія сталася у житті Кобзаря.

Інсценізація уривків з творів Т. Г. Шевченка «Катерина», «Наймичка», «Лілія», «Слепая».

  1. Що об’єднує ці твори?



8. Спільне завдання для капітанів.

Прослухавши протягом 10 секунд уривки з двох музичних творів на слова Шевченка, назвати їх та прізвища композитора.
9. Пісенний конкурс.

Хто більше назве пісень на слова Т. Г. Шевченка? Одну з них заспівати. («Зоре моя вечірняя», «Тополя», «Нащо мені чорні брови», «Думи мої, думи мої…»).
10. Займи позицію.

Учні розповідають про те, що найбільше захоплює їх у творчості Т.Г.Шевченка. Який життєвий досвід здобули сьогодні на уроці?
Підсумок

Учитель: Щира дяка тобі наш Тарасе, велике спасибі за святу правду, за любов до своєї землі, простих людей. Твої пророчі мрії здійснились, і встав трудящий люд з колін. Сьогодні Україна вільна, суверенна і незалежна держава. Твоє слово, батьку наш, крокує з нами.

Не вмре повік святе твоє ім’я!

Йому, як сонцю, вічно пламеніти!

І буде пісня зроджена твоя,

Мов океан розбурханий гриміти!

Живи, поете, в бронзі і граніті,

Живи, поете, в пам’яті людській,

Живи в піснях, живи у «заповіті»,

У слові праведнім, у славі віковій.

Ти нам потрібен, батьку. Ми йдемо до тебе за підтримкою, порадою, наснагою, вірністю.
Бажаю вам, діти, чесного і прямого життєвого шляху, яким ішов безсмертний наш Тарас, щоб ви через багато-багато років не покривили душею, могли про себе сказати: «Я чесно і гідно прожив життя».

Схожі:

Конкурс знавців творчості Т. Г. Шевченка «Ми пам ’ ятаємо тебе, Кобзарю !»
Учасники конкурсу повинні знати основні і провідні етапи життя Кобзаря, що вплинули на формування його особистості
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття
України. Ознайомити учнів з живописною творчістю поета. Розвивати пам’ять, мислення, увагу, техніку читання, вміння самостійно робити...
Діагностика вад особистого розвитку (ДВОР)
Ти маєш чудову нагоду погляну4ти на себе збоку і проаналізувати, що ти знаєш про себе, поділитися цими знаннями з дорослими, аби...
"На тебе дивлюся, на тебе молюся" до відзначення Шевченківських днів

Конкурс загадок Чи знаєте ви, що …? Вступне слово вчителя Коли перший...
Вода! Ти не маєш ні смаку, ні запаху, тебе не змалюєш, ти даєш насолоду. Ти не просто необхідна для життя, ти і є саме життя…
Уроку: урок-тренінг зі світової літератури. Тема: «Я вірю в тебе, людино»
Портрет Д. Дефо, малюнки до твору, картки з завданням для груп, фішки з зеленими і червоним кольорами
Обсяг і послідовність – Рівень 4
Це – мої черевики. Ми ідемо додому. Моллі приходить гратися. Моллі і Моу хочуть дати собаці ім’я
АКАФІСТ ДО СВЯТОГО ВАСИЛІЯ ВЕЛИКОГО
Христової Церкви премудрий учителю, чернечих уставів найперший написателю, Василію Великий, Святої Трійці гарячий і вірний служителю,...
Урок із спецдисциплін операторів комп’ютерного набору Урок-конкурс «Найкращий оператор!»
...
АКАФІСТ СВЯТОМУ ВАСИЛІЮ ВЕЛИКОМУ Кондак 1
Христової Церкви премудрий учителю, чернечих уставів найперший написателю, Василію Великий, Святої Трійці гарячий і вірний служителю,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка