1. А. Я охоче даю іншим брати га себе відповідальність за вирішення складного питання


Скачати 125.28 Kb.
Назва 1. А. Я охоче даю іншим брати га себе відповідальність за вирішення складного питання
Дата 29.04.2013
Розмір 125.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи




ДІАГНОСТИКА МОЖЛИВИХ СТИЛІВ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ В КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЯХ
1. А. Я охоче даю іншим брати га себе відповідальність за вирішення складного питання.

Б. Перш ніж обговорювати те, у чому ми розходимося, я намагаюся звернути увагу на те, у чому ми обоє згодні.

2. А. У суперечці я звичайно намагаюся знайти рішення, що влаштовує всіх.

Б. У суперечці я завжди намагаюся улагодити справу з урахуванням інтересів іншого і моїх власних.

3. А. Звичайно я завжди наполягаю на своєму.

Б. У суперечці я намагаюся заспокоїти іншого і зберегти нормальні відносини.

4. А. У суперечці мене звичайно влаштовує компроміс.

Б. Іноді я здатен пожертвувати своїми інтересами заради інтересів інших.

5. А. Улагоджуючи конфлікт, я завжди намагаюся викликати позитивні емоції в іншого.

Б. У суперечці я завжди намагаюся уникнути непотрібної напруженості.

6. А. У суперечці насамперед я намагаюся уникнути неприємностей для себе.

Б. У суперечці моє правило — домогтися як свого.

7. А. Я часто намагаюся відкласти остаточне ухвалення рішення для того, щоб потім розставити всі крапки над «і».

Б. У суперечці я згоден чимось поступитися, щоб домогтися інших поступок.

8. А. Я завжди наполегливо прагну домоглися свого.

Б. При вирішенні проблем я насамперед намагаюся зрозуміти, у чому полягають мої інтереси.

9. А. Розбіжності, що виникають,— не привід для хвилювання.

Б. Я здатен мобілізувати себе, щоб домогтися того, чого хочу.

10. А. Я твердо прагну до наміченого.

Б. У суперечці я здатен і на розумний компроміс.

11. А. У конфлікті я в першу чергу намагаюся ясно представити інтереси кожного.

Б. У суперечці мені звичайно важливі зберегти відносини і не придбати зайвого ворога.

12. А. Я уникаю займати двозначну позицію.

Б. Якщо хтось йде мені назустріч, то у даю можливість йому залишитися при своїй думці.

13. А. Звичайно я центрист і проти крайнощів.

Б. У суперечці, коли я правий, то наполягаю, щоб усе було зроблено по-моєму.

14. А. Викладаючи свою точку зору, я завжди цікавлюся протилежною.

Б. У суперечці я завжди намагаюся продемонструвати логіку і перевагу своїх поглядів.

15. А. Для мене в суперечці головне — не переступити меж і не нажити собі ворога.

Б. Я піду на багато що, щоб зняти напруженість.

16. А. Я намагаюся не зачіпати почуттів іншого.

Б. У суперечці я завжди намагаюся переконати іншого в перевазі своїх по­глядів.

17. А. Звичайно я послідовно домагаюся свого.

Б. Конфронтацію в суперечці я вважаю марною.

18. А. Якщо це зробить щасливим іншого , то я можу, зрештою, уступити йому.

Б. У суперечці я ніколи не добиваю суперника, а даю йому можливість ствер­дитися у чомусь.

19. А. Першою справою я намагаюся визначити, хто чого хоче і домагається.

Б. Іноді я згоден почекати і відкласти остаточне ухвалення рішення.

20. А. Мені дуже важливо відразу ж подолати явні розбіжності.

Б. Для мене завжди важливо знайти краще співвідношення вигод і втрат для учасників конфлікту.

21. А. Ведучи переговори, я завжди уважний до бажань іншого.

Б. У суперечці я хочу, щоб інший не церемонився і прямо виклав, чого він хоче.

22. А. У суперечці мене влаштує «золота середина».

Б. Я твердий у обстоюванні своєї позиції.

23. А. Мені важливо, щоб «вовки були ситі», а «вівці цілі».

Б. Я згоден, щоб хтось прийняв відповідальність на себе за вирішення конф­лікту.

24. А. У суперечці я можу й уступити, якщо відчую, що наступаю на улюблений «мозоль».

Б. Я здатен умовити іншого піти на компроміс.

25. А. У суперечці я завжди намагаюся продемонструвати логіку своїх поглядів.

Б. Я завжди уважний до домагань іншого.

26. А. Я часто пропоную усім зайняти середню позицію.

Б. Мені завжди важливо, щоб інший хоч у чомусь отримав вигоду.

27. А. Я намагаюся уникати ситуації, що могла б викликати загострення відносин.

Б. Іноді я здатен дати іншому наполягати на своєму.

28. А. Звичайно я чітко і послідовно намагаюся йти до мети.

Б. Пом'якшуючи ситуацію, я намагаюся схилити на свій бік іншого.

29. А. Я не люблю крайнощів у суперечці.

Б. Іноді розбіжності, що виникають,— це не привід для хвилювань і тривог.

30. А. Для мене важливо не торкнутися «болючих точок» іншого.

Б. У суперечці для мене дуже важливо зробити іншого своїм суперником.
Ключ до методики




Суперництво

Співпраця

Компроміс

Ухилення

Пристосу­вання

1










А

Б

2




Б

А







3

А










Б

4







А




Б

5




А




Б




6

Б







А




7







Б

А




8

А

Б










9

Б







А




10

А




Б







11




А







Б

12







Б

А




13

Б




А







14

Б

А










15










Б

А

16

Б







V

А

17

А







Б




18







Б




А

19




А




Б




20




А

Б







21




Б







А

22

Б




А







23




А




Б




24







Б




А

25

А










Б

26




Б

А







27










А

Б

28

А

Б










29







А

Б




30




Б







А

Усього балів


















Інтерпретація результатів дослідження стилів поведінки в конфліктній ситу­ації стосовно до керівника

1. Суперництво (конкуренція). Людина, в якої переважає цей стиль, дуже енер­гійна й активна та воліє йти до вирішення конфлікту своїм шляхом.

Ось приклади, коли цей стиль може принести успіх:

• результат дуже важливий для Вас;

• Ви маєте достатній авторитет в очах оточуючих, і вони вважають, що прийняте Вами рішення — найкраще;

• вирішення не терпить зволікань;

• Ви відчуваєте, що зараз у Вас немає іншого вибору і втрачати Вам вже нічого;

• Ви в критичній ситуації, і врятувати становище може тільки Ваша миттєва реакція;

• Ви повинні прийняти непопулярне рішення, але зволікання неможливе, Вам потім не вибачать, а поки що у Вас є повноваження для цього кроку.

2. Ухилення. Цей підхід у конфліктній ситуації можна реалізувати тоді, коли Ви особисто не зачеплені. Вам у даний момент не потрібно нагадувати всім про свої права і прерогативи, Вам вигідніше ухилитися від вирішення конфлікту. Ви мо­жете використовувати цей стиль, коли обговорюється проблема, життєво для Вас не дуже важлива, чи коли її вирішення не варте того, щоб витрачати сили і на­явні ресурси.

Стиль ухилення може допомогти Вам у випадках:

• результат вже не важливий для Вас, Ви внутрішньо примирилися з ним, вирішили не витрачати на нього останні сили;

• у Вас сьогодні і так важкий день, а вирішення цієї проблеми принесе додаткові неприємності;

• Вам саме зараз невигідно вирішувати конфлікт на користь собі;

• Вам потрібно виграти час, щоб заручитися підтримкою чи одержати додаткову інформацію;

• ситуація складна, і Вам доведеться багато чим поступитися;

• Ви розумієте, що в інших більше шансів вирішити цю проблему;

• обговорення конфлікту може тільки погіршити ситуацію, і для Вас — небезпечно.

3. Пристосування. Стиль пристосування означає, що Ви дієте разом з іншою людиною, не намагаючись відстоювати власні інтереси. Цей стиль може бути виправданий у тих ситуаціях, у яких Ви не можете одержати перемоги, оскільки інша людина має більшу владу Таким чином, Ви поступаєтеся й підкорюєтеся тому, чого хоче опонент.

Найбільш характерні ситуації, у яких застосовують стиль пристосування:

• Вас не хвилює і не торкається те, що відбулося;

• Ви хочете зберегти мир і добрі відносини з іншими людьми;

• Ви розумієте, що результат набагато важливіший для іншого, ніж для Вас;

• у Вас мало влади і шансів домогтися свого;

• Ви думаєте, що, поступаючись іншому, навіть і не погоджуючись з ним, Ви як би даєте йому корисний урок на майбутня;

• і, нарешті, жертвуючи власними інтересами, Ви зрештою якось використовуєте в позачерговий раз свою поступливість і можливо, чимось компенсуєте свою поразку.

4. Стиль співпраці. У цьому випадку Ви відстоюєте свої інтереси, але намагаєтеся і співпрацювати з іншою людиною. Ви «викладаєте на стіл» потреби, турботи й інтереси обох сторін, а потім обговорюєте їх.

Це гарний спосіб пошуку взаємовигідного результату і задоволення інтересів усіх сторін. Якщо ви обоє розумієте, у чому причина розбіжностей, то може з'явитися можливість разом шукати нові альтернативи чи виробити прийнятні компроміси.

Такий підхід може дати ефект у ситуаціях, коли:

• вирішення проблеми однаково важливе і вигідне для обох сторін;

• Вас пов'язують з іншою стороною тривалі відносини;

• учасники конфлікту ігнорують різницю в становищах і здатні демонструвати взаємні довіру і повагу.

5. Стиль компромісу. Використовуючи цей стиль, Ви частково йдете на поступки, щоб одержати найбільш важливе для Вас у цей момент, а інша сторона робить те ж саме. Ви обмінюєтеся поступками, підготовлюючи ґрунт для прийняття компромісу, тобто рішення, що влаштовує всіх.

У порівнянні зі співпрацею компроміс досягається трохи легше. Адже, якщо Ви поступаєтеся у чомусь, інший так само йде Вам назустріч. Ціль компромісу — обмін поступка­ми і досягнення згоди на той період, що поки що влаштовує обох. Ціль співпраці — вироблення довгострокового взаємовигідного рішення. У ситуації компромісу сто­рони приходять до думки: «Ми не можемо реалізувати цілком свої бажання, отже, необхідно дійти рішення, з яким кожний з нас міг би змиритися».

Компроміс ефективний, коли:

• обидві сторони мають відносно рівні позиції та інтереси, що виключають один одного;

• у Вас немає часу, і Вам необхідно одержати швидко хоч якесь рішення;

• Вас влаштує тимчасове рішення, вона і дає Вам можливість скористатися короткочасною вигодою;

Ви волієте одержати хоч щось, ніж втрачати багато що.

Схожі:

1. А. Іноді даю можливість іншим взяти на себе відповідальність за...
Томаса, яке складається з 60 суджень, згрупованих у 30 пар, щоб визначити, до якого типу належить особистість, ступінь її конфліктності....
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових...
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння...
Уроку з правознавства на тему Юридична відповідальність
Базові поняття і терміни: «відповідальність», «юридична відповідальність», «види юридичної відповідальності», «Обставини, що виключають...
Це процес планування, організації, виробництва та взяття на себе...
Підприємець, відповідно, це особа, яка займається підприємницькою діяльністю. Джеймс Коч відповідає цьому озна­ченню. Він вклав свої...
КУРСОВА РОБОТА
При цьому поведінка тих чи інших осіб може створювати загрозу для власності, суб’єктами якої вони не є. Це вимагає від держави брати...
Які з якостей ви цінуєте в вашому другові найбільше?
О -50 балів. Ви певні, що можете бути найкращим другом, але в цьому треба переконати інших. У глибині душі ви знаєте, що справжніх...
17. «Цікава психологія» факультативний курс з психології для учнів
Чи потрібна сучасним учням практична психологія в школі та в житті? Питання на сьогоднішній день досить актуальне: розуміння самого...
IX ВСЕУКРАТНСЬКИЙ ТУРНІР ЮНИХ ЕКОНОМІСТІВ Питання
Дилема розвитку фірми: прибуток чи соціальна відповідальність перед суспільством?
Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень
Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:...
Поведінки підлітків. Дуже цікавим постало питання про те, як підлітки...
Дуже цікавим постало питання про те, як підлітки з високим рівнем агресивності поводять себе в конфліктних ситуаціях, які види агресії...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка