|
Скачати 125.28 Kb.
|
ДІАГНОСТИКА МОЖЛИВИХ СТИЛІВ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ В КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЯХ 1. А. Я охоче даю іншим брати га себе відповідальність за вирішення складного питання. Б. Перш ніж обговорювати те, у чому ми розходимося, я намагаюся звернути увагу на те, у чому ми обоє згодні. 2. А. У суперечці я звичайно намагаюся знайти рішення, що влаштовує всіх. Б. У суперечці я завжди намагаюся улагодити справу з урахуванням інтересів іншого і моїх власних. 3. А. Звичайно я завжди наполягаю на своєму. Б. У суперечці я намагаюся заспокоїти іншого і зберегти нормальні відносини. 4. А. У суперечці мене звичайно влаштовує компроміс. Б. Іноді я здатен пожертвувати своїми інтересами заради інтересів інших. 5. А. Улагоджуючи конфлікт, я завжди намагаюся викликати позитивні емоції в іншого. Б. У суперечці я завжди намагаюся уникнути непотрібної напруженості. 6. А. У суперечці насамперед я намагаюся уникнути неприємностей для себе. Б. У суперечці моє правило — домогтися як свого. 7. А. Я часто намагаюся відкласти остаточне ухвалення рішення для того, щоб потім розставити всі крапки над «і». Б. У суперечці я згоден чимось поступитися, щоб домогтися інших поступок. 8. А. Я завжди наполегливо прагну домоглися свого. Б. При вирішенні проблем я насамперед намагаюся зрозуміти, у чому полягають мої інтереси. 9. А. Розбіжності, що виникають,— не привід для хвилювання. Б. Я здатен мобілізувати себе, щоб домогтися того, чого хочу. 10. А. Я твердо прагну до наміченого. Б. У суперечці я здатен і на розумний компроміс. 11. А. У конфлікті я в першу чергу намагаюся ясно представити інтереси кожного. Б. У суперечці мені звичайно важливі зберегти відносини і не придбати зайвого ворога. 12. А. Я уникаю займати двозначну позицію. Б. Якщо хтось йде мені назустріч, то у даю можливість йому залишитися при своїй думці. 13. А. Звичайно я центрист і проти крайнощів. Б. У суперечці, коли я правий, то наполягаю, щоб усе було зроблено по-моєму. 14. А. Викладаючи свою точку зору, я завжди цікавлюся протилежною. Б. У суперечці я завжди намагаюся продемонструвати логіку і перевагу своїх поглядів. 15. А. Для мене в суперечці головне — не переступити меж і не нажити собі ворога. Б. Я піду на багато що, щоб зняти напруженість. 16. А. Я намагаюся не зачіпати почуттів іншого. Б. У суперечці я завжди намагаюся переконати іншого в перевазі своїх поглядів. 17. А. Звичайно я послідовно домагаюся свого. Б. Конфронтацію в суперечці я вважаю марною. 18. А. Якщо це зробить щасливим іншого , то я можу, зрештою, уступити йому. Б. У суперечці я ніколи не добиваю суперника, а даю йому можливість ствердитися у чомусь. 19. А. Першою справою я намагаюся визначити, хто чого хоче і домагається. Б. Іноді я згоден почекати і відкласти остаточне ухвалення рішення. 20. А. Мені дуже важливо відразу ж подолати явні розбіжності. Б. Для мене завжди важливо знайти краще співвідношення вигод і втрат для учасників конфлікту. 21. А. Ведучи переговори, я завжди уважний до бажань іншого. Б. У суперечці я хочу, щоб інший не церемонився і прямо виклав, чого він хоче. 22. А. У суперечці мене влаштує «золота середина». Б. Я твердий у обстоюванні своєї позиції. 23. А. Мені важливо, щоб «вовки були ситі», а «вівці цілі». Б. Я згоден, щоб хтось прийняв відповідальність на себе за вирішення конфлікту. 24. А. У суперечці я можу й уступити, якщо відчую, що наступаю на улюблений «мозоль». Б. Я здатен умовити іншого піти на компроміс. 25. А. У суперечці я завжди намагаюся продемонструвати логіку своїх поглядів. Б. Я завжди уважний до домагань іншого. 26. А. Я часто пропоную усім зайняти середню позицію. Б. Мені завжди важливо, щоб інший хоч у чомусь отримав вигоду. 27. А. Я намагаюся уникати ситуації, що могла б викликати загострення відносин. Б. Іноді я здатен дати іншому наполягати на своєму. 28. А. Звичайно я чітко і послідовно намагаюся йти до мети. Б. Пом'якшуючи ситуацію, я намагаюся схилити на свій бік іншого. 29. А. Я не люблю крайнощів у суперечці. Б. Іноді розбіжності, що виникають,— це не привід для хвилювань і тривог. 30. А. Для мене важливо не торкнутися «болючих точок» іншого. Б. У суперечці для мене дуже важливо зробити іншого своїм суперником. Ключ до методики
Інтерпретація результатів дослідження стилів поведінки в конфліктній ситуації стосовно до керівника 1. Суперництво (конкуренція). Людина, в якої переважає цей стиль, дуже енергійна й активна та воліє йти до вирішення конфлікту своїм шляхом. Ось приклади, коли цей стиль може принести успіх: • результат дуже важливий для Вас; • Ви маєте достатній авторитет в очах оточуючих, і вони вважають, що прийняте Вами рішення — найкраще; • вирішення не терпить зволікань; • Ви відчуваєте, що зараз у Вас немає іншого вибору і втрачати Вам вже нічого; • Ви в критичній ситуації, і врятувати становище може тільки Ваша миттєва реакція; • Ви повинні прийняти непопулярне рішення, але зволікання неможливе, Вам потім не вибачать, а поки що у Вас є повноваження для цього кроку. 2. Ухилення. Цей підхід у конфліктній ситуації можна реалізувати тоді, коли Ви особисто не зачеплені. Вам у даний момент не потрібно нагадувати всім про свої права і прерогативи, Вам вигідніше ухилитися від вирішення конфлікту. Ви можете використовувати цей стиль, коли обговорюється проблема, життєво для Вас не дуже важлива, чи коли її вирішення не варте того, щоб витрачати сили і наявні ресурси. Стиль ухилення може допомогти Вам у випадках: • результат вже не важливий для Вас, Ви внутрішньо примирилися з ним, вирішили не витрачати на нього останні сили; • у Вас сьогодні і так важкий день, а вирішення цієї проблеми принесе додаткові неприємності; • Вам саме зараз невигідно вирішувати конфлікт на користь собі; • Вам потрібно виграти час, щоб заручитися підтримкою чи одержати додаткову інформацію; • ситуація складна, і Вам доведеться багато чим поступитися; • Ви розумієте, що в інших більше шансів вирішити цю проблему; • обговорення конфлікту може тільки погіршити ситуацію, і для Вас — небезпечно. 3. Пристосування. Стиль пристосування означає, що Ви дієте разом з іншою людиною, не намагаючись відстоювати власні інтереси. Цей стиль може бути виправданий у тих ситуаціях, у яких Ви не можете одержати перемоги, оскільки інша людина має більшу владу Таким чином, Ви поступаєтеся й підкорюєтеся тому, чого хоче опонент. Найбільш характерні ситуації, у яких застосовують стиль пристосування: • Вас не хвилює і не торкається те, що відбулося; • Ви хочете зберегти мир і добрі відносини з іншими людьми; • Ви розумієте, що результат набагато важливіший для іншого, ніж для Вас; • у Вас мало влади і шансів домогтися свого; • Ви думаєте, що, поступаючись іншому, навіть і не погоджуючись з ним, Ви як би даєте йому корисний урок на майбутня; • і, нарешті, жертвуючи власними інтересами, Ви зрештою якось використовуєте в позачерговий раз свою поступливість і можливо, чимось компенсуєте свою поразку. 4. Стиль співпраці. У цьому випадку Ви відстоюєте свої інтереси, але намагаєтеся і співпрацювати з іншою людиною. Ви «викладаєте на стіл» потреби, турботи й інтереси обох сторін, а потім обговорюєте їх. Це гарний спосіб пошуку взаємовигідного результату і задоволення інтересів усіх сторін. Якщо ви обоє розумієте, у чому причина розбіжностей, то може з'явитися можливість разом шукати нові альтернативи чи виробити прийнятні компроміси. Такий підхід може дати ефект у ситуаціях, коли: • вирішення проблеми однаково важливе і вигідне для обох сторін; • Вас пов'язують з іншою стороною тривалі відносини; • учасники конфлікту ігнорують різницю в становищах і здатні демонструвати взаємні довіру і повагу. 5. Стиль компромісу. Використовуючи цей стиль, Ви частково йдете на поступки, щоб одержати найбільш важливе для Вас у цей момент, а інша сторона робить те ж саме. Ви обмінюєтеся поступками, підготовлюючи ґрунт для прийняття компромісу, тобто рішення, що влаштовує всіх. У порівнянні зі співпрацею компроміс досягається трохи легше. Адже, якщо Ви поступаєтеся у чомусь, інший так само йде Вам назустріч. Ціль компромісу — обмін поступками і досягнення згоди на той період, що поки що влаштовує обох. Ціль співпраці — вироблення довгострокового взаємовигідного рішення. У ситуації компромісу сторони приходять до думки: «Ми не можемо реалізувати цілком свої бажання, отже, необхідно дійти рішення, з яким кожний з нас міг би змиритися». Компроміс ефективний, коли: • обидві сторони мають відносно рівні позиції та інтереси, що виключають один одного; • у Вас немає часу, і Вам необхідно одержати швидко хоч якесь рішення; • Вас влаштує тимчасове рішення, вона і дає Вам можливість скористатися короткочасною вигодою; Ви волієте одержати хоч щось, ніж втрачати багато що. |
1. А. Іноді даю можливість іншим взяти на себе відповідальність за... Томаса, яке складається з 60 суджень, згрупованих у 30 пар, щоб визначити, до якого типу належить особистість, ступінь її конфліктності.... |
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових... Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння... |
Уроку з правознавства на тему Юридична відповідальність Базові поняття і терміни: «відповідальність», «юридична відповідальність», «види юридичної відповідальності», «Обставини, що виключають... |
Це процес планування, організації, виробництва та взяття на себе... Підприємець, відповідно, це особа, яка займається підприємницькою діяльністю. Джеймс Коч відповідає цьому означенню. Він вклав свої... |
КУРСОВА РОБОТА При цьому поведінка тих чи інших осіб може створювати загрозу для власності, суб’єктами якої вони не є. Це вимагає від держави брати... |
Які з якостей ви цінуєте в вашому другові найбільше? О -50 балів. Ви певні, що можете бути найкращим другом, але в цьому треба переконати інших. У глибині душі ви знаєте, що справжніх... |
17. «Цікава психологія» факультативний курс з психології для учнів Чи потрібна сучасним учням практична психологія в школі та в житті? Питання на сьогоднішній день досить актуальне: розуміння самого... |
IX ВСЕУКРАТНСЬКИЙ ТУРНІР ЮНИХ ЕКОНОМІСТІВ Питання Дилема розвитку фірми: прибуток чи соціальна відповідальність перед суспільством? |
Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:... |
Поведінки підлітків. Дуже цікавим постало питання про те, як підлітки... Дуже цікавим постало питання про те, як підлітки з високим рівнем агресивності поводять себе в конфліктних ситуаціях, які види агресії... |