|
Скачати 48.93 Kb.
|
Конспект заняття з усунення вад вимови сонорних звуків [ р ], [ л ] Л.О. Шевчук, учитель- логопед вищої кваліфікаційної категорії, Кутська загальноосвітня школа І-ІІІ ст., Косівськи район, Івано- Франківська обл. ТЕМА: Автоматизація звука [ р ] на початку слова у відкритому складі МЕТА:
ОБЛАДНАННЯ Настінне дзеркало , таблиця складів, роздаткові картки зі складами, демонстраційні літери, зокрема Р, конверти з предметними малюнками, мікрофон, кубик із звуками, смехи звуко- буквенного аналізу, загадки, сигнальні картки (червона, синя, зелена). ХІД ЗАНЯТТЯ І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Встаньте, діти, всі скоріше, Посміхніться всім миліше, Привітайтесь: «Добрий день!» Продзвенів дзвінок: «Дзелень!» Посміхніться і привітайтеся з нашими гостями. ДЕВІЗ ЗАНЯТТЯ Вимовляємо- чітко Відповідаємо- правильно Міркуємо- швидко Пишемо- гарно ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Сьогодні на занятті ми будемо вчитися:
ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Засвистіла, пролетіла- хвіст вогненний залишила. ( Ракета ) Який звук у слові «ракета» стоїть першим? ( Логопед ставить літеру Р і просить дітей пригадати, який звук вона позначає на письмі). Повторення артикуляції звука [ р ]:
ЛОГОПЕД А зараз ми промовимо звук [ р ]. Для того, щоб відчути вібрацію голосових зв’язок, доторкнемося рукою до шиї. (Діти промовляють). 2. Зараз прочитаємо склади хором, а потім індивідуально. (Діти читають склади). А О Р У И Е Логопед після читання складів, вимовляє чітко слова, діти повторюють, а незнайомі слова пояснює. РА- равлик, радіо, ракета, рак, рама, ранець. РО- робітник, ромашка, рот, Роман, ромб. РУ- рукавиця, ручка, рушник, рубанок, рушниця. РИ- риба, рис, рись, риска, рибалка, рижики. РЕ- редька, ремінь, решітка, рийка, ремонт. 3. Робота з малюнками із книги А.Я. Малярчук «Дидактичний матеріал для виправлення мовленнєвих недоліків» ст.309-317. ІV ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
РА- РА- РА- висока гора(руки підняти вгору) РО- РО- РО- у Роми відро (показати, як тримати відро) РУ- РУ- РУ- коза жує траву (імітація «жування») РИ- РИ- РИ- ідемо у гори (взмахи руками)
Логопед показує 1 хвилину предметні малюнки. Запам’ятати їх і назвати по пам’яті. (Малюнки: рак, ракета, ромашка, риба, рукавиця…) Виграє той, хто найбільше назве малюнків.
Я зробив собі драбинку І поставив під хатинку. Пальці ставлю на драбинку- Лізу, лізу на хатинку. (Кінчик пальців почергово лягають один на одного починаючи з великих пальців, ніби піднімаються східцями).
_влик, _бітник, _кавиця, _ба, _мінь, _дька, _к, _чка, _машка, _т, _шник, _ с, _шниця, _ма, _йка, _монт, _кета. (Учні зачитують і називають вставлені склади).
Зробити звуковий аналіз слів. (Логопед показує малюнок. Діти промовляють слово і роблять звуковий аналіз слова. Слова- рак, ромашка). Робота в парах. Записати звукову модель слова «рак», «ромашка» в зошит.
Діти уважно слухають слова й оплесками долонь ловлять звук [ р ]. Слова: сир, мир, ліс, сіно, роги, рука, школа, школяр, рак, ракета.
Р1а (родина) Пояснення слова «родина». ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ Який звук ми вчилися вимовляти? Назвіть слова, в яких цей звук на початку слова. У вас є можливість вимовити свої думки щодо сьогоднішнього заняття за допомогою карток. Картка червоного кольору- було цікаво, корисно, пізнавально; зеленого- незрозуміло; синього- нецікаво і непотрібно. Учитель- логопед оцінює діяльність кожного із дітей. Д/з: |
Найпоширеніші випадки вимови і написання ненаголошених голосних звуків Човен, грудень, січень, вітер, тиждень, хлопець, зброєносець, селезень, дурень палець, вишень, береза, криниця, пелена, очерет, глибокий,... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим... Навчальна мета: Вивчити з особовим складом види конфліктів з метою їх попередження |
ОСНОВНІ ПРАВИЛА ЧЕРГУВАННЯ У – В, І – Й Мета Мета: з’ясувати основні випадки чергування у – в, і – й; удосконалювати навички правильної вимови звуків української мови; розвивати... |
Конспект заняття з розвитку зорового сприйняття для дітей старшої... Обладнання: ТЗН (записи співу пташок, звуків лісу), чотири ємності з водою, ємність з сипким матеріалом, палички для викладання геометричних... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким... ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.» |
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ для учнів 2 класу із порушенням читання і письма Сьогодні ми з вами відправимось у ліс на снігоходах. Для цього вам необхідно виконати завдання: поділити на склади назви предметних... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення практичного заняття по медичній підготовці... МЕТА ЗАНЯТТЯ: Учбова: Тренувати начальницький склад діям при наданні першої долікарняної допомоги |
Звукові явища. Поширення звуку Мета: сформувати уявлення про звукові явища природи, розкрити поняття про джерела звуку, частоту звукових коливань, швидкість поширення... |
План конспект для проведення занять по технічній підготовці з водійським... Навчальна позначка: Навчити водійський склад усунення несправності кордної передачі мостів |