Що бажається для України в колядці „Ой хто, хто Миколая любить”?


Скачати 55.44 Kb.
Назва Що бажається для України в колядці „Ой хто, хто Миколая любить”?
Дата 18.12.2013
Розмір 55.44 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Література > Вопрос
Календарно – обрядові пісні зимового циклу
Бліц – диктант



Що бажається для України в колядці „Ой хто, хто Миколая любить”? (Слави й воля)

Про які рослини згадується в „Засівній”? (Про капусту, петрушку, часник, цибулю, пшеницю)

Чим бажають міряти гроші в „Засівній”? (Мисками)

Хто приходить у гості в пісні „Добрий вечір”? (Три празники)

Про яких тварин і птахів згадується в щедрівці „Щедрик, щедрик, щедрівочка”? (Про овечок, ластівку)

Який інструмент прославляє Христа в пісні „Нова радість стала”? (Гуслі)

Що таке вертеп? (Це ляльковий театр у скриньці, у пісні – печера, де народився Христос)

Яка з пісень зимового циклу найрадісніша за настроєм? („Добрий вечір”)

У якій з пісень найвиразнішим художнім засобом, що використовується, є гіпербола (перебільшення)? („Засівна”)

Що таке гаразди? Поясніть це слово за допомогою синонімів. (Добробут, щастя)

У колядках трапляються звертання „пане господарю”. Тобто виходить, що ці пісні лише для панів? (Ні, так звеличували простих господарів, усіх людей)
М. Вороний. Поема „Євшан – зілля”
Бліц – диктант

Звідки автор узяв історичний факт про полоненого сина половецького хана? (З літопису.)

Як малий половчанин потрапив до князя Володимира? (Був узятий в полон під час походу.)

Як жилося хлопчикові у князя? (Дуже добре.)

Як почував себе старий хан, батько хлопчика? (Страждав на самоті.)

Кого хан вирішив послати по сина? (Судця – співця.)

Яким чином хан порадив посланцеві розбудити память юнака? (Заспівати пісню, дати понюхати Євшану.)

Як поставився хлопчик до слів посланця від батька – половецького хана? (Він залишився байдужим.)

Які пісні співав посланець юнакові? (Бойові та колискові.)

Кого, що саме побачив юнак під впливом пахощів Євшан – зілля? (Рідний степ і батенька.)

Яке почуття „стисло горло, сперло груди” юнакові-половчанину? (Відчуття волі.)

Що вчинив юнак під впливом спогадів? (Він вирушив додому.)

До кого звертається із заключним словом автор поеми? (До України.)

Творчість Т.Шевченка
За віршем „Думка”

Продовжити речення

Пішов козак світ за очі, щоб ... .

Серце козацьке сперечається з ... .

На чужині козакові буде дуже ... .

Козак плаче тому, що ... .

„Шляхи биті” – це ... .

вислів „заросли тернами” означає ... .

Творчість Лесі Українки
Бліц – диктант


  1. Край, у якому народилася Леся Українка? (Волинь.)

  2. Назва релігійного свята, на якому в дитинстві побувала Леся? (Водохреща.)

  3. Найчастіше Леся Українка виступала як прозаїк, драматург чи поетеса? (Поетеса.)

  4. На якому музичному інструменті добре грала Леся? (Фортепіано.)

  5. Країна, де жила в останні роки Леся Українка? (Грузія.)

  6. Хто за походженням була Леся Українка? (Дворянка.)

  7. З якого предмета написала Леся підручник для своєї сестри? (З історії.)

  8. Де навчалася Леся Українка? (Вдома.)

  9. Як називається вірш Лесі Українки про захоплення переможеними, але такими, що не здалися, у вік лицарства? („Мрії”.)

  10. Що завадило Лесі ходити до школи? (Недуга.)

  11. Псевдонім матері Лесі Українки? (Олена Пілка.)

  12. Прізвище знаменитого дядька Лесі? (Драгоманов.)



В.Винниченко. „Федько – халамидник”
Логічний диктант
Продовжити речення.

  1. В.Винниченко був не лише видатним письменником, а й ... . (громадським діячем)

  2. Свій перший літературний твір Винниченко написав у ... років. (14)

  3. Батько Федька працював у... . (друкарні)

  4. Федько часто любив віднімати у хлопців ... . (паперових зміїв)

  5. Батько Федька карав за провини, а потім давав ... . (гроші за правду)

  6. Федько не любив ... . (товаришів видавати)

  7. Толі хотілося погуляти з хлопцями під ... , після чого він ... . (дощем, застудився)

  8. Хлопці домовлялися прогуляти заняття в школі, щоб подивитися на ... . (льодохід)

  9. Толя й Федько засперечалися про те, чи зможе ... . (Федько перейти річку по кризі)

  10. Дорослі лаяли Федька – халамидника, що поліз на кригу, але й ... . (хвалили за спритність, відвагу)

  11. Федько вперше збрехав для того, щоб ... . (виручити Толю)

  12. Толя навіть не засмутився, коли не стало Федька, він побіг погратися ... . (з чижиком, якого забрав у Федькової матері)


Асоціативний
За оповіданням „Федько – халамидник” В.Винниченка
За поданою цитатою назвіть літературного героя. Вкажіть, хто і про кого говорить?

  1. „Камінь, а не дитина! Сибіряка якийсь...” (Мати про Федька.)

  2. „То тобі за те, а це за те, що правду говориш...” (Батько Федькові.)

  3. „За все бити не можна. За що бити, а за що й хвалити...” (Батько матері про Федька.)

  4. „Де ти так убрався?! Хто тебе так?” (Толина мама про Толю.)

  5. „Ти ж хвалився, що будеш їздити на крижинах. Ану!” (Толя Федькові.)

  6. „Як перейду, даси мені свій ножик, що з кістяною ручкою.” (Федько Толі.)

  7. „Ну й пробий голова... Ач яке виробляє! Ах ти ж, Боже наш!” (Люди про Федька.)

  8. „Я зараз буду коло тебе. Держись, не бігай, стій на місці!” (Федько до Толі.)

  9. „...я вірю тобі, я знаю, що ти ніколи не брешеш, не бреши й тепер: говори, ти потягнув Толю на річку?” (Батько Толі до Федька.)


С. Черкасенко. „Маленький горбань”
Асоціативний

Вкажіть, хто і про кого говорить?


  1. „Посиджу, соколику, посиджу. Лягай, моя дитино.” (Мати до Павлика.)

  2. „Облиш! Не чіпай його!” (Павлик Захаркові.)

  3. „Ось як дам тобі по горбу, тоді йди, кажи своєму дідусеві, горбатий!” (Захарко Павликові.)

  4. „Ти бачив, як птахи плачуть? Я он стільки горобенят драв і ні разу не бачив, щоб горобчиха або горобець плакали?” (Захарко Павлику.)

  5. „Хлопці!.. та він і цю вийняв і закинув...” (Пронька про Павлика.)

  6. „Ах ти ж, брат ти мій! А!..” (Дідусь про Павлика.)

  7. „Ну стривай же, я тебе доскочу! Начувайся!” (Дідусь про Захарка.)

  8. „Ех, дала серце, та не дала вроди... а нема вроди, нема й щастя.” (Дідусь про Павлика.)

  9. „Од діда, паливодо, не вирвешся!.. іди, не опинайся, а то за вуха втягну!” (Дідусь до Захарка.)

  10. „Він не буде дідусю, ріднесенький... він... він...” (Павлик про Захарка.)

  11. „Ми тепер часто гратимемося з ним” (Павлик про Захарка.)



За поданою цитатою назвіть літературного героя.

  1. „...одвернувся, наморщивши чоло й наїжачивши свої кострубаті, сиві, як попіл, рясні брови.” (Дід Антип)

  2. „... він ішов пере хильцем, як качка, коливаючи своїм химерним горбом, і якось кумедно махав руками, вивертаючи долоні. Невеличка рідковолоса голівка його майже ховалася за горбом.” (Павлик)

  3. „Через його страшний горб товариші цуралися його, й він звик бути здебільшого самотнім...” (Павлик)

  4. „... сів собі на горбочку й тішився з того: сині, як небо, очі його дивилися спокійно й задоволено.” (Павлик)

  5. „Хижим звірям наскочив на нього ..., огрів кулаком по горбу,...” (Захарко)

  6. „Ясно-червоне полум’я освітлювало його сиву, поруділу бороду, із закуреними кострубатими вусами, волохаті груди, що виднілися з-під розхристаної сорочки, виблискувало, вигравало на лисині, ніби намагаючись розгладити йому зморщене чоло, розсунути насуплені, настовбурчені брови, розвіяти його чорні думи.” (Дід Антип)

  7. „Очима, повними сліз, ..., дивилася вона в його бліде навіть у сутінках обличчя, обережно гладила по голівці, брала за худенькі ручки й здригалася...” (Мати й Павлик)

  8. „Насилу знайшов поганця! На стайні в солому зарився. Спасибі, хлопці сказали. Ну, тепер, розбишако, начувайся!” (Дідусь про Захарка)



Логічний диктант

Продовжити речення.

  1. Дівчат гралися в ... (крем’яхи).

  2. Дідуся Павлика звали ... (Антипом).

  3. Дід з Павликом захоплено дивилися, як хлопці грали в ... (м’яча).

  4. Дівчата любили гратися з Павликом, дивитися у ... („його журні сині очі”), слухати його ...(„поважну, навчаючу мову”).

  5. Знав Павлик багато ...(казочок).

  6. Павлик просив маму не ... (співати пісень), бо вони сумні.

  7. Товариші цуралися Павлика через... (страшний горб).

  8. Павлик не боявся самотою ... (мандрувати в степ).

  9. Захарко знайшов у траві... (жайвороняче гніздо).

  10. Не потрібно брати до рук пташині яйця, бо ... (пташка не повернеться до гнізда).

  11. Павлик попросив дідуся не ... (бити) Захарка.

  12. Захарко пообіцяв приходити до Павлика, щоб ... (гратися).

Схожі:

Ми раді вітати всіх хто зібрався в цій залі. Вітаємо всіх, хто любить...
Учень: У мене для вас ось така новина! Всїх вчителів направили на семінар, залишилися тільки математики. І у нас сьогодні 6 уроків...
«Я знаю: мова мамина свята»
Хто не любить свою мову – той не любить свою батьківщину”. „Я не смію тебе розлюбить, моє вічне кохання, о мово!”. „Хто не знає рідної...
В березні місяці Італія святкує 150 років об,єднання. Свято яке викликало...
Хто згіден, хто ні; хто протестує, хто критикує, хто підтримує, а декому взагалі байдуже. Але тим не менш живуть під одним прапором,...
Хто однаково всіх любить?

До уваги батьків!
Учити жити — це значить передавати із серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину,...
Двоє гравців по черзі кладуть п'ятикопійчані монети на круглий
Той, кому нікуди покласти монету, програє. Хто за умови дотримання правил гри виграє — той, хто ходить першим, чи той, хто ходить...
Програє той, хто не може зробити хід. Хто перемагає при найкращій грі?
Задача Двоє по черзі кладуть п'ятаки на круглий стіл, причому так, щоб вони не накладались один на одного. Програє той, хто не може...
БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Хто такий незнайомець” (яких дорослих ти знаєш, хто вони такі, з ким і як можна поводитись)
Аскетичні науки І. ВСТУПНА АСКЕТИЧНА НАУКА
Хто бажає великого, високого достоїнства, хто хоче стояти все при Христі, а почує голос:,Коли хто служить мені, нехай іде за мною;...
Тема: Самоприйняття та підвищення рівня самооцінки методом ігрової
Стався до себе добре. Пам'ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має міцне здоров'я
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка