Орієнтовні питання для проведення


Скачати 51.77 Kb.
Назва Орієнтовні питання для проведення
Дата 15.12.2013
Розмір 51.77 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Орієнтовні питання для проведення

літературного брейн-рингу

"Г.С.Сковорода: життя і творчість"

Учитель української мови та літератури, світової літератури

Іванюк Юлія Геннадіївна

Ігри в школі, якщо їх належним чином спрямувати, можуть стати серйозним помічником у справі виховання і навчання підростаючого покоління. Серед різноманітних ігор та розваг належне місце займають літературні ігри, які є важливим засобом розумового розвитку дітей, пробудження їх інтересу до знань.

Літературні ігри можуть бути дуже різноманітні як за своїм змістом, так і за формою. Все залежить від поставленої мети І складу учнів , з якими проводиться гра.Однією з таких форм гри може бути літературний брейн-ринг для учнів 9-11 класі в. Проведення такої форми гри пробуджує в учнів інтерес до вивчення української літератури . Літературні ігри - не пуста забава, а серйозний розумовий труд. Вони спонукають учнів до творчого пошуку, дослідження , вивчення літератури .

Правила проведення цієї гри всім відомі. Вчитель виробляє критерії оцінок (балів), готує команди, обговорює разом з учнями певні кола питань , які будуть запропоновані в ході гри, кількість членів команд , час на відповідь. Вчитель-ведучий оголошує тему, мету гри, порядок і критерії оцінювання відповідей. Після представлення команд розпочинаємо брейн-ринг.
1.Коли народився Г.Сковорода ?

(3 грудня 1722 року)

2.Як звали батьків Григорія ?

( Палажка і Сава)

З.Ким був батько Григорія ?

( Сава був малоземельним селянином з козаків )

4.У люблене заняття малого Грицька ?

(Грати на сопілці, подарованій старим кобзарем )

5. Хто навчив хлопця нотної грамоти і поставив першим співаком у церковному хорі?

( Дяк-скрипаль)

6. Скільки років було Грицеві, коли він покинув рідне село?

(Йшов йому тоді 16-й рік)

7. Куди і чому попрямував юнак з рідного села?

(До Києва, щоб навчатися у Києво-Могилянській академії)

8. Які музичні здібності виявилися у Григорія ?

( Прославився чудовим басом , майстерною грою на скрипці, флейті , бандурі, цимбалах і сопілці; мав композиторський талант)

9. Чому Сковорода потрапив у Петербург?

(Співати в придворній капелі)

10. Яка цариця вирішила коронувати себе особистою придворною капелою?

(Цариця Єлизавета Петрівна)

11.В яких країнах бував Сковорода за кордоном?

( Угорщина, Словаччина, Польща)

12.Чим займався Сковорода за кордоном?

(Відвідуючи Братиславу, Відень, Будапешт, побував і в університетах ,де слухав лекції знаменитих професорів)

13. Чи був Григорій хоча б один раз у Чорнухах після того, як покинув рідне село?

( Повернувшись з Європи, найперше заглянув у Чорнухи, але не застав живими батьків)

14. Де працював Григорій Савич після повернення з Європи?

( У Переяславському колегіумі)

15. Який предмет викладав там ?

(Піїтику)

16. Що таке піїтика?

(Наука про теорію і практику віршування)

17. Чому Григорія звільнили з роботи?

(Єпископ дізнався, що курс лекцій для учнів з курсу піїтики Сковорода написав і викладав не латинською , як вимагалося, а рідною , доступною учням мовою)

18. В якому селі працював Сковорода домашнім учителем?

(У селі Коврай на Переяславщині)

19.Що ви знаєте про учня Сковороди ?

(Василь Томара був сином поміщика Степана Томари)

20.Що пов'язує життя Григорія з Харковом ?

(Був викладачем у Харківському колегіумі)

21. Які предмети він викладав у Харківському колегіумі ?

(Синтаксис, грецьку мову, етику)

22.Що таке етика ?

(Наука про мораль , тобто систему норм поведінки людини у суспільному та особистому житті)

23.Який перший підручник написав Григорій Сковорода сам ?

(Підручник з етики )

24.Скільки років мандрував філософ по світу ? (25)

25.В чому вбачав щастя Сковорода ?

(Не в маєтках і славі, а в житті за совістю, в свободі)

26.Що принципово відповідав мудрець тим , хто намагався щось йому дарувати ?

(Незмінна відповідь : " Віддайте біднішим від мене. ")

27.Як назвав поет свою рукописну збірку віршів ?

( "Сад божественних пісень ")

28. Що відповів Григорій гінцям Катерини II на її ж прохання до Сковороди - бути придворним філософом ?

( ' Мені моя сопілка і вівця дорожчі царського вінця "). 29.Які вірші поета про природу стали народними піснями , романсами ?

( "Гей, поля , поля зелені ", " Ой пташино жовтобока " )

30.Серед віршів Сковороди є декілька панегіриків , наприклад , вірш "На день народження Василя Томари ". Що таке панегірик ?

( Похвальний вірш )

31. Що означає в перекладі з латині назва відомого вірша Т.С.Сковороди

( " Про свободу ")

32.Якого гетьмана називає Г.Сковорода батьком вольності ? (Богдана Хмельницького )

33. В якому вірші засуджуються бюрократи , здирники, підлабузники, ледарі ?

( " Всякому городу нрав і права " )

34.Що є запорукою душевної сили за поезією "Чистий можеш буть собою " ?

( Тверда віра в Бога)

35.Як називається збірка байок Г. Сковороди ? (" Басни Харьковскія ")

З6.Чому автор назвав свою збірку саме так ?

(Бо написані байки саме в с. Бабаї поблизу Харкова )

37.Скільки прозових байок створив Сковорода ? (30)

38.З якої байки Г. Сковороди такі слова : " Ми , прості ,судимо не за одягом та словами , а за справами "?

Хто їх сказав ?

( "Олениця та Кабан "; Олениця)

39.Назвіть байку і того , хто зробив такий висновок : " Краще вже сухар з водою , ніж цукор із бідою " ?

( " Чиж і Щиглик " : Чиж)

40.Яка байка присвячена темі сродної праці ?

( "Бджола і Шершень ")

41.Як називає Г. Сковорода мораль у своїх байках ?

( " Силою ")

42.Яка композиційна особливість байок Сковороди ?

(Мораль буває в декілька разів більшою , ніж: основна частина байки) .

43.Сковорода був перекладачем. Твори якого поета він перекладав найбільше ?

(Давньоримського поета Горація )

44.Які твори Сковороди були надруковані за життя поета ? (На жаль, за життя не надруковано було жодного твору)

45.З якою метою на схилі літ Григорій Сковорода пішов пішки аж до Орловщини ?

(Щоб передати другу Михайлові Коеалинському рукописи своїх творів )

46.В якому селі зупинився мудрець і викопав там власноручно собі могилу ?

(В селі Іванівці на Харківщині)

47.Коли помер Григорій Сковорода ?( 9 листопада 1794 року)

48. Які слова висічені на надмогильному камені згідно з заповітом Г. Сковороди ?

("Світ ловив мене, та не спіймав ")

49. Варіант якого твору поета І. П. Котляревський увів у п'єсу "Наталка Полтавка " ?

( " Всякому городу нрав і права ")

50.Які скульптори увічнили образ Сковороди ?

(Іван Кавалерідзе, Віктор Савченко, Валентин Зноба)

51. Які навчальні заклади носять ім'я Сковороди ?

(Чорнухинська загальноосвітня школа, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет Харківський державний педагогічний університет )

52. Як тепер називається село Іванівка Золочівського району на Харківщині ?

(Сковородинівка )

Схожі:

Щодо належної організації та проведення гуманітарної підготовки
Направляємо орієнтовні тести з гуманітарної підготовки для використання в практичній діяльності та проведення контрольного тестування...
Теми контрольних робіт та орієнтовні екзаменаційні питання з курсу...
Музичне мистецтво давніх цивілізацій. Особливості музичного мислення. Загальні проблеми
ОРІЄНТОВНІ ПИТАННЯ ДО ЕКЗАМЕНУ
Поняття педагогічної творчості. Педагогіка творчості як галузь педагогічної науки, об’єкт вивчення, завдання
Підготувала Вчитель англійської мови
Гра розроблена для проведення тижня англійської мови в школі, для учнів 4-го класу, в грі приймають участь три учні по 10 питань...
ОРІЄНТОВНІ ТЕМИ ДЛЯ рефератІВ ТА ДОПОВІДЕЙ 18
Науково-методичний комплекс із спецкурсу: “Порівняльне правознавство” для студентів 5-го курсу юридичного факультету
VII ОРІЄНТОВНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗАЛІКУ
Умовні й безумовні рефлекси. Динамічний стереотип. Перша та друга сигнальні системи
ОРІЄНТОВНІ ТЕМИ ДЛЯ САМООСВІТИ ПРАЦІВНИКІВ ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Психологічні умови, що забезпечують ефективне застосування індуктивно-дедуктивних методів навчання
Методичні рекомендації щодо проведення уроків. У першому розділі висвітлюються такі питання
Другий розділ є основним за змістом і значенням. У ньому висвітлюються такі питання
Тренінге заняття для старшокласників
Питання майбутнього стало пріоритетом не лише дорослих. Наразі успішна адаптація в суспільстві можлива лише за умови чітко визначених...
Орієнтовні критерії оцінки діяльності районних (міських) методичних кабінетів і центрів (проект)

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка