Хто з українських письменників багато зробив у справі видання і популяризації творів Кобилянської?


Скачати 171.18 Kb.
Назва Хто з українських письменників багато зробив у справі видання і популяризації творів Кобилянської?
Дата 10.12.2013
Розмір 171.18 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Література > Вопрос
Тести з української літератури

10 клас

(для підготовки учнів до олімпіад, конкурсів, турнірів)
Ольга Кобилянська
1

1. Хто з українських письменників багато зробив у справі видання і популяризації творів Кобилянської?

А О. Маковей

Б М. Павлик

В Є.Ярошинська

2. Коли і де народилася О.Кобилянська ? Де пройшли її дитячі та юнацькі роки?

3. Що послужило основою О.Кобилянській для написання повісті «Земля»? Що про це сказала сама письменниця?

4. Розкажіть про враження від повісті «Земля» та визначте тему твору.
2

1.Хто з письменників своїм обов’язком вважав ширше познайомити О. Кобилянську з російською літературою?

А М. Коцюбинський

Б І. Франко

В Леся Українка

2. Яких ви знаєте письменників з Буковини , попередників і сучасників О.Кобилянської? Що ви можете про них сказати?

3. Як ви гадаєте , чому О.Кобилянська назвала свою повість «Земля»? Хто є головним героєм цього твору?

4. Розкрийте роль художніх засобів , за допомогою яких передано думки Марійки про землю.
3

1. У філософських поглядах О. Кобилянська була

А послідовним матеріалістом

Б тяжіла до ідеалізму

В не виявляла загалом ніяких поглядів

2. Найдіть основні фактори , що вплинули на формування світогляду О.Кобилянської . Що ви знаєте про її ранню творчість?

3. На прикладах життя «Івоніки і Докії з повісті О.Кобилянської «Земля» покажіть , як селянин ставився до землі . Вмотивуйте свою думку.

4. Проаналізуйте поведінку Марійки , Івоніки , Сави , Рахіри з повісті «Земля» і визначте місце землі в житті і помислах селян.
4

1. У якому році письменниця почала друкуватися?

А 1880

Б 1894

В 1899

2. Які твори О.Кобилянської ви знаєте? Про що в них розповідається?

3. З `ясуйте , як придбана земля впливала на умови життя селянина і його психологію за повістю О.Кобилянської «Земля».

4. Назвіть основні фактори , що вплинули на формування світогляду О.Кобилянської.
5

1. Яка ідея дуже хвилювала О. Кобилянську?

А Емансипації жінки в суспільстві

Б утвердження гідності людини взагалі

В боротьби за вільне, щасливе, гармонійне, красиве життя

2. Якою мовою починала писати свої твори О.Кобилянська? Чому?

3. За якими критеріями Івоніка оцінює людей? Поясніть мотиви такою оцінки («Земля»).

4. Розкрийте ідейний зміст образів Петра й Онуфрія за повістю О. Кобилянської «Земля».
6

1. Основною метою життя і творчості Кобилянської була

А боротьба проти різних проявів міщанства

Б листування з Лесею Українкою

В служіння народові

2. Що написала О.Кобилянська про себе як письменницю?

3. Проаналізуйте поведінку Івоніки в найтрагічніших для нього ситуаціях та визначте найважливіші риси характеру цього героя за повістю О.Кобилянської «Земля».

4. Проаналізуйте мову Івоніки, назвіть художні засоби, до яких вдається О.Кобилянська для характеристики персонажа. Розкрийте ідейну сутність образу Федорчука («Земля»).
7

1. Які шедеври новелістики О. Кобилянської високо оцінювала українська прогресивна і зарубіжна критика?

А «Банк рустикальний», «За готар»

Б «Природа», «Valse melancoligue»

В «Некультурна», «Час»

2. Які українські діячі культури вплинули на формування передового світогляду О.Кобилянської та її духовний розвиток?

3. Розкрийте характер Марійки, дружини Івоніки. З’ясуйте роль мови в характеристиці цього образу (повість О.Кобилянської «Земля»).

3. Назвіть проблематику творів Кобилянської.
8

1. У своїх творах Кобилянська підносить

А «чоловіче питання»

Б «питання дитинства»

В «жіноче питання»

2. Розкажіть про суспільно-політичні погляди О. Кобилянської. 3. Схарактеризуйте ставлення Марійки до синів (Михайла і Сави) та Анни і Рахіри . Чим керується у взаєминах з ними (повість О.Кобилянської «Земля»)?

4. Прочитайте уривок з I розділу повісті «Земля» , де дається характеристика Марії. Розкажіть про життя героїні та поясніть, до яких засобів вдається письменниця , щоб яскравіше показати це життя?
9

1. Одним з кращих творів сільської тематики є

А «Людина»

Б «Земля»

В «Царівна»

2. В яких жанрах виступала О.Кобилянська як письменниця? Назвіть деякі її твори з кожного жанру.

3. Чому Івоніка й Марійка з повісті О.Кобилянської «Земля» не повідомили на суді, що їх син є братовбивцею? У чому типовість образів Івоніки й Марійки?

4. Дайте ідейно-художній аналіз повісті О.Кобилянської «Земля».

10

1. Установіть відповідність між творами та їх авторами

1 соціально-психологічна повість «Земля» А О.Довженко

2 роман «Земля» Б О.Кобилянська

3 кінооповідання «Земля» В Е. Золя

2. Назвіть джерела творчості О.Кобилянської.

3. Яку роль для характеристики героїв у повісті «Земля» О.Кобилянська відводить снам? Чим це зумовлено?

4. Яке значення для розкриття психології героїв з повісті «Земля» мають пейзажі? Вмотивуйте свою думку прикладами з твору.

11

1. Установіть хронологічну послідовність виходу у світ художніх творів О. Кобилянської

А «В неділю рано зілля копала»

Б «Сниться»

В «Людина»

2. Творами яких письменників захоплювалася О.Кобилянська? Яке це мало значення для її творчості?

3. Розкажіть, як сприймають рекрутчину Марійка та Івоніка Федорчуки, герої повісті О.Кобилянської «Земля».

3. Які ви знаєте народні пісні про рекрутчину та солдатчину? Що спільного в цих піснях із твором О.Кобилянської «Земля»?
12

1. «Земля» О.Кобилянської є твором

А реалістичним психологічним

Б сентиментальним

В романтичним

2. Розкажіть про суспільно-громадську діяльність О.Кобилянської.

3. Розкрийте образ землі в повісті «Земля».

4. Прочитайте описи-портрети синів Івоніки і Марійки Федорчуків з повісті О.Кобилянської «Земля» і поясніть, в якій мірі портретна характеристика розкриває вдачу героїв.
13

1. В основу якого твору О. Кобилянської покладено сюжет української народної пісні?

А « У св. Івана»

Б «Ніоба»

В «В неділю рано зілля копала»

2. Творами яких російських письменників захоплювалася О.Кобилянська? Як це позначилося на її творчості?

3. Зіставте характер взаємин Михайла з Анною та Сави з Рахірою у повісті О.Кобилянської «Земля» і дайте оцінку цим взаєминам.

4. Визначте основні сюжетні лінії повісті О.Кобилянської «Земля».
14

1. Установіть хронологічну послідовність виходу у світ художніх творів, об’єднаних однією ідеєю

А «Лісова пісня» Лесі Українки

Б «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського

В «В неділю рано зілля копала»
2. Що ви знаєте про дружбу О.Кобилянської з Лесею Українкою. Яке значення для творчості О.Кобилянської мала ця дружба?

3. Розгляньте мову Сави і Михайла з повісті О.Кобилянської «Земля» і покажіть її роль у розкритті характеру героїв.

4. Розкрийте особливості композиції твору «Земля».
15

1. З якою метою письменниця вдається до пейзажів у своїх творах?

А психологічна увага до внутрішнього світу людини

Б ідеалізація

В показ настрою, почуття й переживання героїв

2. Який вплив на творчість О.Кобилянської мала західноєвропейська література? Що сказала про цей вплив Леся Українка в своєму рефераті «Українські письменники на Буковині»?

3. Як ви гадаєте, чому Сава вчинив страшний злочин – братовбивство «Земля»?

4. Розкажіть про взаємопроникнення літературних родів. Для прикладу використайте повість «Земля».

16

1. Установіть відповідність між героями творів О. Кобилянської та їх назвами

1 Софія Дорошенко А «В неділю рано зілля копала»

2 Василь Орядин Б «Valse melancoligue»

3 Андронаті В «Царівна»

2. Схарактеризуйте естетичний ідеал О.Кобилянської.

3. Схарактеризуйте образ Рахіри з повісті «Земля» О.Кобилянської.

4. За допомогою яких художніх засобів розкривається благородство і душевна краса Анни (з повісті О.Кобилянської «Земля»)?
17

1. Антивоєнні новели та нариси О.Кобилянської

А «Битва»,.»Некультурна», «Вона вийшла заміж»

Б «Картина з життя Буковини», «Гортенза», «Видиво»

В «Лист засудженого вояка до своєї жінки», «Назустріч долі», «Сниться»

2. Розкажіть про вшанування пам`яті О. Кобилянської в Україні.

3. Чому Михайлові так важко було служити в гусарській армії («Земля »).

4. Знайдіть у повісті (О.Кобилянської «Земля») ліричні відступи і розкрийте їх роль у творі.
18

1. Алегоричний образ народного гніву, спрямованого проти паліїв війни

А «білий кінь без сідла і їздця»

Б «сивий кінь без сідла і їздця»

В «гнідий кінь без сідла і їздця»

2. Чим збагатила вас творчість О.Кобилянської?

3. Що ви дізналися з повісті О.Кобилянської «Земля» про рекрутську і жовнірську долю? Підтвердьте свої думки текстом твору. Хто ще з українських письменників, попередників О. Кобилянської, звертався до цієї теми? Як ставилися письменники до цього соціального лиха? Обгрунтуйте свою думку.

4. За якими стильовими ознаками творчість О.Кобилянської споріднена з творчістю В.Стефаника, М.Черемшини , М.Коцюбинського?


19
1. Яку річницю літературної діяльності письменниці відзначала громадськість у 1927 році?

А 30-річчя

Б 40-річчя

В 45-річчя

2. Як оцінив повість «Земля» М.Коцюбинський? Наведіть його слова.

3. Розкрийте ідейний зміст образів Петра і Онуфрія за повістю О.Кобилянської «Земля».

4. Яку ідейно-художню роль у повісті О.Кобилянської «Земля» відіграють ці рядки : «В тих грубих мурах полишив своє все. Чув. Ніс додому двоє старих рук і хору душу, що квилила… Він, стара мати й земля – осиротіли…»?
20

1. Установіть відповідність між жанром і твором

1 оповідання А «Юда»

2 роман Б «Апостол черні»

3 новела В «Вовчиха»

2. Що сказав про творчість О.Кобилянської «Земля » І.Франко? Прокоментуйте його слова.

3. Дайте характеристику образу Докії за повістю О.Кобилянської «Земля».

Що в її поведінці вас найбільше вразило?

4. Розкрийте значення символічних образів у повісті О.Кобилянської «Земля».
21

1. Установіть відповідність між ранніми творами О. Кобилянської

1 ранній А «Через кладку»

2 українськомовний Б «Видиво»

3 українськомовний В «Гортенза»

2. Хто з українських письменників , попередників О.Кобилянської , звертався до проблеми землі?

3. Спираючись на текст повісті О.Кобилянської «Земля», поясніть , як вплинув відхід Михайла до гусарської армії на долі його батьків, Сави, Рахіри та Анни.

4. Дайте характеристику мови повісті О.Кобилянської «Земля».
22

1. «Пишна троянда в саду української літератури», - сказав про Кобилянську

А М. Старицький

Б. М. Кропивницький

В. І. Карпенко – Карий
2. Що ви знаєте про інсценізацію та екранізацію творів О.Кобилянської?

3. Розкрийте антивоєнне звучання повісті О.Кобилянської «Земля».

4. Розкажіть про творчий метод О.Кобилянської.
23
1. Хто з письменників поставив О. Кобилянську на чолі «нової белетристики»?

А І. Нечуй – Левицький

Б І. Франко

В Панас Мирний

2.. Що нового внесла О.Кобилянська в українську демократичну літературу?

3. Назвіть українського поета , що мав вплив на виховання О.Кобилянської.

4. Визначте основні проблеми повісті О.Кобилянської «Земля».
24

1. Установіть відповідність

1 Леся Українка А «гірська орлиця»

2 О. Кобилянська Б Каменяр

3 І. Франко В Одержима
2. Коли і за яких обставин померла О.Кобилянська ? Де вона похована?

3. Назвіть прізвище найближчої подруги О.Кобилянської , яка переконала письменницю в необхідності писати українською мовою.

4. Напишіть твір з теми «Життя буковинського селянства за повістю О.Кобилянської «Земля».

Василь Стефаник
1

1. До яких збірок увійшли більшість новел В. Стефаника?

А «Лірика», «З книги життя», «Народження синів», «Березень», «Зореві дні»

Б «Замість сонетів і октав», «Вітер з України», «Плуг»

В «Синя книжечка», «Дорога», «Моє слово», «Земля», «Твори»

2. Коли і де народився В.Стефаник? Хто ще з українських письменників народився в один рік зі В.Стефаником? Що ви знаєте про цих митців?

3. Що послужило основою творів В.Стефаника на тему еміграцій? Стисло передайте зміст його новели «Камінний хрест».

4. За словником літературознавчих термінів повторіть, що таке новела. В якому жанрі найбільше виявив себе В.Стефаник як письменник?
2

1.У 90-х роках Стефаник активно листувався з друзями

А Морачевськими, Кобилянською, Павликом, Маковеєм

Б Лесею Українкою, Франком, Коцюбинським, Рильським

В Маковеєм, Черемшиною, Тесленком, Васильченком

2. Які чинники впливали на формування світогляду В.Стефаника? Що ви знаєте про нього як громадського діяча?

3. Розкрийте символічне значення назви новели «Камінний хрест».

4. Які відомі слова Т.Шевченка обрав своїм творчим девізом В.Стефаник ? Розкрийте їх смисл.

3

1.У якому творі відбилися роздуми письменника над його творчістю?

А «Хмари»

Б «Амбіції (Самому собі)»

В «Земля»

2. І.Франком? Яке значення мала ця дружба для всіх названих письменників?

3. Що вам відомо про «Покутську трійцю»?

4. Експресіонізм у літературі.

4

1.Творцем якого жанру на Україні став Стефаник?

А Соціально-психологічного роману

Б соціальної комедії

В соціально-психологічної новели

2. Яке значення для творчості В.Стефаника мало його студіювання медицини? Обґрунтуйте свою думку.

3. Кого з українських письменників можна назвати учнем В. Стефаника?

4. Психологічна новела. Яку оцінку новелам В.Стефаника дав І.Франко?
5

1.Хто з письменників порівнював новели Стефаника з народними піснями?

А І. Франко

Б Леся Українка

В Максим Горький

2. Творами яких прогресивних письменників захоплювався В.Стефаник - гімназист? Як це позначилось на його творчості?

3. Хто послужив прототипом образу Івана Дідуха в новелі «Камінній хрест»? Схарактеризуйте цей образ.

4. Якими художніми деталями В.Стефаник малює соціальне становище Івана Дідуха в новелі «Камінній хрест»?
6

1.Синонімічна назва новел Стефаника

А «психологічні вистави»

Б «психологічні студії»

В «психологічні драми»

2. Що вам відомо про перебування В.Стефаника в Кракові? Як оцінила Леся Українка творчість В.Стефаника?

3. Поясніть, чому І.Дідух за життя ставить собі хрест на горбі.

4. Розкрийте ідейне спрямування новели В.Стефаника «Камінний хрест».
7

1.Які синтаксичні конструкції й тропи в новелах В.Стефаника йдуть від фольклору?

А ритмізація мови, інверсії, антифористичність побудови частин фрази

Б рефрен, психологічний паралелізм, синекдоха

В метонімія, ідіома, риторичне питання

2.Що ви знаєте про дружбу В.Стефаника з польським ученим В.Морачевським?

Яке значення мала ця дружба для українського письменника?

3. Які почуття викликала у вас новела В.Стефаника «Камінний хрест»?

4. Розкрийте значення цієї новели у час її написання.
8

1.З якої причини письменник на 15-ть років відійшов від літератури?

А Тривале ув’язнення та 5-ть років Сибіру

Б активна праця у комісії по спорудженню пам’ятника І. Котляревському

В крах ідей радикалізму, тяжкий психічний стан

2. Коли вперше В.Стефаник побував, як сам казав, «на Великій Україні»? З якої нагоди ? Що ви знаєте про цю подорож?

3. З`ясуйте, як В.Стефаник розцінює факт еміграції українського селянства за океан?

4. Пригадайте ІІ розділ новели В.Стефаника «Камінний хрест» і охарактеризуйте настрій І. Дідуха, його дружини та селян на прощальному обіді . Розкрийте роль художніх засобів у передачі настрою І.Дідуха.

9

1.Слова якого відомого поета Стефаник обрав своїм творчим девізом:

Возвеличу

Малих отих рабів німих!

Я на сторожі коло їх

Поставлю слово…

А Т. Шевченка

Б Лесі Українки

В І. Франка

2. Чому новели В.Стефаника мають трагічне звучання?

3. Пригадайте І розділ новели В.Стефаника «Камінний хрест», розкрийте зміст авторського вислову : «Іван ніколи не їв коло стола. Все на лаві».

4. Розкрийте класові позиції В.Стефаника в змалюванні життя сільської бідноти.
10

1.Поезія в прозі – це

А невеликий розповідний твір з небагатьма дійовими особами

Б невеличкий літературний, написаний ритмічною мовою

В твір, у якому епос поєднується з лірикою

2. Кого ви знаєте з художників, що ілюстрували твори В.Стефаника? Як ці ілюстрації допомагають вам краще засвоїти літературну спадщину новеліста?

3. Розкрийте роль фольклору у творчості В.Стефаника.

4. Чому новели В.Стефаника називаємо соціально – психологічними?
11

1.Дальший етап у розвитку якого літературного напряму був пов'язаний із творчістю Стефаника?

А Сентименталізму

Б романтизму

В реалізму

2. Що ви знаєте про переклади творів В.Стефаника на інші мови світу?

3. Кого з українських письменників можна назвати учнем В.Стефаника?

4. Які ви знаєте дослідження про В.Стефаника?
12

1.Які новели Стефаник присвятив антивоєнній темі?

А « Стратився», «Виводили з села», «Кленові листки»

Б «Діточа пригода», «Вона – земля», «Марія», «Сини»

В «Богатир», «Катруся», «Шкода», «Сама самісінька»

2. Назвіть відомих вам українських новелістів, скажіть, що єднає їх із В.Стефаником?

3. Розкажіть про вшанування пам’яті В.Стефаника на Україні та СНД .

4. На основі вивчених новел В.Стефаника поясніть, якими засобами письменник досягає ліризму в змалюванні героїв.
13

1.Назвіть етапи у розвитку критичного реалізму, що пов’язані з творчістю В. Стефаника

А поглиблення соціально-психологічного змісту прози,

розкриття внутрішнього світу людини

Б возвеличення розуму і громадянських чеснот людини

В відтворення світу чуття людини
2. Розкажіть про місце В.Стефаника в українському літературному процесі кінця XІX початку XX ст.

3. За що ми цінимо твори В.Стефаника?

4. Що ви знаєте про життєву основу новел В.Стефаника ?

Леся Українка
1

1. Що ви знаєте з попередніх класів про Лесю Українку?

А Співець мужності і боротьби

Б ідейний наставник прогресивних сил української літератури

В батько новочасного українського театру

2. Розкажіть про її дитячі роки та оточення.

3. В яких жанрах виступала Леся Українка як письменниця? Назвіть по кілька творів з кожного жанру.

4. Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки «На роковини Шевченка»:

Гомоніла твоя кобза

Гучною струною,

В кожнім серці одбивалась

Чистою луною?
2

1. Які чинники впливали на формування світогляду Лесі Українки?

А Вільнолюбні традиції сім`ї, творчість Шевченка, передова художня література

Б участь у народній організації «Чорний переділ»

В батькові оповідання та розповіді селян про Борислав

2. Проаналізуйте рядки вірша Лесі Українки « Contra spem spero!».

3. Визначте віршовий розмір твору.

4. Пригадайте назву одного з жанрів лірики.
3

1. Що ви знаєте про перші вірші Лесі Українки?

А Вишукана простота, класична чіткість і завершеність вислову

Б поєднання радісної збентеженості і солодкого суму, стримуваної імпульсивності і сумовитого монотону

В багато смутку і сліз

2. У чому основний пафос поезії Лесі Українки « Contra spem spero?».

3. Схарактеризуйте поетичний синтаксис усього вірша і визначте його роль у передачі основної думки твору.

4. Пригадайте назву особливої ритмічної паузи в середині віршового рядка.

4

1. В яких галузях мистецтва проявила свої здібності Леся Українка?

А Музика, театр

Б Музика, танок

В Музика, драматургія

2. Розкажіть про джерела драми Лесі Українки «Лісова пісня». Що таке драма-феєрія ? Як ви гадаєте, чому Леся Українка назвала свій твір драмою-феєрію?

3. Хто з українських композиторів написав оперу «Лісова пісня»?

4. Дайте відповідь: «Невеличкий алегоричний розповідний твір в античній і стародавній східній літературі».


5

1. Назвіть збірки поезій Лесі Українки. Коли і де вони вийшли? Які проблеми порушувала письменниця у творах цих збірок?

А «Думи і мрії» (1899), «Відгуки» (1902) Львів

Б «Карби» (1901), «Верховина» (1929)

В «Поезії», «Подорож до Києва» (1897)

2. Розкрийте символіку фольклорних образів у пісні Лесі Українки «Лісова пісня».

3. Дайте поняття про драматичну поему.

4. Визначте віршовий розмір поезії Лесі Українки «І все-таки до тебе думка лине…»:

Доволі вже їм литись, -

Що сльози там, де навіть крові мало!
6

1. В яких жанрах виступала Леся Українка як письменниця?

А Комедія, ода, оповідання, пісня

Б казка, поема, ліричний вірш, легенда, драма

В байка, повість, роман, трагедія

2. Розкажіть про використання фольклору у драмі «Лісова пісня».

3. Розгляньте художні засоби, за допомогою яких Леся Українка малює образ Мавки.

4. Дайте відповідь: «Коротко висловлена думка з приводу якогось явища науки, літератури чи мистецтва».
7

1. Що ви знаєте про перекладацьку діяльність Лесі Українки і М. Славінського?

А Зі 143 перекладів 92 належать перу Лесі

Б зі 143 перекладів 72

В зі 143 перекладів 102

2. Розкажіть про зв’язки Лесі Українки з Іваном Франком. 3. Якими рисами характеру вас приваблює Мавка?

4. Складіть цитатний план до її характеристики.
8

1.Лірика Лесі Українки 900-х років представлена циклами

А «Україна», «Години», «Сатира»

Б «Надії», «Поезії», «Пестрі звуки»

В «Ритми», «Хвилини», «Осінні співи»

2. Який вплив на Лесю Українку мала творчість Т.Шевченка? Обґрунтуйте свою думку.

3. Поясніть смисл висловлювань Мавки в різних ситуаціях і визначте провідну рису характеру лісової царівни:

«Ну, як-таки, щоб воля – та пропала?

Се так колись і вітер пропаде!»

«Хіба ти сам собі не знайдеш пари?»

«У лісі в нас нема свекрух ніяких, Навіщо ті свекрухи, невістки –

Не розумію!»

«…Ну, що се значить

«накинулась»? Що я тебе кохаю?

Що перша се сказала?»

«Вільна я, вільна…».

4.Яку роль відіграють ремарки у драмі Лесі Українки «Лісова пісня»?

9

1.Туга за рідним краєм Лесею Українкою, за казкою дитинства породжує

А «Колискову»

Б «Лісову пісню»

В «Давню казку»

2. Розкажіть про зв’язки Лесі Українки з російською літературою.

3. З` ясуйте, ким став Лукаш з драми Лесі Українки «Лісова пісня», зневаживши Мавку-мрію. Розкрийте ідейну суть образу Лукаша в останніх картинах драми.

4. Розкажіть про роль образу Лукаша в реалізації ідейного задуму поетеси.
10

1.Яке питання хвилювало Лесю Українку все життя?

А «Як збільшити спільні плоди?...Сили докупи знести?»

Б «Усім, без різниці національності, скупчити свої сили, щоб звалити спільного

ворога?»

В «Як світ новий з старого збудувати?»

2. Розкажіть про зв’язки Лесі Українки із західно – європейськими літературами.

3. Висловіть думку про своє враження від першої зустрічі з Килиною. Розкрийте ідейний смисл її образів.

4. Дайте відповідь: «Повторення однакових голосних звуків у строфі або рядку».
11

1.Яким криптонімом Леся Українка підписала свою статтю «Безпардонний патріотизм»?

А «НБЖ»

Б «НСЖ»

В «НМЖ»

2. На основі відомих вам джерел схарактеризуйте Лесю Українку як людину. Чим вона вас приваблює?

3. Назвіть і розкрийте, посилаючись на текст драми Лесі Українки «Лісова пісня », провідну рису характеру дядька Льва. Дайте цьому образу оцінку . Поясніть, яку проблему порушує письменниця образом дядька Льва.

4. Дайте відповідь: «Співзвучність закінчень слів у віршових рядках».
12

1.У яких ліричних поезіях, драматичних творах Лесі Українки звучить ідея самовідданого служіння батьківщині

А «Іфігенія в Тавриді», «На руїнах», «Бояриня», «Оргія»

Б «Лісова пісня», «Стояла я і слухала весну», Осіння казка», « У пущі»

В «Давня казка», «Камінний господар», «Віла – посестра», «Сontra spem spero»

2. Що ви знаєте про збірки народних пісень, записаних з голосу Лесі Українки?

3. Зробіть усні повідомлення про роль емоційно забарвленої лексики в індивідуалізації персонажів драми Лесі Українки «Лісова пісня».

4. Дайте відповідь: «Назва особливої ритмічної паузи в середині віршового рядка».
13

1.Твір лесі Українки «Уривки з листа» написано

А верлібром

Б чотиристопним анапестом

В прозою

2. Що ви знаєте про Лесю Українку як літературного критика?

3. Яке враження справила на вас «Лісова пісня»?Чому?

4. Напишіть твір на тему «Актуальність драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» в час її написання та сьогодення».

14

1.Для лірики Лесі Українки властивий

А презирливий скепсис

Б романтичний пафос

В абстрактні туманності

2. Розкажіть про творчі зв’язки Лесі Українки з М.Лисенком.

3. Назвіть проблеми, порушені Лесею Українкою в драмі «Лісова пісня».

4. Складіть план та підготуйте за ним усну розповідь з теми : «Боротьба за вільне, духовно багате життя людини» за драмою «Лісова пісня».
15

1.В основу якого твору покладено євангельську легенду про Месію (Христа) і Міріам (Марію Магдалину)?

А «Кассандра»

Б «Одержима»

В «Адвокат Мартіан»

1. Розкажіть про багатства строфіки поетичних творів Лесі Українки.

2. Що ви знаєте про творчий метод Лесі Українки.

3. Яких ви знаєте художників, що ілюстрували твори Лесі Українки ? Хто з них найбільше вам подобається? Чому?

4. Порівняйте драму «Лісова пісня» Лесі Українки з творами М. Коцюбинського та О. Кобилянської («Тіні забутих предків», «В неділю рано зілля копала»). Що між ними спільного й відмінного?

Схожі:

Уроку: урок – диспут. Обладнання
Тема: Вплив літератури на духовність та світобачення людини (На основі вивчених творів українських письменників ХІХ століття)
Відділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний...
Алфавітний покажчик портретів найвідоміших українських письменників
Для чого людині серце?
Мета: На прикладах творів українських письменників навчити висловлювати свою думку, доводити її,розвивати культуру спілкування, збагачувати...
1 Міжнародний день музики Всесвітній вегетаріанський день Міжнародний...
Сиявуша Імрана оглу Мамедзаде (1935), азербайджанського письменника, перекладача творів українських письменників
В березні місяці Італія святкує 150 років об,єднання. Свято яке викликало...
Хто згіден, хто ні; хто протестує, хто критикує, хто підтримує, а декому взагалі байдуже. Але тим не менш живуть під одним прапором,...
«РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ОБРАЗУ МОРЯ У ТВОРАХ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ ЯК ЗАСІБ...
Ся малодосліджений образ моря у творчості українських письменників-мариністів. З'ясовується семантика символу, осмислюється образ...
Вічна зоря Олени Пчілки
Драгоманова, відома широкому загалу під псевдонімом Олена Пчілка. Недарма вона взяла собі за псевдонім назву трудової комахи, адже...
Тест №11 Творчість Т. Г. Шевченка Хто з письменників сказав про Т....
Хто з письменників сказав про Т. Шевченка: Він був кріпаком і став велетнем у царстві
Підсумковий урок-КВК Мета уроку
Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи...
З дисципліни: драматургічні шукання
Володимира Винниченка, одного з найбільших українських письменників першої половини ХХ ст., підданого політичній анафемі в радянські...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка