|
Скачати 84.96 Kb.
|
Відділ освіти Амвросіївської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Амвросіївської районної ради Донецької області Прекрасні розсипи відомих людей як засіб мотивації пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови і літератури Гусейнікова О.О. учитель української мови і літератури І категорія 2012 Мотивація пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови і літератури через афоризми І. Найвищий ступінь людини полягає в тому, щоб бути Людиною. (Г.Сковорода) Життя таке коротке: поспішайте творити добро. (О.Довженко) Живи з людьми так, щоб твої друзі не стали недругами, а недруги – друзями. (Піфагор) Кожній людині властиво помилятися, але нікому, окрім дурня, не властиво упиратися помилці. (Аристотель) Світ – це дзеркало, яке показує кожній людині її власне відображення. (М.Теккерей) В кожній людині – прихована мудра сила творця… треба їй дати волю розвинутись і розквітнути, щоб вона збагатила землю ще більшими чудесами. (М.Горький) Людина – диво, єдине диво на землі, а всі інші чудеса земні – результат творчості її волі, розуму, уяви. (М.Горький) Ти знаєш, що ти – людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. (В.Симоненко) Байдужість до батька-матері не прощається. (В.Сухомлинський) Шануй старших за себе, викинь гординю із серця, вчися того, що не вмієш. (В. Мономах) Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину. (В.Симоненко) Якщо хочеш жити для себе, живи для інших. (Народна творчість) У життя розкритій книзі сторінок безліч є, у які вписати мусиш й ти життя своє. (Р.Братунь) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову, і мову її солов’їну. (В.Сосюра) Пізнай самого себе. (Г.Сковорода) Та людина, яку ти любиш у мені, звичайно краще за мене: я не такий. Але ти люби, і я намагатимусь бути краще. (М.Пришвін) Кохати означає жити життям того, кого любиш. (Л.Толстой) Щастя - як сон. Сон золотий з голубими примарами, з ясними мріями, з любими чарами, котрим нема заборон…(М.Вороний) Щастя – це відчуття гармонії із зовнішнім і внутрішнім світом. (О.Довженко) Щасливий – кому вдалося знайти щасливе життя, але щасливіший, хто вміє користуватися ним. (Г.Сковорода) Митцю не треба нагород, Його судьба нагородила. Коли в людини є народ, Тоді вона уже людина. (Ліна Костенко) У всякого своя доля…(Т.Шевченко) Виховує все: і люди, і речі, і явища, але насамперед і найбільше – люди. (О.Макаренко) Дружба – найнеобхідніше для життя, оскільки ніхто не побажає собі відсутність друзів, навіть коли людина має всі блага. (Аристотель) Я не люблю нещасних. Я щаслива. Моя свобода завжди при мені. (Ліна Костенко) Пізнання душі багато в чому сприяє пізнанню будь-якої істини. ( Аристотель) Людина завжди повинна пам’ятати і звідки вона пішла в життя. людина не має права бути безбатченком. (О.Довженко) Найвищий ступінь людини полягає в тому, щоб бути Людиною. (Г.Сковорода) Я розмагнічуюсь, коли не працюю. (О.Гончар) Щастя – це гармонія життя, вся справа в тому, в чім знаходити його – в обов’язку, в сім’ї, в честі. (О.Гончар) Думай і живи – ясномовно – ось що хочеться порадити молодим… Без словесних ребусів. (О.Гончар) Ми є. Були. І будем ми! Й вітчизна наша з нами! (І.Багряний) Мудрість – це розум, поєднаний з добротою. Розум без доброти – хитрість. (Д.Лихачов) Щасливою людину робить не знання, не влада, а совість, заснована на одвічних моральних засадах. (Г.Сковорода) Життя – це гра. Стань гравцем. (Мати Тереза) Згадуйте предків своїх, Щоб історія перед нами не згасла, І золотої нитки не згубіть. (О.Кобилянська) ІІ. О рідне слово, що без тебе я? (Д.Павличко) Любов до рідної мови – найприродніше й найглибинніше начало людського життя. (Д.Павличко) Чим глибше людина вживається в рідну мову, тим дальше вона пускає корінь у національний грунт. Так постає людина з патріотичним поглядом. (Д.Павличко) Поетичне слово, сказане в щасливій хвилі при якійсь одній нагоді, як золота монета, не тратить своєї вартості і по році, і по ста роках. (І.Франко) Слово творить світ… У слові розкривається душа… А слово – струм. А слово – зброя. А віще слово – вічове…(Ліна Костенко) Там, де є українці, там завжди є мистецтво. (Ю.Липа) …Але яка може бути мова, що уособлює душу? Мова – як продукт душі і сама душа – певним чином як продукт рідної мови? (В.Биков) Мова – це всі глибинні пласти духовного життя народу, його історична пам’ять, найцінніше надбання віків, мова – це ще й музика, мелодика, фарби, буття, сучасна, художня, інтелектуальна і мисленнева діяльність народу. (О.Гончар) Мова – це втілення думки. (М.Рильський) Борімося за красу мови, за правильність мови, за присутність мови, за багатство мови. (М.Рильський) Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова, та жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя і свої сподіванки, роздум, досвід, почування. (Панас Мирний) Мово рідна! Ти ж, як море – Безконечна, могутня, глибока. (С.Плачинда) О місячне сяйво і спів солов’я, Півонії, мальви, жоржини! Моря бріліантів, це – мова моя, Це мова моєї Вкраїни. (В.Сосюра) Хочеш мови пізнати скарбницю? (Л.Забашта) Поезія – це завжди неповторність, Якийсь безсмертний дотик до душі. (Ліна Костенко) Чимало скарбниць у світи відкривається, як Сезам казкового Алі-Баби, словесним ключем. (Ван Дайк) Хто не вміє говорити, кар’єри не зробить. (Наполеон) Скажи що-небудь, щоб я тебе побачив.(Сократ) Наша мова – найважливіша частина не лише нашої поведінки, а й нашої особистості, нашої душі, розуму. (Д.Лихачов) Поводитися з мовою як-небудь – значить і мислити як-небудь: неточно, приблизно, неправильно. (О. Толстой) Книги – морська глибина. Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивні перли виносить. (І. Франко) Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів! (Д.Білоус) Пунктуація – своєрідна гімнастика інтелекту: міркуючи над певним знаком, розгортаєш думку не в одному напрямі, а в усіх можливих. І не знаєш наперед, куди виведуть тебе цей знак питання чи ці непередбачувані три крапки… (Б.Шоу) Дієслова, які стимулюють творення ідей:
Шістьох я служок мав, Усе від них про світ я знав: І ось як я їх всіх зову: Хто? Що? Як? Де? Коли? Чому? (Р.Кіплінг) Асоціативний ряд до слова «жертовність» Ж – життєлюб Е – енергія Р – розум Т – талант О – одухотвореність В – віра, впевненість Н - надія І – індивідуальність С – совість Т – працелюбність Ь – Звуки – щось надзвичайно своєрідне в мові. Ні, жива плоть і кров. (А.Матвієнко) Є в нашій мові прекрасні звертання, Добрі і щирі, чудові слова. (Н.Красоткіна) Слово чарівне! Яка в ньому сила! Скажеш з любов’ю – радість росте! Слово ласкаве народжує крила – Ви не забудьте ніколи про те! (Н.Красоткіна) Шекспір зустрівся з Павличком, І блискавками гнівалась гроза: У місті вічному під зливою Мелодія сонету їх єдна. (В.Лазарева) ІІІ. Коли учні досягають мети, різко зростає їхня мотивація і продуктивність. (Б.Б.Янг) Людина, що не знає нічого, може навчитися; справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися. (Д.Дідро) Коли вчителі перестануть учити, учні нарешті зможуть учитися. (Ларошфуко) Учень, який вчиться без бажання, - це птах без крил. (Сааді) Поганий учитель подає істину, хороший – учить її знаходити. (А.Дістервег) Музика може і заспокоювати, і збуджувати, вона є одним із найважливіших способів впливати на настрій групи. (Д.Вос) У кожній людині є сонце… Тільки не треба його гасити. (Сократ) Учитель творить Людину. ( В.Сухомлинський) Мудрість влади педагога полягає в тому, щоб моя воля стала бажанням дитини. (В.Сухомлинський) Найкращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими. (Оскар Уайльд) Що може бути кращим для становлення особистості, ніж відчуття успіху й власної значущості від результатів своєї праці. (В.Логвін) Навчання – найкраща в світі гра й розвага. Усі діти народжуються з таким переконанням і живуть з ним, поки ми не вдовбимо їм у голову, що це важка й неприємна праця. Тільки деякі діти все ще залишаються на своїх позиціях, маючи тверде переконання, що навчання приносить радість, що це чи не єдина гра, в яку варто бавитись. Ми знаємо, як називати цих дітей. Це генії. (Д. Вос) Це перше покоління, яке виросте серед цифрових комунікаційних засобів. (Дон Томпсон) Розум – це не посудина, яку треба наповнити, а вогонь, який належить запалити. (Плутарх) Усталилася думка, що гра й навчання – протилежні речі. Тепер відоме інше. Освітяни й фахівці з дитячої педагогіки відкрили, що гра – це навчання, це один із найефективніших видів навчання. Ключ до успіху : перетворіть гру на навчальний досвід і переконайтеся, що навчання – це здебільшого приємність. (Джін Марцолло, Дженіс Ллойд) Загальна атмосфера не повинна лякати, а, навпаки, налаштовувати позитивно. (Мері Гілл) Побачити у миті – Вічність, Світ величезний – у тишині, В єдиній краплі – величезність І небо – в пелюстках жоржини. (В.Блейк) Розкажи мені – і я забуду. Покажи мені – і я зрозумію. Примусь мене зробити – і я навчуся! (Конфуцій) Успіх будь-якої сфери життєдіяльності – єдине джерело внутрішніх сил дитини, що народжує енергію для подолання труднощів . Генетична пам’ять впливає на наш спосіб життя. (М.Стельмах) Хата – захисниця. (О.Довженко) Аура хати впливає на формування майбутньої особистості. (Є.Гуцало) Дім – символ спокою. (В.Шевчук) Зустріч з хатою – зустріч з дитинством, котре здатне відновити моральні і фізичні сили людини. (О.Гончар) Хата – частина душі людини, її настрою. (М.Коцюбинський) Хата – модель України. (І. Багряний) Дім – святиня, оповита духовним ореолом, прилисток для людської душі. (О.Довженко) Увага – єдині двері, через які враження зовнішнього світу або, точніше, стани нервового організму викликають у душі відчуття. (К.Ушинський) Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості та зацікавленості. (В.Сухомлинський) |
«Подорож у часі. Історія створення книги» Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Амвросіївської районної ради Донецької області |
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ... Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3... |
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ... Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3... |
ЗАТВЕРДЖЕНО «дошкільний навчальний заклад, середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, школа мистецтв» |
СТАТУТ ... |
Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський... Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа... |
Підготувала Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №19» |
Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням основ економіки |
ВІДДІЛ ОСВІТИ Амвросіївської районної державної адміністрації Амвросіївський... Людина та її життя. Друга зумовлена тим, що сучасне покоління живе на зламі епох, зміна яких пов’язана з динамічними процесами у... |
МОРИНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС „ Дошкільний навчальний заклад... Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня спеціалізована сільськогосподарська школа |