|
Скачати 108.49 Kb.
|
Для мене література – одна з умов існування, а література для дітей – це і прихисток, і робочий стіл, і живе створіння, яке потребує захисту, відданості і піклування. Галина Малик Тема: презентація книги Галини Малик «Абра&Кадабра» Мета: ознайомити учнів із книжкою Галини Малик «Абра&Кадабра”, зацікавити творчістю сучасної української письменниці; прилучити до читання новочасної літератури; повторити відомості про сюрреалістичну повість; Обладнання: книжкова виставка «Книжковий світ Галини Малик», мультимедійний проектор (презентація слайдів), музичний центр Учитель Хто з нас у дитинстві не відкривав для себе магію художнього слова, не шукав чарівних пригод ? Вам , без сумніву, вже відомі прізвища таких дитячих письменників, як Всеволод Нестайко та Володимир Рутківський і ви, мабуть, читали їх твори, наприклад: «Тореадори з Васюківки», «В Країні Сонячних Зайчиків», «Гості на мітлі», «Сторожова застава». Свої книжки вони пишуть у жанрі повісті –казки. Це дуже складний жанр і працюють у ньому небагато авторів. Сьогодні ми розповімо вам ще про одного автора, який з недавніх пір теж створює повісті –казки – закарпатську письменницю Галину Миколаївну Малик. Дитяча письменниця , авторка численних віршів і казкових повістей, створила цілий свій казковий світ, який не сплутаєш ні з чиїм іншим. Вона заявляє, що пише «швидко і легко». Навіть повісті вона «не планує, а просто починає, а далі вони йдуть якось самі собою». Не переписує і дуже рідко щось змінює, хіба що дрібниці . Презентація творчості письменниці: Учень 1 Галина Малик – Галина Миколаївна Курій- відома поетеса, прозаїк, драматург, перекладач ( з російської, словацької, болгарської,угорської), редактор, громадський діяч. Народилася вона 12 серпня 1951 року у м.Бердянську Запорізької області. Першою самостійно прочитаною книжкою стали «Українські народні казки». Вона стала для неї «...і букварем, і розвагою, і цілим новим світом».Сама почала читати в 5 років. Шкільна бібліотекарка спершу навіть примушувала її переказувати книжки – не вірила, що так швидко читає. Першими улюбленими книжками стали: «Морська чайка» Юрія Збанацького, «Першокласниця» Євгена Шварца у перекладі Богдана Чайковського, «Лассі повертається додому» Еріка Найта, «Дикий ліс» Орлина Василєва, «Аліса в Країні чудес» Льюїса Керолла. Учень 1 У десять років написала першого вірша – про Т.Г.Шевченка. У старших класах віршувала російською мовою. 1963 року родина переїхала до с.Середнє під м.Ужгородом. Писати майбутня письменниця почала ще з шкільного віку. Потім кинула, та коли сама стала мамою, почала писати для своєї доньки. Галина Миколаївна дуже добре памятає, як вона сприймала світ у дитинстві, усі свої дитячі відчуття. Тому її вірші для дітей легкі, з простими, інколи зовсім неочікуваними , сюжетами. Це також вірші-загадки, вірші-підказки, вірші, в яких ти знайдеш нові слова, а також такі, в яких часто-густо можеш впізнати себе і свої справи, які ти або доводиш до кінця, або не доробляєш, які ти любиш робити, а які –ні. 1980 року закінчила філологічний факультет Ужгородського університету. Довгий час займалась видавничою справою: видавництво «ХХІ вік», видавництво «Бокор», «Закарпаття», «Знання», головний редактор часопису для дітей «Віночок». Згодом Г.Малик почала писати казкові повісті для дітей, головні герої яких – твої ровесники. З персонажами цих повістей весь час трапляються якісь пригоди, відбуваються небезпечні та радісні події: то реальні діти потрапляють у казкову країну, а то герої казкових країн потрапляють у наше реальне життя. А ще, коли читаєш повісті та п′єси письменниці, здається, що їх авторка знаходиться серед своїх героїв і разом з ними переживає все описуване у книжках. З 1991 року член Національної спілки письменників України. Мала публікації в усіх всеукраїнських та обласних газетах. У творчому доробку Галини Малик – 19 книжок віршів для дітей, 12 повістей-казок . У 2011 році з′явилась на світ перша українська інтерактивна дитяча книга для iPad на Еппл Стор – «Забавлянки», розроблена Львівським «Видавництвом Старого Лева».Ряд поетичних та прозових творів Галини Малик включено до підручників та читанок для української школи та шкіл національних меншин (угорської, румунської,словацької). Учень 2 Для творчості Галини Малик характерне обігрування і «анатомування» слів, творення оказіоналізмів, несподівані рими, напружений, динамічний ритм, мультиплікаційні прийоми у побудові сюжету. Отже, якщо ти незнайомий з творами Г.М.Малик , обов′язково прочитай їх! Хоча вірші письменниці написані для найменших читачів, запевняємо – тобі вони теж сподобаються. Учень читає вірш «Осінь»: Сьогодні в осінньому парку Я зустрів дуже дивну школярку. Вона із звичайного ранця Виймала для кленів румянці. А хмарам підводила брови Своїм олівцем кольоровим, У чорну свою фартушину Трусила достиглу шипшину. А з юних низеньких дубочків Зривала останні листочки. За нею побіг я чимдуж І крикнув : -Дубочків не руш! Тоді засміялась школярка І враз піднялася над парком! А з ранця дубовий листок До ніг мені ліг на пісок. На ньому слова: «Нині вранці Одержали клени румянці, І парк зимувати готовий. А хмарам підведено брови, У небі розбавлено просинь. До року наступного! Осінь». Учитель Казкові повісті письменниці написані спеціально для тебе і твоїх ровесників. 16 травня 2011 року в прес-центрі «Закарпаття» відбулась презентація нової повісті-сюр «Абра & Кадабра”. Книжка побачила світ в ужгородському видавництві «Поліграфцентр «Ліра» і ввійшла до кращих дитячих книжок. Учень 1 Дія повісті відбувається в містечку У, де шириться дивна епідемія: всі втрачають здатність нормально говорити і замість того вимовляють одне лише словосполучення з пяти літер : «абракадабра». Описуючи пошесть, письменниця створює цілу галерею сатиричних портретів, анекдотичних сюжетів, кумедних ситуацій. Це дуже своєрідний зріз українського суспільства початку нашого століття, показаний через призму сатири. А ви як думаєте, що може статись із суспільством, коли всі втратять здатність не просто розмовляти, а здатність - розуміти один одного?... Подібну катастрофу , на прикладі лише одного міста, показала в своїй повісті Галина Малик. Учень читає текст (за кадром) Містечко спало. Солодко похропував у ліжку головний бухгалтер гімназії Роман Миколайович, невдоволено ворушачи пишними вусами, коли йому снився поганий сон. У різних позах спали учні п′ятого класу цієї гімназії, не підозрюючи, що вже сталося те, чого ані вони, ані жителі їхнього містечка навіть у страшному сні побачити б не змогли. Не спали лише пам′ятники. Пам′ятники у цьому містечку по ночах ходили в гості один до одного. Аби погомоніти про голубів і політику. Пам′ятники стояли в центрі містечка. Тому й не могли знати, що страшні події почали наближатися ще з обіду попереднього дня.... Багаття шугало вгору і гріло під собою землю. А там, на глибині, лежало щось схоже чи то на кіндер-сюрприз, чи то на космічну капсулу, чи то на велетенську бруньку з невідомого дерева. Від тепла у бруньці почав хтось ворушитися. Він ворушився і ворушився, тихенько скреготів і кректав, і шкрябав зсередини товсту шкаралупу. Потім та шкаралупа тріснула і цей хтось почав рити землю. Рити йому було важко, бо він тягнув за собою якусь річ. Щоб доритися до поверхні, йому знадобилося півдня і півночі.... На сцену виходить учень одягнутий в лахміття і тягне за собою комп′ютер. Сідає посеред сцени і починає натискати кнопочки й клавіші Учень 2 читає: Почвара збільшила карту – і ось саме у мікрорайоні Галагов, у дев′ятиповерховому будинку, що стояв просто біля калабані, на сьомому поверсі засвітилася і заблимала червона цяточка.... Почвара закрила ноутбук і обережно запхала його під уже прилаштовану плиту нового водогону. І підтюпцем побралася до першого підїзду будинку, що стояв просто біля калабані. На сцені з′являється хлопчик сердито потягується: -Грошей на тумбочці нема, до гімназії треба йти, та ще й з хімії сьогодні практичні заняття. Як я не люблю вчитися! – вигукнув Вася.- Як я заздрю крутим хлопцям. Адже у мене ще й досі нема вдома комп′ютера. А мобіла такої старої марки, що я навіть соромлюся витягати її перед однокласниками. А як я палко мрію знайти мільйон, загублений якимось бізнесменом. А поки що свою злість я виміщаю на слабших однокласниках (показує,як він їх б′є) , собаках і котах : котам я відрубую хвости, собак закидую камінням, а однокласникам щедро роздаю стусани.- Хай знають Васю-Денвера!. (Вася звертає увагу на цікаву іграшку, що лежала на підлозі):
Учень 1 читає : ....у вікно світив ліхтар. Тому було видно, як почвара торкнулася чорної коробочки на паску. Щось тихо клацнуло. В руках у неї з′явився якийсь прилад. Вона підповзла ще ближче, аж до Васиного вуха , підняла руку.. І у Васине вухо впала крапля якоїсь рідини золотавого кольору. Вася не прокинувся. Тільки поплямкав уві сні і перевернувся на інший бік. ..Настав ранок. Вася чхнув і прокинувся. З цього часу почалось таке..! --Коли Вася чхнув у присутності завгоспа гімназії, той спочатку почув запах улюбленої страви - шашлику, а потім, коли спілкувався з директором, чув лише : - Абра-кадабра-абра-кадабра. А потім трапилась кумедна історія з губернатором, який приїхав відкривати комп′ютерний клас, пригода в лікарні та інші кумедні історії через втрату здатності розуміти один одного... « У гімназії оголосили карантин і відпустили решту дітей додому. А учнів 5-а класу вантажили у машини «швидкої допомоги» і везли до міської лікарні. На сцену виходить учень, одягнений в білий халат. Лікар
Учень 2 Однак лише Вася-Денвер не захворів цією дивною хворобою, хоч і чхав раз по раз.: На сцені чутно стук у двері . (На сцені Вася , а потім заходить хлопчик ). -Привєт,- сказав він. -Привєт, давно не бачились, - похмуро відповів Денвер. Сєрий полегшено зітхнув:
- Я..я...я хочу мобілу з камерою! – одним духом випалив він. - Нема проблєм, сказав Сєрий.- На! – він подав Васі мобілу. Учень 1 читає: ...а містом тим часом повзли чутки. Чутки, які на очах перетворювались у страшну дійсність. Розповідали, наприклад, як упав літак, командир якого не зрозумів інформації, стався вибух у газовій котельні, кочегар якої неправильно зрозумів наказ начальства вимкнути газ для мікрорайону, смерть хворого під скальпелем у дитячій лікарні, ракети влучали в будинки.... Останнє, що почуло начальство, перед тим, як перестати розуміти людську мову, були висновки лікарського консиліуму: Учень 2
Учень 1: А Вася – Денвер тим часом багатіє з надзвичайною швидкістю. На сцені сидять Двоє Великих Митців і розмовляють ( на слайді пам′ятник митцям):
Учень 1 Недовго памятники шукали вихід з катастрофи, а допомогло маленьке жабенятко, що жило в калабані і яке розповіло про машину, що стала причиною мутації жителів цієї ж калабані. Жабенятко розповіло де знаходиться машина, і памятникам залишалося її швидше знайти . Учень 2 Пам′ятники знайшли-таки вихід – треба розбити і знищити трикляту машину. Пекельну машину поклали на найміцнішу плиту, і воїн-визволитель, як і обіцяв, розчавив її на порох своєю залізною ногою. І тої ж миті всі угородці почали знову розуміти людську мову. Всі жахи останніх днів залишилися позаду. Учитель:
Учень 1 ... з лісу на галявину вийшли дві постаті. Вони були без одежі. Їх тіла вкривало золотаве хутро. У обох почвар було по чотири руки і по чотири ноги і звичайне людське обличчя. Одна з них, більша, була обвішана мобільниками і цифровими апаратами, а на поясі мала грубу чорну барсетку. Почвари явно сварилися між собою, злісно вигукуючи якісь слова. Одна з них кричала: -Абра! Абра! Абра! -Кадабра! Кадабра! – відповідала їй друга. Дивно підскакуючи, вони перейшли галявину і зникли в лісі. Рятують же людей реальні ужгородські пам′ятники, бо, як твердить автор, тільки пам′ять здатна повертати мову. Це чи не найбільш алегорична з усіх книжок Галини Малик, хоча так чи так, але шифрування повчальної інформації характерне для всієї творчості в цілому А зараз запрошуємо до слова саму авторку – Галину Миколаївну Малик. |
Презентація книги А. Медведєва «У парі з Ангелом» Обладнання: виставка однієї книги : Медведєв А. «У парі з Ангелом», виставка дитячих ілюстрацій до збірки казок, запис відгуків про... |
Галини Лозко "Українське народознавство" Відомості про цілющі рослини і священних тварин тощо. Відтворено давній календар наших Пращурів "Коло Свароже", зроблено докладний... |
Презентація книги Андрія Медведєва «У парі з Ангелом» Бібліотекар Рівне Андрій Медведєв. Книга «У парі з Ангелом» видана за сприяння та фінансування Президентського фонду Леоніда Кучми «Україна».... |
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КНИГИ ПЛАТОНА ВОРОНЬКА ОБЛАДНАННЯ: Портрет поета, виставка малюнків до прочитаних творів, книжка «Читаночка» |
Урок-гра Обладнання. Презентація, костюми книги, хлопчиська, ведмедя, лисички для вистави, торба казок, букви українського алфавіту |
Урок-КВК Тема Мета. Пробудити в учнів інтерес до читання книжок, підтримувати бажання бути активними і свідомими читачами. Розвивати творче мислення... |
ВИХОВНЕ ЗАНЯТТЯ «СЛОВО ПРО КНИГУ» (УСНИЙ ЖУРНАЛ. ПРОЕКТ. 3 КЛАС)... Мета: познайомити учнів з історією створення книги, професіями працівників видавництва, розширити уявлення про значення книги для... |
Інвестиційний проект Щорічний фестиваль «Весілля Нестора Махна і... Щорічний фестиваль «Весілля Нестора Махна і Галини Кузьменко» (проект Антошика М. М., Помічнянського міського голови) |
Урок-презентація Обладнання: мультимедійна учнівська презентація, публікація, портрети Алли Горської |
Церкви ми зустрічаємо назву книги «Апостол», як сукупність всіх апостольських писань? Хто із святих отців та учителів древньої Церкви конкретно свідчить про достовірність книги Діянь святих апостолів? |