|
Скачати 109.46 Kb.
|
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Бородянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів ВИХОВНЕ ЗАНЯТТЯ «СЛОВО ПРО КНИГУ» (УСНИЙ ЖУРНАЛ. ПРОЕКТ. 3 КЛАС) Мельниченко Любов Вікентіївна Бородянка 2012 Паспорт проекту Тема. Слово про книгу. Мета: познайомити учнів з історією створення книги, професіями працівників видавництва, розширити уявлення про значення книги для людей; розвивати вміння сприймати поетичне слово, образне уявлення; виховувати інтерес до книги, як до джерела інформації. Керівник: вчитель початкових класів Мельниченко Л.В. Вид проекту: інформаційно-пошуковий Тип проекту: груповий, інтегрований, середньотривалий Вік учнів, на який розрахований проект: 8 років Навчальний предмет, в рамках якого проведена робота з проекту: Українське читання Інтеграція навчальних предметів: українська мова, образотворче мистецтво, громадянська освіта, позакласна робота Джерела здобуття інформації: художня та науково-пізнавальна література, дитячі журнали та газети. Шляхи здобуття інформації: відвідування шкільної бібліотеки, Дружнянської сільської бібліотеки, матеріали домашніх бібліотек. Форма захисту проекту: усний журнал « Слово про книгу» Учасники проекту: 1 група « Пошуковці» Завдання: підготувати розповідь « Як книга прийшла до людей» 2 група « Пошуковці» Завдання: підготувати розповідь « як народжуються книги зараз» 3 група « Літератори» Завдання: підготувати художнє читання віршів про книгу « Поетична хвилинка» 4 група « Художники» Завдання: підготувати демонстраційний матеріал « 3 книгою дружи - завжди її бережи » Виховне заняття Тема. Усний журнал « Слово про книгу» ( проект) Мета: познайомити учнів з історією створення книги, професіями працівників видавництва, розширити уявлення про значення книги для людей, розвивати вміння сприймати поетичне слово, образне уявлення. Виховувати інтерес до книги, як до джерела інформації. Обладнання: виставка книжок-саморобок « Моя книжечка маленька - вірна подруга дітей», тематична книжкова полиця « Розкажу вам, діти, казку», демонстраційний матеріал « Чого боїться книга» (мультфільм). Хід заняття І. Оголошення теми заняття, мотивація навчальної діяльності. Вчитель: Загадка "Не дерево,а з листочками,не сорочка,а зшита." Здогадайтесь, діти, що це? Вчитель: Як краплин у Дніпрі, Як зірок угорі, Як листви на гіллі- Стільки книг на землі! Є великі й малі, Є легкі і важкі. На полицях, в столі- Наші друзі книжки. О.Пархоменко Вчитель: Дім без книги, як день без сонця. Так влучно говорять у народі про важливе значення книги у нашому житті. Книги відкривають нам широкий світ знань. Вони потрібні всім:малюкам, школярам, дорослим людям. А чи замислювалися ви, коли з'явилися перші книги? Чи завжди вони були такими, як сьогодні? Про це ми поговоримо під час усного журналу "Слово про книгу". ІІ. Сприйняття нового матеріалу. 1. Виступ першої групи « Пошуковці». Вчитель: Давайте відкриємо першу сторінку : "Як книга пришла до людей" Учень: У стародавні часи на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх виготовляти. Але потреба записувати, передавати іншим певні знання, досвід виникла дуже давно. Учень: Тож, "сторінками" найдавніших книжок ставали стіни печер, камені, вояцькі щити. Літери люди ще не знали, а слова замінялися малюнками. Учень: Згодом були укладені перші абетки і люди почали писати на вогких глиняних табличках паличками. Такі сторінки потім висушували у печах, проте глиняні книги були дуже важкі! Учень: На берегах ріки Ніл древні єгиптяни навчились писати на стрічках, які виготовляли з болотяної рослини-папірусу.Такі книги скручували у сувої, але вони були недовговічні. Учень: 3 часом люди навчились писати на сторінках з тонкої козячої або телячої шкіри. Ці книги називались пергаментами, але були дуже дорогими. На виготовлення однієї книги потрібна була шкіра цілої череди телят. Учень: Невблаганний час доніс до наших днів не так вже й багато стародавніх книжок і свідчень того, як жила книга на території нашої країни. Але з впевненістю можна сказати, що книга за часів Київської Русі була в пошані. Учень: Київський князь Володимир Святославович відкривав спеціальні майстерні, де переписували і розмножували книги. А в часи князівства Ярослава Мудрого у Києві при Софійському соборі була заснована перша у Київській Русі бібліотека. Учень: Сиділи переписувачі в соборі, переписували книги, робили переклади з інших мов. Потім з Києва книги потрапляли до інших міст. А варто нагадати, що вони коштували дорого. Палітурку оздоблювали коштовним камінням, золотом, сріблом. Тому до полиці часто книги приковували ланцюгом. Учень: Та от прийшла пора славним подіям. У ХІІІстолітті в Європі навчилися виготовляти папір, а в середині ХІVстолітті в Німеччині запрацював перший друкарський верстат Йогана Гутенберга. Літери для друку виготовляли з металу, з літер складали слова, із слів-цілі рядки, з рядків - сторінки. Учень: У 1563 році чудові майстри І.Федоров та П.Мстиславець у Москві почали друкування першої книги "Апостол". Згодом І.Федоров переїздить до Львова, де продовжує свою благодійну справу. За своє життя він створив лише кілька книжок, але його робота і досі згадується з вдячністю. На могилі першого друкаря у Львові написано:"Друкар книжок, перед тим небачених". 2.Виступ другої групи « Пошуковці». Вчитель:Друга сторінка усного журналу "Як народжуються книги зараз". Учень: Спочатку письменник створює рукопис і приносить його в редакцію видавництва, де редактор знайомиться з текстом, виправляє неточності, пропонує щось добавити або скоротити. Учень: Редактору допомагають художники-ілюстратори, графіки і фотографи. Адже оформлення книги - складний процес? Потрібно визначити її розмір, підібрати палітурку, правильно і красиво розмістити ілюстрації і текст, вибрати шрифт. Учень: Тільки тоді, коли рукопис майбутньої книги готовий, його відправляють до типографії. Набірна машина автоматично набирає текст, лінотипіст лише ударяє по відповідним клавішам. Для ілюстрації готують копії на металі-кліше. Учень: Друкарська машина розмотує папір з барабану, він притискається до металевих сторінок, змащених фарбою. Так друкується текст та ілюстрації. Сторінки розрізаються, зшиваються у блоки, добавляється палітурка - і книга готова! 3.Виступ третьої групи « Літератори». Вчитель: Багато красивих поетичних слів сказано про книгу. Про це ми дізнаємось з третьої сторінки нашого усного журналу "Поетична хвилинка". Давайте відкриємо її. Учень: Пісенька юних читачів В кожнім домі,в кожній хаті - У містах і на селі,- Хто навчився вже читати, Має книжку на столі. Дружба з книгою-це свято, Не було б його у нас, Ми не знали б так багато Про новий і давній час. І найменшенька дитина, Що не вміє ще читать, Ледь колисочку покине - Просить книжку показать. Книги дружать з дітворою, Полюби їх у житті - І улюблені герої Будуть друзями в путі. Сторінки книжок завітних Всіх нас доброму навчать - Працювати і учитись, І Вітчизну шанувать. С.Михалков Учень: Книжечко моя! Книжечко моя Дрібнесенькая! Люблю я тебе читати, Листоньки ті оглядати; Відганяєш мені скуку, Даєш розкіш і науку, Книжечко моя Дрібнесенькая! Книжечко моя Дорогенькая! Я любити тебе мушу; Роз’ясняєш мені душу, Вчиш любити правду ясну, Жити чесно, мирно, ясно, Шанувати родиноньку І любити вітчизноньку, Книжечко моя Дорогенькая! Книжечко моя Прехорошая! Все буду тебе читати, Листоньки ті оглядати, За таку твою прислугу Ти на все мені подруга! Книжечко моя Прехорошая! С.Яричевський Учень: Тиждень книжки «Тиждень книжки!» - зазвучало Серед міста, як сигнал. За годину місто стало, Як один читальний зал. Всі читають урочисто – І безвусі й вусачі. Скільки мешканців у місті, Стільки в місті й читачів. У тролейбусах читають, Щось мугикають під ніс. Сторінки перегортають Під ритмічний стук коліс. Лиш з малими читачами В хаті клопіт вечорами: Від книжок, хоч треба спати, Їх ніяк не відірвати! За той тиждень розмаїті Полюбились так книжки, Що кладуть донині діти На ніч їх під подушки. О.Сенатович Учень: Я - бібліотекар За моїм вікном ростуть Кедри і смереки. Гарне місце влітку тут Для бібліотеки. Я полиці змайстрував Для книжок,журналів, Щоб читали їх усі Діти в зелен залі. І тепер у ранній час Чи в обідню спеку Йдуть до мене читачі У бібліотеку. Люблять загадки,вірші Василько і Таня. Павлик просить лиш казки Та оповідання. Йдуть до мене читачі Зблизька і здалека. Жду їх радісно завжди: Я ж - бібліотекар. Ст.Жупанин Вчитель: А давайте разом з вами теж спробуємо скласти вірш про книгу. Умовимось: я починаю рядок, а ви – продовжуєте. Мав Сашко гарну (книжку). Кинув раз її під (ліжко). Де лежала бідна (книжка), Пробігала сіра (мишка). Стала мишка книжку гризти, Стала мишка книжку (їсти). Звідкісь взявся їжачок, Був він весь із (колючок). Він прогнав зубасту (мишку), Врятував нещасну (книжку). Слава, слава їжачкові! Сором же кому? (Сашкові)
Вчитель: Ось ми і підійшли до четвертої сторінки усного журналу "З книгою дружи,завжди її бережи". Учень: Мультфільм "Чого боїться книжка?" (Учасники шикуються в колону, в руках тримають демонстраційні картинки. Після озвучення свого кадру кожний учень займає своє робоче місце в класі) Учень: Книга боїться вологи і сонячного проміння. Не залишайте книги після читання на свіжому повітрі. Учень: Книга боїться бруду. Кольорові, жирні плями залишаються на сторінках назавжди. Учень: Книга не любить смачні страви. Не читайте за кухонним столом або під час обіду. Учень: Обгорни книжку,зроби для неї закладку - і книга стане тобі вірним другом. 5. "Народ скаже, як зав'яже" Вчитель: 3 давніх-давен в народі книга користувалася пошаною. Тому про неї сказано багато хороших теплих слів. Про це ми дізнаємось, перегорнувши п'яту сторінку усного журналу "Народ скаже, як зав'яже". (Учні складають прислів'я з таблиці-"переплутанки") 1.Книги читати - птах без крил. 2.Дім без книги, а знання добувають з книжок. 3.Розум без книги - усе знати. 4.Золото добувають із землі, день без сонця. 6.Виступ шкільного бібліотекаря. Вчитель: Наступну нашу сторінку « Розумники й розумниці» проведе гість- бібліотекар Новікова Діна Вікторівна. Бібліотекар: Учні 3 класу - часті гості шкільної бібліотеки. Вони цікавляться усім:читають багато віршів, оповідання про тварин, про життя ровесників і, звичайно, мають багато улюблених казок. Отже, перевіримо, чи впізнаєте ви з яких творів ці герої ? 1.Що за дім? Дивний дім! Звірі хочуть жити в нім. Дім той песик відшукав, Звірів всіх порозганяв. (Рукавичка) 2.З горошинки хлопчик оцей виростав, Підмогою тату і мамі він став, Братів і сестру виручав із біди, Переможцем в двобої ставав він завжди. (Котигорошко) 3.Бабуся й дідусь за грибками пішли. І дивну пташину у дім принесли. Пташина та хвора,пташина сумна, Та жити у них не лишилась вона. (Кривенька качечка) 4.Виріс цей хлопчина з малої деревини. У печі зміючку спік, Сам на дерево утік. Його гусятко врятувало- На крилечка свої узяло, Принесло до тата й мами Частуватись пирогами. (Івасик Телесик) 5.На городі виростала, Восени велика стала. Дід почав усіх гукати: - Час красуню нашу рвати. (Ріпка) Бібліотекар: Усі ці чудові повчальні казки прочитали третьокласники у шкільній бібліотеці. 7. Огляд тематичної полиці « Розкажу вам, діти, казку» 1 .Котигорошко. Українська народна казка. - К. : Веселка , 1996.- 48 с. 2.Рукавичка. Українська народна казка. - К.: Веселка , 1987. - 24 с. 3. Кривенька качечка. Українська народна казка. -К.: Веселка, 1987.- 24 с. 4. Івасик Телесик. Українська народна казка. - К.: Веселка , 1987. - 16 с. 5. Ріпка. Українська народна казка. - К.: Веселка , 1987 .- 16 с. 6. З якої казки? Загадки до казок . - К.: Веселка , 1986 12 с. 8.Огляд виставки книжок-саморобок « Моя книжечка маленька - вірна подруга дітей». ІІІ. Підсумок заняття. Вчитель: Ми перегорнули останню сторінку усного журналу « Слово про книгу». Тож, давайте разом складемо Поради для юних читачів: 1.Якщо хочеш поговорити з ким-небудь - візьми книгу. 2.Якщо ти занудьгував - відкрий книгу. 3.Якщо хочеш одержати пораду - відшукай її в книзі. 4.Якщо прагнеш знайти друга - подружи з книгою. Учень: Багато мусим знати Про все, що є навкруг. Тож, слід книжки читати, Бо книга - вірний друг. Вона поможе дуже Обрати вірну путь. Де б ти не був, мій друже, Про книгу не забудь! Використана література
|
Усний журнал Школа наш рідний дім Пропонуємо вашій увазі усний журнал «Школа наш рідний дім, нам добре й весело у нім» |
«Мати наша сивая горлиця…» Тип уроку: усний журнал, урок інтегрований, проводять учителі літератури і музики |
Тема. Книга джерело знань Форма проведення Усний журнал ( використання програми іпіеі «навчання для майбутнього») |
УСНИЙ ЖУРНАЛ Хортиця має не лише історичне, але і природне значення, на її території дуже багато цікавих рослин |
ДОВІДКОВА ЛІТЕРАТУРА ТА РОБОТА З НЕЮ Читаючи книгу, ми часто зустрічаємо слова, які не можемо пояснити. Мабуть, кожному цікаво, як утворилось слово, як воно звучить іншою... |
Усний журнал: «Біла книга зими». Мета ... |
Усний журнал. Сторінками життя Т. Г. Шевченка Мета Т. Шевченка в умовах підневільного становища нації в першій половині XIX ст.; інтерес до історичного минулого рідного краю |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 6 ий клас Методи та прийоми: слово учня, вступне слово вчителя, коментоване письмо, «Лінгвістичний футбол», попереджальний диктант, вправа... |
Реферат від групи Усний журнал з питань безпеки життєдіяльності та професійного травматизму (реферат від групи) |
Розробка уроку з хімії. 8 клас Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів... |