Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великоновосілківського району Донецької області


Скачати 285.73 Kb.
Назва Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великоновосілківського району Донецької області
Сторінка 1/3
Дата 30.10.2013
Розмір 285.73 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3
Учасники проекту: учні 8, 11 класів

Керівник Кундель Валентина Олександрівна

Учитель- методист української мови та літератури

вищої кваліфікаційної категорії Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великоновосілківського району Донецької області

Проект

Йдемо до тебе ми, Тарасе!

Вступ

Перед учителем стоїть важливе й відповідальне завдання: дати своїм учням міцні та глибокі знання з мови та літератури, виховати мислячу людину, прищепити любов до мови, літератури, живопису, виховати справжнього патріота своєї держави. Щоб досягти цієї мети, учитель повинен використовувати передовий педагогічний досвід, шукати й знаходити власні шляхи до реалізації поставлених завдань.

Одним із цих шляхів є зацікавлення учнів. І саме метод проектів стає одним із пріоритетних для того, щоб створити школу мислення замість школи навчання.

Працюючи з учнями 8, 11 класів над створенням проекту, намагаюсь виховати в школярів толерантність, здатність до взаєморозуміння. Саме такий вид діяльності стимулює соціальну активність, надає можливості відчути радість творчості, розвиває творчі здібності дітей. Від творчості вчителя – до творчості учня – девіз моїх уроків. Особистим прикладом спонукаю дітей до написання віршованих та прозових творів.

У своїй роботі над проектом звернулися до Шевченківської теми, яка є вічною. Багата Вкраїна глибокими морями, широкими лісами, щедрими врожаями, та найбільша її гордість – люди. Ясною зіркою сяє нам крізь віки творчість Тараса Григоровича Шевченка. І саме напередодні роковин Кобзаря поставила за мету узагальнити, проаналізувати зібраний та створений матеріал, що допоможе поглибити, повторити знання учнів про факти біографії Шевченка, передумови появи творів, навчити школярів сприймати творчість Тараса Григоровича в історичному контексті, відкрити для себе Шевченка – людину: щирого патріота, вірного друга, поборника Правди.

Отже, метод проектування цінний тим, що надає дитині можливість самовдосконалюватись, поповнити свої знання з теми, розвиває дух конкуренції: учні прагнуть створити кращу презентацію. Метод допомагає підвищити грамотність і читацьку активність учнів.

Мета:

осмислення духовного зв’язку з історичним минулим;

формувати усвідомлення глибокого зв’язку поета з Україною;

формування стоїчних рис( мужність, цілеспрямованість, наполегливість), життєстверджуючих, оптимістичних настроїв; спонукання до творчості;

виховання любові до Батьківщини, почуття власної гідності, прагнення гармонії вчинків із загальнолюдськими, християнськими цінностями;

осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації; виховання шанобливого ставлення до творчості Кобзаря;

висвітлення результатів пошукової та творчої роботи учнів для всієї школи : створення мультимедійної презентації.

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, виставка книг, фотоальбом,

мультимедійний проектор, використання програмного

продукту Power Point «Шевченко – художник».

Очікувані результати:

знати і розповідати основні відомості про життя Тараса Шевченка;

розуміти й доводити актуальність творчості Кобзаря для українського народу;

розвиток уміння знаходити необхідну інформацію творчо й компетентно її використовувати;

розвиток пошукових, експериментаторських здібностей учнів;

розвиток творчих здібностей школярів, їх уміння висловлювати власну думку;

усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українців, заповідані як духовний спадок нащадкам;

усвідомлення того, що здатність мріяти – невід’ємна риса характеру розвиненої людини; осмислення цінності життя людини, його наповненості й сенсу; навчити пізнавати себе, прагнути самовдосконалення; навчити жити в соціумі; навчити створювати просту електронну презентацію; дати уявлення про мультимедіа; ознайомити із зразками тематичної презентації;

Ключове питання: життя Тараса Григоровича Шевченка – зразок

громадянської мужності, патріотизму.

Міжпредметні зв’язки: українська література, історія України , інформатика.

Результат проекту: виставка творчих робіт учителя та учнів, презентація

індивідуального проекту «Шевченко – художник»; виступи на уроці,

проведення позакласного заходу «З думкою про Кобзаря», фотогалерея.

План реалізації проекту

І. Організація роботи

І етап – план реалізації проекту

Скласти план роботи для реалізації проекту.

Обговорення теми:

а) визначення часу створення проекту, його цілей;

ІІ етап – реалізація проекту

1. Створення груп, розподіл обов’язків:

2. Визначення джерел, засобів добору матеріалу:

робота в Інтернеті; написання творчих робіт;

пошук літературного інформаційного матеріалу;

г) засоби представлення результатів:

відеопрезентація віртуального музею; портфоліо дитячих творчих робіт та робіт учителя: повідомлення на уроці; створення та оформлення фотоальбому про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка.

ІІІ етап – представлення проекту, рефлексія та оцінювання

Презентація проекту на уроці української літератури.

Виступи на уроках мови та історії України.

Обмін враженнями від експозиції творчих робіт.

Розгляд та обговорення фотогалереї.

Планування подальшої роботи.

Творчі групи:

Літератори.

Кореспондент.

Читці.

Доповідач.

Художники.

Елемент рольової гри присутній на багатьох уроках. Згідно з розподілом ролей учні отримали групові та індивідуальні завдання:

1. Створення віртуального музею «Шевченко – художник» - Узбек Родіон,

11 клас.

2. Група літераторів складає вірші, пише творчі роботи різних типів і стилів

( 8, 11 класи).

Художники працюють над створенням та оформленням фотоальбому

(11 клас)

Усі разом створюють і презентують портфоліо творчих робіт.

Віршовані твори

1.

Шевченко – народний поет.

Шевченко – від Бога поет.

Тарас – борець за волю,

За народну кращу долю.

Шевченко – людина чесна і смілива,

Найдорожча йому – Батьківщина.

Тарас – слабому захисник,

Цінувати побратимство звик.

Катело Олена, 11 клас

2.

Весело живеться нам

На Україні рідній.

А скільки довелось винести

Їй, бідній.

Та Тарас народ до борні підняв,

Життя нове намріяв, дорогу вказав.

Тарапата Яніна, 11 клас

3.

Як добре нам жити і знати,

Що край наш міцніє, цвіте.

Всміхається дитя й мати,

Дивлячись на це.

Серце в грудях хоче волі,

Миру, сонця, щасливої долі.

Щоб людям лихо світ не закривало,

Бо біди у нас і так було чимало.

Башева Ірина, 11 клас

4.

Хай пам’ятає кожен, зна:

Є Батьківщина лиш одна,

Це наша славна Україна.

Не забувай Шевченків спів

Про рідну матір козаків,

Не забувай, що наша країна –

Земля, що зветься Україна.

Про Україну ти завжди дбай,

До неї серце навертай.

Гайдаш Сашко, 10 клас

5. Акровірш

Шелестить діброва, ліс.

Екологія – на зріст.

Вчать батьки і вчителі:

Чистоту бережи землі.

Еколог накази дає -

Нам їх виконувати.

Край берегти рідний,

Особливо такий, як наш, погідний.

Круголь Віталій, 8 клас

6.

Б’ється у грудях серденько,

Що дала його ненька.

Я знаю, тим серцем маємо жити,

Шевченка, маму і край свій любити.

Черабай Ганна, 10 клас

7.

Кобзар – то сонечко рідне,

Сонечко ясне, земне.

Слово його «Заповіту»

Гріє і живить мене.

Ніколи не забудемо

Тараса напутні слова…

Ми завжди вчитись будемо

Для щастя і добра.

Черабай Тетяна, 10 клас

8.

Україно! Дорога моя Батьківщино!

Люблю тебе всім серцем.

Мені так любо, бо навкруг –

Домівка рідна, зелен луг,

І сиза роса на траві при шляхах,

І батьківська хата, дерев’яний дах.

Я більшого щастя на світі не хочу,

Мир і щастя їй пророчу.

Калафат Світлана, 11 клас

Прозові твори

Сонце

( Твір – мініатюра )

Багата Вкраїна на символи. На рушниках вишивають символ сонечка тому, що воно є частиною нашого життя. Воно корисне, бо дає світло і тепло. Коли на тебе світить - ніби посміхається. Без сонечка не можна жити!

Сонцем української поезії я б назвала Тараса Григоровича Шевченка. Він для мене – символ чистоти помислів і діянь. Як би важко йому не було, намагався промінням своїм зігрівати рідних, знайомих, земляків.

Пройшло багато літ, але й досі ми вивчаємо, із захопленням читаємо Кобзаря, пропагуємо його ідеї, живемо за його законами. А це значить – за законами Правди, Добра, Справедливості.

Я подумки часто з ним спілкуюсь і серцем відчуваю його поради…

Юрковська Анастасія, 11 клас

Наш Шевченко

(Твір – мініатюра)

Я народився у селі Красна Поляна Великоновосілківського району. Навчаючись у школі, дізналась, що наш край дав світові письменницькі таланти: Анатолій Косматенко, Борис Вахнюк, Грицько Бойко.

Часто я чув: наш Шевченко, і малим хлопчиною не міг зрозуміти: народився на Черкащині – а наш. З роками з допомогою вчителів зрозумів, що Тарас Григорович був поетом для всіх, поетом народним, поетом гноблених, але не скорених. І я впевнений, що в хаті кожного українця є «Кобзар». Батьки, діти чи онуки – хтось із них привів віще слово поета в оселю. І воно клекоче в ній цілим морем горя народного, невольницьким покликом до помсти, мудрим розумом гуманіста й ніжною, чарівною українською піснею.

Тепер я впевнений, що творчість Тараса близька по духу всім народам доброї волі. Він мій, твій, наш.

Колот Руслан

Мрії збуваються

(уривок з твору)

Гортаючи сторінки підручника, я взялась за вивчення вірша Тараса Шевченка «Заповіт». І мене приємно здивував той факт, що мої батьки і бабуся до сих пір знають цей твір напам’ять. Це як треба було написати, щоб залишити вічний слід у серці кожного! Своїм заповітом автор звернувся до сучасників та нас, нащадків.

І твої мрії, Тарасе, здійснились: ось уже 19 років моя країна – незалежна. Сама обирає собі шлях у майбутнє. Рівень добробуту населення ще не високий, але потрібні роки, що вийти на європейський рівень.

Тож берімося до роботи! Зміцнюймо нашу державу! Прикрашаймо наш дім!

Зіпір Катерина, 11 клас

Дух козацький

Наш край багатий на історичні та архітектурні пам’ятки . Якось ми з класом відвідали Національний музей на о. Хортиця. Козацька святиня приваблює багатьох сучасників. Січ…Найлегендарніше минуле українського народу, його святиня…Синонім свободи, людської й національної гідності…

Навіть у наш час, коли хочуть підкреслити вроду людини, її кращі риси, то говорять, що «він козацького роду». А щоб підкреслити чоловічі якості хлопчика чи юнака, говорять, що « з нього буде добрий козак».

Свою безмежну любов та повагу до козацтва український народ висловив у численних думах, народних піснях, легендах та переказах. У найтяжчі часи народ вірив у своє визволення, у відродження козацької вольниці, а при першій же можливості прагнув втілити свою мрію в життя.

Я завжди з великим захопленням читаю художні та історичні твори про наших героїчних предків, які мужньо стояли на сторожі рідної землі. Вважаю, що сьогодні, коли наша Батьківщина здобула омріяну незалежність і , долаючи численні труднощі, будує власну державу, пам’ять про славні сторінки нашого минулого рятуватиме від зневіри й надихатиме нас на життя, гідне справжнього громадянина Української держави.

Коли ми з друзями ходили залами музею, алеями парку, то відчували подих бунтарського Тарасового духу, який колись побував на цій місцині, посадив дуб – символ мужності і нескореності українського народу.

Славна запорозька Січ знову манить до себе. Я вірю, що з батьками, друзями я все рівно сюди повернусь. Дух козацький житиме в мені вічно.

Кундель Вікторія, 11 клас

Мій рідний край – Україна

Моя Батьківщина – Україна. Не любити цю землю і людей, що живуть на ній, - неможливо! Мій край – лісостепова зона і Азовське море. Найкращі спогади в мене залишились від поїздок на Азовське море. Згадується, як я іду берегом моря, лагідні хвилі прибою набігають на ноги, наче запрошуючи у свою теплінь. Сиджу на березі і збираю чудернацької форми камінці, кидаю їх у воду і милую красою довкілля.

Незабутні вечори, проведені біля вогнища на кам’яних Могилах, туристичні походи по річці Вовчій. Нам, школярам, дуже пощастило з керівником туристичного. Він уміє вдало підібрати маршрут, організувати похід стежками рідного краю.

Хараджа Михайло, 11 клас

Есе

Світе милий! Як я тебе люблю! Я дуже залюблена у життя. Умію радіти вранішньому сонечку, розлогим вербам, солов’їному співу. Дух перехоплює від навколишньої краси. Але життя – це не лише світлі смуги. Буває по – всякому. Та батьки навчили мене щиро радіти чужим успіхам, співпереживати горю людей.

Ось ми знову звернулись до творчості Кобзаря. Мене вражають його автобіографічні твори.. правду кажуть: «І ворогу не побажаєш!»

Бідна дитина… Нікуди прихилити голови. Нікому пожалітись.

Сонечко, чи ти так же світило сотні літ тому малому Тарасику? Дерева, ви намагалися прикрасити, урізноманітнити його життя? Пісне, ти була його найщирішим другом?

Тарапата Ганна

Пісенна творчість Кобзаря

Пісня в житті народу відіграє важливу роль. І моя сім'я любить святковими вечорами співати пісень. Часто я задумувалась над тим, які ж пісні люблять мої батьки? Прислухалась і зрозуміла –ліричні, ті, що беруть за серце, навівають роздуми.

Ще з дитинства пам’ятаю:, як дідусь заспівував «Реве та стогне» і «Як умру». Я полюбила цю пісню за її міць, широту, простір.

Коли пішла до школи, зрозуміла, що ці безсмертні твори написав Великий Кобзар.І я пройнялася гордістю за наш народ, за його безсмертного генія. Адже наша історія – це сторінки віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем. У цих змаганнях українство мало дві зброї – шаблю і слово. на зміну зброї приходило слово. могутнє і гаряче. Приходило в часи найбільшої скрути, великої руїни. Воно завжди стояло на сторожі Добра, Правди, Волі.

Хавалджі Олена

Презентація творчого проекту

Позакласний захід на тему « Йдемо до тебе ми, Тарасе!»

(На основі віршів учителя)

Багата Вкраїна майстрами пера,

Та думкою лину до Кобзаря.

Душу й талант народу віддав,

А від «властьімущих» тільки гоніння мав.

Тематичні питання (сторінки)

Шевченківські свята на Україні.

Кожна нація має своїх пасіонаріїв.

«Доля не шкодувала йому страждань, але й не пожаліла творчих втіх…»

Пам'ять про Кобзаря вічна.

Ми відчуваємо потребу в ясному слові Шевченка.

Прощальне слово П.Куліша .

Дружба Шевченка з греком.

Учімось жити за Кобзарем!
  1   2   3

Схожі:

Кундель Валентина Олександрівна, учитель української мови та літератури
Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великоновосілківського району Донецької області
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Старунський НВК, Богородчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, серед команд загальноосвітніх шкіл І-ІІ...
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Саджавська, Росільнянська, Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Манявський НВК, Луквицька, Гринівська, Підгірська, Жураківська ЗОШ І-ІІ...
Вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського...
Укладач: Корженко Валентина Анатоліївна, вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського району
Районної програми Назва Програма економічного і соціального розвитку...
Розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації від 03. 10. 2014 №625 Про розробку проекту Програми економічного...
Інтегрована інтелектуальна гра-змагання «Мови рідної розмай!»
«Інтер», учитель української мови та літератури Верхньоторецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ясинуватського району Донецької...
Шепетівський районний методичний кабінет
З досвіду роботи педагогічного колективу Михайлюцької ЗОШ І – ІІІ ступенів Шепетівського району Хмельницької області. Посібник для...
«Подорож у часі. Історія створення книги»
Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Амвросіївської районної ради Донецької області
Про підсумки проведення районних етапів Всеукраїнської експедиції
ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Борковська Я. Д.), Дзвиняцька ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Семків Н.І.), Гутівська ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Назаревич О. П.),...
Досвід роботи Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка