«Підставка для декоративних рослин» Автор проекту


Скачати 116.87 Kb.
Назва «Підставка для декоративних рослин» Автор проекту
Дата 26.10.2013
Розмір 116.87 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Розробка творчого проекту

«Підставка для декоративних рослин»

imgp0009
Автор проекту:

Дубина Олександр

учень 11 класу

Переяслав-Хмельницької

ЗОШ І–ІІІ ст. №4

Керівники:

Ажаман Леонід Васильович,

вчитель трудового навчання

Переяслав-Хмельницької

ЗОШ І–ІІІ ст. №4

Миколаєнко Андрій Євгенович,

вчитель трудового навчання

Яготинської СЗОШ І–ІІІ ст. №2
Вступ
1. Обґрунтування виробу об’єкта проектування

2. Історія розвитку токарних верстатів

3. Вироби-аналоги та їх аналіз

4. Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробів

5. Конструкція власного виробу

6. Економічне обґрунтування

7. Фотографії готового виробу

8. Висновки

Обґрунтування виробу об’єкта проектування

Я навчаюся у одинадцятому класі загальноосвітньої школи. Мені дуже подобаються уроки трудового навчання та технології. Виготовлення різних виробів приносить мені задоволення. Я залюбки погодився прийняти участь у шкільній олімпіаді з трудового навчання. І в результаті потрапив на районний етап. Дуже радів, коли мені повідомили, що в районі я став переможцем. Правда перемога принесла безліч проблем. Для участі в обласному етапі мені запропонували розробити проект та виготовити «пристосування для мого хобі».

Мені подобається обробка деревини на токарному верстаті СТД 120М, тому помисливши вирішив виготовити «підставку для декоративних квітів».
2. Історія розвитку токарних верстатів

Токарні верстати були винайдені і застосовувалися ще в глибокій старовині. Вони були дуже прості по пристрою, дуже недосконалі в роботі і мали спочатку ручний (рис.1), а згодом ножний привід (рис.2).

http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/00.gif

Рис. 1 Староєгипетський токарний верстат приблизно 300 років до н.е.

http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/0.gif

Рис. 2 Старокитайський токарний верстат з ножним приводом

Стародавній Середньовічний токарний верстат ручного приводу показаний на мал. 3. Обточуваний виріб, встановлений на двох дерев'яних стійках, обробляли дві людини. Один обертав за допомогою мотузка виріб то управо, то вліво, а інший, що тримав в руках різальний або і обробляв ним виріб.

http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/101.gif

Рис. 3 Середньовічний токарний верстат

Сліди перших подібних верстатів знайдені на зображеннях гробниць стародавнього Єгипту. Перший складався з двох дерев'яних або кістяних центрів, в яких заготівлю обертали також за допомогою лука (рис.4). Супортом стародавньому токареві служила власна рука або нога, тому продуктивність, і точність обробки за нинішніми мірками залишали бажати кращого. Втім, деяким африканським племенам лучкові верстати служать досі. Цікаве спостереження, що у всі часи існування токарного ремесла завжди виготовлялося дитячі іграшки. У Зонненберзі в музеї іграшки зберігається колекція іграшок виготовлених в Греції в V столітті до н.е. Сама Греція вважається країною походження токарної справи .

http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/102.gif

Рис 4. Середньовічний токарний верстат, що обертається за допомогою лука

Середньовічний токарний верстат з оцепом (рис.5). Оцеп пов'язаний з педаллю мотузком, що обвиває деталь. При натисненні на педаль деталь закручується, при відпуску робить зворотний рух. Пізніше оцеп стали робити жорсткіше і зв'язувати з крутнем, що дозволяло запасати значну енергію. Внаслідок цього винаходу токар вільно володів двома руками для утримання різця, хоча міг гострити тільки тоді, коли деталь оберталася в потрібному напрямі. Процес виготовлення стає раціональнішим .

http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/103.gif

Рис. 5 Середньовічний токарний верстат з оцепом (гнучкою жердиною)

Принциповий переворот в розвиток токарної справи вніс Леонардо да Вінчі, додавши свої винаходи крутня, зубчастої передачі, гвинтового різьблення.

Старовинний російський токарний верстат ножного приводу показаний на рис. 6. Цей верстат досконаліший за попередній: стійкіше взаємне положення виробу і інструменту забезпечувало і точнішу обробку, а заміна ручного приводу ножним дозволила працювати на верстаті замість двох одній людині. Обточуваний виріб встановлювався на загострених дерев'яних клинах 1 і 2 (перших представниках сучасних центрів). Клин 1 закріплювався в стійці наглухо, а клин пересувався до упору у виріб 3 і закріплювався допоміжним клином 4, Мотузок 5, навита на виріб 1-2 обороти, одним кінцем прикріплялася до гнучкої жердини 6, а іншим - до дерев'яної підніжки 7. Натискаючи ногою на підніжку, токар приводив в обертання обточуваний виріб. Утримуючи обома руками різальний інструмент, що спирається об дерев'яний брусок 8, він притискав інструмент до виробу і обробляв його.

http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/104.gif

Рис. 6 Старовинний російський токарний верстат

Потім натиск ноги на підніжку припинявся, гнучка жердина випрямлялася, тягнула мотузок вгору і обертала виріб у зворотному напрямі. Обточування в цей час уривалося, і таким чином, як і на попередньому верстаті майже половина робочого часу витрачалася марно.

Токарні верстати, показані па мал. 1 - 6 застосовувалися головним чином для обробки дерев'яних виробів. Необхідність обробки металевих виробів прискорила розвиток токарних верстатів, хоча цей розвиток відбувався дуже повільно. Пріоритет в розвитку токарних верстатів належить російській техніці.

Андрій Костянтинович Нартов, один з найчудовіших росіян техніків XVIII ст., вихованець Московської школи «математичних і навігаційних наук», уперше у світі в 1715 р. винайшов і потім побудував токарно-копіювальний верстат з супортом - механічним утримувачем різального інструменту, замінюючим руку людини. На цьому верстаті, що зберігається нині в Державному Ермітажі в Санкт, - Петербурзі, зберігся напис: «Почало произвождения до будови махини 1718-го, вирішена 1729 року. Механік Андрій Нартов». У 1719 р. Нартов писав Петру I -великому майстрові токарної справи по дереву і металу - з Лондона про те, що він «тут таких токарних майстрів, які перевершили російських майстрів, не знайшов, і креслення махині, яка вашу царську величність наказав тут зробити, я майстрам казал, і оні зробити по них не можуть.». Так при першому знайомстві Нартова із зарубіжною технікою він зміг переконатися в тому, що російські майстри не лише не поступаються зарубіжним, але і перевершують їх.

А. До. Нартов випередив майже на століття Генрі Моделі, якому необгрунтовано приписується винахід супорта в 1797 р. верстати Нартова, що Зберігаються в Державному Ермітажі, доводять, що він ще на початку XVIII ст. працював на верстатах свого винаходу, на яких ще з більшою точністю, чим у кінці XVIII в,- у Моделі, можна було виготовляти, притому автоматично, металеві вироби будь-якої форми. Винахід супорта ознаменував собою початок нової епохи в розвитку не лише токарних, але і інших металорізальних верстатів. Отже, завдяки винаходу Нартова Росія майже на століття випередила Західну Європу і Америку в створенні токарних верстатів з супортами. А. До. Нартов за два з половиною століття до наших днів передбачив створення металорізальних верстатів, що автоматично виготовляють вироби з металу,- тих верстатів, які є найбільш важливими для сучасної промисловості. Заслугою Нартова є і виховання ним російських знавців обробки металу різанням. З петрівської токарної майстерні, якою завідував Нартов, вийшли ряд учнів, в числі їх особливо виділялися токарі Олександр Журавский і Семен Матвєєв.

Учні і послідовники Нартова успішно удосконалювали і будували токарні верстати. В кінці 18 століття тверський механік-годинникар Лев Собакин і тульський майстер Олексій Сурин розробили креслення, по яких виготовлялися токарно-гвинторізні верстати для обробки різних гвинтів. Сурин створив токарний верстат і для виготовлення рушничних стволів. На цьому верстаті обертання виробу здійснювалося від трансмісійного приводу, а супорт з різальним інструментом переміщався за допомогою ходового гвинта. Уперше на цьому верстаті було застосовано автоматичне виключення супорта. Російські винахідники і в цьому удосконаленні токарного верстата випередили винахідників зарубіжних країн.

Особливо широке виготовлення токарних верстатів було розвинене на Тульському і інших збройових заводах. На мал. 9 показаний один з таких верстатів. На нім виріб наводився в обертання від трансмісії через ремінну передачу 1, а супорт 2 переміщався механічно за допомогою шестерень 3 і гвинта 4.

        На мал. 8 показаний токарний верстат із ступінчастим шківом і перебором, створений в середині дев'ятнадцятого століття. На таких верстатах виробу повідомлялося різне число оборотів за допомогою ступінчастого шківа 1 і шестерного перебору 2. Рух супорту 3 передавалося через суміжні шестерінки 4 і ходовий валик або гвинт 5. Подібні токарні верстати виготовлялися і на початку ХХ століття. У кінці дев'ятнадцятого і на початку двадцятого століття токарні верстати із ступінчастим шківом забезпечувалися коробками передач для зміни швидкості переміщення супорта, а так само ходовим валиком і ходовим гвинтом.


Рис.7 Токарний верстат, виготовлений на Тульському збройовому заводі в середині 18 століттяhttp://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/105.gif


http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/106.gif

Рис. 8 Токарний верстат середини 19 віків із ступінчастим шківом

http://masters.donntu.edu.ua/2008/mech/myshov/ind/img/107.gif

Рис. 9 Токарно-гвинторізний верстат ТН-20
3. Вироби –аналоги та їх обгрунтування
imgp0009

Рис. 1

imgp0014

Рис. 2

imgp0011

Рис. 3
imgp0002

Рис. 4
imgp0005

Рис. 5

imgp0015

Рис. 6

Проаналізуємо їх згідно наших вимог:

Конструкції

1

2

3

4

5

6

Вимоги

Зручність у використанні

+

+

+

+

+

+

Оригінальна та естетична дизайн-форма

+

+

+

+

+

+

Доступні конструкційні матеріали

+

+

+

+

+

+

Можливість виготовлення в шкільній майстерні

+

+

+

+

+

+

Екологічно чисті конструкційні матеріали

+

+

+

+

+

+

4. Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробів

Для виготовлення підставки потрібні такі інструменти і матеріали:

п/п

Інструменти

Матеріали



Інструменти для розмічання та вимірювання (лінійка, штангенциркуль, нутромір)

Деревина (береза)



Інструменти для точіння та шліфування деревини (рейєр, мейсель,)

Наждачний папір



Пристрій для точіння деревини. Токарний верстат по дереву СТД -120М








Оздоблення (лак)


Вимоги до матеріалу

Виріб не завдає ушкоджень навколишньому середовищу, не має шкідливого випромінювання, не наносить хімічного забруднення, не має алергічних подразників, не має гострих країв та небезпечних для здоров'я елементів.

Виходячи з техніко-економічних чинників можна виділити головні вимоги, а саме: доступність матеріалів, їхня помірна ціна, їхня безпечність.


5. Конструкція власного виробу

п/п

Послідовність виконання

Інструменти та пристрої

Креслення або ескіз

1.

Вибір заготовки(береза, дуб)

Лінійка.




2.

Підготовка заготовки та верстату до роботи

Верстат СТД-120М, планшайба, шурупи, викрутка




3.

Торцювання заготовки (довжина 75мм).







4.

Розмічання заготовки

Вимірювальні інструменти




5.

Виточування заглибини по розміру: діаметр 105 мм, глибина 45 мм.

Рейєр, мейсель




6.

Шліфування

Наждачний папір.




7.

Оздоблення

Лак, пензлик





Перелік конструкційних матеріалів



Назва деталі

Кількість

Примітка

1

Підставка

1

Деревина


Визначимо вимоги до підставки

  • зручність у використанні

  • оригінальна та естетична дизайн-форма

  • доступні конструкційні матеріали

  • можливість виготовлення в шкільній майстерні

  • екологічно чисті конструкційні матеріали

  • невелика кількість деталей

  • міцність конструкції

  • наявність оздоблення


6. Економічне обґрунтування

Розрахунок витрат матеріалів :

Вартість одного складометра берези коштує приблизно 100 грн. Витрачено на виріб 0,05м кубічних. Тому: В =0,05х100=5грн.

Вартість шліфувальних матеріалів.

Шліфувальний папір Р80. Використали приблизно 0,1м. п. Шліфувальний папір Р320. Використали приблизно 0,1 м. п. Вартість 1 м. п. шліфувального паперу 8 грн. В=(0,1+0,1)-8=1,6грн.

Лаку використали мінімум і затрати їх не будемо враховувати

Загальна собівартість виробу: Взагальна=5+1,6=6,6грн.
7. Фотографії готового виробу


8. Висновки

- даний виріб є зручним у використанні;

- виріб має привабливий та оригінальний вигляд, що є досить важливим для багатьох користувачів;

- ціна даного виробу є доступною для споживачів будь-якого класу;

- є можливість суттєвого зменшення ціни на 10-20% за рахунок:

* серійного виробництва;

* оптової закупівлі матеріалів;

* наявності постійного каналу збуту;

* наявності оптових замовлень.

Схожі:

План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка