О.І. Месевря, завідувач лабораторії


Скачати 48.21 Kb.
Назва О.І. Месевря, завідувач лабораторії
Дата 04.10.2013
Розмір 48.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
О.І. Месевря, завідувач лабораторії

гуманітарних дисциплін.

С.І. Січкар, методист української

мови і літератури
Поради вчителям-словесникам до нового 2013-2014 навчального року
2013/2014 навчальний рік – особливий для учнів п’ятих класів та їхніх учителів, адже діти на початку навчання у п’ятому класі переживають період адаптації до нових умов навчання, подібний до того, що був на початку навчання у першому класі.

Учителі 5 класів із 1 вересня розпочнуть роботу за новим Державним стандартом, тому на них теж лежить велика відповідальність. У зв’язку з цим радимо:

  1. Забезпечити п’ятикласникам таку обстановку, щоб вони відчули підтримку і допомогу.

  2. Вести уроки в темпі, який відповідає віковим особливостям дітей цього віку.

  3. Забезпечити педагогічну наступність між початковою і основною школою.

  4. Не перевантажувати учнів зайвими за обсягом домашніми завданнями.

Методистами ОІПОПП активно проводилась підготовка до викладання української мови і літератури. Для цього у межах спільноти «Дивослово» розпочато оновлення електронної бібліотеки з новими текстами за програмою з української літератури (міфи і легенди українців, народні перекази).

Створено авторські творчі майстерні учителів, доробком яких є матеріали з використанням ІТ-технологій та ІКТ за новими програмами з української мови і літератури для учнів 5 класу:

Денисенко Наталія Іванівна, учитель Леськівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Черкаської районної ради. Презентації до розділу програми «Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді».

Жуган Ганна Трохимівна, учитель Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Черкаської міської ради. Презентації до теми «Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Снєт Аліна Петрівна, учитель Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради. Презентації до розділу «Народні казки».
Звертаємо увагу вчителів на те, що:

1. Оформлення сторінки журналу є в методичних рекомендаціях за 2010 рік.

2. Оцінка за ведення зошита виставляється 1 раз на місяць. Її бажано виставляти ближче до кінця місяця.

3. Домашній контрольний твір відмінено. Може бути фанфік, але не обов’язково.

4. Уся навчальна література має бути грифована (наказ Міністерства освіти і науки України від 01.09.2009 р. № 806 «Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах»).

Українська мова

1. У старому стандарті пріоритетною є комунікативна компетенція, а в новому особлива увага приділяється розвитку особистості учня, формуванню засобами мови моральних цінностей.

2. Особливих змін у програмах із мови немає. Їх не міняли, а вдосконалювали.

У програмах змістові лінії залишилися без змін.

3. У центрі уваги – антропоцентричність, тобто людинознавчий підхід, крім того – особистісно-орієнтований, компетентнісний та ін.

4. Уважно прочитати пояснювальну записку.

5. Розрізняти поняття компетенція і компетентність.

6. Немає поняття «урок розвитку мовлення». Є «урок розвитку комунікативних умінь і навичок».

7. Розділ «Поняття про текст» знято у мовній змістовій лінії, тому потрібно звернути увагу на зміни, що відбулися у мовленнєвій лінії.

8. Звернути увагу на розподіл годин (загальна кількість годин не змінилася).
Українська література

1. Програма осучаснена. 20% навчального матеріалу дається на розсуд учителя.

2. Об’єктом вивчення є художній твір.

3. У програмі для 5 класу вилучено тексти застарілі, нецікаві для сучасних дітей.

4. Ознайомлення з літературою рідного краю має відбуватися упродовж року.

5. Із метою активізації діяльності учнів на уроці використовувати інтерактивні технології навчання.

Цей навчальний рік оголошений роком дитячої творчості. Тому вчителі-словесники особливу увагу мають приділяти розкриттю і розвитку дитячих здібностей і талантів.

2012/2013 навчальний рік був досить «урожайним» на здобутки обдарованих дітей у конкурсах та олімпіаді. Проте звертаємо увагу педагогів на те, що:

а) у роботах учасників конкурсу для учнів 4-5 класів «Найкращий відгук на прочитану книгу» дуже чітко відчувалася «допомога» дорослого, досвідченого наставника;

б) завдання Інтернет-олімпіади виконані з допомогою учителя або просто продиктовані ним;

в) творчі завдання декого з дітей (із різних районів) роботи яких надіслані на розгляд журі ІІІ-го етапу ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, були однаковими, тобто взятими з одного джерела Інтернету!

Черкащина – батьківщина Т. Шевченка. Тому до 200-річчя від його дня народження проводяться заходи не лише з учнями, а й з учителями.

Відрадно, що педагоги області взяли активну участь в Інтернет-конференції «Відкриваємо нові грані Шевченкознавства». Немало робіт оригінальних, з елементами новизни, але прикро, що значна їх кількість є плагіатом, тобто списаних з одного джерела Інтернету. Автори кращих робіт отримають сертифікати.

Щиро вдячні учителям-словесникам, які надіслали свої роботи на обласний конкурс «Прочитайте … тую славу …». Результати його найближчим часом будуть оприлюднені на сайті ОІПОПП.

Актуальні питання сьогодення стають темами для обласних семінарів. Одна з найважливіших – «Проблеми дослідження родоводу в літературі рідного краю». У сучасному прагматичному суспільстві є нагальна потреба заохочувати молоде покоління до дослідження свого родоводу, розуміння цінності родинного затишку, поваги до предків і відповідальність за майбутнє родини, допомагати формувати життєві пріоритети шкільній молоді і, зрештою, пізнання і розуміння себе в цьому світі. Як результат – буде виданий посібник, який міститиме кращі учительські доробки.

Про актуальність проблеми свідчить і те, що цього року учасникам Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!» була запропонована тема «Я – українець. До глибини родоводу».

Тому варто пропонувати дітям:

а) теми для дослідження родини, роду на МАН;

б) завдання, які б передбачали розповідь не лише про близьких рідних (тата, маму, дідуся, бабусю), а й віддалених у часі (прадідуся, прабабусю і т.д.);

в) теми творчих робіт, наприклад, розповісти про цікавий випадок із життя мого дідуся, бабусі, прабабусі і т.д.

На жаль, актуальною залишається криза читання. Цьому «посприяла» тотальна комп’ютеризація. На допомогу педагогам, до першого вересня буде укладений посібник «Виховуємо читачів», який містить досвід кращих учителів області з означеної проблеми.

Як бачимо, невирішених проблем ще вистачає, та вважаємо, що завдяки вашому, шановні колеги, талантові, творчості, умінню і терпінню нічого неможливого немає.

Тож бажаємо творчих успіхів!

Схожі:

ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
Месевря О.І., завідувач лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
4. Уроки вчителів, які по-особливому пройнялися творчістю Великого Кобзаря
Месевря О.І., завідувач лабораторії гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників...
О.І. Месевря, завідувач лабораторії
Всупереч судженню про «кліповість» свідомості людини ХХІ століття хочемо розповісти про результати участі школярів області в інтелектуальних...
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін, завідувач...
...
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського...
С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Завідувач центру євроінтеграції, євроатлантичної інтеграції та економічної...
С. Г. Мойсеєва, завідувач центру євроінтеграції, євроатлантичної інтеграції та економічної освіти, завідувач лабораторії природничо-математичних...
Завідувач лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту...
...
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського...
С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського...
С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Завідувач лабораторії центру нових інформаційних технологій Черкаського...
В. Фурник, завідувач лабораторії – центру нових інформаційних технологій Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка