Завідувач центру євроінтеграції, євроатлантичної інтеграції та економічної освіти, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІПОПП


Скачати 75.36 Kb.
Назва Завідувач центру євроінтеграції, євроатлантичної інтеграції та економічної освіти, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІПОПП
Дата 09.07.2013
Розмір 75.36 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
С.Г.Мойсеєва, завідувач центру євроінтеграції, євроатлантичної інтеграції та економічної освіти, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІПОПП

Шляхи формування економічних компетенцій школярів
Сучасний ринок праці гостро відчуває потребу в економічно грамотній, професійно мобільній, творчій, активній, психологічно підготовленій, успішній особистості – спеціалісті, керівнику, підприємці нового типу, здатному працевлаштовуватися завдяки власній ініціативі, легко адаптуватися й інтегруватися у нових соціально-економічних умовах.

Метою економічної освіти в системі загальної середньої освіти є така підготовка учнів, яка забезпечить їм достатній рівень життєвої компетентності у сфері економічних відносин на рівні держави, родини та окремої людини. Загальні економічні знання потрібні кожному учневі незалежно від його життєвого і професійного вибору.

Не секрет, що у багатьох виникають наступні питання: «Навіщо потрібна економічна освіта в школі?», «Як можна застосовувати основи економічних знань на практиці?».

В. Сухомлинський писав: «Маленька людина… повинна побачити і зрозуміти, у чому коріння нашого життя, від чого залежить те, що у нас на столі».

Чи звернули ви увагу на те, як американці вирішують ці питання? Досить переглянути мультфільм про Скруджа Мак Дака, щоб зрозуміти, що знання про те, як накопичувати, розподіляти та вкладати кошти, діти отримують змалечку. Слід також зазначити, що ці знання є дуже корисними. Бо тоді батькам легше пояснити дитині, чому не завжди можна отримати те, що хочеш. Тому, чим раніше школяр починає вивчати економіку, тим кращим господарем власного життя та достатку він буде.

На основі економічного виховання формуються такі особистісні якості, як бережливість, заощадливість, господарність, необхідні не лише у виробничо-економічній діяльності, а й у стосунках поза сферою матеріального виробництва, у щоденному житті. Тому така підготовка молоді є важливою умовою підвищення продуктивності праці, забезпечення наукового рівня господарювання, активності громадян в управлінні виробництвом.

Цього навчального року, як і минулого, навчання учнів здійснюється з використанням програм, які вже відомі вчителям:

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Економіка. 11 класи. Рівень стандарту, академічний рівень. – К., 2010

  • Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Економіка. 10-11 клас. Профільний рівень. К., 2010.

  • Програми для профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Програми спецкурсів і факультативів. 10-11кл. (видавництво Камянець-Подільський: Абетка-Нова, 2003,2006.)

  • Збірник програм з економіки для загальноосвітніх навчальних закладів (курси за вибором) Частина І. 10-11 класи (для 11 класу), ( видавництво . Аксіома, 2008).

    • Збірник програм з економіки для загальноосвітніх навчальних закладів (курси за вибором). Частина ІІ., ( видавництво . Аксіома, 2008).

  • Економіка. Програми курсів за вибором та факультативів. – К., 2010

  • Основи споживчих знань. (Гільберг Т. Г., Капіруліна С. Л., Довгань А. І. та ін.). ЄС і ПРООН, 2008.

Програми позбавлені жорсткого поурочного поділу. Вчитель має право довільно визначати кількість годин на вивчення тем, але без вилучення одних на користь інших. Районні та міські методичні кабінети не уповноважені регламентувати розподіл вчителем навчальних годин у межах тем.

Для вивчення навчальної дисципліни «Економіка» рекомендовано підручники-переможці Всеукраїнського конкурсу підручників для 11-их класів:

  1. Економіка (рівень стандарту, академічний рівень). 11 клас (авт. Радіонова І.Ф.), видавництво «Аксіома», 2011.

  2. Економіка. (рівень стандарту, академічний рівень), 11 клас (авт. Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.).– Харків: Ранок, 2011.

Логіці та змісту підручників відповідають методичні посібники, що значно розширюють можливості вчителя при підготовці матеріалів проміжного контролю знань учнів та практичних робіт. До таких методичних посібників належать:

  • Горленко А.О. Практичні роботи з економіки. 11 клас. Рівень стандарту – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2011

  • Горленко Г.О. Економіка. Тестові завдання. Навчальний посібник для учнів 10-11 класів – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2010.

  • Часнікова О.В. Економіка. 10 клас. Рівень стандарту. Академічний рівень: Експрес-контроль. – Харків: Ранок, 2010 р.

  • Бондарєв Н.В. «Економіка. 11 клас: Рівень стандарту. – Харків: Видавнича група «Основа», 2012 р.

Профільне навчання економіки у старшій школі забезпечується вивченням курсу “Економіка” протягом 210 годин навчального часу (по три години на тиждень у 10-му та 11-му класах), введенням курсів за вибором та факультативів і близьких до економіки предметів: математики на академічному рівні та географії на профільному.

Для профільного вивчення економіки рекомендовано підручники:

  • Економіка (профільний рівень). 10 клас. Радіонова І.Ф., Радченко В.В. – Кам’янець - Подільський: Аксіома, 2011

  • Економіка (профільний рівень). 11 клас. Радіонова І.Ф., Радченко В.В. – Кам’янець - Подільський: Аксіома, 2011

  • Економіка. (рівень профільний), 10 клас. (авт. Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.) - Харків, Ранок, 2011р.

  • Економіка. (рівень профільний), 11 клас. (авт. Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.) - Харків, Ранок, 2011р.

У межах варіативної компоненти змісту освіти пропонується вивчення у 10-му класі таких курсів за вибором:

«Основи споживчих знань»;

«Основи інтелектуальної власності»;

«Фінансова математика»;

«Географічна економіка»;

«Економічне моделювання та розв’язування економічних задач».

Під час підготовки до ДПА рекомендовано використати «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з економіки. 11 клас» (авт.. Ю.В. Бицюра, Г.О.Горленко, С.Л. Капіруліна».

При організації допрофільного вивчення економіки у 8-9-х класах за рахунок годин варіативної складової навчального плану рекомендується вивчати курс економіки за програмою «Основи економіки» (авт. Л.М. Кириленко, Л.П. Крупської, І.М. Пархоменко, І.Є. Тимченко) та навчальним посібником "Моя економіка" (авт. Л.М. Кириленко, Л.П. Крупська, І.М. Пархоменко, І.Є. Тимченко).

У класах з поглибленим вивченням економіки пропонуємо до використання програми «Основи економіки» автора І.І. Климюка.

Під час роботи за зазначеними вище навчальними програмами вчитель має право коригувати кількість годин в залежності від можливостей навчального закладу.

Важливим завданням вважаємо продовження впровадження у навчальний процес курсу за вибором «Основи споживчих знань», оскільки споживча освіта в Україні є однією з головних форм пристосування людей до нових і швидко змінних умов життя, заснованого на принципах ринкової економіки.

З метою активнішого впровадження споживчих знань у навчальний процес пропонуємо, у випадку відсутності достатньої кількості годин на вивчення курсу, наскрізну навчальну програму курсу за вибором «Споживчі знання» для учнів 11-(12) класів вивчати у будь-якому з класів, коригуючи кількість годин. Курс «Основи споживчих знань» підсилено певним переліком навчальної літератури, яка отримала відповідні грифи МОНмолодьспорту, а саме: посібник-практикум «Чи грамотний ви споживач» укл. С. О. Ганаба; в-во «Аксіома», навчально-методичні комплекти «Здоров’я дитини – здорове харчування» для 3-4 класів та 5-7 класів (авт. Довгань А.І., Овчарук О. В., Оліфіра Л.М., Пужайчереда Л.М, за загальною редакцією Овчарук О. В.)

Розвиток фінансових компетенцій і культури має забезпечити новий курс «Фінансова грамотність», який пройшов апробацію у навчальних закладах Черкащини (м.Черкаси, м.Каневі, м.Золотоноші, м. Звенигородці). Курс за вибором «Фінансова грамотність», підготовлений Університетом банківської справи Національного Банку України має ознайомити учнів 10 класів із сучасними фінансовими продуктами та послугами, розвивати в них навичок використання таких продуктів, а також вміння планувати власне фінансове майбутнє. Відповідно до загальних цілей курсу основні завдання полягають в тому, щоб через практичну діяльність, адаптовану до вікових особливостей учнів сформувати певні економічні компетенції. Навчально-методичний комплект підготовлений за загальною редакцією професора Смовженко Т.С. включає програму курсу, навчальний посібник, робочий зошит для учнів. Програма схвалена комісією з економіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (Лист МОНСУ №1/9-156 від 29.02.12).

Як і попередні роки, цьогоріч відбувся Всеукраїнський конкурс «Молодь тестує якість». Але активність його учасників була незначною. Цікавими були роботи учнів Кашталян Тетяни («Тестування туші для вій») та Корогод Альони («Безмежний світ смартфонів»), учениць Чигиринської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 ім. Б. Хмельницького. Керівник проекту- учитель економіки Хмельовська Ірина Миколаївна. Особливим підходом до виконання роботи та креативністю виділялася робота Кодак Каріни та Джури Анни («Життя упаковки»), учениць Золотоніської спеціалізованої школи №1 з поглибленим вивченням економіки та правознавства. Керівник проекту - учитель географії та економіки Кодак Наталія Іванівна. Роботи цих учнів були направлені на Всеукраїнський конкурс.

Участь у даному конкурсі свідчить про інтерес до економічних дисциплін у навчальних закладах, а рівень їх робіт – про високі навички дослідницької роботи. Щиро дякуємо учням, вчителям вищеперерахованих закладів і надіємося на майбутні успіхи.

Участь у ІV етапі Всеукраїнської олімпіади з економіки цьогоріч принесла нам лише одне перше місце. І його нам привезла з Тернополя учениця 10 класу Городищенського економічного ліцею Баранова Олена (вчитель- Жуган Н.Г.).

Зростання професійної майстерності вчителів економіки демонструють різноманітні конкурси, виставки, творчі майстерні. Активними учасниками та переможцями конкурсу цифрових ресурсів, вже традиційно, стають вчителі економіки м.Сміли, які цього року завершили повну розробку курсу економіки за рівнем стандарту. Розробка вчителів економіки м. Сміли містить заключні 14 систематизованих блоків з презентаціями, графіками, таблицями за розділами «Ринкова економіка» «Національна економіка як ціле», «Світова економіка» і темами нової програми «Економіка» для 11 класу.

На жаль, цього року на обласній виставці «Освіта Черкащини» було небагато матеріалів з економіки. Диплом отримав Ситник Андрій Володимирович, вчитель географії та економіки Золотоніської спеціалізованої школи №1 з поглибленим вивченням економіки та правознавства Золотоніської міської ради за програму факультативу «Загальна та регіональна геоекономіка (10-11 клас)».

У травні 2013р., у рамках гуманітарної польської допомоги Україні в області стартував проект «Шкільна академія підприємництва». Його мета - створити шкільні клуби підприємництва, дати можливість учням набути навичок підприємливої людини. До проекту будуть залучені вчителі економіки та шкільні психологи, які пройдуть навчання на семінарі в ОІПОПП, та чотириденні тренінги з польськими викладачами в Кіровограді. Результатом роботи клубів будуть слугувати створені блоги шкільних клубів підприємництва.

Схожі:

С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін...

Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін, завідувач...
...
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського...
С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Підготувала С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІПОПП, директор Черкаського Центру економічної...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Підготувала С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІПОПП, директор Черкаського Центру економічної...
України Проект «Рівний доступ до якісної освіти в Україні»
С. Г. Мойсеєва – завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
України Проект «Рівний доступ до якісної освіти в Україні»
С. Г. Мойсеєва – завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського...
С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського...
С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
На уроках географії
Мойсеєва С. Г., завідувач лабораторією природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка