|
Скачати 65.6 Kb.
|
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Під час роботи в курсі «Актуальні питання української літератури і літературної критики» в ІІ семестрі магістранти мають змогу набути фактичні знання про актуальні критичні модуси української літератури, навчитися сприймати «технологію» створення того чи іншого критичного виступу. Це потрібно для розширення професійної ерудиції, вдосконалення навичок самостійного філологічного мислення, здатності аналізувати, зіставляти, порівнювати власні спостереження зі спостереженнями досвідчених літераторів з метою вироблення власної критичної свідомості та незалежного погляду на мистецтво літератури. Готуючись до практичних та семінарських занять, слід прочитати перераховані в плані критичні праці за книжками, наявними в бібліотеці ЛНУ та обласній науковій бібліотеці ім. М.Горького. Відсутні в бібліотеках студії зібрано в теці «Актуальні питання української літератури та літературної критики. ІІ семестр. Викладач – Шестопалова Т.П.», а також на сайті кафедри української літератури та методики її викладання та в групі vkontakte. Вивчення критичних та метакритичних джерел у ході підготовки до практичних, семінарських занять, модульного контролю передбачає прочитання, конспектування окремих тез, визначення проблематики, критичного фокусу, ідейного змісту, критичної образності, рис індивідуального критичного стилю (семантики, прагматики, риторики критичного виступу). ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1 ФЕНОМЕН Т.ШЕВЧЕНКА ЯК ОБ’ЄКТ НАУКОВОЇ КРИТИКИ ПЛАН:
ПЕРШОДЖЕРЕЛА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗАНЯТТЯ:
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 2 ФЕНОМЕН ЛЕСІ УКРАЇНКИ ЯК ОБ’ЄКТ ЛІТЕРАТУРНОЇ КРИТИКИ ПЛАН:
3. Концепти гнозису, єресі, аристократизму, філософії в критичній тезі О. Забужко про феномен Лесі Українки (Студія М. Жарких «Помилкові погляди Оксани Забужко на Лесю Українку» як контрпозиція). ПЕРШОДЖЕРЕЛА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗАНЯТТЯ:
3. Зборовська Н. «Наша пані» Леся Українка у тлумаченні Оксани Забужко: (інтелектуал. парадокси культур. фемінізму). – Рец. на кн. : Notre Dame d ' Ukraine: Українка в конфлікті міфологій. – К. : Факт, 2007. – 640 с. / Ніла Зборовська // Слово і час, 2007. – № 9. – С.69-73. 4. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі : Монографія. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К . : Либідь, 1999. – С. 39-42, 51-88. 5. Панченко В. Олтар серед руїни («Руфін і Прісцілла» Лесі Українки як антиутопія) / Володимир Панченко // Людина в часі – 2 (філософські аспекти української літератури ХХ – ХХІ століть) / НаУКМА ; за ред. В. Моренця ; упоряд. Л.В. Пізнюк. – К. : Унів. вид-во ПУЛЬСАРИ, 2011. – С. 33-51. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 3 ФЕНОМЕН «РОЗСТРІЛЯНОГО ВІДРОДЖЕННЯ» ЯК ОБ’ЄКТ ЛІТЕРАТУРНО-НАУКОВОЇ КРИТИКИ ПЛАН:
ПЕРШОДЖЕРЕЛА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗАНЯТТЯ:
Завдання: Бібліографічна підбірка й анотації актуальних критичних розвідок про представників «Розстріляного відродження» (15-20 позицій). ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 4 УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ЗРІЛОГО МОДЕРНІЗМУ ЯК ОБ’ЄКТ ЛІТЕРАТУРНОЇ КРИТИКИ ПЛАН:
ПЕРШОДЖЕРЕЛА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗАНЯТТЯ:
ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНИХ МОДУЛЬНИХ РОБІТ КМР № 1. Підготуватися до контрольної роботи за питаннями:
2. Критика як складова літературно-художнього дискурсу. 3. Українська література та літературна критика ХІХ століття в сучасному науково-критичному осмисленні. 4. Феномен Т.Шевченка як об’єкт наукової критики. 5. Визначальні концепти української літературної критики ХХ століття. 7. Феномен Лесі Українки як об’єкт наукової критики. 8. Українська літературна критика ХХ століття в дзеркалі мікроісторії. 9. Феномен «Розстріляного відродження» як об’єкт наукової критики. 10. Українська література 1990-х – 2000-х років як об’єкт літературної критики. 14. Наратологічний аспект літературної критики. 15. Національна зумовленість оповідей. Діалог та інтертекстуальність як параметри національного критичного наративу. 16. Способи критичного вислову Ю.Шереха (на прикладі опрацьованих текстів). 17. Жанрові й риторичні особливості критики Ю.Лавріненка (на прикладі опрацьованих текстів). 18. Мемуарно-критичний талант Г.Костюка. 19. Постколоніальний дискурс літературної критики Мирослава Шкандрія (на прикладі опрацьованих текстів). 20. Критичні студії київської школи поетів.
24. Філософія і література. Методичне спрямування: Слід почати з опису 2-4 науково-критичних студій, що розкривають суть питання, далі перерахуйте основні положення та дати їм свою оцінку. КМР № 2. Представлення індивідуальних навчально-пошукових проектів за темами лекцій та практичних занять Вказівка до підготовки: Підготувати лаконічні повідомлення (обсяг – 2-3 аркуші тексту на папері формату А-4, шрифт Times New Roman, кегль № 14, інтервал – 1,5, поля – 2 см з усіх боків) й мультимедійну презентацію про 2-3 критичні студії, розкриваючи їхню привабливість для потенційних читачів. Методичне спрямування: Зверніться до критичних матеріалів газет «Літературна Україна», «Критика», журналу «Кур’єр Кривбасу» та ін., сайтів «Літакцент», «Буквоїд» тощо, сучасних літературно-критичних книжок (Критика прози: статті та есеї / В.Неборак, І.Котик, М.Котик-Чубінська та ін. – К.: Грані-Т, 2011. – 328 с. та інші на вибір). Представте Ваше бачення організації відповідних текстів (тип (модель) оповіді, образ наратора, сюжет, конструкти, концепти, критична образність, стиль), яка й визначає зміст та систему смислів критичного виступу. Критерії оцінювання знань За практичні заняття магістрант може набрати 25 балів; КМР № 1 – 25 балів, КМР № 2 – 25 балів, самостійна робота – 20 балів (дивіться завдання до практичного заняття № 3), присутність на лекціях – 5 балів. |
Біографія: Тарас Шевченко Тарас Григорович Шевченко народився 25 лютого (9 березня за н ст.) 1814р в с. Моринці Звенигородського повіту Київської губернії |
Урок читання Тема : Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю «Тарас Шевченко» (про нього) Т. Г. Шевченко – «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати» |
Урок читання Тема : Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю «Тарас Шевченко» (про нього) Т. Г. Шевченко – «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати» |
Т. Г. Шевченка як громадянина, митця й людину; за допомогою У глибині сцени застигли 4 картини: Малий Тарас і мати, Оксана і Шевченко, юнак Шевченко, старий Шевченко. Звучить “Июнь” 1 частина... |
Тема: Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю ... |
Перелік рекомендованої літератури для підготовки в брен-рингу присвяченому... Тарас Шевченко. Усі твори в одному томі. – К., Ірпінь: ВТФ «Перун», 2006. – 824 с |
Тарас Григорович Шевченко народився 25 лютого 9 березня ... |
Програма начально-тематичних екскурсій Початкова школа. Екскурсія... Українська література. Екскурсія «Тарас Григорович Шевченко – український письменник» |
«Шевченківське у Василя Симо-ненка» я обрала слова з поеми Т. Г.... Біївців од станції Вила. Коли глядь: нас наздоганяє підвода, де сидять… Тарас Шевченко, Іван Фран-ко і Леся Українка. Шевченко зупиняє... |
2 Ідеал провідної верстви нації Тарас Шевченко, розкриваючи поведінку... Тарас Шевченко, розкриваючи поведінку свого панства, змальовуючи з болем у душі кривду Україні з боку самих українців, наштовхує... |