|
Скачати 0.58 Mb.
|
Досвід роботи РМК з питань впровадження ідей творчої спадщини народного учителя О.А.Захаренка у закладах освіти району (узагальнюючі матеріали) Здійснення повноцінних результативних змін в діяльності загальноосвітніх навчальних закладів неможливе без високого рівня науково-методичного забезпечення і стабільно творчо працюючих педагогічних працівників. Тому питання підвищення їх кваліфікації, вдосконалення майстерності, впровадження в практику роботи сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та практичного досвіду для методичних служб Корсунь-Шевченківського району є першочерговим завданням. Підвищення ефективності організації науково-методичної роботи в районі значною мірою визначається рівнем її організації. Представляємо Вам ефективний досвід роботи районного методичного кабінету Корсунь-Шевченківського району з питань впровадження ідей творчої спадщини народного учителя О.А.Захаренка у закладах освіти регіону. Головним завданням районного методичного кабінету визначено науково-методичне забезпечення педагогічного процесу в закладах освіти та стимулювання розвитку і вдосконалення змісту діяльності педагогічних колективів, спонукання до постійного самовдосконалення в професійному та особистісному вимірах з активним використанням заповітів народного вчителя. Система методичної роботи забезпечує надання допомоги учителям, класним керівникам, вихователям, керівникам гуртків у реалізації науково-методичної проблеми «Вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників, підвищення результативності і якості навчально-виховного процесу в умовах реалізації компетентісно зорієнтованого підходу до формування успішного учня» через основні форми роботи: предметні методичні об’єднання, творчі групи, майстер-класи, школи становлення педагогічної майстерності педагогів-початківців, семінари для керівників закладів, семінари резерву керівних кадрів, опорні школи, конференції, педагогічні читання, конкурси «Школа року», «Директор року», «Учитель року», «Творча особистість», виставка педагогічних технологій «Освіта Корсунщини». Робота з молодими спеціалістами спрямована на забезпечення адаптації (1 рік роботи) та їх становлення (2-3 рік роботи). Основні форми роботи з молодими вчителями: наставництво (в закладах освіти), співпраця з куратором-керівником районного об’єднання, школа вчителя початківця (з усіх навчальних предметів), де розглядаються питання планування та організації навчально-виховного процесу, ведення шкільної документації, позакласної роботи з дітьми. Щороку проводяться зустрічі молодих вчителів в Авторській О.А.Захаренка середній загальноосвітній школі с.Сахнівки, де знайомляться зі спадщиною видатного педагога О.А.Захаренка, одержують «уроки наставництва». Проводяться зустрічі молодих педагогів Корсунщини та Кам’янського району. Методисти районного методичного кабінету для раціонального планування роботи з молодими спеціалістами використовують діагностування, відвідують та аналізують уроки, виховні заходи, аналізують результати моніторингу навчальних досягнень учнів. На етапі становлення молоді вчителі заявляють про себе, беручи участь в конкурсах, виставках педагогічних технологій, науково-дослідницькій діяльності. За В.Сухомлинським «учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса – повсякчас відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення – один з тих коренів, які живлять покликання до педагогічної праці. Я твердо переконаний, що цей корінь закладається в людині в дитинстві й отроцтві, закладається в сім’ї і в школі. Він закладається турботами старших – батька, матері, вчителя, - які виховують дитину в дусі любові до людей, поваги до людини». Ці ідеї співзвучні були і для О.А.Захаренка. Виконуючи заповіти народного вчителя, районний методичний кабінет проводить потужну роботу із педагогічними колективами та зокрема керівниками закладів освіти щодо створення комфортних умов для перебування учнів і працівників у навчально-виховних закладах. Соціологічні вивчення інтересу дітей до знань, до школи дають можливість зробити висновок – з задоволенням йдуть до ошатної, красивої школи діти, де виховує усе: чистота, естетична довершеність інтер’єру, оправдана наповнюваність навчально-дидактичного матеріалу – комфорт. Діти тягнуться до комп’ютерної техніки, з задоволенням грають у теніс, баскетбол, футбол, займаються хореографією і вокалом, захоплюються уроками у природі. Дбаючи про результативність навчально-виховного процесу, необхідно забезпечити, виплекати середовище (приміщення та садиба) школи. Запорукою ефективності розвитку освіти в районі є створення розвивального середовища в класних кімнатах, коридорах, на подвір’ї навчально-виховного закладу. Обладнане спортивне ядро (футбольне, волейбольне, баскетбольне поля, стадіон) дають змогу забезпечити руховий режим протягом навчального дня, оволодіти навичками основних рухів, вправлятися у спортивних іграх. Куточок саду, лісу, лікарських рослин, ягідник дозволяють організовувати дослідження, довготривалі спостереження – здійснювати науково-дослідницьку діяльність. Милують око квітники, алеї, красиві декоративні куточки, альпінарії, манять штучно створені «ставочки і річечки». Споглядання краси ніколи не проходить марно, а розвиває смаки, збуджує приємні відлуння. Коридори закладу – простір, де є можливість поспілкуватися багато чисельною групою, усім загалом учнів. Створення куточків спортивно-розвивальних ігор (шахів, шашок, настільно-друкованих), «зелених», державної символіки, пресцентру тощо додає можливості дітям закріплювати набуті знання. Класна кімната, навчальний кабінет – лабораторія учителя, де естетика оформлення повинна бути у відповідності з навчально-дидактичними вимогами Положення про навчальний кабінет. У школі усе, що оточує дитину, має нести педагогічне навантаження. Заслуговує на увагу цільовий проект «Партнерство заради здоров’я», реалізований у 2010-2011 роках, основна мета якого «Формування гармонійно розвиненої, духовно зрілої, національно свідомої особистості з гуманістичним світоглядом, здатної до саморозвитку і самовдосконалення на основі творчої реалізації педагогічної спадщини О.А.Захаренка» І.ВСТУП Пошук духовних джерел, знаходження нових можливостей і ресурсів цілісного розвитку особистості дитини, забезпечення досягнення нею високого рівня освіченості і культури за умови збереження та зміцнення здоров»я, виховання патріотичної свідомості, розвиток почуття відповідальності, співчуття, толерантного ставлення до оточуючих; виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я як чинників найважливішого капіталу нації, загальнолюдських цінностей є одним із пріоритетних завдань загальної середньої школи. МЕТА: виховання морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин; виховання загальнокультурних і національних цінностей, що характеризують ставлення до суспільства, держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе; створення умов для реалізації творчого потенціалу кожної особистості; формування освіченої, творчої особистості, здатної до самореалізації, самовдосконалення, самовизначення; вироблення єдиних поглядів учнівського, педагогічного колективів, батьківської громадськості на проблеми збереження здоров’я дітей, їхнього розвитку і вдосконалення; виховання свідомого громадянина України, поваги у нього до історичного минулого свого народу , толерантного ставлення до культурних і національних здобутків інших народів; формування цілісної особистості, якій притаманні риси: доброта, гуманність, милосердя, толерантність, порядність, правдивість, совісність, чесність, повага і любов до людей, скромність, сміливість, мужність. ЗАВДАННЯ: забезпечення якісної підготовки педагогічних кадрів, здатних формувати у дітей позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя, використовуючи інтерактивні форми і методи навчання та виховання; запровадження в навчально-виховний процес здоров»язберігаючих технологій; забезпечення умов для самореалізації особистості, розвитку творчих здібностей, виховання патріотизму та національної свідомості; розвиток і задоволення моральних, інтелектуальних, мовних,естетичних запитів та інтересів особистості у процесі активної творчої діяльності; ставлення до учня як до особистості,орієнтування на загальнолюдські цінності як основу виховного процесу; різнопланова підготовка особистості, надання превентивної та оперативної допомоги, захист прав і свобод дитини, що сприяло б орієнтації в суспільстві та вирішенню життєвих проблем; формування основ культури спілкування та побудови міжособистісних відносин серед однолітків; вивчення та впровадження кращого досвіду формування навичок здорового способу життя, безпечної поведінки в ситуаціях ризику; розширення мережі шкіл сприяння здоров’ю в районі. УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ: Педагогічні та учнівські колективи освітніх закладів, працівники районних державних установ (відділ сім’ї і молоді районної державної адміністрації, районний центр соціальних служб для молоді, служба у справах дітей, районне відділення Товариства Червоного Хреста, районне відділення внутрішніх справ, центральна районна лікарня, районна санітарно-епідеміологічна служба, відділ культури і туризму райдержадміністрації), батьки та особи, що їх замінюють, громадські діячі, ветерани війни і праці, випускники та друзі навчальних закладів. ТРИВАЛІСТЬ ПРОЕКТУ: 1 вересня 2010 року – 1 вересня 2011року. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: Керівник цільового проекту: Давиденко С.В. Консультант : Кобернік Л.О. Склад творчої групи: Спеціалісти відділу освіти: Грушевська О.М. (оздоровлення учнів); Левандовська О.В. (харчування учнів). методисти : Омаровська Н.П. (початкове навчання та виховання); Шкребтій О.А. (гуманітарні предмети) Слободяник Л.К. (інформаційно-бібліотечне забезпечення); Метелиця В.О. (суспільнознавчі предмети); Одноволик Г.В. (природродничо-математичний цикл); Давиденко Л.А. (охорона праці); Фесенко С.В. (спортивно-масова робота). директори: Миронюк Г.М. (Стеблівська ЗОШ – Школа сприяння здоров’ю); Кияниця О.І. (Гарбузинський НВК, опорний заклад з валеологічної освіти та виховання); Нездолій В.М. (Зарічанський НВК, заклад , що реалізує гуманістичні ідеї О.А.Захаренка); Шевченко О.О. (Драбівський НВК, опорний заклад з естетичного виховання); Гриценко Т.В. (РЦДЮТ); Гайдай О.В.(ЗОШ N 1), Камінська І.М.(Комарівський НВК), Кошелюк А.В.(Шендерівський НВК) – заклади – експериментально – дослідні майданчики всеукраїнського рівня з питань патріотич ного виховання, опорні школи з означеного питання. тренери просвітницьких програм: Сірош Т.М. – тренер з просвітницької програми «Рівний- рівному» Кіровського НВК; Невмержицька Л.А. – тренер з просвітницької програми «Діалог» ЗОШ №1; Тарасенко Т.І. – тренер з просвітницької програми «Рівний – рівному» ЗОШ N 1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: Створення в навчальних закладах цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя; Запровадження в навчально-виховний процес здоров’язберігаючих технологій; Забезпечення якісної підготовки педагогічних кадрів, здатних формувати у дітей позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя та загальнолюдських цінностей; Формування морально-духовного світу дитини та системи цінностей; Формування особистості, здатної до самореалізації, самовдосконалення, самовизначення. ЗАХОДИ НА РЕАЛІЗАЦІЮ ПРОЕКТУ:
|
І.І. Прибиш Заходи щодо впровадження нового Державного стандарту... ... |
Управління освіти Чернівецької міської ради Центр практичної психології і соціальної роботи Шановні педагоги! Дане дослідження проводиться з метою вивчення Вашої думки про можливості впровадження інклюзивної освіти в закладах... |
«Впровадження в закладах освіти Довгинцівського району інтерактивних... Підвищення професійної майстерності педагогів на шляху впровадження здоров`я зберігаючих технологій креативної освіти для розвитку... |
Слава Шевченка не вмре, не поляже Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка, показати неповторність його творчої спадщини, розвивати навички... |
Професійна готовність учителя до роботи в умовах профільного навчання Виділяються уміння вчителя необхідні при роботі в профільних класах та підкреслюється необхідності поєднання психологічної, педагогічної... |
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ Чернівецької області, плану роботи Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації на 2016 рік, з метою поширення і... |
Реалізація ідей О. А. Захаренка в роботі вчителя рідної словесності Вчитель української мови та літератури, вчитель-методист, заслужена вчителька України Г. О. Вовчанівська |
Пріоритетні напрямки науково-методичної роботи у 2014/2015 н р РМК/ММК повинен стати не стільки процес інформування педагогів про наукові досягнення та досвід інноваційних практиків, скільки організація... |
План роботи творчої групи по впровадженню ІКТ у навчально-виховний... Формування творчої групи по проблемі впровадження ІКТ у навчально-виховний процес |
Методичні рекомендації містять узагальнений досвід роботи з молодшими школярами на уроках музики Рекомендації мають на меті розгляд специфіки роботи по формуванню творчої активності молодших школярів в процесі музично-естетичного... |