"БУТТЯ УКРАЇНЦІВ" Актуальність та ефективність традиційної давньоукраїнської системи харчування Грицай Марія Петрівна


Скачати 210.94 Kb.
Назва "БУТТЯ УКРАЇНЦІВ" Актуальність та ефективність традиційної давньоукраїнської системи харчування Грицай Марія Петрівна
Дата 05.03.2016
Розмір 210.94 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи





Благодійний фонд пам'яті Юрія Миролюбова

Громадський фонд реконструкції та сприяння збереженню культурної спадщини України



НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ "БУТТЯ УКРАЇНЦІВ"

Актуальність та ефективність

традиційної давньоукраїнської

системи харчування

Грицай Марія Петрівна

Зав. відділом Інституту екології Людини

Віче Українських Рідновірів

Об'єднання Рідновірів України

Товариство оріїв "Перунова Рать"

Київ – 2005


Наші предки давні українці були

справжніми екологами.

Вони переда­ли нам Божі дарунки:

українську мо­ву, землю,

традиції і звичаї збережен­ня

рівноваги в Природі.

Галина Хоткевич,

музикознавець,

писанкарка,

автор Зеленої книжечки

Передмова

Кризова ситуація сучасної цивілізації: екологічна, етична, демо­графічна, оздоровча, соціально-економічна заставляє замислитися над причинами цих явищ. В пошуках виходу ми звертаємося до правитоків нашого народу - тих часів, коли розумні батьки вчили ди­тину вітатись і розмовляти з Природою, з Сонечком, Вітром, Водою, Землею, Травами, Деревами, птахами, звірами, з усіма сущими в світі. Втрата скарбів історичного минулого дорівнює втраті майбутньо­го. Найбільший наш скарб — глибинно мудра традиційна звичаєва культура, що промовляє до нас через словникове багатство української мови, пісні, річне обрядове коло. Божественно радісна чистота і освіченість наших пращурів звучать у віншуванні господаря, що очікує нащадка:

Чи дома, дома сей же пан господар" з приспівом: „Рай розвив­ся, ой рай розвився та в його дому..."[2]

Які духовні закони розвитку були закладені в традиції і звичаї в давні часи, щоб дати людині відчуття гармонії - раю? Ґрунтовна праця Володимира Шаяна "Віра Наших Предків" [3] стверджує, що відична (відати-знати [4] ) індійська культура має давньоукраїнські витоки. Аналогічні твердження знаходимо в працях індійських істо­риків [5]. Матеріальним доказом слугує манускрипт давньоукраїнсько­го мудреця-відуна Цараки (Чараки на санскриті). Цей манускрипт, як найбільшу святиню, зберігають в Індії до сьогоднішнього дня. Ма­нускрипту понад п'ять тисяч років і принесений він в Індію з берегів Дніпра після Божественного одкровення мудрецю про необхідність збереження відичних знань від навали кочових племен, які, як сара на, наступали на високорозвинену давньоукраїнську цивілізацію.
В наш час індійські історики і лікарі звертаються до інтелігенції „Повертайте відичні знання в Україну!". Про силу духовності і знань давньоукраїнської цивілізації свідчать записи засновників Києво-Печерської Лаври, які вели літочислення за календарем наших предків, який майже на дві тисячі років давніший ніж іудейський [6] (див. Додатки у виданні 1926 року).

Відична давньоукраїнська культура базується на ретельно розроблених Богооткровенних духовних принципах, що втілились і передаються в народі через звичаєву культуру. Ми знаходимось на підходах по розкриттю практичного значення українського національного одягу, пісні, вишивки, творів ужиткового мистецтва, звичаєвого річного кола, свят для збереження і відновлення здо­ров'я народу.

В журналі „Соціоніка, ментологія і психологія особистості" [7] з'явилась стаття Є.Л. Літровника про символіку карпатських виробів з доказами того, що на тарелях зображена найскладніша з відомих у світі, космогонічна концепція найдавніших знань.

В науково-популярному фільмі С. Марченка „Відгомін забутого неба" ми бачимо астрономічні споруди давньоукраїнської цивілізації.

Сучасні астрономи довели, що у Всесвіті проявленої матерії мен­ше 10%, а не проявленої матерії і енергії" - решта - понад 90%.

Сучасна матеріалістична наука послуговується 4-х вимірним спо­собом світосприйняття і може аналізувати менше 10% (поданим [8] - 4,2%) об'єму інформації. В той час як відична система проявлена в писанках, тарелях карпатських і інших творах народного мистецтва стверджує існування в наших пращурів восьмого і вище рівня світосприйняття:
5-й рівень світосприйняття - розвинене яснобачення;

6-й рівень світосприйняття - ясний слух;

7-й рівень світосприйняття - ясне осязання;

8-й рівень світосприйняття - ясний інтуїтивний зв'язок з Божественним світом.
Давньоукраїнська восьмикутня Родздвяна зірка є символом знань восьмивимірного світосприйняття. Вищі рівні світосприйняття Бо­жественного закриваються і стають недоступні людині при вживанні їжі насилля (м'ясо, риба, яйця).

Людське тіло має: 350 тисяч енергетичних каналів (широко відомі 12), 49 енергетичних центрів - чакр (найвідоміші 7) і понад 100 енергетично надчутливих точок.

Тому відична наука, яка володіє знаннями про побудову людсько го тіла і Всесвіту, має інформацію як про проявлену так і не прояв­лену матерії та енергії, які ними керують. Вона в усіх деталях описує будову духовного і матеріального світів та їх закони, у тому числі ас трономію, космічну біоритмологію, ботаніку, біологію, зоологію, ме­дицину та інші науки.

На початку третього тисячоліття прийшов час нам повертатися до давньоукраїнських принципів життєзабезпечення.
Основні принципи давньоукраїнської відичної науки

Духовний відичний аспект розвитку базується на принципі чут­ливості свідомості до Первісного Духа - Бога - Творця та принципі творення, який закладений і проявляється через Велику Природу. Ці два принципи поєднані в свідомості і її творчій виконуючій силі. Одночасно в усьому сущому присутні як індивідуальність, свідомість і сутність так і сила проявлення, потенціал творчого розвитку. Сила проявлення і потенціал творчого розвитку володіють трьома основними якостями, трьома головними властивостями:

1. Принципом світла, сприйняття, розуму і гармонії;

2. Принципом енергії, емоційності, неспокою;

3. Принципом інертності, темноти, тупості і протидії. Індивідууми які обирають принцип світла, сприйняття, розуму й гармонії цінують істинну чесність і спільне благо. Ті, які обирають другий принцип, цінують силу, престиж, авторитет і владу. Обравши третій принцип людина перебуває в пастці страхів, невідомості, руй­нації себе й оточуючих і в рабській покорі.

В природі ці три принципи проявляються як через музику, слово, думку, повітря так і через їжу.
Актуальність

переходу на давньоукраїнську відичну систему харчування
Сонце безперервно генерує безмежну кількість тепла і світла. Фізи­ки стверджують, що весь Всесвіт - це суцільний, динамічний, пульсу­ючий безмежний океан енергії. Якщо навколо в Природі дуже бага­то енергії, то як її засвоїти, щоб не втомлюватись? Відична наука ствер­джує: через світлі думки, музику, слова, воду, повітря і їжу. З часу сотворіння Первісним Духом - Богом - Творцем людини наш ор­ганізм пристосований до споживання живих елементів, що містять­ся в природно живій їжі, яка має сонячну енергію. Споживаючи цю їжу з молитвою-подякою і пошаною до Бога, Сонця, Води, Повітря, Землі, батьків і людей, що її виростили, ми стаємо здоровими.

У відичній давньоукраїнській системі харчування найкращим є вживання: ягід, фруктів, овочів, трав, бобових, горіхів, насіння, меду, квіткового, соснового і бджолиного пилку, білої гречки, кисло-мо­лочних напоїв, коров'ячого масла (топленого на водяній бані), зер­нових у солодах, киселях, кашах. Гречаники на молочній сироватці слугували додатком до каш. В Україні до середини XVIII століття хліб на заквасці з рослин випікався тільки для ритуальних дійств і спо­живався тільки на великі свята.

Всі сучасні відичні лікарі, в тому числі Васант Лад і Дінак Чопра [9, 10], для подолання хронічної втоми, інертності, темноти, тупості, страхів, невідомості і протидії всіх і всьому радять уникати в їжі:
1. Червоного м'яса (свинина, волове, теляче);

2. Картоплі, грибів, копченостей/твердих витриманих сирів

3. Рафінованого цукру, (рафіновані - борошно та олія виключають­ся сучасними натуропатами);

4. Чорної кави, алкоголю (чорний чай виключають сучасні лікарі - натуропати);

5. Старих харчів, термін придатності яких вийшов. Крім хронічної втоми ці продукти сприяють розвитку всіх хво­роб цивілізації - алкоголізму, онкології, серцево-судинних, діабету, ін. стверджують сучасні лікарі-практики: Степан Зощук [11], канди­дат медичних наук Єлісєєва [12], Богдан Білас [13].

Сучасні дослідження кандидата біологічних наук Мегалинської Г. П., Грицай М. П. та Даниленко Є.В. [14] по визначенню гемаглютинуючої активності лектинів, як способу персоніфікації харчових рос­лин, свідчать, що лектини бульб картоплі є токсичними для еритро­цитів всіх чотирьох груп крові людини, тобто картопля знижує імунітет людини.

Педіатри В. Гьобель та М. Гльоклер [15] радять в період дозріван­ня мозку дитини — до трьох років уникати картоплі, м'яса, яєць у хар­чуванні малюків. Вони пов'язують передчасну втрату зору із вживай ням картоплі. Відична наука і етнографічні дослідження стверджують, що замість м'яса була щириця (амарант) [16], бобові (сочевиця, горох, кольоро­ва квасоля, нут), горіхи, інше [17,18].

Вчені Ростовського університету [19] доводять, що щириця (амарант) по збалансованості амінокислот оцінюється в 100 балів і пе­ревершує всі білоквмісні тваринні та рослинні харчі.

По вмісту незамінних амінокислот - триптофана, треонина, фенілаланина, тирозина структура амаранта такак ж як білок жіно­чого молока. Амарантова олія — джерело сквалена, який є основним компо нентом шкіри людини, сприяє засвоєнню організмом кисню, підви­щує в декілька раз сили імунної системи, сприяє стійкості організму до різних хвороб.

Сквален захищає організм від радіації. Показання до застосуван­ня амарантової олії: онкозахворювання, вірус герпес, виведення радіонуклідів, солей тяжких металів, проблеми шкіри і органів трав лення, зниження імунітету.

Народність лемків зберегли знання про те, що на свято Різдва до куті додавали не пшеницю, а щирицю, яка перевершує по дієтичній цінності злакові і бобові.

Досвід родин, що пережили голодомори, війни, репресії і вціліли завдяки знанням давньоукраїнської системи харчування, беззапереч­но доводить необхідність перегляду стандартів харчування [11].

Приклад моєї родини є яскравим тому підтвердженням. В люто­му 1929 року мого діда розстріляли за складання гумористичних при казок і супротив колективізації. Родину пограбували, забравши все майно й хату. Бабуня з малими дітьми перейшла жити в стодолу і нав­чила дітей збирати під снігом насіння, розтирати на камінчиках і го тувати страви. Бабуня Наталя, Царство їй небесне, була в селі траво і звичаєвознавицею. Завдяки цим знанням вона зберегла дітей в голо­домор 1932-33 років, хоча село майже повністю вимерло. Ті, хто до­слухався до її порад - вижили. Першим правилом в неї було звернення-молитва до Бога, Сонця, Води, Землі, Повітря, Трав, Дерев. Коли ра­но до сходу Сонця ми, онуки, йшли по зілля, то вона навчала, що, поки не привіталися з Природою, нічого не чіпати. Земля свята — навчала Бабуня — і плювати на неї, тобто не шанувати її, означає приріка ти себе і свій рід на хвороби. Бабуня казала, що якщо колись зайди посягнуть торгувати нашою Землею то Бог їх покарає, бо наша Земля є святою і вона вміє себе боронити. Харчування було скромне, але різноманітне в залежності від пори року. Для витривалості й підне­сення сили духовної і фізичної вона давала різне зілля. Вона знала властивість рослин зігрівати або охолоджувати організм людини. То му взимку радила частіше споживати зігріваючий узвар, горіхи, насіння, жито, а влітку охолоджуючі: пшоно (в кулеші), кваски, сироватку із зеленню і впродовж всього року вживався буряковий квас.

Особливо актуальним є знання переліку і особливостей вживан­ня чаїв, харчових, пряно-ароматичних, пряних і харчових рослин, які сприяють підсиленню в людині принципів світла, сприйняття, розуму і гармонії, допомагають омолодити клітини нервової систе­ми, мозку, очищають організм. Більшість рослин включена в річне обрядове коло: василькі, імбир, чорнобривці, полини, любисток, м'ята, кульбаба, ромашка, гуньба синя, жито інші.

Для застосування кожної рослини є показання і застереження. За нашим звичаєм привітаємося з ними, познайомимося:
Василькі (базилік) підсилює віру через надання розуму ясності, очищає ауру, підсилює імунну систему. Застереження: висока емоційність.

Імбир - ця рослина оспівана в давньоукраїнській пісні, її бажа­но вирощувати і споживати в малих дозах - від 0,25 до 0,5г. Імбир є кращим протипростудним засобом, він усуває метеоризм, знімає спаз­ми, це хороший засіб при артритах, діє знеболююче, очищає шлун­ково-кишковий тракт від токсинів, покращує травлення. Застере­ження: виразки.

Полин євшан-зілля — покращує пам'ять, полин-чорнобиль — за­хищає і відновлює після стресів.

Гуньба синя (пажитник, тоя, рослина Матері Божої) — проростки гуньби синьої ефективні при зниженій функції печінки і підшлун­кової залози, вона заживляє рани, є хорошим додатком до їжі при занепаді сил, особливо при слабкості нервової, дихальної і репро­дуктивної систем. Застереження: вагітність і емоційність. Доза від 1 до 5 г. на добу.
Найактуальнішим є заміна в системі хлібопечення спиртових дріжджів на ферментні закваски, широка інформація про важливість введення щириці (амаранту) до хліба, каші, квасу, солодових напоїв і виведення з харчового раціону картоплі. Картоплю забороняли вжи вати запорожським козакам. Замість картоплі - каші з овочами, зе­ленню, насінням гарбуза, топінамбур.

Наша давньоукраїнська система харчування є більш ефективною ніж діюча з 1978р. В Голландії система протипухлинного лікування із застосуванням лактоововегетаріанства [20] — це рослинна їжа з кисломолочними напоями, яєчним жовтком.

Висновки

Досвід роботи по оздоровленню і відновленню людей і віднов­ленню їх стану в кризових ситуаціях доводить ефективність і акту­альність повернення до давньоукраїнської звичаєвої культури з усіма складовими, в тому числі харчування.

Пам`ятаючи про три принципи відичної давньоукраїнської си­стеми світосприйняття (1-світло, 2-емоційність, 3-інертність) ми оби­раємо у вихованні й самовдосконаленні шлях світла, розуму, гармонії. Тут слова К.Д.Ушинського: „Будь-яка жива історична народність є найпрекраснішим творінням Божим на Землі і вихованню лишається тільки черпати із цього багатого і чистого джерела" [21] будуть більш зрозумілими. Й.В.Гете стверджував: „ Майстра пізнається в самообме­женні" [22], а наша традиція крім самообмеження стверджує самов­досконалення через творчий підхід до обов'язків при виконанні зви­чаєвих законів.

Здорову їжу може народити тільки оздоровлена Мати-Земля, то­му від руйнівних гасел про торгівлю Землею з могилами предків потрібно, за прикладом Канади, де земля не продается а орендуется, перейти до оренди Землі і впровадження:
1. Системи екологічної освіти в державних і громадських інсти­туціях освіти дітей та дорослих.
2. Досліджень по відновленню давньоукраїнської землеробської культури з врахуванням існуючих екологічної і біодинамічної сис­тем землеробства. „Ферма — це дзеркало суспільства, яке відображає його розуміння світу і шкалу цінностей" - стверджує біо-динаміст Герберт Копф [24].
3. Систематично в пресі, по ТБ, радіо знайомити громадян Ук­раїни з працею доктора медичних наук з Франції Луі Броуера: „Фар­мацевтична і продовольча мафія, наслідки її діяльності: дискреди­тація алопатичної медицини і серйозні проблеми стану здоров'я на­селення Заходу" [23]
4. За прикладом Франції створювати товариства селян і міських жителів з метою отримання свіжих екологічно чистих продуктів хар чування. Одночасно впроваджується екологічна освіта і економічний захист селян.
5. За законами фізики всі системи на рівні матерії з часом спро шуються, тому еволюційний поступ потребує відходу від теорії мавпопоходження людини [25] і повернення до розуміння духовно-енер гетичних законів Творця - Бога, які кожному народу дані через мо ву, звичаї, обрядовість, культуру створення родини.
Література

1. Галина Хоткевич. Зелена книжечка, — Київ. Слово, 1995 - 32с.

2. Колядки та щедрівки. - Київ. Наукова думка, 1965 — 804с

3. Володимир Шаян. Віра предків наших. — Гамільтон — Канада, 1987 — 893с.

4. Етимологічний словник української мови. Том 1, — Київ. Наукова думка, 1982 - с39О.

5. Джавахарлал Неру. Взгляд на всемирную историю. Сочинения в 3-х томах, — Москва. Изд-во Прогрес, 1975.

6. Абрамович. Києво-Печерський Патерик , -Київ. Час, 1991, — 280с.

7. Соционика, ментология и психология личности -, Киев. №5, 2003, с 79-81.

8. Журнал Гипотезьі и открьітия. Киев. №2, 2005.

9. Васант-Лад, Давид Фроули. Травьі и специи. - Москва. Саттва, 1997 -301с.

10. Дипак Чопра. Безграничная знергия. - Киев. София, 2000 -175с.

11. Степан Зощук. Який харч - таке й здоров'я. Наукове Т-во ім. Т.Г.Шевченка в Ка­наді. Том 52. Торонто - Відень, 1985 - 344с.

12. Елисеева О.И. Практика очищення и восстановления организма. ОПетербург. ЗАО Весь 1999 - 253с.

13. Білас Богдан Михайлович. Небесна, Господня, райська, сонячна їжа. - Київ. Спалах ЛТД. 1994 - 42с.

14. Четверта міжнародна науково-практична конференція. Культура здоров'я. Хер­сон, 2004, с 187-189.

15. В. Гебель, М Гльоклер. Ребенок от младенчества к совершеннолетию. Москва. Єнигма, 1996 - 591с.

16. Усна жіноча історія. Повернення. Київ. ЖЦ Спадщина, 2003 -370с.

17. Олекса Воропай. Звичаї нашого народу в 2-х томах. Київ. Оберіг -1991.

18. Болтарович 3. Е. Народна медицина українців. Київ. Наукова думка, 1990, 232с.

19. Оьедобньїе целебньїе растения. Справочник Изд-во Ростовского университе та. 1990, 232с.

20. Маловичко Анатолий. Диагноз рак, с чего начинать. С-Петербург. Респекс, 1999 -32ос.

21. Ушинский КД Родное слово. Педагогические сочинения в 6-ти томах. Т4- Мос­ква. Педагогика, 1988 -с . 254

22. Енциклопедія афоризмів і крилатих фраз. Львів. Паїс, с 415с.

23. Луи Броузр. Фармацевтическая и продовольственная мафия. Киев. Изд-дом Княгиня Ольга, 2002 -279с.

24. Герберд Копф. Био-динамическая ферма. Москва. Акорнинформиздат. 1993-189с.

25. Рудий Богдан. Криза еволюціонізму. Київ. Четверта хвиля 2003 -115с.

26. Вавиловское наследие в современной биологии. Москва. Наука, 1989 -Зб7с.

27. И.И. Ветров, А.В.Кузьменко. Основи Аюрведической медииньї. -С-Петербург, Святослав, 2003 - 348с.

Додатки:

1. Інформація про амарант: „Амарант-рослина, яка оздоровить і нагодує людство" генетик В.І. Вавілов [26] 2стор.

2. Виготовлення хліба, рецепти Галини Хоткевич - Істор.

3. Харчові відичні рекомендації.
Додаток №1: Амарант

"Рослина яка оздоровить і нагодує людство"

Генетик, В.Л.Вавілов.

- Стебло і листя багаті на вітаміни, макро- і мікроелементи.

- Вміщує велику кількість вітаміну С і каротину. Найважливішої амінокислоти - лізину - відповідно в 2,5 і 3,5 рази більше, ніж у пшениці і кукурудзі.

- Залежно від сорту містить 18-30% високоякісного білка.

- За прийнятою шкалою якості білка амарант - 100 балів. Соя - 60.

- Японці порівнюють зелень амаранту з м'ясом кальмара.

- В США з амаранту виготовляють салати, печива, пасту, хлібці, борошно, масло, біомасу для виробництва фуражу, силосу, вітамінно-трав'яних гранул та ін.

-Допомагає при багатьох захворюваннях: запальних процесах сечостатевої системи жінок і чоловіків, енурезі, геморої, анемії, авітамінозах, занепаді сил, ожирінні, неврозах, профілактиці адено­ми та онкологічних захворюваннях.

- Зерна ефективно виводять із організму цезій і стронцій. Листя і стебла можна солити, сушити, маринувати, квасити.

- Зерна не втрачають біологічної цінності і властивості пророс­тати протягом 20 років зберігання.

Коефіцієнт розмноження 1:500 000 - найвищий серед тра­диційних насіннєвих культур.

- Посухостійкий.

- На створення 1 г сухої речовини витрачає 260 г вологи (пше­ниця - 550 г, люцерна - 840 г).

- Не потребує застосування пестицидів, стійкий до хвороб і шкідників.

- Не дає можливості проростати більшості бур'янів.

- Зростає майже на всіх видах ґрунтів.

- Може вирощуватися від півдня до півночі України.

- Має високі властивості накопичувати в стеблах і листях радіонукліди з ґрунту - очищення забруднених земель.

Рослина типу С-4 (високоефективне засвоєння вуглецю). Врожайність зеленої маси за один укіс 1000-1600 ц/га.

- Протягом літа можна отримувати по три укоси. Збір зерна - від 30 до 60 ц/га залежно від сорту.

- При збиранні зеленої маси 1000 ц/га вихід білка складає 50 ц/га, тобто в 25 разів більше, ніж з конюшини, засіяній на тій же площі.

- При годуванні тварин амарантом вони не хворіють, добовий приріст ваги збільшується у бичків - до 1 кг, у свиней - до 400 г. У корів збільшуються надої і підвищується на 0.3% жирність молока.

Вартість олії амаранту в західних країнах за 1 літр - понад 1000$.
Хімічний склад борошна з насіння амарату


Елементи

Кількість, мг/кг

Залізо

1,9

Мідь

23,4

Марганець

80,0

Кремній

40,0

Цинк

47,9

Фосфор

53,9

Калій

22,3

Кальцій

23,5

Натрій

73,0

Фтор

22,0

Вітаміни

Кількість, мг/100 г.

Тіамін

0,6

Рібофлавин

0,2

Никотинова кислота

1,5

Токофероди

2,0

Каратеноїди

2,7

Аскорбінова кислота

7,0

Фолієва кислота

42,1


Додаток №2:
Виготовлення хліба (рецепти Галини Хоткевич)
Перш ніж подати рецепт виготовлення хліба декілька дуже важ ливих вказівок про його складові частини:

- Борошно для випікання цільного хліба повинна бути із пшениці (або жита), вирощених біологічним способом, без хімічних добрив та пестицидів. Вона мусить бути змелена на жорнах, для того, щоб збереглися всі необхідні складові її частини: росток, олігоелементи, мінеральні солі - головне магній (все це частково або повністю висівається разом з висівками при рогзмелюванні на циліндрах.

- Морська сіль повинна бути неочищеною, сірою.

- Вода вживається чиста, мало мінералізована, не лужна. Виготовляється закваска, необхідна для висходження хліба, її кислота сприяє нормальній дії мікроорганізмів, що перетворюють крохмаль (див. А. Астріє: млинарство та хлібопечення).
Домашній рецепт

  • Півлітри води (300); 25 гр. солі; 700 гр. Цільного борошна замісити та додати 350-400 гр. закваски (рецепт далі).


Вимішувати, розтягуючи тісто та складаючи його вдвоє, не роз­давлюючи, протягом 15 хв. Дати постояти пів години й відділити ку­сень для нової закваски.

  • Викласти тісто у форми та поставити у тепле місце (250 при­близно) та дати вистоятися 4-5 годин. Коли тісто підніметься вдвоє - випікати в печі чи в духовці (2500 приблизно). Час випікання: 3/4 ~ 1 год. для 1-го кг. хліба. Поставити в духовку посудину з водою для зволоження повітря.


Закваска-квашня

Розвести 200 гр. борошна з цільного зерна в 150 гр. теплої во ди, поставити на 3-4 дні. Квашня мусить пахнути "кислим вином". Додати знов 200 гр. борошна з цільного зерна та 150 гр. води. Вжи­вати через 2-3 дні.

Як для хліба, так і для закваски вживати дерев'яний, полив'яний чи скляний посуд - не металевий.

Зберігати закваску в не герметично закритому посуді при тем­пературі 40-100 (внизу холодильника).

Такий хліб дуже смачний, не черствіє, може зберігатися тиждень і більше. Цей хліб життєдайний, він не містить жодної шкідливої хімічної додаткової речовини, а завдяки збереженим в борошні ро сточку та протеїновій базі він добре перетравлюється та приносить нашому організмові елементи, необхідні для життя.
Додаток №3: Харчові відичні рекомендації


Види їжі

Негативна дія

Усувають негативну дію

Сир

Збільшує закупорки і слиз, загострює стихії в огню, во ди і землі.

Чорний і стручковий перець, петрушка, цибуля, хрін. Кур кума.

Морозиво

Збільшує слиз, створює за купорки

Гвоздика або кардамон.

Кислий крем (сливки, сметана)

Те ж.

Коріандр і кардамон з хроном.

Йогурт

Те ж.

Кмин, імбир, хрін.

Овес

Збільшує кількість жиру, по силює стихії води, землі.

Гвоздика, хрін, імбир.

Рис

Те ж.

Гвоздика, зерна перцю, ХРІН.

Пшениця

Те ж.

імбир, хрін.

Бобові

Утворюють гази і здуття у кишечнику.

Часник, гвоздика, імбир, ка м'яна сіль, чорний СТРУЧ КОВИЙ перець, ХРІН.

Види їжі

Негативна дія

Усувають негативну дію

Часник

Посилює стихію вогню і води.

Яблучний сік.

Зелений салат Цибуля

Утворює гази.

Гірчичне зерно, кисле моло ко, яблучний сік.

Картопля (краще не вживати)

Утворює гази й порушує зв'язок з інтуїцією, у дітей веде до недозрівання серед нього відділу мозку.

Топленекоров'яче масло з насіннямперцю.

ФРУКТИ

Сухофрукти

Утворюють сухість, можуть загострювати стихії повітря та ефіру

Замочують у воді.

Диня

Утворює надлишок води.

Коріандр.

Кавун

Теж.

Теж.

ГОРІХИ 1 НАСІННЯ

Насіння

Збільшують стихії вогню

Замочувати, підсушувати.

Горіхи

Утворюють і збільшують стихії вогню і води.

Вживати з кунжутом і стручковим перцем.

Арахіс - родина бобових

Викликає головний біль, вра жає організм через тяж костравність.

Імбир, кмин.

ХАРЧІ, ШО СПРИЯЮТЬ НАКОПИЧЕННЮ ТОКСИНІВ

Алкоголь

Створює депресію. Утворює пробоїни в захисній оболонці людини.

Жувати 1/4 чайної ложки на сіння кмину або 1-2 насіння кардамону.

Чорний чай

Теж.

Імбир.

Шоколад

Стимулююче, а з часом діє подавляюче на організм.

Кардамон або тмин.

Кофеїн

Стимулююче з послідуючим ефектом подавлення орга­нізму.

Порошок мускатного горіху з кардамоном.

Кава

Те ж.

Порошок мускатного горіху з кардамоном.

Смажена кукурудза

Створює сухість і гази.

Добавляють топлене ко ров'яче масло.

Солодощі

Збільшують можливість за купорок.

Сухий імбирний порошок.

Тютюн

Утворює пробоїну в захисній оболонці людини.

Корінь аїру або насіння се­лери

Схожі:

Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи. Оздоровче харчування....
Мета: сформувати поняття в учнів «оздоровча система», «оздоровче харчування», поглибити знання учнів про сучасні та традиційні системи...
1. Опишіть мікропроцесорну систему як частинний випадок електронної системи. 1
В чому переваги та недоліки традиційної цифрової системи (системи на “жорсткій логіці”) порівняно з універсальною (програмованою)...
Тема «Що таке здорове харчування?»
Мета : формувати у школярів уявлення про здорове харчування, опанування знань щодо раціонального харчування та режиму харчування,...
Уласа Самчука «Марія»
Мати гарну мету мало. Потрібно формувати характер, сталити волю, аби досягти її. Уласу Самчуку це вдалося. Його творчість справді...
Переведенцева Ганна Петрівна
Ефективність кожного управлінського рішення прямо залежить від точності та коректності інформації, на якій воно побудовано. Дані...
Нові акцизні марки для алкогольних напоїв та тютюнових виробів
ПДВ лише у межах затверджених норм харчування в грамах або у межах визначеної грошової норми витрат на харчування та за умови, що...
Духовний вимір людського буття
Мета: розкрити зміст понять; ознайомитися з основними концепціями буття; розвивати просторово-аналітичні; сприяти позитивному сприйняттю...
ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ У РОМАНІ У. САМЧУКА «МАРІЯ»
Улас Самчук. Марія. Хроніка одного життя. – Львів: «Оріяна – Нова», 2004. 175 с
Тема Реальність і буття. Заняття Філософський смисл проблеми буття
Антологія світової філософії. В 4-х т. Т М., 1969. Стор. 280, 321-330, 370-385, 581-592, 823-830
План Філософський зміст категорії буття. Формування і розвиток філософського...
Вчнння про буття дістало назву “онтологія”. Цей термін запровадив у 17 ст. Німецький філософ Р. Гокленіус. Онтологія є окремою галуззю...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка