|
Скачати 210.94 Kb.
|
Благодійний фонд пам'яті Юрія Миролюбова Громадський фонд реконструкції та сприяння збереженню культурної спадщини України НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ "БУТТЯ УКРАЇНЦІВ" Актуальність та ефективність традиційної давньоукраїнської системи харчування Грицай Марія Петрівна Зав. відділом Інституту екології Людини Віче Українських Рідновірів Об'єднання Рідновірів України Товариство оріїв "Перунова Рать" Київ – 2005 Наші предки давні українці були справжніми екологами. Вони передали нам Божі дарунки: українську мову, землю, традиції і звичаї збереження рівноваги в Природі. Галина Хоткевич, музикознавець, писанкарка, автор Зеленої книжечки Передмова Кризова ситуація сучасної цивілізації: екологічна, етична, демографічна, оздоровча, соціально-економічна заставляє замислитися над причинами цих явищ. В пошуках виходу ми звертаємося до правитоків нашого народу - тих часів, коли розумні батьки вчили дитину вітатись і розмовляти з Природою, з Сонечком, Вітром, Водою, Землею, Травами, Деревами, птахами, звірами, з усіма сущими в світі. Втрата скарбів історичного минулого дорівнює втраті майбутнього. Найбільший наш скарб — глибинно мудра традиційна звичаєва культура, що промовляє до нас через словникове багатство української мови, пісні, річне обрядове коло. Божественно радісна чистота і освіченість наших пращурів звучать у віншуванні господаря, що очікує нащадка: „Чи дома, дома сей же пан господар" з приспівом: „Рай розвився, ой рай розвився та в його дому..."[2] Які духовні закони розвитку були закладені в традиції і звичаї в давні часи, щоб дати людині відчуття гармонії - раю? Ґрунтовна праця Володимира Шаяна "Віра Наших Предків" [3] стверджує, що відична (відати-знати [4] ) індійська культура має давньоукраїнські витоки. Аналогічні твердження знаходимо в працях індійських істориків [5]. Матеріальним доказом слугує манускрипт давньоукраїнського мудреця-відуна Цараки (Чараки на санскриті). Цей манускрипт, як найбільшу святиню, зберігають в Індії до сьогоднішнього дня. Манускрипту понад п'ять тисяч років і принесений він в Індію з берегів Дніпра після Божественного одкровення мудрецю про необхідність збереження відичних знань від навали кочових племен, які, як сара на, наступали на високорозвинену давньоукраїнську цивілізацію. В наш час індійські історики і лікарі звертаються до інтелігенції „Повертайте відичні знання в Україну!". Про силу духовності і знань давньоукраїнської цивілізації свідчать записи засновників Києво-Печерської Лаври, які вели літочислення за календарем наших предків, який майже на дві тисячі років давніший ніж іудейський [6] (див. Додатки у виданні 1926 року). Відична давньоукраїнська культура базується на ретельно розроблених Богооткровенних духовних принципах, що втілились і передаються в народі через звичаєву культуру. Ми знаходимось на підходах по розкриттю практичного значення українського національного одягу, пісні, вишивки, творів ужиткового мистецтва, звичаєвого річного кола, свят для збереження і відновлення здоров'я народу. В журналі „Соціоніка, ментологія і психологія особистості" [7] з'явилась стаття Є.Л. Літровника про символіку карпатських виробів з доказами того, що на тарелях зображена найскладніша з відомих у світі, космогонічна концепція найдавніших знань. В науково-популярному фільмі С. Марченка „Відгомін забутого неба" ми бачимо астрономічні споруди давньоукраїнської цивілізації. Сучасні астрономи довели, що у Всесвіті проявленої матерії менше 10%, а не проявленої матерії і енергії" - решта - понад 90%. Сучасна матеріалістична наука послуговується 4-х вимірним способом світосприйняття і може аналізувати менше 10% (поданим [8] - 4,2%) об'єму інформації. В той час як відична система проявлена в писанках, тарелях карпатських і інших творах народного мистецтва стверджує існування в наших пращурів восьмого і вище рівня світосприйняття: 5-й рівень світосприйняття - розвинене яснобачення; 6-й рівень світосприйняття - ясний слух; 7-й рівень світосприйняття - ясне осязання; 8-й рівень світосприйняття - ясний інтуїтивний зв'язок з Божественним світом. Давньоукраїнська восьмикутня Родздвяна зірка є символом знань восьмивимірного світосприйняття. Вищі рівні світосприйняття Божественного закриваються і стають недоступні людині при вживанні їжі насилля (м'ясо, риба, яйця). Людське тіло має: 350 тисяч енергетичних каналів (широко відомі 12), 49 енергетичних центрів - чакр (найвідоміші 7) і понад 100 енергетично надчутливих точок. Тому відична наука, яка володіє знаннями про побудову людсько го тіла і Всесвіту, має інформацію як про проявлену так і не проявлену матерії та енергії, які ними керують. Вона в усіх деталях описує будову духовного і матеріального світів та їх закони, у тому числі ас трономію, космічну біоритмологію, ботаніку, біологію, зоологію, медицину та інші науки. На початку третього тисячоліття прийшов час нам повертатися до давньоукраїнських принципів життєзабезпечення. Основні принципи давньоукраїнської відичної науки Духовний відичний аспект розвитку базується на принципі чутливості свідомості до Первісного Духа - Бога - Творця та принципі творення, який закладений і проявляється через Велику Природу. Ці два принципи поєднані в свідомості і її творчій виконуючій силі. Одночасно в усьому сущому присутні як індивідуальність, свідомість і сутність так і сила проявлення, потенціал творчого розвитку. Сила проявлення і потенціал творчого розвитку володіють трьома основними якостями, трьома головними властивостями: 1. Принципом світла, сприйняття, розуму і гармонії; 2. Принципом енергії, емоційності, неспокою; 3. Принципом інертності, темноти, тупості і протидії. Індивідууми які обирають принцип світла, сприйняття, розуму й гармонії цінують істинну чесність і спільне благо. Ті, які обирають другий принцип, цінують силу, престиж, авторитет і владу. Обравши третій принцип людина перебуває в пастці страхів, невідомості, руйнації себе й оточуючих і в рабській покорі. В природі ці три принципи проявляються як через музику, слово, думку, повітря так і через їжу. Актуальність переходу на давньоукраїнську відичну систему харчування Сонце безперервно генерує безмежну кількість тепла і світла. Фізики стверджують, що весь Всесвіт - це суцільний, динамічний, пульсуючий безмежний океан енергії. Якщо навколо в Природі дуже багато енергії, то як її засвоїти, щоб не втомлюватись? Відична наука стверджує: через світлі думки, музику, слова, воду, повітря і їжу. З часу сотворіння Первісним Духом - Богом - Творцем людини наш організм пристосований до споживання живих елементів, що містяться в природно живій їжі, яка має сонячну енергію. Споживаючи цю їжу з молитвою-подякою і пошаною до Бога, Сонця, Води, Повітря, Землі, батьків і людей, що її виростили, ми стаємо здоровими. У відичній давньоукраїнській системі харчування найкращим є вживання: ягід, фруктів, овочів, трав, бобових, горіхів, насіння, меду, квіткового, соснового і бджолиного пилку, білої гречки, кисло-молочних напоїв, коров'ячого масла (топленого на водяній бані), зернових у солодах, киселях, кашах. Гречаники на молочній сироватці слугували додатком до каш. В Україні до середини XVIII століття хліб на заквасці з рослин випікався тільки для ритуальних дійств і споживався тільки на великі свята. Всі сучасні відичні лікарі, в тому числі Васант Лад і Дінак Чопра [9, 10], для подолання хронічної втоми, інертності, темноти, тупості, страхів, невідомості і протидії всіх і всьому радять уникати в їжі: 1. Червоного м'яса (свинина, волове, теляче); 2. Картоплі, грибів, копченостей/твердих витриманих сирів 3. Рафінованого цукру, (рафіновані - борошно та олія виключаються сучасними натуропатами); 4. Чорної кави, алкоголю (чорний чай виключають сучасні лікарі - натуропати); 5. Старих харчів, термін придатності яких вийшов. Крім хронічної втоми ці продукти сприяють розвитку всіх хвороб цивілізації - алкоголізму, онкології, серцево-судинних, діабету, ін. стверджують сучасні лікарі-практики: Степан Зощук [11], кандидат медичних наук Єлісєєва [12], Богдан Білас [13]. Сучасні дослідження кандидата біологічних наук Мегалинської Г. П., Грицай М. П. та Даниленко Є.В. [14] по визначенню гемаглютинуючої активності лектинів, як способу персоніфікації харчових рослин, свідчать, що лектини бульб картоплі є токсичними для еритроцитів всіх чотирьох груп крові людини, тобто картопля знижує імунітет людини. Педіатри В. Гьобель та М. Гльоклер [15] радять в період дозрівання мозку дитини — до трьох років уникати картоплі, м'яса, яєць у харчуванні малюків. Вони пов'язують передчасну втрату зору із вживай ням картоплі. Відична наука і етнографічні дослідження стверджують, що замість м'яса була щириця (амарант) [16], бобові (сочевиця, горох, кольорова квасоля, нут), горіхи, інше [17,18]. Вчені Ростовського університету [19] доводять, що щириця (амарант) по збалансованості амінокислот оцінюється в 100 балів і перевершує всі білоквмісні тваринні та рослинні харчі. По вмісту незамінних амінокислот - триптофана, треонина, фенілаланина, тирозина структура амаранта такак ж як білок жіночого молока. Амарантова олія — джерело сквалена, який є основним компо нентом шкіри людини, сприяє засвоєнню організмом кисню, підвищує в декілька раз сили імунної системи, сприяє стійкості організму до різних хвороб. Сквален захищає організм від радіації. Показання до застосування амарантової олії: онкозахворювання, вірус герпес, виведення радіонуклідів, солей тяжких металів, проблеми шкіри і органів трав лення, зниження імунітету. Народність лемків зберегли знання про те, що на свято Різдва до куті додавали не пшеницю, а щирицю, яка перевершує по дієтичній цінності злакові і бобові. Досвід родин, що пережили голодомори, війни, репресії і вціліли завдяки знанням давньоукраїнської системи харчування, беззаперечно доводить необхідність перегляду стандартів харчування [11]. Приклад моєї родини є яскравим тому підтвердженням. В лютому 1929 року мого діда розстріляли за складання гумористичних при казок і супротив колективізації. Родину пограбували, забравши все майно й хату. Бабуня з малими дітьми перейшла жити в стодолу і навчила дітей збирати під снігом насіння, розтирати на камінчиках і го тувати страви. Бабуня Наталя, Царство їй небесне, була в селі траво і звичаєвознавицею. Завдяки цим знанням вона зберегла дітей в голодомор 1932-33 років, хоча село майже повністю вимерло. Ті, хто дослухався до її порад - вижили. Першим правилом в неї було звернення-молитва до Бога, Сонця, Води, Землі, Повітря, Трав, Дерев. Коли рано до сходу Сонця ми, онуки, йшли по зілля, то вона навчала, що, поки не привіталися з Природою, нічого не чіпати. Земля свята — навчала Бабуня — і плювати на неї, тобто не шанувати її, означає приріка ти себе і свій рід на хвороби. Бабуня казала, що якщо колись зайди посягнуть торгувати нашою Землею то Бог їх покарає, бо наша Земля є святою і вона вміє себе боронити. Харчування було скромне, але різноманітне в залежності від пори року. Для витривалості й піднесення сили духовної і фізичної вона давала різне зілля. Вона знала властивість рослин зігрівати або охолоджувати організм людини. То му взимку радила частіше споживати зігріваючий узвар, горіхи, насіння, жито, а влітку охолоджуючі: пшоно (в кулеші), кваски, сироватку із зеленню і впродовж всього року вживався буряковий квас. Особливо актуальним є знання переліку і особливостей вживання чаїв, харчових, пряно-ароматичних, пряних і харчових рослин, які сприяють підсиленню в людині принципів світла, сприйняття, розуму і гармонії, допомагають омолодити клітини нервової системи, мозку, очищають організм. Більшість рослин включена в річне обрядове коло: василькі, імбир, чорнобривці, полини, любисток, м'ята, кульбаба, ромашка, гуньба синя, жито інші. Для застосування кожної рослини є показання і застереження. За нашим звичаєм привітаємося з ними, познайомимося: Василькі (базилік) підсилює віру через надання розуму ясності, очищає ауру, підсилює імунну систему. Застереження: висока емоційність. Імбир - ця рослина оспівана в давньоукраїнській пісні, її бажано вирощувати і споживати в малих дозах - від 0,25 до 0,5г. Імбир є кращим протипростудним засобом, він усуває метеоризм, знімає спазми, це хороший засіб при артритах, діє знеболююче, очищає шлунково-кишковий тракт від токсинів, покращує травлення. Застереження: виразки. Полин євшан-зілля — покращує пам'ять, полин-чорнобиль — захищає і відновлює після стресів. Гуньба синя (пажитник, тоя, рослина Матері Божої) — проростки гуньби синьої ефективні при зниженій функції печінки і підшлункової залози, вона заживляє рани, є хорошим додатком до їжі при занепаді сил, особливо при слабкості нервової, дихальної і репродуктивної систем. Застереження: вагітність і емоційність. Доза від 1 до 5 г. на добу. Найактуальнішим є заміна в системі хлібопечення спиртових дріжджів на ферментні закваски, широка інформація про важливість введення щириці (амаранту) до хліба, каші, квасу, солодових напоїв і виведення з харчового раціону картоплі. Картоплю забороняли вжи вати запорожським козакам. Замість картоплі - каші з овочами, зеленню, насінням гарбуза, топінамбур. Наша давньоукраїнська система харчування є більш ефективною ніж діюча з 1978р. В Голландії система протипухлинного лікування із застосуванням лактоововегетаріанства [20] — це рослинна їжа з кисломолочними напоями, яєчним жовтком. Висновки Досвід роботи по оздоровленню і відновленню людей і відновленню їх стану в кризових ситуаціях доводить ефективність і актуальність повернення до давньоукраїнської звичаєвої культури з усіма складовими, в тому числі харчування. Пам`ятаючи про три принципи відичної давньоукраїнської системи світосприйняття (1-світло, 2-емоційність, 3-інертність) ми обираємо у вихованні й самовдосконаленні шлях світла, розуму, гармонії. Тут слова К.Д.Ушинського: „Будь-яка жива історична народність є найпрекраснішим творінням Божим на Землі і вихованню лишається тільки черпати із цього багатого і чистого джерела" [21] будуть більш зрозумілими. Й.В.Гете стверджував: „ Майстра пізнається в самообмеженні" [22], а наша традиція крім самообмеження стверджує самовдосконалення через творчий підхід до обов'язків при виконанні звичаєвих законів. Здорову їжу може народити тільки оздоровлена Мати-Земля, тому від руйнівних гасел про торгівлю Землею з могилами предків потрібно, за прикладом Канади, де земля не продается а орендуется, перейти до оренди Землі і впровадження: 1. Системи екологічної освіти в державних і громадських інституціях освіти дітей та дорослих. 2. Досліджень по відновленню давньоукраїнської землеробської культури з врахуванням існуючих екологічної і біодинамічної систем землеробства. „Ферма — це дзеркало суспільства, яке відображає його розуміння світу і шкалу цінностей" - стверджує біо-динаміст Герберт Копф [24]. 3. Систематично в пресі, по ТБ, радіо знайомити громадян України з працею доктора медичних наук з Франції Луі Броуера: „Фармацевтична і продовольча мафія, наслідки її діяльності: дискредитація алопатичної медицини і серйозні проблеми стану здоров'я населення Заходу" [23] 4. За прикладом Франції створювати товариства селян і міських жителів з метою отримання свіжих екологічно чистих продуктів хар чування. Одночасно впроваджується екологічна освіта і економічний захист селян. 5. За законами фізики всі системи на рівні матерії з часом спро шуються, тому еволюційний поступ потребує відходу від теорії мавпопоходження людини [25] і повернення до розуміння духовно-енер гетичних законів Творця - Бога, які кожному народу дані через мо ву, звичаї, обрядовість, культуру створення родини. Література 1. Галина Хоткевич. Зелена книжечка, — Київ. Слово, 1995 - 32с. 2. Колядки та щедрівки. - Київ. Наукова думка, 1965 — 804с 3. Володимир Шаян. Віра предків наших. — Гамільтон — Канада, 1987 — 893с. 4. Етимологічний словник української мови. Том 1, — Київ. Наукова думка, 1982 - с39О. 5. Джавахарлал Неру. Взгляд на всемирную историю. Сочинения в 3-х томах, — Москва. Изд-во Прогрес, 1975. 6. Абрамович. Києво-Печерський Патерик , -Київ. Час, 1991, — 280с. 7. Соционика, ментология и психология личности -, Киев. №5, 2003, с 79-81. 8. Журнал Гипотезьі и открьітия. Киев. №2, 2005. 9. Васант-Лад, Давид Фроули. Травьі и специи. - Москва. Саттва, 1997 -301с. 10. Дипак Чопра. Безграничная знергия. - Киев. София, 2000 -175с. 11. Степан Зощук. Який харч - таке й здоров'я. Наукове Т-во ім. Т.Г.Шевченка в Канаді. Том 52. Торонто - Відень, 1985 - 344с. 12. Елисеева О.И. Практика очищення и восстановления организма. ОПетербург. ЗАО Весь 1999 - 253с. 13. Білас Богдан Михайлович. Небесна, Господня, райська, сонячна їжа. - Київ. Спалах ЛТД. 1994 - 42с. 14. Четверта міжнародна науково-практична конференція. Культура здоров'я. Херсон, 2004, с 187-189. 15. В. Гебель, М Гльоклер. Ребенок от младенчества к совершеннолетию. Москва. Єнигма, 1996 - 591с. 16. Усна жіноча історія. Повернення. Київ. ЖЦ Спадщина, 2003 -370с. 17. Олекса Воропай. Звичаї нашого народу в 2-х томах. Київ. Оберіг -1991. 18. Болтарович 3. Е. Народна медицина українців. Київ. Наукова думка, 1990, 232с. 19. Оьедобньїе целебньїе растения. Справочник Изд-во Ростовского университе та. 1990, 232с. 20. Маловичко Анатолий. Диагноз рак, с чего начинать. С-Петербург. Респекс, 1999 -32ос. 21. Ушинский КД Родное слово. Педагогические сочинения в 6-ти томах. Т4- Москва. Педагогика, 1988 -с . 254 22. Енциклопедія афоризмів і крилатих фраз. Львів. Паїс, с 415с. 23. Луи Броузр. Фармацевтическая и продовольственная мафия. Киев. Изд-дом Княгиня Ольга, 2002 -279с. 24. Герберд Копф. Био-динамическая ферма. Москва. Акорнинформиздат. 1993-189с. 25. Рудий Богдан. Криза еволюціонізму. Київ. Четверта хвиля 2003 -115с. 26. Вавиловское наследие в современной биологии. Москва. Наука, 1989 -Зб7с. 27. И.И. Ветров, А.В.Кузьменко. Основи Аюрведической медииньї. -С-Петербург, Святослав, 2003 - 348с. Додатки: 1. Інформація про амарант: „Амарант-рослина, яка оздоровить і нагодує людство" генетик В.І. Вавілов [26] 2стор. 2. Виготовлення хліба, рецепти Галини Хоткевич - Істор. 3. Харчові відичні рекомендації. Додаток №1: Амарант "Рослина яка оздоровить і нагодує людство" Генетик, В.Л.Вавілов. - Стебло і листя багаті на вітаміни, макро- і мікроелементи. - Вміщує велику кількість вітаміну С і каротину. Найважливішої амінокислоти - лізину - відповідно в 2,5 і 3,5 рази більше, ніж у пшениці і кукурудзі. - Залежно від сорту містить 18-30% високоякісного білка. - За прийнятою шкалою якості білка амарант - 100 балів. Соя - 60. - Японці порівнюють зелень амаранту з м'ясом кальмара. - В США з амаранту виготовляють салати, печива, пасту, хлібці, борошно, масло, біомасу для виробництва фуражу, силосу, вітамінно-трав'яних гранул та ін. -Допомагає при багатьох захворюваннях: запальних процесах сечостатевої системи жінок і чоловіків, енурезі, геморої, анемії, авітамінозах, занепаді сил, ожирінні, неврозах, профілактиці аденоми та онкологічних захворюваннях. - Зерна ефективно виводять із організму цезій і стронцій. Листя і стебла можна солити, сушити, маринувати, квасити. - Зерна не втрачають біологічної цінності і властивості проростати протягом 20 років зберігання. Коефіцієнт розмноження 1:500 000 - найвищий серед традиційних насіннєвих культур. - Посухостійкий. - На створення 1 г сухої речовини витрачає 260 г вологи (пшениця - 550 г, люцерна - 840 г). - Не потребує застосування пестицидів, стійкий до хвороб і шкідників. - Не дає можливості проростати більшості бур'янів. - Зростає майже на всіх видах ґрунтів. - Може вирощуватися від півдня до півночі України. - Має високі властивості накопичувати в стеблах і листях радіонукліди з ґрунту - очищення забруднених земель. Рослина типу С-4 (високоефективне засвоєння вуглецю). Врожайність зеленої маси за один укіс 1000-1600 ц/га. - Протягом літа можна отримувати по три укоси. Збір зерна - від 30 до 60 ц/га залежно від сорту. - При збиранні зеленої маси 1000 ц/га вихід білка складає 50 ц/га, тобто в 25 разів більше, ніж з конюшини, засіяній на тій же площі. - При годуванні тварин амарантом вони не хворіють, добовий приріст ваги збільшується у бичків - до 1 кг, у свиней - до 400 г. У корів збільшуються надої і підвищується на 0.3% жирність молока. Вартість олії амаранту в західних країнах за 1 літр - понад 1000$. Хімічний склад борошна з насіння амарату
Додаток №2: Виготовлення хліба (рецепти Галини Хоткевич) Перш ніж подати рецепт виготовлення хліба декілька дуже важ ливих вказівок про його складові частини: - Борошно для випікання цільного хліба повинна бути із пшениці (або жита), вирощених біологічним способом, без хімічних добрив та пестицидів. Вона мусить бути змелена на жорнах, для того, щоб збереглися всі необхідні складові її частини: росток, олігоелементи, мінеральні солі - головне магній (все це частково або повністю висівається разом з висівками при рогзмелюванні на циліндрах. - Морська сіль повинна бути неочищеною, сірою. - Вода вживається чиста, мало мінералізована, не лужна. Виготовляється закваска, необхідна для висходження хліба, її кислота сприяє нормальній дії мікроорганізмів, що перетворюють крохмаль (див. А. Астріє: млинарство та хлібопечення). Домашній рецепт
Вимішувати, розтягуючи тісто та складаючи його вдвоє, не роздавлюючи, протягом 15 хв. Дати постояти пів години й відділити кусень для нової закваски.
Закваска-квашня Розвести 200 гр. борошна з цільного зерна в 150 гр. теплої во ди, поставити на 3-4 дні. Квашня мусить пахнути "кислим вином". Додати знов 200 гр. борошна з цільного зерна та 150 гр. води. Вживати через 2-3 дні. Як для хліба, так і для закваски вживати дерев'яний, полив'яний чи скляний посуд - не металевий. Зберігати закваску в не герметично закритому посуді при температурі 40-100 (внизу холодильника). Такий хліб дуже смачний, не черствіє, може зберігатися тиждень і більше. Цей хліб життєдайний, він не містить жодної шкідливої хімічної додаткової речовини, а завдяки збереженим в борошні ро сточку та протеїновій базі він добре перетравлюється та приносить нашому організмові елементи, необхідні для життя. Додаток №3: Харчові відичні рекомендації
|
Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи. Оздоровче харчування.... Мета: сформувати поняття в учнів «оздоровча система», «оздоровче харчування», поглибити знання учнів про сучасні та традиційні системи... |
1. Опишіть мікропроцесорну систему як частинний випадок електронної системи. 1 В чому переваги та недоліки традиційної цифрової системи (системи на “жорсткій логіці”) порівняно з універсальною (програмованою)... |
Тема «Що таке здорове харчування?» Мета : формувати у школярів уявлення про здорове харчування, опанування знань щодо раціонального харчування та режиму харчування,... |
Уласа Самчука «Марія» Мати гарну мету мало. Потрібно формувати характер, сталити волю, аби досягти її. Уласу Самчуку це вдалося. Його творчість справді... |
Переведенцева Ганна Петрівна Ефективність кожного управлінського рішення прямо залежить від точності та коректності інформації, на якій воно побудовано. Дані... |
Нові акцизні марки для алкогольних напоїв та тютюнових виробів ПДВ лише у межах затверджених норм харчування в грамах або у межах визначеної грошової норми витрат на харчування та за умови, що... |
Духовний вимір людського буття Мета: розкрити зміст понять; ознайомитися з основними концепціями буття; розвивати просторово-аналітичні; сприяти позитивному сприйняттю... |
ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ У РОМАНІ У. САМЧУКА «МАРІЯ» Улас Самчук. Марія. Хроніка одного життя. – Львів: «Оріяна – Нова», 2004. 175 с |
Тема Реальність і буття. Заняття Філософський смисл проблеми буття Антологія світової філософії. В 4-х т. Т М., 1969. Стор. 280, 321-330, 370-385, 581-592, 823-830 |
План Філософський зміст категорії буття. Формування і розвиток філософського... Вчнння про буття дістало назву “онтологія”. Цей термін запровадив у 17 ст. Німецький філософ Р. Гокленіус. Онтологія є окремою галуззю... |