Українська мова, 10 клас
70 год., 2 год. на тиждень
Складено за програмою «Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Суспільно-гуманітарний напрям (історичний, правовий, філософський профілі); філологічний напрям (профіль – іноземна філологія); художньо-естетичний напрям. Академічний рівень» / Укладачі: Г.Т. Шелехова, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. – К.: Грамота, 2011.
Підручник: Підручник. Українська мова. 10 клас. Профільний рівень. Тихоша В. І. , Плющ М. Я., Караман С. О., Караман О.В. –К.: Освіта, 2010
РМ- 25
|
І семестр (16 тиж.)
|
ІІ семестр (18 тиж.)
|
12
|
13
|
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
|
І
|
ІІ
|
|
Індивідуальні форми контролю1
|
Перевірка мовної теми
|
2
|
1)
2)
+3)
|
2
|
4)
5)
+6)
|
|
(1Виставляються в колонку без дати)
|
|
Письмо:
переказ
|
1
|
|
1
|
|
|
І семестр
|
Діалог
|
1
|
|
|
твір
|
1
|
|
-
|
|
|
Усний твір
|
1
|
|
|
Правопис:
диктант
|
1
|
|
1
|
|
|
ІІ семестр
|
Усний переказ
|
1
|
|
|
Аудіювання
|
–
|
|
1
|
|
|
Читання вголос2
|
-
|
|
|
Читання мовчки
|
1
|
|
–
|
|
|
2Контрольна перевірка читання вголос у 10-11 класах не здійснюється.
|
|
І семестр (16 тиж.)
|
ІІ семестр (18 тиж.)
|
Рік (34 тиж.)
|
34 год.
|
36 год.
|
70 год.
|
№ з/п
|
Дата
|
К-ть год
|
Тема
І семестр
|
Прим
|
|
|
1
|
Вступ(2) . Мовлення як предмет стилістики і культури мовлення. Стилістика та її підрозділи: стилістика мови (практична) і стилістика мовлення (функціональна), їх відмінність.
|
|
|
|
1
|
Два рівні володіння українською літературною мовою: мовлення правильне (норми літературної мови) і комунікативно доцільне (змістовність, логічність, багатство, точність, виразність, доречність). Синоніміка і варіативність як базові поняття стилістики і культури мовлення. Стилістична норма і стилістична помилка.
|
|
Стилістика мови. Культура мовлення.Стилістичні засоби фонетики(14)
|
|
|
1
|
Загальна характеристика звукового складу української мови. Стилістична роль звуковідтворення в художніх текстах. Милозвучність української мови – характерна ознака всіх її стилів. Норми вимови. Вимова голосних і приголосних звуків.
|
|
|
|
1
|
Орфоепічні норми – правильна вимова голосних і приголосних звуків, звукосполучень і наголосу в словах.
|
|
|
|
1
|
РМ №1 Конспект як різновид стислого переказу висловлювань, що сприймаються на слух.Конспект прочитаного (художнього твору, публіцистичної та науково-популярної статей).
|
|
|
|
1
|
РМ № 2.Тематичні виписки, план (складний), тези.
|
|
|
|
1
|
РМ №3 Бесіда (діалог) як форма спілкування двох або більшої кількості людей відповідно до запропонованої ситуації, самостійне визначення теми і змісту бесіди. Складання діалогів
|
|
|
Ущільн
|
1
|
РМ №4 Усний докладний переказ тексту художнього стилю, з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв тощо)
Культура мовлення. Орфоепічні норми – правильна вимова голосних і приголосних звуків, звукосполучень і наголосу в словах.
|
|
(8-9)
|
|
|
1
|
Контрольна робота № 1. Стилістика мови. Культура мовлення. Стилістичні засоби фонетики (Тестування).
|
|
|
|
1
|
Позначення на письмі голосних та приголосних звуків: складні випадки правопису м’якого знака, апострофа
|
|
|
|
1
|
Подвоєння та подовження приголосних. Спрощення у групах приголосних.
|
|
|
|
1
|
Чергування голосних і приголосних звуків
|
|
|
|
1
|
Правопис великої букви.
|
|
|
|
1
|
РМ №5 Контрольний переказ тексту художнього стилю, з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв тощо).
|
|
|
Ущільн
|
1
|
РМ № 6 Аналіз контрольного переказу. Виступ на зборах, семінарах (підготовлений і заздалегідь не підготовлений).
Позначення на письмі голосних та приголосних звуків. Тренувальні вправи.
|
|
((16-17)
|
1
|
|
|
|
1
|
Контрольна робота № 2. Стилістика мови. Культура мовлення. Стилістичні засоби фонетики (Тестування).
|
|
|
|
1
|
Аналіз контрольної роботи
РМ № 7. Усний твір « До доброї криниці стежка утоптана»
|
|
Стилістичні засоби лексикології і фразеології(16)
|
|
|
|
1
|
Слово і його лексичне значення. Стилістично нейтральна лексика; емоційно й експресивно забарвлені засоби, що надають мовленню певного стильового відтінку (ласкаве, іронічне, урочисте та ін.). Тлумачний словник
|
|
|
|
1
|
Специфічно побутова лексика; професійно виробнича лексика; наукова і ділова лексика; просторічні слова; діалектні, застарілі, запозичені слова, неологізми, їх стилістичні функції.
|
|
|
|
1
|
Запобігання недоречному вживанню емоційно забарвленої лексики, слів іншомовного походження, паронімів. Словник іншомовних слів
|
|
|
|
1
|
Лексико-стилістичні синоніми і їх види (контекстуальні синоніми, перифрази; переносне значення слів. Антоніми. Пароніми.
|
|
|
|
1
|
Тропи (порівняння, метафора, епітет, метонімія, синекдоха, персоніфікація, гіпербола, алегорія).
|
|
|
|
1
|
Тропи (порівняння, метафора, епітет, метонімія, синекдоха, персоніфікація, гіпербола, алегорія).
|
|
|
|
1
|
Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів.
|
|
|
|
1
|
РМ № 8 Письмовий твір на морально-етичну тему (підготовча робота)
|
|
|
|
1
|
РМ № 9 Контрольний письмовий твір на морально-етичну тему (написання)
|
|
|
|
1
|
Контрольний диктант
|
|
|
|
1
|
Аналіз контрольного диктанту. Запобігання недоречному вживанню емоційно-забарвлених слів, невиправданому використанню просторічних, діалектних, запозичених слів та анахронізмів.
|
|
|
|
1
|
Контрольна робота № 3 Стилістичні засоби лексикології і фразеології (Тестування)
|
|
|
|
1
|
Аналіз контрольної роботи. Лексичні норми – використання слів у властивому їм значенні та правильне поєднання слів за змістом у реченні і словосполученні.
|
|
|
|
1
|
РМ №10 Бібліографія. Анотація.Читання мовчки
|
|
|
|
1
|
РМ №11 Ділові папери. Звіт про виконану роботу.
|
|
|