Урок-презентація колективного проекту учнів 4 класу
«Великий подвиг Кобзаря»
Завдання проекту:
- дослідити грані таланту Великого Кобзаря;
- дізнатися більше про життєвий і творчий шлях поета;
- ознайомитися з новими творами Шевченка Т.Г.;
- дослідити з яких творів уривки, що вивчалися;
- провести опитування в 2-6 кл. «Що нам відомо про Тараса Шевченка»;
- спробувати свої можливості в написанні віршів;
- намалювати ілюстрації до творів Тараса Григоровича;
- розучити пісні на слова Тараса Шевченка;
- виготовити колаж «Дерево життя і пам’яті Т. Г. Шевченка»;
- створити мультимедійну презентацію «Життєвий і творчий шлях
Т. Г. Шевченка», колаж «Дерево життя і пам’яті Т. Г. Шевченка».
Проведена робота:
- заздалегідь сформовані творчі групи: «Біографи», «Літератори», «Пошуковці»;
- на уроках читання: опрацьовували та вивчали поезії Великого Кобзаря, складали вірші про поета;
- на уроках української мови: працювали в контексті теми «Іменник» (писали малюнкові диктанти та диктант «Тарасові слова – то правда жива!»);
- на уроках музики: слухали і розучували пісні на слова Т.Г.Шевченка;
- на уроках образотворчого мистецтва: знайомилися з творчістю
Шевченка-художника, переглядали картини, портрети, малювали ілюстрації до його творів;
- на уроках трудового навчання: виготовляли аплікації до вірша «Зацвіла
в долині червона калина».
Урок позакласного читання
Тема. «Тарас Шевченко – великий син України»
Мета: вчити дітей самоорганізовуватись, узагальнювати результати досліджень, пошуків та працювати в групі; розширити знання дітей про життя і творчість Т.Г.Шевченка, показати яким був Шевченко; удосконалювати вміння самостійно вивчати творчість поета, продовжити ознайомлення учнів з красою, неповторністю, чарівністю Шевченкового слова, значенням творчості Т.Шевченка для українського народу, показати, як шанують його пам’ять, викликати бажання глибше пізнати його життєвий шлях; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; збагачувати і активізувати словниковий запас учнів; виховувати любов до творчості Великого Кобзаря, до рідної землі, почуття патріотизму і гордості за свою Батьківщину.
Обладнання: карта України, виставка книжок (Твори Т.Г.Шевченка для дітей), виставка «Кобзарів» різних років видання, репродукції художніх творів Шевченка, малюнки учнів до віршів поета, картка-схема «Як складати сенкан», записи пісень на слова Т.Г. Шевченка, портрет Шевченка, картки із віршами учнів, мультимедійна презентація, колаж «Дерево життя і пам’яті Т. Шевченка», макет українського рушника, штучні квіти.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Чи почули всі дзвінок?
Він покликав на урок
Стали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Сьогодні урок – відкритий для всіх,
Багато гостей. Тож вітаємо їх!
Настрій на урок взяли?(вивішую на дошку )
Усміхніться один одному.
Роботи у нас багато і тому пропоную:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
Тож працювати починаймо
Наш девіз тепер згадаймо:
Девіз уроку. Ми веселі і кмітливі, до навчання не ліниві. Побажаймо нам натхнення, за роботу, в добрий час!
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Сьогодні у нас урок-презентація.
Ми з вами будемо презентувати проект, над яким всі дружно і старанно працювали .
Тож про свою роботу звітуватимуть групи «Біографи», «Літератори», «Пошуковці».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Пригадаймо, як називається наш проект?
Чому саме таку тему ми обрали?
Тому що в 2014 році виповниться 200 років з дня народження Т. Г. Шевченка.
Прочитаймо епіграф до уроку. Але спочатку згадаємо: що таке епіграф?
Довідка. Епіграф – влучний вислів чи уривок, який визначає головну думку, тему.
Благословенна хай буде година,
і тая хата, і село,
що Україні принесло
з великих найбільшого сина.
Богдан Лепкий
- Як ви думаєте, про кого говорив Богдан Лепкий?
Епіграф визначає тему нашого уроку: «Тарас Шевченко – великий син України».
А чому саме його називають великим і які таланти він мав, ми будемо з’ясовувати на уроці. Талановиту людину люблять,шанують і поважають, передають цю любов із покоління в покоління.
IV. Активізація опорних знань учнів
Пригадаймо, що ми вже знаємо про Т.Г.Шевченка.
Коли народився Тарас Шевченко?
Де саме?(Показують на карті України с. Моринці і прикріплюють прапорець).
В якій він сім’ї народився?
Хто такий кріпак?
Довідка. Кріпак – людина закріплена за паном, працювала на нього. Пан міг продати, виміняти чи купити кріпака.
V. Звіт групи «Біографи»
- Я переконалася, що ви вже багато знаєте про Шевченка. А що знають інші діти нашої школи з’ясовували учні групи «Біографи» (Виступ учнів).
- Ми проводили опитування в 2-6 класах. Школярі нам давали відповіді на два запитання:
1. Хто такий Т. Г. Шевченко?
2. Коли він народився?
- Пропонуємо вашій увазі наше інтерв’ю.(Відеорепортаж)
- Як ми бачимо, учні нашої школи гарно знають Тараса Шевченка.
- Добре, діти. Вдало провели опитування.
Ім'я Т.Г.Шевченка невіддільно пов’язано з Україною. Україна – це Шевченко, Шевченко – це Україна. У ньому наша історія, наша мрія, наша надія. Шевченко був справжнім народним співцем, бо з дитинства знав і любив простий український народ, знав його страждання, бо сам їх пережив.
Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо і будемо згадувати, адже він подарував нам безцінний скарб. Цей скарб – його чудові твори, в яких струменить любов до Батьківщини та турбота про її майбутнє.
Наш сьогоднішній урок – це одна сторінка минулого, історія нашої держави, доповнення наших знань про великого співця України Т.Г. Шевченка. А оберегом нашого уроку буде звичайний український рушник - один із найважливіших і найдревніших символів нашого народу.
- Давайте, діти, разом подумаємо, які найпоширеніші кольори традиційно використовуються при вишиванні у нас в Україні і що вони символізують?
- Так, діти, сьогодні ми будемо вишивати долю Тараса Шевченка на імпровізованому рушничкові червоними і чорними кольорами – символами радості, щастя і людського смутку. Цей рушник поки що білий, бо не з’явився ще на світ Божий той, кому судилося стати пророком України. (Показую на дошці)
Тож, послухаємо творчий звіт двох груп: «Біографів» та «Літераторів», які працювали в тісній співдружності.
VІ. Презентація «Життєвий та творчий шлях Т. Шевченка»
Звіт групи «Біографи»
1 учень. Ми разом з учителем та батьками підготували презентацію про життєвий та творчий шлях Тараса Шевченка і пропонуємо її вашій увазі. (Слайди)
9 березня 1814 року темної ночі перед світанком у селі Моринцях на Звенигородщині, у хаті Григорія Шевченка, кріпака пана Енгельгарда, блиснув єдиний на все село вогник: народилася нова панові кріпацька душа, а Україні – її великий співець – Т.Шевченко.
Не на шовкових подушках,
Не у величному палаці,
В хатині бідній він родивсь,
Серед недолі, тьми і праці.
2 учень. Не називаю її раєм,
Тії хатиночки у гаї
Над чистим ставом край села.
Мене там мати повивала
І, повиваючи, співала,
Свою нудьгу переливала
В свою дитину… В тім гаю,
У тій хатині, у раю
Я бачив пекло… Там неволя,
Робота тяжкая, ніколи
І помолитись не дадуть.
Учитель. Поява кожної людини на Землі – завжди радість, де б вона не з’явилась: у величному палаці чи в бідній похиленій хатинці. Тож яку першу квітку прикріпимо до рушничка? (Червону) Так, вишиваємо її на рушничкові життєвої долі нашого поета.
3 учень. Пройшло кілька років. Тарасик підростав.
Він був меткий, непосидючий, цікавий і допитливий, босоногий, часто замурзаний, обірваний, пустотливий, Але розважливий, розумний і добрий.
Інсценування «Розмова малого Тараса з матір’ю» (Інсценізація уривка з оповідання С. Васильченка «Залізні стовпи»)
Хлопчик. Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах держиться?
Мати. Так, мій синку, правда.
Хлопчик. А чому так багато зірок на небі?
Мати. Це коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить та
свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?
Хлопчик. Бачив, матусю, бачив. Матусенько, а чому одні зірочки ясні, великі, а
інші ледь видно?
Мати. Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли
добра, любить людей, робить їм добро, тоді свічечка такої людини світить ясно,
і світло це далеко видно.
Хлопчик. Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічка світила найясніше.
Мати. Старайся, мій хлопчику.
- Діти, чи здогадались ви, хто дійові особи нашої інсценізації?
Хто найбільше опікувався малим Тарасиком?
- Тож якими кольорами будемо вишивати раннє дитинство Тараса? Звичайно, червоними – кольорами материнської і батьківської любові, любові його старшої сестри Катерини.
4 учень. Безрадісним було дитинство Тараса. Тяжке кріпацьке життя. Він
був і пастухом, і кухарчуком, і козачком, тобто слугою у пана.
5 учень. Восьмилітнього Тараса батьки віддали до дяка в « науку». Дивна це була наука. П’яниця дяк навчав дітей по церковних книгах. За найменшу провину карав різками. Недовго тривала Тарасова «наука». Несподіване горе випало на долю маленького хлопчика. Замучена важкою працею померла мати. Ми дізналися, що їй було лише 40 років.
- Тепер у життя Тараса вплітаються чорні кольори печалі журби за мамою, тяжка напівсирітська доля.
6 учень. У 9 р. Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань лихої
мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько.
Там матір добрую мою
Ще молодую-у могилу
Нужда та праця положили
Там батько, плачучи з дітьми,
Помер на панщині…
- І ми вишиваємо на рушничкові долі поета знову чорну квітку.
5 учень. Учитися хлопчик не мав змоги, тому в 13 років пас чужі ягнята.
(Слайд)
- На рушнику ці роки « вишиваємо» чорним кольором.
Інсценізація «Тарас-пастух»
- Діти, хто в цій інсценізації дійові особи?
- Життя Тараса було нелегким. Але золотим сонячним промінчиком в безпросвітній темряві була вірна, щира дружба Тарасика і його сусідки Оксани Коваленко . Давайте прикріпимо на рушник червону квітку дружби.
7 учень. Не дивлячись на те, що народився поет в бідній кріпацькій сім’ї і дитинство його було тяжким і безрадісним, малий Тарас ріс допитливим і розумним хлопчиком.
- І знову вишиваємо червону квітку.
4. Презентація творчої групи «Пошуковці»
- Надаємо слово «Пошуковцям».
Учень. Ми досліджували питання «Звільнення Тараса Шевченка з кріпацтва та перші успіхи поета».(Слайд)
Тарас наймитує. У вільний від роботи час читає і малює. Але думка знайти людину, яка б навчила його малювати, не покидає хлопчика. Так він потрапляє до хлипківського маляра. Маляр погоджується навчити хлопця малювати, однак пан Енгельгард забирає його до себе в Петербург, і Тарас стає козачком. Розлука з рідним краєм тривала довгих 14 літ.
- Позначаємо ці роки чорною квіткою.
7 учень. Зустріч в Петербурзі з земляком-художником Сошенком круто змінила долю Тараса Григоровича. Він познайомився також із Брюлловим, Григоровичевим, Жуковським, Веніціановим, Гребінкою. Вони побачили великі здібності молодого художника і викупили його з неволі за 2500 крб. (Слайд)
- Прикріплюємо червону квітку до життєпису Т. Шевченка.
9 учень. Т.Г.Шевченко навчається в Академії мистецтв і стає улюбленим учнем Карла Брюллова. Він закінчує академію з трьома срібними медалями і званням вільного художника. Медалі він отримав за картини: «Хлопчик - жебрак, що дає хліб собаці», «Циганка-ворожка» та «Катерина». Тарас малює портрети, картини, зарисовує пам’ятки минулого, робить ілюстрації до своїх віршів. Ось погляньте, які чудові картини залишив нам у спадок Т.Шевченко.(Слайд)
- І ці досягнення ми вишиваємо на рушничку червоною квіточкою.
У цей час він усе більше задумується над гіркою долею рідного краю, над безправним становищем покріпаченого люду. До цих часів належать і перші літературні здобутки талановитої молодої людини. У 1840 році з’являється
І видання збірки шевченківського « Кобзаря». Ми дослідили, що це була невеличка книжечка, у яку було вміщено 8 віршів поета:
«Думи мої, думи мої, лихо мені з вами!»
«Перебендя»
«Катерина»
«Тополя»
«Нащо мені чорні брови»
«До Основ’яненка»
«Тарасова ніч»
«Іван Підкова»
Ця маленька книжечка відразу відкрила новий чистий світ поезії, вибухнула, мов джерело чистої холодної води. І після її появи Кобзарем стали називати самого Шевченка. (Слайд)
- І знову прикріплюємо червону квітку на рушничок.
Молодці, «Пошуковці». Гарний матеріал підготували.
- Діти, а кого раніше називали кобзарями?
Діти. Раніше називали кобзарями мудрих дідусів, що ходили від села до села, грали на кобзі, правдиво розповідали людям про життя на Україні. Це переважно були пісні сумного характеру.
- Так чому Шевченка називають Кобзарем?
Діти. Бо він правдиво і мудро розповідав про ті страждання, яких зазнав сам та люди, які тоді жили. Він з великою любов’ю оспівував природу рідного краю, її чарівність,неповторність.
- І що ж сталося далі в його житті?
5. Звіт творчої групи «Літератори»
10 учень. Його славні твори кликами до боротьби за волю. Мріяв поет про прекрасне майбутнє трудящого люду. Але добре знав, що за це треба боротися. За бунтарські вірші 33-річного Т.Шевченка забрали в солдати. За сміливі заклики, вільнодумні твори царський уряд переслідував і жорстоко карав поета. Найтяжчою карою була заборона писати і малювати.
- Вплітаємо у рушничок життєвої долі Шевченка чорну квітку.
12 учень. Відправили Т.Шевченка на заслання. (Слайд) Але ні цар, ні жандарм не змогли заглушити могутній голос великого поета, який писав вірші. Коли Т.Шевченко був на засланні в далеких степах Казахстану, він дуже тужив за Україною. Ось послухайте, як ніжно і тужливо звучить його пісня.
Виконання пісні «Зоре моя вечірняя»
13 учень. Туга за рідною природою, рідним краєм звучить і в його віршах.
6.Читання вірша «Садок вишневий коло хати»
- Надаємо слово «Пошуковцям»
7. Звіт творчої групи «Пошуковці»
14 учень. Ми дослідили: Т.Г.Шевченко прожив усього 47р., із них 24 роки був у кріпацтві. 10 років мучився у солдатській неволі на засланні і всього 13 років був вільною людиною. 13 років волі…(Слайд)
За своє недовге життя він написав понад 240 поетичних творів. А художніх (портретів, ілюстрацій, пейзажів…) – майже 1200. 60 із них – автопортрети. (Слайд) Ось такою талановитою людиною був наш «Кобзар».
- Дякую за цікаве повідомлення.
15 учень. 9 березня 1861 року Тарасу Григоровичу виповнилось 47 років. Надійшло багато вітальних телеграм. Привітати поета, який лежав тяжко хворий, прийшли друзі. А 10 березня перестало битися серце великого українського Кобзаря. Тіло Тараса Шевченка було перевезено в Канів і поховано на Чернечій горі. (Відео) Так заповідав великий поет.
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій…
І помер Тарас…
Неволя підрубала сили,
Зашуміли сумно-сумно
По Славуті хвилі.
Учитель. І ми вишиваємо на рушнику чорну квітку печалі.
- Діти, зверніть увагу на життєвий та творчий шлях Т. Шевченка, який ми вишили на рушнику його долі. На ньому тісно переплелися кольори радості і смутку. Нелегкий шлях пройшов наш Кобзар, але не здався. Поет писав:
О думи мої! О славо злая!
За тебе марно я в чужому краю
Караюсь, мучуся,…але не каюсь!
- Помер Тарас. Та пам'ять про нього жива. Заслухаємо дослідження групи «Біографи»
9. Виступ групи «Біографи»
Учень. Мрія поета про нове життя здійснилася. Ми шануємо його пам'ять .
Народ назвав його Кобзарем. Пам'ять про Т.Г. Шевченка живе у серцях людських.
Ім’ям великого Кобзаря названо міста і села, вулиці і площі, університети, парки і театри по всій Україні і за кордоном. Найвища Державна премія імені Шевченка щорічно присвоюється за найкращі досягнення в літературі та мистецтві, створено музей у Києві та на його Батьківщині, в Кирилівці. Пам’ятники побудовані не лише в Україні, а й далеко за її межами.(Відео)
Пам’ятники нашому Т. Шевченку стоять в Росії, в Казахстані, в далекій Канаді, у Франції, США, Парагваї.
Його твори видано на 33мовах світу. А скільки книг, альбомів, фільмів, листівок створено про нього. На слова Тараса Шевченка складено багато пісень. Ім’я геніального поета і художника знають у всьому світі.
- Отже, давайте прикрасимо наш рушник червоною квіткою пам’яті. Молодці, «Біографи». Гарні дослідження провели.
VІІ. Фізкультхвилинка
- А зараз відпочинемо під народну пісню на слова Т.Шевченка «Від села до села». (Діти виконують танок)
VІІІ. Доповнення, розширення, поглиблення читацького досвіду учнів
Вчитель. Поезія Т.Г. Шевченка стала нетлінною частиною духовного буття українського народу. Навіть у ті далекі часи в родинах українців зберігалися твори Шевченка. А ті, кого тяжка доля гнала у далекі краї, брали разом із Біблією, грудочкою землі і книгу Тараса. Подивіться на виставку книг з творами Тараса Шевченка та книг про Шевченка, серед яких лежить «Кобзар» різних років видання. Ви вже відкривали сторінки цієї дивної книги, захоплювались поетичним словом її автора. Продекламуйте його твори, які ви підготували. Передайте почуття автора, щирість його душі.
- Тож, запрошую групу «Літераторів».
1.Хвилинка поезії і творчості
«Село! І серце одпочине!»;
«Тече вода із-за гаю»
«І досі сниться: під горою…»
«На Великдень на соломі…»
«Мені тринадцятий минало…»
- Прочитавши його вірші, ми бачимо, що душа Тараса налаштована на добро, яке відлунює він у своїх поезіях. І ви змогли передати красу поетичного слова.
- А зараз я пропоную вам послухати інтерв’ю, яке підготувала група «Літераторів»
2. Інтерв’ю з жителями села «Чи знають наші односельці твори
Т. Шевченка?»
- Нам стало цікаво, чи знають наші односельці твори Т. Шевченка? Ми провели опитування серед місцевих жителів і попросили розказати по два рядки вірша «Реве та стогне Дніпр широкий». Пропонуємо вашій увазі наше інтерв’ю.(Відеорепортаж)
- Як бачимо, наші односельці гарно знають твори славного Кобзаря.
- Молодці «Літератори». Цікаве інтерв’ю підготували.
3.Читання напам’ять віршів,складених самостійно
- Наші учні склали свої вірші про Кобзаря. Слово молодим даруванням!
- Молодці, хлопці. Гарні склали віршики. Можливо, Перед нами майбутні поети.
Вишиваємо на рушнику червону квітку таланту.
4.Творча робота. Складання прислів’їв
- Як ми вже пересвідчилися, наш народ дуже полюбив свого Шевченка і склав про нього вірші, легенди, пісні, прислів'я, приказки, вишивав його портрети на полотні, малював, вирізьблював, будував йому пам’ятники.
Зараз і ми попрацюємо творчо: доповнимо прислів’я про Кобзаря.
Тарасові слова – в віках не старіє
Шевченко Тарас, то правда жива
Шевченкове слово наче сонце для нас
- А хто знає інші прислів’я про Кобзаря?
5. Розгадування кросворда (Додаткове завдання)
- Зараз ми перевіримо, наскільки уважно ви читали вірші, наскільки гарно ви їх знаєте. Розгадаємо кросворд. Я читатиму рядок із вірша Але в ньому є пропущене слово. Ви повинні вставити його в І рядочок.
… вишневий коло хати. (Садок)
Поговорим тихесенько в … з тобою (неволі)
Додолу … гне високі,
Горами хвилі підійма. (верби)
… моя вечірняя, зійди над горою…(Зоре)
Поклала … коло хати
Маленьких діточок своїх (мати)
Реве та стогне … широкий
Сердитий вітер завива. (Дніпр)
- Яке вийшло ключове слово? (Кобзар) Отже, ви добре знаєте творчість Кобзаря.
- Цей вірш Т. Шевченка покладено на музику і в нас є пісня, яка так і називається «Реве та стогне Дніпр широкий». Прослухаємо її фрагмент.
VІІ. Рефлексія
1. Робота в групах
- А зараз попрацюємо в групах. Кожна група отримує творче завдання.
«Біографи» - користуючись карткою, скласти сенкан по темі Т.Г. Шевченко.
«Літератори» - підписати малюнки, намальовані учнями нашого класу.
«Пошуковці» - продовжити речення:
2. Перевірка роботи в групах
- Із завданням уже впорались усі групи?
Тож послухаємо ваші відповіді. …
- Молодці, гарно впорались із завданням. На рушничку з’являється червона квітка знань.
3.Складання букета Т. Шевченку
- Над Дніпром височіє пам’ятник - велетень. І не заростають ніколи доріжки до могили Великого Кобзаря, все життя і творчість якого служать нам прикладом. На Тарасовій могилі у будь-яку пору року завжди лежать квіти. Я хочу, щоб ми з вами теж склали свій букет для Тараса Шевченка. Я буду задавати питання кожній групі окремо, а у вас лежать квіти різних кольорів, у кожної групи – свій. Якщо ви дасте правильну відповідь, то в букеті з’являтиметься нова квіточка. А в кінці ми побачимо в учнів якої групи найкращі знання.
а) Т. Шевченко дуже часто називав своєю Батьківщиною село… (Кирилівку)
б) Ще з дитинства були виявлені у Тараса здібності до … (малярства)
в) Скільки чоловік було в сім’ї Тараса? (9)
г) Як називається цей вірш:
І золотої й дорогої
Мені, щоб знали ви не жаль
Моєї долі молодої:
А іноді така печаль
Оступить душу аж заплачу.
д) Як називається вірш:
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.
е) Як називається вірш: Ой діброво- темний гаю!
Тебе одягає
Тричі на рік…
Ми склали з вами різнобарвний букет. Його кольори свідчать про ваші міцні знання. Він є символом пам’яті, нашої любові і шани, безмірної вдячності поету. Спи спокійно, Тарасе. А ми вишиваємо на рушничку квітку слави.
- Діти, погляньте, який славний оберіг ми створили завдяки вашій плідній творчій праці. Хай буде він даниною пам’яті про великого Кобзаря і нагадує нам його заповіти, які ми добре знаємо.(Показую на вислови)
- Так чого ж навчають нас твори Шевченка?
VІІІ. Підсумок уроку
Складання «Асоціативного куща»
- Діти, які слова постають в вашій уяві, коли ви чуєте ім’я Т.Шевченка?
- Молодці. Як бачите, пам'ять про Кобзаря жива і буде жити в наших серцях вічно.
2. Презентація колажу «Дерево життя і пам’яті Т. Г. Шевченка», домашнє завдання
- А зараз послухаємо презентацію колажу, який ми виготовили в ході роботи над проектом.
Учень.
- В ході роботи над проектом ми створили «Дерево життя і пам’яті поета». Це могутній дуб, який почав рости разом з народженням Тараса і незабаром йому виповниться 200 років. Але він ще довго ростиме, бо наша робота над проектом не завершується і дослідження життя і творчості поета продовжуються.
Учитель.
- Це і буде ваше домашнє завдання.
- Отже, група «Біографи» - підготує повідомлення про поїздки Т. Г. Шевченка на Україну.
Група «Літератори» - підготує повідомлення про твори Т. Шевченка, написані на російській мові.
Група «Пошуковці» - створить, звісно, разом зі мною презентацію «Творчість
Т. Г. Шевченка на засланні»
3. Оцінювання роботи учнів на уроці
- А тепер підведемо підсумок вашої діяльності на уроці. Якщо ви вважаєте, що працювали гарно, на високому рівні – палець піднімаєте вгору. Якщо не дуже гарно – палець трішки вбік. Гадаю, на такому рівні (палець вниз) ніхто не працював.
- Я погоджуюся з вашою самооцінкою. Всі працювали добре. Молодці.
- А зараз давайте зробимо коло. Це наше сонце, яке нас зігріває. І скажемо:
«Ми такі молодці і у нас все вийшло!»
- Куди б не закидала доля Шевченка, він завжди пам’ятав та любив рідний край – Україну. Любіть і ви Україну, як любив її поет. Бережіть її, як берегли ваші діди та прадіди. Читайте Тарасові твори – і ваша мова теж буде гарною, чарівною, барвистою. Нехай вогник Кобзаря завжди горить у ваших серцях, посилаючи промені любові до природи, людини, рідного слова.
-
Діти, я вам вдячна за урок і відповідальну підготовку до нього. Урок закінчено. Можна йти на перерву. ■
Використана література
Корицька Г. Слався, Тарасе Великий! / Г. Корицька // Дивослово.– 2005 .–
№ 2.– С.36.
Слово про Слово / Упоряд. Ткаченко С. – Черкаси: Брама-Україна, 2012. – 176 с.
Хоміч М. Наш Пророк / М. Хоміч // Дивослово.– 2004 .– № 3.– С. 51-52.
Шануймо слово Кобзаря! / Упоряд. Орищин Р. Ф.-Тернопіль-Харків: Вид. «Ранок», 2009. – 112 с. – (Серія Діти твої, Україно»)
Шевченківський календар. Щотижневик на 1964 рік. - Редакція українських календарів. – К: 1964.
Шевченко Т. Г. Кобзар / Передм. П. Мовчана; Приміт. Є. Нахліна. – К.: Вид. центр «Просвіта», 1999. – 344 с.
Заповіт. Кобзар (аудіо). – // Мультимедійний компакт-диск. – ПОА ГС, ПВВГОБ, ВБФУСР. – Полтава.
Ми діти твої, Україно. – // Мультимедійний компакт-диск. – КНУКМ – 2010.
Тарас Шевченко. Митці кіно – Тарасові Шевченку // Мультимедійний компакт-диск. – Міжнародна агенція «Україна – Арт». – Кохан Т. Г., Іваненкова С. І.
|