Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко, О.Ільченка. «Життя видатних дітей»


Скачати 101.1 Kb.
НазваУрок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко, О.Ільченка. «Життя видатних дітей»
Дата18.12.2013
Розмір101.1 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Тема . Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко, О.Ільченка. «Життя видатних дітей».

Мета: ознайомити п’ятикласників із творчістю О.Дерманського, Л.Денисенко,О.Ільченка; охарактеризувати їх книжки із серії «Життя видатних дітей»; залучити якомога більше учнів до читання сучасної прози;

розвивати навички самостійної роботи, культуру зв’язного мовлення, пам'ять, увагу;

виховувати справжніх шанувальників сучасної української літератури.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: бібліотечка художніх творів О.Дерманського, Л.Денисенко,О.Ільченка, портрети письменників,дидактичний матеріал(текстові завдання, картки), малюнки до творів, комп’ютерні презентації.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань у формі бесіди за питаннями

• Чи любите ви читати?

• Які книжки вам найбільше подобаються?

• Чи хотілося коли-небудь бути схожим на героїв із книжок? Яких саме?

• Чи знайомі ви із творчістю сучасних українських письменників?

• Які книги сучасних авторів ви прочитали нещодавно?

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Книги – морська глибина:

Хто в них пірнув аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить

І.Франко

Міні – дискусія

• Як би ви прокоментували рядки, що стали епіграфом до уроку?

• Які «дивнії перли» людина виносить із книг?

ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Проблемне завдання учням для навчальної мотивації:

Переглянувши комп’ютерні презентації однокласників, накреслити схему «Від звичайної людини – до видатної»

2. Вступне слово вчителя

Чи доводилося вам задумуватися над таким питанням людської долі, як творчість, творча людина, видатна особистість. Найпоширеніша відповідь: творчість – це народження новизни, поява нових великих художніх і матеріальних цінностей, які прикрашають світ. Саме так відповідають і філософи, і більшість «звичайних» людей, які роздумують над власним життям, над тим, що вони можуть дати світові. А між тим у цій відповіді є глибока помилка. Вона стане зрозумілою, якщо уявити людство, поділене на дві нерівних частини: невелика – обдарованих людей, які володіють великими яскравими талантами і дійсно прикрашають світ, радують нас книжками, симфоніями, науковими відкриттями. І поряд – його більша частина, яка складається із «звичайних» людей. Їм нібито і не дано народжувати ту саму новизну.

- До якої частини людства ви можете віднести себе зараз? Поясніть свій вибір.

- Що таке талант у вашому розумінні? Чи кожна людина наділена якимись якостями, здібностями?

(Талант – вищий ступінь прояву здібностей у певній галузі, досягнення в ній видатних результатів).

З моменту свого народження кожна людина має певні задатки і здібності. Але навіть найкращі задатки можуть не розвинутись у здібності, якщо для цього не буде умов. Насамперед, якщо у людини відсутня воля, сумлінність, наполегливість, цілеспрямованість.

Сподіваюся, що прочитані вами історії із серії книг «Життя видатних дітей», зможуть підказати вам, як стати відомими.
3. Опрацювання матеріалу про життєвий і творчий шлях письменників

(Комп’ютерні презентації учнів «Сторінками біографії та творчої діяльності»

І група - представлення письменника О. Дерманського;

ІІ група - представлення письменниці Л. Денисюк;

ІІІ група – представлення письменника О. Ільченка.
4. Робота над змістом книг

Рубрика «Сторінками захоплюючих історій»

(Робота в групах)

Завдання групам:

І групі (за книгою О. Дерманського, картка №1);

ІІ групі (за книгою Л.Денисенко, картка №2);

ІІІ групі (за книгою О. Ільченка, картка №3).
V. Закріплення вивченого матеріалу

Закріплення вивченого матеріалу у формі:

Клоуз – тестів «Твої 12 балів» додаток 1(для І групи);

літературного диктанту «Продовж…» додаток 2 (для ІІ групи);

цитатного диктанту «Хто з героїв?» додаток 3(для ІІІ групи).
VІ.Підсумок уроку

Рефлексія

Завдання групам:

І групі – скласти «доміно», даючи відповідь на питання «Хто ж він, Олександр Дерманський?»;

ІІ групі – утворити ґронування

«Лариса Денисенко як особистість – це …»;

ІІІ групі – скласти портрет митця (Олесь Ільченко)


Хто він ?

Який він?

Творчий доробок















































Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми дізналися про дитинство різних людей, які згодом стали видатними, ми побачили, що вони мали надзвичайно потужні й цілісні натури. Вони ставили собі мету і йшли до неї. Попри обставини життя, попри хвороби чи невдачі. Вони вірили в успіх і досягали його. Ці люди уславили не лише себе, а й свої народи, країни.

Сподіваюся, що ви також станете справжніми особистостями, знаними і успішними людьми.
VІ . Оголошення результатів діяльності учнів на уроці
VІІІ. Домашнє завдання

1.Напишіть твір «Мої враження від книги…»;

2.Складіть кросворд за творчістю…

(О.Дерманського, Л.Денисенко,О.Ільченка).
Картка№1

1.Скільки історій містить книга Олександра Дерманського із серії «Життя видатних людей»?

2. Про яких видатних людей розповідається у книзі?

3.Чим відомий Авіценна?

4.Хто увійшов в історію як полководець, що не програв жодної битви?

5.Чиє ім’я носить київська кіностудія?

6.Чим прославився на весь світ бідний американський хлопчик Уолт?

7. Хто такий Поркер?

8. Кого називають Королем футболу?

Розмістіть історії в правильному порядку

(за книгою О.Дерманського)

Правильний порядок

Назва історії




1.Дитинство без олівців.




2.Неабияке казна – що.




3.Великі фантазії малого Сашка.




4.Заради життя.




5. Звичка перемагати.


Картка №2

1.Кого можна назвати першою зіркою нового танцю XX століття?

2.Чиїм іменем названо Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології Національної академії ?

3.Хто своїм духовним батьком вважав композитора Миколу Римського – Корсакова?

4.Чиїм ім’ям названо астероїд?

5.Ця людина може перевтілитися в будь – кого. Хто це?

Чи знаєте ви зміст історій, вміщених у книзі Лариси Денисенко?



Доповнити назви історій

1

Хмаркові…

2

Віршовані…

3

Адвокатське…

4

Дитина…

5

У світі…


Картка № 3

1.Скільки історій містить книга?

2.Яка історія вам запам’яталась найбільше?

3.Він однаково володів правою і лівою руками,але не мав прізвища. Хто це?

4.Хто міг би стати пастором, а став відомим вченим?

5.Хто за своє життя пожертвував на доброчинність більше 500 мільйонів доларів?

6.Хто готувався стати юристом, а став відомим письменником?

7.Ця мужня жінка вела 30 – річну війну з хворобою. Хто це?

8.Чий характер можна порівняти із вдачею справжнього англійського бульдога?

Доповнити таблицю (за книгою О.Ільченка)



Назва історії

1

?

2

?

3

Життя та неймовірні пригоди хлопчика з Нанта Жюля – Габріеля Верна.

4

?

5

Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі.

6

Два життя Вінстона з роду Мальборо.


Додаток 1

Літературний диктант «Продовж…» (За історіями О. Дерманського)

1. Псевдоніми письменника О. Дерманського… (Сашко Володарський,Назар Діброва)

2. Перші вірші для малечі опублікував у… (2001р.)

3. Хусейн, розбивши віслючка, сказав перше слово… (чому)

4. Найвідоміша праця Авіценни … («Канони лікарської науки»)

5. Армія ловила жаб на березі річки й надувала їх за допомогою соломинки, - щоб … (краще плавали)

6. Найбільше Сашко захоплювався історіями про великих полководців: …

(Олександра Македонського, Ганнібала)

7. Коли Сашкові Суворову виповнилося дванадцять років, сталася щаслива подія – батько подарував йому … (справжнього жеребця)

8. Прославили О.Довженка такі фільми,як …(«Сумка дипкур’єра », «Звенигора», «Арсенал», «Аероград», «Земля»)

9. «Уолте, ти ще замалий, щоб кататися верхи. Йди – но краще…» (свиням хвости покрути…)

10. Уолт намалював на трьох метрах туалетного паперу 17… (їжаків)

11. Діко використовував для футбольних вправ звичайний…(апельсин)

12. Слово «пе - ле» приблизно означає з турецької мови …(казна – що)

Додаток 2

Клоуз–тести(За книгою Лариси Денисенко)

«Твої 12 балів»

  1. Дорі любила слухати і читати твори…(Шекспіра)

  2. Ісадора про вчилася в школі…(8 років)

  3. Справжнім учителем Ісадора вважала…(Волта Вітмена)

  4. Анжеліна Ісадора Дункан–всесвітньо відома…(танцівниця)

  5. Справжній лісовий чай мати Максима готувала з…(липового цвіту, сухих суниць, шипшини)

  6. Іван привіз малому Максиму з Києва…(каштани)

  7. Найближчим другом і порадником для Максима був…(батько)

  8. Батько Максима «гетьманом української музики» називав…(МиколуЛисенка)

  9. Максим пов’язував підкомірець будь – якої сорочки…(шнурок з китицями)

  10. Музику Ігоря Стравінського схвалив відомий композитор…(Микола Римський–Корсаков)

  11. Книжки Астрід Ліндгрен перекладені більш ніж…мовами (80)

  12. Школа нагадувала Джоні…(сарайчик)


Додаток 3

Цитатний диктант «Хто з героїв?»

(За історіями О.Ільченка)

1. «Щодня …дізнавався про щось цікаве, нове, несподіване»(Леонардо)

2. «Сьогодні… вирішив показати своїм учням маленький винахід, який видався майстрові дуже дотепним і практичним»(пан Андреа Верроккьо)

3. «…Сусіди шанували його, дивувалися його наполегливості й старанності, а заодно позичали в … насіння, саджанці…»(Нільс)

4. «Він отримає ступінь доктора медицини, здійснить знамениту мандрівку Лапландією, стане одним із засновників і першим президентом Шведської академії наук».(Карл Лінней)

5. «…Була старшою від Жюля лише на один рік, проте вже кокетувала із хлопчиками як могла»(Кароліна Тронсон)

6. «Її постійно переконували, що моряк вже не може повернутися. А вона все одно ходила берегом моря і цікавилася кожним судном, що прибувало в порт із країв з дивними назвами »(пані Самбен)

7. «Зірок з неба,як кажуть, він не хапав, проте опановував науки наполегливо і охоче. Педагоги якщо й відгукувалися про нього, то схвально»(Жюль Верн)

8. «…Зовні трохи флегматичний, незворушний, постійно думав про те, як заробити грошей, аби полегшити життя». (Джон Рокфеллер)

9. «В чотири з хвостиком років вже читала книжки. А як любила співати! В п’ять років батьки подарували фортепіано. Вона швидко вивчилася грати. І навіть самостійно складала музичні твори!»(Леся Українка)

10. «Його доглядали няньки й гувернантки, а одна з них. Елізабет Еверест, по – справжньому любила рудуватого хлопчика з трохи кирпатим носом » (Вінстон Черчілль)

11. «Він ходив за околиці міста, спостерігав за поведінкою звірят, збирав невеличкі гербарії»(Леонардо)

12. «…Він аж свиснув від несподіванки. Гроші йому не завадили б, а влаштуватися на інше судно він й справді міг » (юнга Жак)

Схожі:

Урок позакласного читання з української літератури 11 клас за творчістю...
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом лауреата Шевченківської премії Тараса Мельничука,розкрити багатогранність діяльності;...
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ «В’ЄТЬСЯ, НАЧЕ СТРІЧКА, НЕСПОКІЙНА РІЧКА»
Мета: на зразках художніх творів поглиблювати уявлення дітей про природу рідного краю. Розвивати мовлення учнів, працювати над збагаченням...
Урок позакласного читання 7 клас За творчістю Б. Лепкого. Новела «Цвіт щастя»
Мета уроку: проаналізувати зміст новели «Цвіт щастя», розкрити образ маленького хлопчика, головного героя новели, показати внутрішній...
Урок позакласного читання з елементами інтерактивного навчання
...
Українське читання. 3 клас
Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку...
Урок засвоєння нових знань
Мета: викликати зацікавленість особистістю та творчістю американського письменника, розвивати навички виразного читання, цитування,...
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ 1КЛАС ТЕМА: СТОРІНКАМИ ПРОЧИТАНИХ КНИГ МЕТА
МЕТА: Активізувати читацьку пам’ять дітей,пробудити бажання читати книги самостійно;розвивати пам’ять,монологічне мовлення; виховувати...
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета
Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
Тема: Урок навчання грамоти. Леся Українка “Вишеньки” Мета
Мета : удосконалювати навички читання віршованих творів,ознайомити з життям і творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем...
Урок позакласного читання
Мета: вчити учнів аналізувати художній твір, давати характеристику персонажам, порівнювати різні твори
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка