Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського НВК


Скачати 56.7 Kb.
Назва Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського НВК
Дата 18.12.2013
Розмір 56.7 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Бабенко Галина Яківна,

вчитель-методист

Бориспільського НВК

«Гімназія «Перспектива»
Інтегрований урок

з позакласного читання та розвитку мовлення
Тема. «Є слова, що білі-білі …»

Олександр Олесь

Закріплення знань про чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів. Спостереження за виражальними можливостями прикметників у мовленні. Доповнення міркувань із опорою на текст оповідання, байки. Написання твору «Чи вважаю я себе чуйною людиною?»

Мета: вчити добирати влучні слова для висловлення своїх думок і почуттів, удосконалення умінь будувати текст-міркування; удосконалювати навички грамотного письма; розвивати вміння зіставляти, робити висновки, аргументувати свої доведення; виховувати бажання переборювати свої недоліки.

Обладнання: тексти віршів, прислів’їв, оповідань; картки, таблиці.

Хід уроку:

І. Формування задуму висловлювання.

1. Слово вчителя.

- На уроках читання ми говорили про ввічливість. А на уроках мови вивчали чергування приголосних в коренях слів. Сьогодні ми проведемо спарений урок читання і мови. Цей урок буде незвичайним. Ми будемо читати, писати, а найголовніше, самостійно робити висновки.

2. Поетична хвилинка.

- Зверніть увагу з якою інтонацією я буду читати цей вірш.

Є слова, що білі-білі,

Як конвалії квітки,

Лагідні, як усміх ранку,

Ніжносяйні, як зірки …

Є слова, як жар пекучі

І отруйні, наче чад…

О. Олесь

  • Що ви помітили?

  • Уявіть, що ви художники, які кольори ви підібрали б до І строфи, до ІІ строфи?

  • Послухайте музику і скажіть, до якої строфи вона підходить?

  • А тепер виразно прочитайте вірш.

  • Які це , на вашу думку, білі слова?

  • А які слова пекучі, отруйні?

  • З чим порівнює автор білі слова? Чому?

3. Каліграфічна хвилинка.

Діти записують велику і маленькі літери:

Ввв Ввва Ввви Ввву

Записати слова:

Ввістьличів, біспаси, тевибач.

4. Із розсипаних слів побудуйте прислів’я.

Від доброго слова і лід розмерзає.

Шабля ранить голову, слово – душу.




доброго і розмерзає.

Від слова лід






ранить слово –

Шабля голову, душу.



  • Як ви розумієте ці прислів’я ?

5. Складання міркувань з опори на прочитаний текст вірша.

Читання вірша Л. Костенко.

Піднімає джміль фіранку,

Каже: - Доброго вам ранку?

Як вам, бджілко, ночувалось?

Чи дощу не почувалось?

Виглядає бджілка з хатки:

- У дзвіночку добре спатки:

Цей дзвіночок, як намет.

Тільки дощ, як кулемет.

  • Які дійові особи?

  • Прочитайте вірш в особах.

  • Чи дотримувалися правил культури мовлення джміль і бджілка?

  • Чому слово бджілка виділено комами?

6. Запишіть з пам'яті:

І варіант ІІ варіант

першу строфу другу строфу

  • Знайдіть слово, де є чергування голосних в коренях слів.

  • Чергуватись можуть тільки голосні? Наведіть приклади.

  • Дякую за відповіді.

  • Який синонім до слова дякую?

7. Доповнення міркувань з опорою на текст оповідання.

а) Читання оповідання В. Сухомлинського «А для чого людина говорить спасибі?»

  • Для чого людина говорить «спасибі»?

  • Кого це слово вшановує, звеличує?

  • Запишіть з голосу і продовжіть думку:

«Людина говорить спасибі тому, що це слово …»

  • Якою називають людину, що вживає в своїй мові чарівні слова?

  • Чи завжди людина, що говорить ввічливі слова насправді є ввічливою?

  • Як ви розумієте, що таке справжня ввічливість?

б) Закінчіть речення, вибравши потрібні слова.

Ввічливість – це вміння ставитись до людей … (як?)

Підказка: делікатно, грубо, люб’язно,жорстоко, ніжно, лагідно.

8. Побудова міркувань за враженнями від байки (із використанням робочих матеріалів). Читання байки «Олениця і Кабан».

а) Читання байки в особах.

- Знайдіть потрібні слова.

Олениця (яка?) …

Кабан (який?) …

Довідка: зарозумілий, пихатий, грубий, некультурний, ввічлива, привітна, люб’язна.

б) Складіть міркування.

І варіант

Я вважаю, що Олениця …

Тому що вона …

ІІ варіант

Я вважаю, що Кабан …

Тому що він …

  • До кого із героїв байки підходить давньогрецьке прислів’я

«Мавпа є мавпа і в золотім уборі»?

  • Над чим нас спонукають задуматись герої байки?

ІІ. Письмовий переказ (з використанням опори), міркування дітей. Письмовий твір.

  1. Інсценізація оповідання В. Сухомлинського «Перестелимо постіль дідусеві» (заздалегідь підготовлена).

  • Чи сподобався вам Юрко? Чому?

  1. Письмовий переказ тексту.

І варіант: самостійно.

ІІ варіант: з використанням опори.

КАРТКА 1

П’ятирічний Юрко виростав чуйним, …

Хлопчик ніжно піклувався про свого дідуся-ветерана.

Він …



  1. Читання оповідання В. Сухомлинського «У кого радість, а у кого горе».

  • Куди зібралися їхати учні? Чому не поїхали?

  • Як ви розцінюєте цей вчинок?

  • Яке речення виражає головну думку оповідання? Запишіть його з голосу.

Розуміти чуже горе – це велика людська краса.

  • Зіставте оповідання В. Сухомлинського «Перестелимо постіль дідусеві» та «У кого радість, а у кого горе». Що в них спільне, а що відмінне?

  1. Письмовий твір.

На уроці ми говорили про чуйність, співчуття. Поміркуйте, чи ви можете назвати себе чуйною людиною? Напишіть твір «Чи вважаю я себе чуйною людиною?»

І варіант: самостійно.

ІІ варіант: з використанням опори.

КАРТКА 2

- Чи вважаю я себе чуйним (чуйною)? Чому?

- Як я виховую в собі співчутливість?

- Я вважаю себе не зовсім …

- Думаю, що в мене багато …

- Хочу принести радість…

ІІІ. Виразне читання написаних творів, колективне редагування.

ІV. Підсумок уроку.

Схожі:

Відповідальні за випуск: В. М. Кавун, Н. П. Задорожня
Коваленко Віра Петрівна, керівник районного методичного об’єднання учителів-україністів,учитель вищої категорії, вчитель-методист...
Методичні рекомендації Зміст і технологія моніторингу професійної компетентності педагогів
Галина КОВГАНИЧ, методист Центру позашкільної роботи, м. Київ Марія ГУК, методист
«спеціаліст вищої категорії», «вчитель методист» НВК «Вашківецька гімназія»
Центром української науки стала Всеукраїнська Академія Наук (ВУАН), в якій було три відділи: історико-філологічний, фізико-математичний...
Відділ освіти Шполянської районної державної адміністрації
Збарах Галина Петрівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, Припіяло Сергій Олександрович, вчитель математики,...
Глуха Ганна Яківна
Глуха Ганна Яківна директор навчально-методичного центру ДУЕП імені Альфреда Нобеля
Вчитель вищої категорії, вчитель-методист Дiйовi особи
Вчитель: Так, діти, у нас сьогодні свято. Свято “Прощання с Букварем”. Давайте запросимо до нас Буквар
ПЛАНРОБОТ И
Зорянського, Великоомелянського НВК «школа-гімназія», Квасилівського, Новолюбомирського, Клеванського НВК «школа-ліцей», Оржівського...
Теребовлянська гімназія-спецшкола-інтернат
Мартинчук Надія Броніславівна, вчитель Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату, вчитель-методист
«Азбука здоров’я» методичний посібник для вчителя
Григорович Віра Михайлівна, вчитель біології,спеціаліст вищої кваліфікації, вчитель – методист
Реалізація ідей О. А. Захаренка в роботі вчителя рідної словесності
Вчитель української мови та літератури, вчитель-методист, заслужена вчителька України Г. О. Вовчанівська
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка