|
Скачати 56.7 Kb.
|
Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського НВК «Гімназія «Перспектива» Інтегрований урок з позакласного читання та розвитку мовлення Тема. «Є слова, що білі-білі …» Олександр Олесь Закріплення знань про чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів. Спостереження за виражальними можливостями прикметників у мовленні. Доповнення міркувань із опорою на текст оповідання, байки. Написання твору «Чи вважаю я себе чуйною людиною?» Мета: вчити добирати влучні слова для висловлення своїх думок і почуттів, удосконалення умінь будувати текст-міркування; удосконалювати навички грамотного письма; розвивати вміння зіставляти, робити висновки, аргументувати свої доведення; виховувати бажання переборювати свої недоліки. Обладнання: тексти віршів, прислів’їв, оповідань; картки, таблиці. Хід уроку: І. Формування задуму висловлювання. 1. Слово вчителя. - На уроках читання ми говорили про ввічливість. А на уроках мови вивчали чергування приголосних в коренях слів. Сьогодні ми проведемо спарений урок читання і мови. Цей урок буде незвичайним. Ми будемо читати, писати, а найголовніше, самостійно робити висновки. 2. Поетична хвилинка. - Зверніть увагу з якою інтонацією я буду читати цей вірш. Є слова, що білі-білі, Як конвалії квітки, Лагідні, як усміх ранку, Ніжносяйні, як зірки … Є слова, як жар пекучі І отруйні, наче чад… О. Олесь
3. Каліграфічна хвилинка. Діти записують велику і маленькі літери: Ввв Ввва Ввви Ввву Записати слова: Ввістьличів, біспаси, тевибач. 4. Із розсипаних слів побудуйте прислів’я. Від доброго слова і лід розмерзає. Шабля ранить голову, слово – душу.
5. Складання міркувань з опори на прочитаний текст вірша. Читання вірша Л. Костенко. Піднімає джміль фіранку, Каже: - Доброго вам ранку? Як вам, бджілко, ночувалось? Чи дощу не почувалось? Виглядає бджілка з хатки: - У дзвіночку добре спатки: Цей дзвіночок, як намет. Тільки дощ, як кулемет.
6. Запишіть з пам'яті: І варіант ІІ варіант першу строфу другу строфу
7. Доповнення міркувань з опорою на текст оповідання. а) Читання оповідання В. Сухомлинського «А для чого людина говорить спасибі?»
«Людина говорить спасибі тому, що це слово …»
б) Закінчіть речення, вибравши потрібні слова. Ввічливість – це вміння ставитись до людей … (як?) Підказка: делікатно, грубо, люб’язно,жорстоко, ніжно, лагідно. 8. Побудова міркувань за враженнями від байки (із використанням робочих матеріалів). Читання байки «Олениця і Кабан». а) Читання байки в особах. - Знайдіть потрібні слова. Олениця (яка?) … Кабан (який?) … Довідка: зарозумілий, пихатий, грубий, некультурний, ввічлива, привітна, люб’язна. б) Складіть міркування. І варіант Я вважаю, що Олениця … Тому що вона … ІІ варіант Я вважаю, що Кабан … Тому що він …
«Мавпа є мавпа і в золотім уборі»?
ІІ. Письмовий переказ (з використанням опори), міркування дітей. Письмовий твір.
І варіант: самостійно. ІІ варіант: з використанням опори.
Розуміти чуже горе – це велика людська краса.
На уроці ми говорили про чуйність, співчуття. Поміркуйте, чи ви можете назвати себе чуйною людиною? Напишіть твір «Чи вважаю я себе чуйною людиною?» І варіант: самостійно. ІІ варіант: з використанням опори.
ІІІ. Виразне читання написаних творів, колективне редагування. ІV. Підсумок уроку. |
Відповідальні за випуск: В. М. Кавун, Н. П. Задорожня Коваленко Віра Петрівна, керівник районного методичного об’єднання учителів-україністів,учитель вищої категорії, вчитель-методист... |
Методичні рекомендації Зміст і технологія моніторингу професійної компетентності педагогів Галина КОВГАНИЧ, методист Центру позашкільної роботи, м. Київ Марія ГУК, методист |
«спеціаліст вищої категорії», «вчитель методист» НВК «Вашківецька гімназія» Центром української науки стала Всеукраїнська Академія Наук (ВУАН), в якій було три відділи: історико-філологічний, фізико-математичний... |
Відділ освіти Шполянської районної державної адміністрації Збарах Галина Петрівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, Припіяло Сергій Олександрович, вчитель математики,... |
Глуха Ганна Яківна Глуха Ганна Яківна директор навчально-методичного центру ДУЕП імені Альфреда Нобеля |
Вчитель вищої категорії, вчитель-методист Дiйовi особи Вчитель: Так, діти, у нас сьогодні свято. Свято “Прощання с Букварем”. Давайте запросимо до нас Буквар |
ПЛАНРОБОТ И Зорянського, Великоомелянського НВК «школа-гімназія», Квасилівського, Новолюбомирського, Клеванського НВК «школа-ліцей», Оржівського... |
Теребовлянська гімназія-спецшкола-інтернат Мартинчук Надія Броніславівна, вчитель Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату, вчитель-методист |
«Азбука здоров’я» методичний посібник для вчителя Григорович Віра Михайлівна, вчитель біології,спеціаліст вищої кваліфікації, вчитель – методист |
Реалізація ідей О. А. Захаренка в роботі вчителя рідної словесності Вчитель української мови та літератури, вчитель-методист, заслужена вчителька України Г. О. Вовчанівська |