Урок позакласного читання


Скачати 39.81 Kb.
НазваУрок позакласного читання
Дата09.02.2014
Розмір39.81 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Урок позакласного читання .

О.С. Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»

Мета: вчити учнів аналізувати художній твір, давати характеристику персонажам, порівнювати різні твори;

виховувати кращі людські якості та чесноти;

формувати навички виразного читання та аналізу творів.

Обладнання: текст казки, ілюстрації художників та учнів, завдання на картках для груп, картки оцінки діяльності на уроці, кольорові картки для підсумку уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: урок – дослідження

Хід уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності: повідомлення теми та завдань уроку

ІІ. Робота у групах за окремим планом

Група «Царівнознавці»

  1. Розкажіть про царівну за планом

  • Опис юної царівни. Чому автор порівнює царівну з квіткою?

  • Виберіть риси характеру дівчини, підтвердіть їх епізодами з казки: вередлива, добра, заздрісна, скромна, щира, самозакохана, вірна своєму коханню, ревнива, вихована, зла, працьовита, привітна, доброзичлива, жорстока тощо.

  • Її ставлення до інших героїв ( дівчина Чернавка, богатирі, стара черниця, собака )

  • Ставлення до неї автора (красавица – душа, хозяюшка, милая девица, моя душа)

  • Ваше ставлення до царівни.

  • Чи змогла б, на вашу думку, царівна вибачити цариці? 2. Чи допомагають ілюстрації розкрити характер царівни? Як саме?


Група «Царицезнавці»

  • Розкажіть про царицю від першої особи, використовуючи цитати з тексту.

  • Чи є у її характеристиці позитивні риси характеру?

  • Чи намагалися казкові герої покарати царицю за заподіяне зло? Чому помирає зла мачуха? Що хотів автор цим сказати?

  • Як автор ставиться до цариці? (царица, баба гневная, злая царица, злая мачеха).


Група « Знавці чоловічих чеснот»

  • Які чоловічі образи є у казці? З якою метою їх вводить автор?

  • Розкажіть про братів – богатирів: зовнішність, будинок, (по чому царівна визначила, що «тут люди добрые живут» ?), «робочий день», ставлення до царівни. Чому не поховали її у землі?

  • Образ королевича Єлисея: спираючись на текст казки, назвіть його риси характеру. Що у казці свідчить про його щире кохання до царівни? Чим викликане його звертання до сил природи і як він висловлює їм свою повагу і прохання? Які народні традиції помітні у створенні образу королевича Єлисея?


Група «Природознавці»

  • Які образи природи є у казці та яку роль вони виконують?

  • Чому народження при роди супроводжується такою погодою?

  • Розкажіть про собаку богатирів. Чому собака так самовіддано захищає царівну від старої черниці? Яка народна прикмета пов’язана з цим персонажем?

  • Скільки разів описує автор грот – склеп, де лежить мертва царівна, і чому?

  • Як поставилися Сонце, Місяць, Вітер до прохання королевича Єлисея? Чому допомагають йому?

  • Як природа у казці ставиться до проблем людей?



Група «Науковці - дослідники»

  • Порівняйте уривки з народної казки, розказаної нянею, та народної казки «Самоглядное зеркало» з казкою О.С.Пушкіна. Що у них спільного і чим відрізняються? А) «Царевна заблудилася в лесу. Находит дом пустой – убирает его – 12 братьев приезжают. «Ах, - говорят, тут был кто- то – али мужчина, али женщина; коли мужчина, будь наш отец родной, али брат названый; коли женщина, будь нам мать, али сестра…»» Б) «Мачеха стала в зеркало заглядывать, спрашивать: «Что, зеркало самоглядное, есть ли кто на свете красивее меня?»А зеркало отвечает: «Ты красива, а падчерица твоя красивее. Мачеха говорит: «Как бы мне её найти?» А зеркало в ответ: «В тёмном лесу она, у разбойников.» ».

  • У казці часто використовується прикметник «румяный». До кого чи до чого він стосується у казці? Чому отруєне яблуко теж рум’яне?

  • Яку магічну роль відіграє дзеркало в розвитку подій?

  • Заповніть порівняльну таблицю

Спільне з народними казками

Відмінне

Образна система:

-

-

-

Ліричні відступи

Елементи народної поезії:

(наведіть приклади з казки)

    • образність

    • постійні епітети

    • олюднення

    • метафори

    • триразові повтори

Автор -

Магічні числа, обряди, ритуали

Мораль(повчання) -




  • До якого виду казок можна віднести цю казку? Свою думку доведіть прикладами з казки.


ІІІ Захист дослідження кожної групи

ІV. Підсумок уроку

  • Чи необхідне було в цьому завданні лідерство?

  • Чи був у вашій команді лідер?

  • Що ви зробили б інакше?

  • Чи враховано ідеї всіх учасників?

  • Чи вважаєте ви, що успішно впоралися із завданням?

На кольорових картках написати:

Знаю (про): …

Умію: описувати…, складати…, користуватися…, вислуховувати думку товаришів, тощо.

Ціную: … думку друзів, поради одногрупників, нові знання, набуті на уроці, час, корисні поради, …
V.Д/з:

  • прочитати казку «Білосніжка і семеро гномів» братів Грімм, Уолта Діснея (на вибір учнів),

  • порівняти її з казкою О.С.Пушкіна,

  • створити власні ілюстрації (за бажанням учнів),

  • підготувати повідомлення про справжню історію про принцесу Маргарет та короля Філіпа, що стала сюжетом казки (за бажанням учнів).

Схожі:

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ «В’ЄТЬСЯ, НАЧЕ СТРІЧКА, НЕСПОКІЙНА РІЧКА»
Мета: на зразках художніх творів поглиблювати уявлення дітей про природу рідного краю. Розвивати мовлення учнів, працювати над збагаченням...
Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко,...
Тема. Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко, О.Ільченка. «Життя видатних дітей»
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета
Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
Урок позакласного читання в 11 класі
Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання
Українське читання. 3 клас
Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку...
Урок позакласного читання казки «Потерчата»
Обладнання: Медіапроектор, презентація Power Point, малюнки та поробки учнів, текст твору, демонстраційні картки
Урок позакласного читання з елементами інтерактивного навчання
...
Урок позакласного читання з української літератури 11 клас за творчістю...
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом лауреата Шевченківської премії Тараса Мельничука,розкрити багатогранність діяльності;...
Байка. Особливості в українській і світовій літературі. Сміючись,...
Мета: дати уявлення учням про байку, ознайомити з історією, особливостями структури
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 До Сяючої Вершини по Кам’янистій Стежині
Урок позакласного читання за збіркою В. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом» у 8 класі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка