«Система роботи щодо морально-етичного виховання дошкільнят»


Скачати 221.24 Kb.
Назва «Система роботи щодо морально-етичного виховання дошкільнят»
Дата 13.11.2013
Розмір 221.24 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
МЕТОДИЧНА МАЙСТЕРНЯ

«Система роботи щодо морально-етичного виховання дошкільнят»

Місце проведення: м. Дружківка, ДНЗ № 23” Чебурашка” Категорія: методисти ДНЗ

Ковляшенко В.Ф.

2013

Методична майстерня


«Система роботи щодо морально-етичного виховання дошкільнят»


Мета:

поліпшення стану роботи щодо морально-етичного виховання в дошкільних навчальних закладах міста, оновлення його змісту відповідно до сучасних наукових надбань, Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»;

спонукати педагогів до спілкування щодо актуальності проблеми, обміну досвідом, думками.

Завдання:
визначити шляхи розв’язання завдань морально-етичного виховання, спрямувати подальшу діяльність педагогів на вдосконалення роботи з морально-етичного виховання, відібрати для подальшої роботи ті педагогічні методи та прийоми які дали найкращі результати.

Форми спілкування:

інформування, презентація роботи – відео звіт, перегляд музичної розваги, дискусія, робота в групах – творчі завдання, тести, кросворд, ігрові вправи.


Тривалість семінару 2 год. 30 хв.

Програма

проведення методичної майстерні




Форма та зміст роботи

Форма роботи

Трива-лість

Відповідальні

1

I – етап

Створення умов.

Реєстрація учасників; перегляд матеріалів;

літератури.

10 хв.

методист днз № 23

«Чебурашка»

Ковляшенко В.Ф.

2

II – етап

Ознайомлення з темою, метою та завданням семінару, регламентом роботи


Інформаційне повідомлення

5 хв.

методист міськво Мамонтова О.В.

3
3.1

III – етап

Хід семінару.

Презентація система роботи щодо морально-етичного виховання дітей


Електронна презентація

15 хв.

методист днз № 23 «Чебурашка»

Ковляшенко В.Ф.

3.2

Інформація: «Становлення моральної свідомості: психологічні аспекти»

Інформаційне повідомлення

10 хв.

пр. психолог

Насібян С.А.

3.3

Музична розвага «Все починається з добра»

Перегляд дитячої діяльності

30 хв.

муз. керівник

Співалюк Т.І.

3.4

Дискусія «Моральне виховання: чи потрібно воно?»

Відкритий мікрофон


15 хв.

методист

Ковляшенко В.Ф.

учасники методичної майстерні

3.5
3.6

3.7
3.8
3.9

Творчі завдання.
Тестове завдання «Моральне виховання дітей дошкільного віку»

Кросворд «Квітка моральних почуттів»

Тести: «Чи добрі Ви?», «Оцініть себе»

Вправа «Чашка доброти»

Робота в групах

Мозковий штурм
Мозковий штурм

Тестування
релаксація

20 хв.
10 хв.

5 хв.
10 хв.
5 хв.

методист Ковляшенко В.Ф.
пр. психолог

Насібян С.А.


3.10

Підбиття підсумків.

Самоаналіз

Відкритий мікрофон

15 хв.

учасники педагогічної


Становлення моральної свідомості: психологічні аспекти
У народі кажуть: день починається з ранку, річка з джерельця, а життя людини з народження та дитинства. «Дитина – ніжний паросток, який стане могутнім деревом, дитинство й вимагає до себе особливої уваги» - казав Василь Сухомлинський.

Немає у нас нічого дорожчого за дітей, і немає більш важливої справи на землі ніж виростити людину. Добру, здорову та щасливу. Дитина щаслива якщо її люблять, розуміють і цінують. Наше кредо звучить так: все починається з любові - і натхнення і робота, очі дитини, очі квітів, все починається з любові…

У національній доктрині розвитку України у ХХ1 столітті, як одне із стратегічних завдань чітко визначало необхідність формувати високу моральну культуру особистості, а відтак здатність протидіяти проявам бездуховності. Особисте ставлення дитини починається дуже рано. У цілісному процесі її розвитку мораль посідає дуже важливе місце. Проблема морально-етичного виховання, розвитку особистості, формування у неї уявлень про моральність - є дуже актуальною.

Головне, про що ми маємо дбати – здоров'я душі дитини. Завдання догляду за душею дитини, станом душі ставить перед педагогами і Базова програма «Я у Світі», яка переорієнтовує педпроцес з виконанням заходів на розвиток особистості дитини.

Ми всі розуміємо, як важливо виростити дитину доброю, чуйною, врівноваженою. Але через зайнятість дорослим ніколи по справжньому займатися вихованням дітей. Діти вдома спілкуються з телевізором, відео, комп’ютером, комп'ютерними іграми, тобто тільки не з батьками і однолітками. Вони підстерігають наших дітлахів на кожному кроці і вдома, і в гостях і навіть іноді в дитячому садку. Вони приваблюють, заворожують, непомітно затягують у свої тенета. Творці фільмів та ігор подбали про те, щоб їхній зміст перекреслив усі загальні людські моральні норми і водночас захоплював, хвилював, міцно тримав жертву біля екрану. От і отримують наші діти змалечку уроки зла, насильства, безчестя. У дитини знижується чутливість до жорстокості і підвищується тривожність та недовіра до навколишнього світу.

У ранньому віці закладається фундамент, на який потім накладаються інші форми взаємин між особистістю та оточуючими. Моральні норми поступово формують зміст вчинків, визначають, що саме слід робити, а культура поведінки розкриває, як реалізуються у поведінці вимоги моралі, наскільки органічно злилися вони зі способом життя дитини, стали для неї повсякденними життєвими правилами. Сучасна компетентна дитина — активна особистість. Вона повинна не лише робити вчинки, а й відповідати за них, тому педагогічний колектив ДНЗ № 23 «Чебурашка» поставив перед собою мету: становлення морально спрямованої особистості, формування соціальної відповідальності та вміння відчувати й розуміти себе та інших людей, прищеплення найвищих моральних чеснот, виховання гуманістичних рис у дітей дошкільного віку.

Головні принципи побудови роботи з морально-етичного виховання дітей дошкільного віку:

  • гуманізм (ставлення до дитини як до цінності, визнання її права на вільний розвиток та реалізацію своїх природних здібностей);

  • педагогічний оптимізм (вироблення оптимістичної стратегії розвитку особистості, висловлення довіри до її можливостей, опора на її позитивні якості з метою подолання негативних рис та якостей «Дитина може стати краще, ніж вона є зараз»);

  • науковість (розвиток дошкільника здійснюється за певними фізіологічними та психологічними законами, пояснюється науковими дослідженнями, спирається на знання вікової специфіки (основні види діяльності);

  • системність (процес морально-етичного виховання зумовлюється збалансованим поєднанням теоретичних та практичних засад, які надаються дітям із поступовим ускладненням, в певній системі);

  • індивідуальний та особистісний підхід (спільні, типові для всіх дітей певного віку закони морально-етичного спрямування та індивідуальний підхід для їх впровадження в систему цінностей, світогляду, життєвої позиції кожної окремої дитини);

  • активність (відпрацювання знань на практиці, розвиток творчого ставлення дожиття та розв'язання складних ситуацій на базі морально-етичних норм суспільства, відповідальність за прийняті рішення);

  • наступність та безперервність (використання попереднього досвіду дитини на всіх етапах розвитку, поступове ускладнення та урізноманітнення змісту з морально-етичного виховання, використання знань у всіх сферах життєдіяльності);

  • емоційна насиченість;

  • демократизація навчально-виховного процесу з обраного напрямку (посилення уваги педагога до використання різноманітних форм співробітництва всіх учасників навчально-виховного процесу (педагоги — діти — батьки), організація просвітницької діяльності з морально-етичного виховання)).


Завдання:

збагачувати наочно-чуттєві уявлення дитини про моральні якості, чесноти та гарну поведінку;

сприяти розумінню того, яке велике значення має дотримання моральних правил та норм в житті кожної людини;

вчити дітей розуміти позитивні і негативні вчинки, давати їм оцінку;

закріплювати вміння дотримуватись моральних правил та норм у повсякденному житті;

виховувати шанобливе ставлення, любов до родини, рідних, краю, Батьківщини.

Враховуючи актуальність цієї проблеми педагогічний колектив ДНЗ № 23 «Чебурашка» поставив перед собою мету: вивчити особисті погляди на проблему морально - етичного виховання з точки зору батьків та педагогів; визначити спільне та відмінне у поглядах дорослих на проблему морального розвитку дитини.

З метою вивчення особистої точки зору з питань виховання дошкільників провели анкетування серед педагогів та батьків.

Аналіз результатів анкетування доводить:

Вихователі чітко визначають поняття морального виховання, розуміють його сутність, орієнтуються у формуванні позитивних якостей на особистість дитини, її гуманістичну спрямованість. Надають переважного значення гуманізму і прикладу дітей.

Батьки визнають моральне виховання окремих позитивних якостей чи вчинків. Батьки визначають, що дитина – наше дзеркало, воно відображає дії, вчинки, поведінку батьків, тож допомога у моральному вихованні власної дитини батькам потрібна - 58%

Весь колектив днз № 23 «Чебурашка» чітко усвідомлює, що морально - етичне виховання справа складна й делікатна, це праця з душею дитини, яка вимагає любові й терпіння та ефективних методів взаємодії. Свою місію ми вбачаємо у навчанні вихованців жити серед людей, розуміти їхні взаємовідносини, відрізняти добро від зла, отже набувати життєвої компетентності, вчитися любити прекрасне. Тому ми розробили свою систему роботи з морально-етичного виховання дошкільників, яке передбачає:

роботу з педколективом;

роботу з дітьми;

роботу з батьками;

роботу з початковою школою та позашкільними закладами.

Ми переконані, що проблему морально-етичного виховання насамперед слід розглядати через призму роботи педагогічного колективу. Адже розвивають, виховують і навчають малечу вихователі, і саме вони повинні розуміти всю важливість цієї роботи.

«У вихованні все повинно спиратися на особистість вихователя, тому що виховна сила ллється лише із живого джерела людської особистості. Особистість може виховувати лише особистість» - казав В.Сухомлинський.

Отже роль педагога в морально-етичному розвитку дитини дуже велика. Стосунки «вихователь-дитина» сприймаються й переживаються дітьми зі знаком «плюс» або «мінус». Від цього залежить комфорт дитини, його настрій, сприйняття (радісне, світле, байдуже, агресивне, відсторонене). За допомогою дорослого малята починають диференціювати свої дії, опираючись на поняття «можна», «потрібно», «не можна», «добре-погано», «добро-зло».

З оціночних позицій дорослого дитина дивиться на себе й інших, поступово доходячи до свого ставлення стосовно оточуючих і самої себе.

Формуючі моральну поведінку педагог, повинен створити умови, за яких у дітей буде поставати природна необхідність приймати самостійні рішення, розвиваючи внутрішню потребу моральної поведінки, без зовнішнього примусу. Від вимоги «Ти мусиш!» до стану «Я хочу!» дитину приводить особистісно-зорієнтоване виховання, яке передбачає в першу чергу втілення гуманістичних положень під час формування особистості, для якої свобода і соціальна відповідальність виступають домінуючими орієнтирами життя. Важливо не формалізувати дитину з навколишнім світом, а спрямувати її на усвідомлення себе, людей, речей, явищ, виховувати духовний світ дитини.

Педагогічна майстерність важлива умова оптимізації процесу морального розвитку дошкільнят.

Педагогічному колективу стало зрозумілим кредо народного вчителя: «Серце віддаю дітям», його педагогічна система, школа Радості, культ Людини, Матері, Батьківщини.

Організуючі роботу з педагогами ми використовуємо такі форми роботи: анкетування, педагогічні ради, семінари-практикуми, педагогічні читання, дискусії, тренінги, лекторії, бесіди, вікторини, ділові ігри, майстер-клас, практичні заняття, перегляди відкритих занять, аналіз проблемних ситуацій, КВВ, виставки літератури, посібників, педагогічні ярмарки, створення проектів.

Але перші уроки моральності дитини одержує в сім’ї, з самого раннього дитинства, з колиски, коли мати посміхається дитині, радується йому – це вже виховання найглибшої моральності, його дружнє ставлення до світу. Ціннісні орієнтації батьків у вихованні дитини, рівень їхньої психолого-педагогічної культури вже давно серйозно непокоять педагогів та психологів. Цільові спостереження за взаєминами батьків з дітьми у ситуаціях, коли вони приводять у садок, чи забирають їх, додають сумних реалій. Лише п’ята частина малюків зростає у сім’ях які можна назвати дружнім колективом, де панують доброзичливі стосунки між усіма членами родини. «Дитина – це дзеркало сім’ї, і як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відображається моральна чистота матері і батька – казав В.Сухомлинський».

Тому важливим напрямком нашої роботи у системі морально-етичного виховання є робота з батьками, яка передбачає такі форми роботи: анкетування, бесіди, консультації, круглі столи, семінари, конференції, диспути, ділові ігри, практичні заняття, тренінги, лекторії, ділові ігри, дні відкритих дверей, акції «Милосердя», трудові акції, родинні свята, розваги, папки-пересувки, ведення відповідної рубрики в батьківському куточку, аналіз проблемних ситуацій, складання родового дерева, ярмарок родинного досвіду.

Створюючи систему роботи з морально-етичного виховання розуміємо, що основним напрямком все ж таки є робота з дитиною.

Морально-етичне виховання дітей передбачає:

засвоєння та розуміння морально-етичних норм;

виховання моральних почуттів;

формування психологічних установок на соціально-активну поведінку;

подолання вад характеру та виправлення поведінки.

Воно здійснюється у всіх видах дитячої діяльності, тому реалізація завдань морального виховання передбачена у всіх розділах програми.

Завдання педагогів – уже в дошкільному віці сформувати певні види моральних почуттів. А саме: почуття правди, почуття довіри, почуття справедливості, почуття емпатії, почуття прихильності, почуття гідності, почуття чесності, почуття відповідальності, почуття альтруїзму, почуття сорому, почуття совісті, почуття успіху, громадські почуття.

Методи, спрямовані на вдосконалення педагогічного процесу щодо морально-етичного виховання в дошкільному закладі

Інформативно-рецепторний метод (дитина пізнає світ, здобуваючи певні знання у формі інформації).

Репродуктивний метод — конкретні навички та вміння закріплюються у спеціальних вправах і завдяки повторюванню способів дій.

Пошуковий метод — обмірковуються умови, створюються спеціальні ситуації, де дитина шляхом власних спроб та помилок сама знаходить способи їх розв'язання.

Евристичний метод — дитина робить відкриття щодо об'єктів та явищ довкілля і щодо самої себе, своїх сил і здібностей.

Дослідницький метод — набуті знання та вміння самостійно застосовуються для розв'язання проблемних завдань.

Метод вкраплювання

Із метою підвищення ефективності та продуктивності групових занять фронтальні за­няття замінюються на заняття з підгрупами, практикуються нові форми:

тематичні заняття (різні форми роботи з різних розділів програми об'єднуються загальною темою);

сюжетно-динамічні заняття (вводиться ігровий сюжету русі: моделюються ігрові ситуації в іграх-інсценівках, драматизаціях, у театралізованих, дидактичних іграх);

міні-заняття (практикуються в ході всіх режимних моментів);

заняття-диво (моральні правила переносяться з художніх творів у реальне життя);

заняття-відкриття (внутрішній конфлікт стимулюється створенням проблемних та пошукових завдань евристичної діяльності, конкретні вчинки розігруються у спеціальній обстановці);

заняття-хвилинки (коротенькі розмови близько 5 хвилин із підгрупами дітей для розв'язання конкретного завдання чи роз'яснення змісту поняття). уроки Добра і Краси;

етичні казки;

акції Милосердя;

психотехнології (гімнастика, почуттів, енергетичні вправи «Жива вода», «Серце на долоні», «Тепло рук друга»);

ігрові технології «Квітка доброти», «Дзвіночки совісті», «Промінчик людяності»;

складання кодексу Товариства Добрих Справ;

ситуації морального вибору (порівняльні, оцінювальні, проблемні);

складання родового дерева, розглядання фотознімків, документів, листів та інших родинних реліквій;

проективні діагностичні методики.
Результативні прийоми

Логічні завдання для встановлення зв'язку із практичним досвідом дитини:
- парні картини — дитину ставлять у ситуацію вибору й необхідності прийняти певне рішення (наприклад, щоб пояснити зміст прислів'я «На добро відповідають добром», пропонуємо відповідні картини, і діти самі доходять висновку й висувають правила: «Не чини зла нікому, бо зло повернеться до тебе»);

- «живі картини» — моральне правило переноситься у реальне життя (розглядається картина, де зображений негативний вчинок, й оживлюється протилежний зміст — позитивний).

• Колективна розповідь за сюжетними картинками типу «з частин — ціле». (Наприклад, розглядаємо першу картинку, плануємо ситуацію разом із дітьми, передбачаємо, обираємо найоптимальнішу — те, що зображене на наступній картинці, і розглядаємо її, перевіряючи правильність вибору).

Динамічні сценки, ігри-вправи із використанням різних видів театру.

Використання скарбів народної педагогіки (прислів'їв, приказок тощо).

Сюрпризні моменти з обіграванням.

Кінцевою метою є правильне ставлення до самого себе, позитивного самосприймання, а також емпатії, співпереживання, уміння зрозуміти та прийняти точку зору іншої людини. Сформовані морально-етичні засади полегшать установлення ділових і особистісних контактів між дітьми та дорослими, сприятимуть створенню здорового мікроклімату в навколишньому середовищі.
Ще один з напрямків нашої роботи це робота з початковою школою та позашкільними закладами, яка передбачає проведення спільних заходів, а саме: педагогічні ради, круглі столи, екскурсії, спільні свята та розваги, акції «Милосердя», екологічні акції, виставки, конкурси, взаємовідвідування, дні відкритих дверей.

Можна з впевненістю стверджувати, що педагогічний колектив дошкільного навчального закладу № 23 «Чебурашка», розглядає морально-етичне виховання як важливе питання сьогодення і свою роботу спрямовує на розв’язання цієї проблеми, використовуючи різні форми та методи роботи.

Ми вважаємо що тільки через любов можна виховувати чуйну, сердечну, вдячну, совісну, працьовиту людину, яка на добре ставлення до неї завжди відповідатиме добром, робитиме добро – для батьків, вихователів, одноліток, для всіх інших людей.

Отже, даруйте людям добро, радість не чикайте віддачі. Робіть добро тим, із ким ви зустрічаєтесь лише раз у житті. Пам'ятайте все повертається як бумеранг.
Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснагу, щоб цвісти,

І світлу обирати дорогу,

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу,

Що хоче, щоб і я і ти,

І все було у світі кращим.


«Виховання у дітей мо­рально-етичних норм поведінки — завдання сучасної педагогіки»
Саме дитячий садок має забезпечити фізичне, психічне, здоров'я дити­ни, її різнобічний гармонійний розвиток, набуття життєвого досвіду, стати своєрідним посередником між родиною та широким світом. У процесі мо­рального виховання педагоги повинні засвоїти самі й навчати своїх вихо­ванців правил людського співжиття:

дотримання норм культурної поведінки;

спілкування на основі добрих почуттів і взаємин;

взаємна ввічливість;

усвідомлення себе членом колективу і вміння добре поводитись у ко­лективі;

гуманізм, дисциплінованість, витримка, скромність, товариськість, чуйність;

позитивна мотивація власної трудової діяльності;

повага до праці товаришів і дорослих;

бережливе ставлення до природи, шана до землі;

дбайливе ставлення до речей.

Зміст усієї системи морально-правового виховання визначений програ­мами (чинними) виховання дітей дошкільного віку та Базовим компонентом дошкільної освіти.

А моральне виховання дітей передбачає:

засвоєння та розуміння морально-правових норм;

формування позитивного ставлення до морально-правових норм;

виховання моральних почуттів;

формування психологічних установок на соціально активну поведінку;

подолання вад характеру та виправлення* поведінки;

Процес засвоєння дитиною моральних норм може бути примусовим, а мо­же — і саме це найкращий шлях — відбуватись як свідоме й гармонійне пере­творення вимоги до неї у внутрішню настанову, яка з часом стане звичкою.

Стадії розвитку моральної свідомості:

Доморальний період (дитина слухається, щоб уникнути покарання).

Рівень конвенційної моралі (дитина прагне бути доброю, слухняною,

очікуючи схвалення з боку авторитетних людей, відчуваючи сором перед їхнім осудом).

3. Рівень автономної моралі (дитина віком 5—7 років уже здатна усвідом­лювати відносність та умовність соціальних норм).

У психології є таке поняття, як «емоції», — це почуття, з яких складається емоційний світ дитини. Аставлення до людей, практичної діяльності й до са­мого себе називають моральними почуттями, і вони невід'ємні від норм мо­ральної поведінки. їхнім джерелом є взаємини людей, спільна діяльність. Моральні почуття тісно пов'язані з формуванням у дітей чітких, зрозумілих, значущих уявлень про добро і зло права й обов'язки, правду і неправду, чес­ність, честь, відповідальність тощо.

Завдання педагогів — уже в дошкільному віці сформувати певні види моральних почуттів. А саме:

Почуття правди.

Почуття довіри.

Почуття справедливості.

Почуття емпатії.

Почуття прихильності.

Почуття гідності.

Почуття чесності.

Почуття відповідальності.

Почуття альтруїзму.

Почуття сорому.

Почуття совісті.

Почуття успіху.

Громадянські почуття.

Почуття страху.

Зауважимо, що дитина лише тоді ставитиметься до інших з розумінням і повагою, коли відчуватиме повагу до себе самої. Авторитарні форми впливу гальмують її розвиток, живлять невпевненість у собі, перешкоджають фор­муванню самостійності та відповідальності.

Виховання малюка починається насамперед із виховання дорослого. Ха­рактер і якість виховання значною мірою залежить від особистості й педа­гога, його фахового рівня. Педагогічна майстерність — важлива умова оп-тимізації процесу морального розвитку дошкільнят.

Складові педагогічної майстерності:

— гуманізм (гуманістична спрямованість інтересів, ідеалів);

— фахові знання (знання психології, педагогіки, методики дошкільно­го виховання);

— педагогічні здібності (дидактичні, комунікативні, перцептивні);

— педагогічна техніка (вміння керувати своєю поведінкою та діяльніс­тю, взаємодіяти з іншими людьми).

АНКЕТА



  1. Що таке моральне виховання дошкільників?

  2. Що таке моральність?

  3. Які методи і прийоми з морального виховання ви використовуєте в роботі з дітьми?

  4. Що ви розумієте під словом «мораль»?

  5. Якими моральними якостями повинен володіти вихователь?

  6. Чи актуальне питання колективізму на сучасному етапі?

  7. В чому суть морального виховання в сучасних умовах?


ТЕСТ

«Чи легкий у вас характер»?

  1. Чи цінуєте Ви дружбу?

  2. Чи Вас приваблює щось нове?

  3. Ви віддаєте перевагу старій одежі чи новій?

  4. Ви удаєте, що ви задоволені без всякої на то причини?

  5. Чи змінювали ви в дитинстві більш як три рази професію, яку хотіли вибрати?

  6. Чи зникає у Вас впевненість, коли Вам треба вирішити складне питання?

  7. Ви колекціонуєте щось?

  8. Чи часто Ви змінюєте свої плани в останню хвилину?

Запишіть собі по одному балу, якщо Ви відповідали «ТАК» на питання 1, 3, 7 і стільки ж – «НІ» на питання 2, 4, 5, 6, 8.
Тепер порахуйте бали.

Більше як 6 балів – ви врівноважена людина, гріх на вас скаржитися. У Вас легкий, добрий, характер.

Від 3 до 6 балів - Ваш характер не назвати легким, ваш гарний настрій швидко псується. А це, звичайно, відбувається на роботі, на подружньому житті, в дружніх взаємовідносинах. Не забувайте, що тільки коли Ви станете наполегливими, тоді досягнете успіхів у житті.

Менш як 3 бали – чому Ви не вірите в свої сили? Треба більше довіряти людям і пошукати собі друзів серед тих, хто вас оточує.

Дискусія «Моральне виховання: чи потрібно воно?»
Чи актуальна проблема морального виховання в наш час?

Чи згідні ви з тим, що особливості праці педагога впливають на його моральне виховання?

Чому професія педагога, як і лікаря, вважається гуманною?

Чому діти на слова одного педагога реагують зразу, а іншого не чують? Від чого це залежить?

Як ви вважаєте, кого бачать діти у вихователі?

Як ви вважаєте, чи вірно ставити завдання морального виховання у ранньому віці?

Як ви розумієте вислів: «Діти – наше дзеркало».

Чи актуальне в наш час завдання виховання свідомої дисципліни?

Деякі батьки розуміють під моральністю поняття зовнішньої поведінки дитини. Чи згідні ви з цим? Що порадите таким батькам? Яку роботу проведете?

Які особистісні якості (ваші, ваших колег, дітей) заважають вам у роботі?

Що таке зовнішня і внутрішня культура людини?

Що таке міра в поведінці (щодо дітей, колег, адміністрації), в чому це виявляється?

Творчі завдання:


  1. Напишіть від імені уявної дитини дошкільного віку короткий лист – звернення до дорослих на тему «Беріть нас такими, якими ми є!»



  1. Ви створюєте в Інтернеті сторінку, епіграфом якої є слова Яна Коменського: «Повага до людини починається з поваги до дитини». Які поради ви там помістили б?



  1. Напишіть від імені дитини правила для батьків.



  1. Ви автор та ведуча популярної телепередачі «Промінчик людяності». Розробить план телепередачі.



  1. Скласти кодекс Товариства Добрих Справ.


Кросворд «Квітка моральних почуттів»
1 – переживання дитиною свого прагнення втілити правду в життя;

2 – здатність розуміти переживання інших людей;

3 – здатність віддавати перевагу одним людям порівняно з іншими;

4 - тривога за свою репутацію;

5 – переживання дитиною покладеного на неї обов’язку ;

6 – переживання, яке виявляється у готовності дитини діяти безкорисливо попри власні інтереси;

7 – дитина відчуває радість, насолоду
















Ключ до кросворду:
1 – справедливість; 2 – емпатія; 3 – прихильність; 4 – сором;

5 – відповідальність; 6- альтруїзм; 7 – успіх.
Литература:


  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». В. «Світоч» К. – 2008

  2. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні. К. 2003

  3. Моральне виховання у дитячому садку. В.І. Петрова, Т,Д. Стульник. В. «Ранок» - 2007

  4. Виховуємо моральні якості. П.П. Дзюба. В. «Основа» - 2007

  5. Серце відаю дітям В.Сухомлинський. В. «Радянська школа» К. –1977

  6. Розмышление о гуманной педагогике. Ш.А.Амонашвили. М. - 1995

  7. Здравствуйте, дети. Ш.А. Амонашвили. М. – 1983

  8. Росте людина. Гуманно-особистісний підхід. Г.І. Назаренко, Г.Ф. Пономарьова. Х. – 2006

  9. Психологічні основи особистісного становлення дошкільника. К.- 2000

  10. Виховання людяності. Т.І. Поніманська, О.А. Козлюк. К. – 2008

  11. Виховання особистості. І.Д. Бех. К. – 2003

  12. Особистість починається з любові. С.Д. Максименко. /Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний та освітньо-методичний журнал – 2004. № 9./

  13. Азбука вежливости. Л.П. Васильева-Гангус. М.- 1996

  14. Ступени общения: от года до семи лет. Л.Н. Галигузова, Е.О. Смирнова. М. – 1992

  15. Очень важный розговор: беседы – занятия по этике поведения с детьми дошкольного возроста. М. – 2000

  16. Как научить ребенка поступать нравственно. И.Н. Курочкина. М. – 2003

  17. Нравственное воспитание дошкольников в процессе ознакомления с окружающим миром. С.А. Козлова. М. – 1988

  18. Про виховання моральної краси. В. О. Сухомлинський. Ж. Дошкільне виховання № 6 - 2009

  19. Свічка надії. Програма виховання основ духовно-морального спрямовання у дітей дошкільного віку. Ж. БВДС № 3 – 2009

  20. Моральне виховання дітей дошкільного віку. Ж. Дошкільний навчальний заклад № 6 – 2009

  21. Мамину любов хлібом не заміниш. Ж. Дошкільне виховання № 5 -2009

  22. Дітям про сім’ю – родину. Ж. Дошкільне виховання № 4 – 2009

Схожі:

ПРОГРАМА ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ Вступ
Чорна К.І. кандидат педагогічних наук, завідуюча лабораторією морального та етичного виховання
Розвиток правової культури учнів процес довготривалий і нелегкий,...
Долучати до проведення заходів з морально-етичного та правового виховання можна учнів середньої школи, бо саме це дає можливість...
Економічне виховання в дитячому садку
Сформувати у малят навички, необхідні для успішного навчання – це також є частиною роботи вихователя, щоб через «моделювання життя»...
8. Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та...
Тема Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
СХЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ роботи класного керівника з колективом групи щодо...
Класні збори на тему "Морально-психологічний клімат у колективі та шляхи його оздоровлення" (за матеріалами анкетування)
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття з гуманітарної підготовки
Тема : Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з гуманітарної підготовки з...
ТЕМА: Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з гуманітарної підготовки з...
ТЕМА: Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей...
Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти і науки України від 26. 03. 2015 протокол №3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного...
ПАМЯТКА про вивчення стану роботи щодо поліпшення превентивного виховання...
Методичні матеріали, постанови Уряду, Укази Президента, обласні програми, районні заходи з даного питання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка