Напевно досвід проведення інтегрованих уроків є у кожного вчителя. І хоч це вимагає великої підготовки, ефективність таких уроків задоволена висока


Скачати 134.6 Kb.
Назва Напевно досвід проведення інтегрованих уроків є у кожного вчителя. І хоч це вимагає великої підготовки, ефективність таких уроків задоволена висока
Дата 12.11.2013
Розмір 134.6 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок



Напевно досвід проведення інтегрованих уроків є у кожного вчителя. І хоч це вимагає великої підготовки, ефективність таких уроків задоволена висока.

Взаємозв'язок двох навчальних дисциплін в рамках 45 хвилин повинна виглядати гармонійно і бути зрозумілою учневі. У чому ж переваги інтегрованого уроку і як він виглядає сьогодні?

Що ж таке інтеграція предметів?


Під словом «інтеграція» ми розуміємо об'єднання різних частин в одне ціле, їх взаємовплив і взаємопроникнення, а також злиття навчального матеріалу двох дисциплін. Інтегрований урок дає можливість учневі більш повно побачити картину явища. Точка перетину двох предметів (їх може бути і більше) є піком уроку, його самоціллю. При цьому інтегруються як суміжні предмети, так і представляють різні цикли. З однаковим успіхом можна об'єднати як фізику з хімією, так і історію з хореографією, а російська мова з інформатикою, фізкультуру з фізикою, фізкультуру з англійською та музикою.

У чому переваги інтегрованих уроків?


Інтегровані уроки є потужними стимуляторами розумової діяльності дитини. Діти починають аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв'язки між предметами і явищами.
Інтеграція - це надзвичайно приваблива форма уроку для дитини. Діти більш схильні стомлюваності, яку викликає одноманітність. Інший, незвичний хід уроку спонукає його інтерес і стимулює активність.

Інтегровані уроки часто супроводжуються відкриттями і знахідками. Це, в якомусь сенсі, наукова діяльність. Особлива цінність цього явища в тому, що учні виявляють інтерес і активізується їх діяльність.
Крім перерахованого вище, уроки такого типу як можна краще розкривають творчий потенціал педагога. Це не тільки новий етап у професійній діяльності вчителя, а й чудова можливість вийти на новий рівень відносин з класом.
Інтегровані уроки переслідують мету розвитку образного мислення учня, змушують дітей осмислено виконувати рухові дії. Існує думка, що на уроках фізкультури не треба думати, це помилка. Якщо дитина не буде продумувати виконання своїх дій, то або буде допускати багато помилок, або нічого не буде виходити. Інтегровані уроки допомагають, доводять що перед виконанням рухових дій все необхідно продумувати.

Особливості проведення інтегрованого уроку


Нестандартність уроку вимагає великої підготовчої роботи. Почати краще з визначення провідної мети, яка буде лейтмотивом заняття. Відповідно до мети визначається зміст уроку. Весь навчальний матеріал не повинен бути перевантажений зайвою інформацією. Усі види діяльності на уроці повинні відповідати ліміту навчального навантаження. Діти отже отримують великий обсяг інформації, вони постійно активні і захоплені новизною уроку, тому вчитель неповинен допустити перевантаження. Один з предметів буде домінувати, а значить, бути ведучим. Найчастіше інтегровані уроки проводяться парою вчителів.

Alpha

Варіації інтегрованих уроків

Інтегровані уроки зазвичай плануються заздалегідь. Адже необхідно і збіг тем в навчальних програмах, і готовність класу до певного типу уроку. Дуже часто інтегровані уроки проводяться за темами узагальнення і закріплення знань. Сучасна спрямованість середньої освіти тісно пов'язана з комп'ютеризацією та інформатизацією. Тому багато уроки потребують інтеграції з інформатикою. Сучасним дітям приносить велике задоволення робота з комп'ютером і навчання для них стає більш захоплюючою. Діти можуть виконувати на комп'ютері як звичайні завдання стандартного уроку, так і нові, незвичні для них вправи. Основна мета такого уроку - вивчення нового матеріалу (або закріплення теми) поряд з освоєнням прийомів роботи на комп'ютері. Сучасна освіта передбачає такі уроки зробити обов'язковими і відрегулювати їх регулярність (наприклад, раз на чверть). Це не означає, що комп'ютеризація поступово позбавляє людину почерку, але освіта переслідує мети соціалізації. Школа виконує громадський запит і готує дітей до вимог виробництва. Напевно, найпоширеніший варіант інтегрованих уроків - предмети естетичного циклу. Знання стають більш осмисленими, учні глибше вникають у досліджуваний питання. Такі уроки продуктивні: вони не тільки дають знання, але й надихають на власну творчість.


Як підготувати інтегрований урок

Розпочинається підготовка з складання докладного плану уроку. Кожен етап уроку розписується і вказується час, витрачений на цей етап. Вчитель заздалегідь продумує хід уроку і прогнозує всі можливі паузи, пов'язані з наочністю та роздатковим матеріалом. Зазвичай на інтегрованих уроках чимало навчального обладнання: від карток до спортивного інвентарю та обладнання. Вчителі працюють в парі, і навіть якщо в певний момент провідну роль відіграє один педагог, другий не повинен сидіти в тіні. Він або готується до наступного етапу, або спостерігає за роботою дітей, допомагає їм. В кінці уроку всі учні повинні самостійно позначити ті міжпредметні зв'язки, заради яких і планувалося заняття. Тобто мета повинна бути досягнута. На етапі закріплення вчителі повинні це побачити, тому вправи цього моменту уроку повинні бути найбільш яскравими, конкретними, придатними для індивідуальної роботи.

Вже згадувалася перевантаження, якої, на жаль, не вдається уникнути. Нагромадження матеріалу, наочностей, активних видів роботи стомлюють дитину, і він перестає сприймати навчальний матеріал. Наша мета – вивчення, або закріплення теми, повторення рухових навичок в межпредметном контексті, а не гонитва за обсягами знань. Можна залучати і учнів до підготовки інтегрованого уроку, заздалегідь пропонуючи їм підготувати якусь частину нового матеріалу. Таким чином, можна робити урок рольовим. Сьогодні педагогіка схиляється до того, що в основі інтегрованих уроків повинна бути гуманістична спрямованість. Це означає, що знання набувають характеру особистісно важливих, близьких кожному учневі. Стирається знеособленість знань, на перший план виходить соціальна важливість навчального матеріалу. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальним інтересам учня, на особисту значимість матеріалу для дитини.

ПЛАН – КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ №5

З ФІЗКУЛЬТУРИ І ФІЗИКИ

ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ

(МОДУЛЬ ФУТБОЛ 4 ГОД ВИВЧЕННЯ )

ЦІЛЬ: ВИХОВУВАТИ,САМОСТІЙНІСТЬ, НАПОЛЕГЛИВІСТЬ, КОЛЕКТИВІЗМ, ІНТЕРЕС ДО ЗАНЯТЬ ФУТБОЛОМ, ПОКАЗАТИ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК ФІЗИЧНИХ ЯВИЩ З ФІЗКУЛЬТУРОЙ ( ФУТБОЛОМ )

ТИП УРОКУ: НАВЧАЛЬНИЙ

ЗАВДАННЯ УРОКУ:1.Повторити удари і зупинки м’яча ногою

різними засобами по м’ячу, що

котиться.

2.Навчати зупинки м’яча стегном.

3.Сприяти розвитку координації.

4.Навчати жонглюванню м’ячем стегном.

Міжпредметні зв’язки: фізика

Місце проведення: спортивна зала

Інвентар: футбольні м’ячі, свисток, футбольні манішки

Частина

уроку

Зміст

Дозу

вання

Організаційно-методичні

вказівки

Підго

товча

(14-15

хв)

Основ

на

(25-27

хв)

Заключ

на

(3-5хв)

1.Шикування в шеренгу, рапорт, повідомлення завдань уроку

2.Інструктаж із техніки безпеки на уроках футболу.
3.Вимірювання частоти серцевих скорочень(ЧСС)

4.Розрахунок на 1-2

5.Ходьба звичайна

6. Різновиди бігу(за сигналом другі номери ліворуч забігають перед першими та продовжують біг; за сигналом біг назад, за сигналом біг вперед.

6.Ходьба, перешикування

в колону по двоє

7.Загальнорозвивальні вправи у парах на місці:

*В.П. - стоячи спиною один до одного, тримати за руки; 1-руки в сторони; 2-руки в гору; 3-руки в сторони; 4-В.П.

*В.П. - стоячи спиною один до одного на відстані 30-40см, рука вгору, тримати за руки; 1-4 через сторони змінювати положення рук;

*В.П. - стоячи спиною один до одного, руки в сторони, тримати за руки; 1-поворот тулубу ліворуч; 2-В.П.; 3-4-те саме праворуч.

*В.П. - стоячи спиною один до одного, тримати під лікти; 1-нахил тулубу в сторону; 2-В.П.;

3-4-те саме в другу сторону.

*В.П - стоячи обличчям один до одного на відстані 1-2м, тримати партнера за плечі; 1-3-три нахили тулубу уперед; 4-В.П.

*В.П. - стоячи спиною один до одного, руки в сторони, тримати за руки; 1-випад лівою вперед; 2-В.П.; 3-4-те саме правою ногою.

*В.П. - стоячи обличчям один до одного на відстані 20-30 см, тримати за руки;1-стрибок, ноги нарізно, руки в сторони; 2-В.П.; 3-4- те саме;

*Ходьба на місці

9.Вимірювання ЧСС за 10с
1.Удари і зупинки м’яча ногою різними способами по м’ячу, що котиться :

*удари по нерухомому м’ячу та зупинки різними способами
*те саме по м’ячу, що котиться

2.Зупинки м’яча стегном:

*зупинка м’яча стегном після підкидання
Слово вчителя: - від якої поверхні м’яч відлітає, а біля якої зупиняється за законами фізики?

-від якої поверхні м’яч відлітає чітко вгору?
*підкидання м’яча та зупинки стегном

*підкидання м’яча партнером

та зупинки стегном
Дівчата:

-з якого боку треба вдарити м’яч, щоб він підлетів вгору?
-з якого боку треба вдарити м’яч, щоб він полетів уперед?

- підкидання м’яча та удари серединою підйому партнерові;

- удари по м’ячу підйомом після накидання партнером.
3.Навчальна гра.

Правила техніки безпеки.

Хлопці у ворота забивають або тільки м’яч, що котиться, або м’яч, що летить, але головою. Зараховується за один

Дівчата забивають будь-який м’яч, який враховується за два.

4.Жонглювання м’ячем стегном правою та лівою ногою.

Слово вчителя: «Теорію ми розглянули. Враховуючи отримані знання, можете виконувати вправу.»
1.Шикування в одну шеренгу

2.Гра «Кращі знавці футболу»:

- які команди є лідерами футболу в Україні?

- які збірні посіли 1 – 3 місця на чемпіонаті Європи з футболу в 2012 році?

3.Вимірювання ЧСС за 10 с
4.Підбиття підсумків уроку

5.Домашне завдання

6.Команда-переможниця перша організовано залишає спортивну залу.

1-2хв

до 1 хв
30с
30 с

1-2хв

2-3хв
30с
6-8 хв
4-6

разів

4-6

разів


4-6 разів


4-6 разів


4-6 разів


4-6 разів


4-6 разів


30с

30с
5-6 хв

1-2 хв

2-3 хв

7-8 хв

1-2 рази
2-3 хв

2-3 хв
2-3 хв


до 1хв

до 1хв
2-3 хв
2-3 хв

10-12

до 1хв

3-4хв

30с

2-3 хв


30 с
1-2 хв

до 1хв

30с


Звернути увагу на

готовність учнів до уроку

У вигляді повідомлення

опитування про стан

самопочуття
У нормі ЧСС 65-80 ударів
Темп помірний, дотримуватися дистанції. Учні, за самопочуттям можуть рухатися кроком.

Послідовними поворотами

ліворуч у русі.

Учні поєднуються у пари за зростом.

У парі виконувати

узгоджено.

Темп швидкій, руки не

згинати.


Із максимальною амплітудою.


Тулуб тримати прямо

дивитися вперед.


Ноги в колінах не згинати.

Не нахиляти тулуб уперед

Виконувати узгоджено.

Поновити дихання.

Рівень ЧСС у нормі-140-150 ударів за хв.

Поєднатися у пари за

підготовкою та бажанням

учнів.

Виконувати лівою і правою

ногою, збільшуючи силу

удару.

Учні вибігають назустріч

м’ячу, що котиться.

Стежити за технікою

виконання. Учні, які добре

виконуютьвправу,можуть

збільшувати силу удару.

Учні, які погано

почуваються, виконують удари по нерухомому м’ячу

Учні мають можливість

спробувати зробити вправу самостійно і перевірити якість виконання.

М’яч відлітає від твердої

(напруженій) поверхні, а

зупиняється біля м’якої

(розслабленої)- зупиняти

м’яч треба розслабленим

стегном, а відбивати

напруженим

Стежити за правильним виконанням

Учні, які добре виконують вправу, збільшують відстань і висоту польоту м’яча.

Щоб м’яч підлетів вгору,

треба його ударити знизу;

Щоб м’яч полетів уперед,

треба його ударити ззаду.

Це необхідно враховувати

при виконанні.

Груповим методом

В парах позмінно.

Удар виконувати несильно

по середній траєкторії, на точність. Учні, в яких

добре виходить, можуть

збільшувати відстань.

Розподілити учнів на дві команди.

Перед початком гри -

привітання команд, після

завершення - підбиття

підсумків гри. Учні, які

погано почуваються,

стають на місце воротаря

Стежити за діями учнів під час гри

Груповий метод. Учні

виконують у повільному

темпі. Можна виконувати

тільки лівою або правою

ногою. Хто виконує добре – жонглювати по черзі правим і лівим стегном.

Провести як змагання! «Хто швидше вишукується :хлопці чи дівчата?»
«Динамо», « Шахтар»,

«Дніпро», «Металіст»

Чемпіон – збірна команда Іспанії, друге місце – збірна команда Італії, третє місце – команда Німеччини

Рівень ЧСС у нормі-100-110 ударів за хв

Відзначити кращих учнів; учнів, які досягли певних результатів в жонглюванні. Виставити оцінки.

Вправи для м’язів преса за 1 хв:

Хлопці – 2 Х 45 разів (не менше) ;

Дівчата -2 Х 40 разів(не менше). Учні із поганим самопочуттям підбирають індивідуальне навантаження.



Схожі:

Принципи організації інтерактивного уроку
Від уроків, де в центрі уваги перебуває вчитель, в епоху інформації слід переходити до уроків, де учні діють і самі доходять висновків...
Інтегровані уроки як основний засіб підвищення мотивації учнів при...
Практичні основи проведення інтегрованих уроків під час вивченні математики у школі
Вступ
Нестандартні підходи у викладанні фізики здійснюються через проведення так званих нестандартних уроків (структура уроків нетрадиційна),...
Відділ освіти Овруцької районної державної адміністрації Овруцька...
Федюніна І. С. Застосування засобів підготовки та демонстрації презентацій як інноваційний підхід до проведення уроків з інформатики....
Конспекти уроків
Конспекти уроків. Трудове навчання 5-6 клас. Варіативний модуль. Технологія електротехнічних робіт. – Рівне: РУГ. 2013. 49 с
Д. І. Музика Методичний кабінет
Методичний коментар до організації роботи вчителя фізичного виховання, проведення заходів з техніки безпеки та ефективності уроків...
УРОК-КАЗКА (1 клас)
Збірка містить розробки уроків в 1 – 4 класах з використанням інноваційних технологій навчання та оригінальний дидактичний матеріал...
Готуючись до уроків вчитель та учні можуть використовувати Інтернет ресурси для уроків географії
Землі й об'єктів Сонячної системи. Фотознімок нічної Землі, карта тектонічних структур й ін. — ENG
Специфіка побудови нетрадиційних уроків та уроків з інтегрованим змістом у початковій школі
Етап початкового навчання є перехідним від звичного способу життєдіяльності в період дошкільного дитинства до способу, який домінує...
Тема. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті
Мета роботи. Ознайомитися з обладнанням робочих місць учня та вчителя в кабінеті фізики, обладнанням кабінету, правилами поведінки...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка