|
Скачати 134.6 Kb.
|
Напевно досвід проведення інтегрованих уроків є у кожного вчителя. І хоч це вимагає великої підготовки, ефективність таких уроків задоволена висока. Взаємозв'язок двох навчальних дисциплін в рамках 45 хвилин повинна виглядати гармонійно і бути зрозумілою учневі. У чому ж переваги інтегрованого уроку і як він виглядає сьогодні? Що ж таке інтеграція предметів? Під словом «інтеграція» ми розуміємо об'єднання різних частин в одне ціле, їх взаємовплив і взаємопроникнення, а також злиття навчального матеріалу двох дисциплін. Інтегрований урок дає можливість учневі більш повно побачити картину явища. Точка перетину двох предметів (їх може бути і більше) є піком уроку, його самоціллю. При цьому інтегруються як суміжні предмети, так і представляють різні цикли. З однаковим успіхом можна об'єднати як фізику з хімією, так і історію з хореографією, а російська мова з інформатикою, фізкультуру з фізикою, фізкультуру з англійською та музикою. У чому переваги інтегрованих уроків? Інтегровані уроки є потужними стимуляторами розумової діяльності дитини. Діти починають аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв'язки між предметами і явищами. Інтеграція - це надзвичайно приваблива форма уроку для дитини. Діти більш схильні стомлюваності, яку викликає одноманітність. Інший, незвичний хід уроку спонукає його інтерес і стимулює активність. Інтегровані уроки часто супроводжуються відкриттями і знахідками. Це, в якомусь сенсі, наукова діяльність. Особлива цінність цього явища в тому, що учні виявляють інтерес і активізується їх діяльність. Крім перерахованого вище, уроки такого типу як можна краще розкривають творчий потенціал педагога. Це не тільки новий етап у професійній діяльності вчителя, а й чудова можливість вийти на новий рівень відносин з класом. Інтегровані уроки переслідують мету розвитку образного мислення учня, змушують дітей осмислено виконувати рухові дії. Існує думка, що на уроках фізкультури не треба думати, це помилка. Якщо дитина не буде продумувати виконання своїх дій, то або буде допускати багато помилок, або нічого не буде виходити. Інтегровані уроки допомагають, доводять що перед виконанням рухових дій все необхідно продумувати. Особливості проведення інтегрованого уроку Нестандартність уроку вимагає великої підготовчої роботи. Почати краще з визначення провідної мети, яка буде лейтмотивом заняття. Відповідно до мети визначається зміст уроку. Весь навчальний матеріал не повинен бути перевантажений зайвою інформацією. Усі види діяльності на уроці повинні відповідати ліміту навчального навантаження. Діти отже отримують великий обсяг інформації, вони постійно активні і захоплені новизною уроку, тому вчитель неповинен допустити перевантаження. Один з предметів буде домінувати, а значить, бути ведучим. Найчастіше інтегровані уроки проводяться парою вчителів. Alpha Варіації інтегрованих уроків Інтегровані уроки зазвичай плануються заздалегідь. Адже необхідно і збіг тем в навчальних програмах, і готовність класу до певного типу уроку. Дуже часто інтегровані уроки проводяться за темами узагальнення і закріплення знань. Сучасна спрямованість середньої освіти тісно пов'язана з комп'ютеризацією та інформатизацією. Тому багато уроки потребують інтеграції з інформатикою. Сучасним дітям приносить велике задоволення робота з комп'ютером і навчання для них стає більш захоплюючою. Діти можуть виконувати на комп'ютері як звичайні завдання стандартного уроку, так і нові, незвичні для них вправи. Основна мета такого уроку - вивчення нового матеріалу (або закріплення теми) поряд з освоєнням прийомів роботи на комп'ютері. Сучасна освіта передбачає такі уроки зробити обов'язковими і відрегулювати їх регулярність (наприклад, раз на чверть). Це не означає, що комп'ютеризація поступово позбавляє людину почерку, але освіта переслідує мети соціалізації. Школа виконує громадський запит і готує дітей до вимог виробництва. Напевно, найпоширеніший варіант інтегрованих уроків - предмети естетичного циклу. Знання стають більш осмисленими, учні глибше вникають у досліджуваний питання. Такі уроки продуктивні: вони не тільки дають знання, але й надихають на власну творчість. Як підготувати інтегрований урок Розпочинається підготовка з складання докладного плану уроку. Кожен етап уроку розписується і вказується час, витрачений на цей етап. Вчитель заздалегідь продумує хід уроку і прогнозує всі можливі паузи, пов'язані з наочністю та роздатковим матеріалом. Зазвичай на інтегрованих уроках чимало навчального обладнання: від карток до спортивного інвентарю та обладнання. Вчителі працюють в парі, і навіть якщо в певний момент провідну роль відіграє один педагог, другий не повинен сидіти в тіні. Він або готується до наступного етапу, або спостерігає за роботою дітей, допомагає їм. В кінці уроку всі учні повинні самостійно позначити ті міжпредметні зв'язки, заради яких і планувалося заняття. Тобто мета повинна бути досягнута. На етапі закріплення вчителі повинні це побачити, тому вправи цього моменту уроку повинні бути найбільш яскравими, конкретними, придатними для індивідуальної роботи. Вже згадувалася перевантаження, якої, на жаль, не вдається уникнути. Нагромадження матеріалу, наочностей, активних видів роботи стомлюють дитину, і він перестає сприймати навчальний матеріал. Наша мета – вивчення, або закріплення теми, повторення рухових навичок в межпредметном контексті, а не гонитва за обсягами знань. Можна залучати і учнів до підготовки інтегрованого уроку, заздалегідь пропонуючи їм підготувати якусь частину нового матеріалу. Таким чином, можна робити урок рольовим. Сьогодні педагогіка схиляється до того, що в основі інтегрованих уроків повинна бути гуманістична спрямованість. Це означає, що знання набувають характеру особистісно важливих, близьких кожному учневі. Стирається знеособленість знань, на перший план виходить соціальна важливість навчального матеріалу. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальним інтересам учня, на особисту значимість матеріалу для дитини. ПЛАН – КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ №5 З ФІЗКУЛЬТУРИ І ФІЗИКИ ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ (МОДУЛЬ ФУТБОЛ 4 ГОД ВИВЧЕННЯ ) ЦІЛЬ: ВИХОВУВАТИ,САМОСТІЙНІСТЬ, НАПОЛЕГЛИВІСТЬ, КОЛЕКТИВІЗМ, ІНТЕРЕС ДО ЗАНЯТЬ ФУТБОЛОМ, ПОКАЗАТИ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК ФІЗИЧНИХ ЯВИЩ З ФІЗКУЛЬТУРОЙ ( ФУТБОЛОМ ) ТИП УРОКУ: НАВЧАЛЬНИЙ ЗАВДАННЯ УРОКУ:1.Повторити удари і зупинки м’яча ногою різними засобами по м’ячу, що котиться. 2.Навчати зупинки м’яча стегном. 3.Сприяти розвитку координації. 4.Навчати жонглюванню м’ячем стегном. Міжпредметні зв’язки: фізика Місце проведення: спортивна зала Інвентар: футбольні м’ячі, свисток, футбольні манішки
|
Принципи організації інтерактивного уроку Від уроків, де в центрі уваги перебуває вчитель, в епоху інформації слід переходити до уроків, де учні діють і самі доходять висновків... |
Інтегровані уроки як основний засіб підвищення мотивації учнів при... Практичні основи проведення інтегрованих уроків під час вивченні математики у школі |
Вступ Нестандартні підходи у викладанні фізики здійснюються через проведення так званих нестандартних уроків (структура уроків нетрадиційна),... |
Відділ освіти Овруцької районної державної адміністрації Овруцька... Федюніна І. С. Застосування засобів підготовки та демонстрації презентацій як інноваційний підхід до проведення уроків з інформатики.... |
Конспекти уроків Конспекти уроків. Трудове навчання 5-6 клас. Варіативний модуль. Технологія електротехнічних робіт. – Рівне: РУГ. 2013. 49 с |
Д. І. Музика Методичний кабінет Методичний коментар до організації роботи вчителя фізичного виховання, проведення заходів з техніки безпеки та ефективності уроків... |
УРОК-КАЗКА (1 клас) Збірка містить розробки уроків в 1 – 4 класах з використанням інноваційних технологій навчання та оригінальний дидактичний матеріал... |
Готуючись до уроків вчитель та учні можуть використовувати Інтернет ресурси для уроків географії Землі й об'єктів Сонячної системи. Фотознімок нічної Землі, карта тектонічних структур й ін. — ENG |
Специфіка побудови нетрадиційних уроків та уроків з інтегрованим змістом у початковій школі Етап початкового навчання є перехідним від звичного способу життєдіяльності в період дошкільного дитинства до способу, який домінує... |
Тема. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті Мета роботи. Ознайомитися з обладнанням робочих місць учня та вчителя в кабінеті фізики, обладнанням кабінету, правилами поведінки... |