Уроку у 6-му клас і Тема: Чарівний світ кераміки України


Скачати 64.62 Kb.
Назва Уроку у 6-му клас і Тема: Чарівний світ кераміки України
Дата 29.10.2013
Розмір 64.62 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
План – конспект уроку у 6-му класі

Тема: Чарівний світ кераміки України.

Опішнянський та Косівський розпис.

Мета: - Поглибити знання учнів про декоративно - ужиткове мистецтво;

  • Ознайомити з керамікою як з видом декоративно - ужиткового мистецтва;

  • Розповісти учням про способи виготовлення традиційного керамічного посуду в Україні, про керамічні центри Опішня і Косів;

  • Розвивати почуття гармонії, просторову уяву, уміння перетворювати об’ємну форму в лінійний малюнок, удосконалювати навички пропорційного зображення предметів;

  • Виховувати інтерес до рідної культури, до національних традицій і народних ремесел.

Обладнання: для вчителя: Мультимедіа «Чарівний світ кераміки України.

Опішнянський та Косівський розпис. Керамічні вироби майстрів народного декоративно – ужиткового мистецтва, таблиці, малюнки із зображенням посуду.

для учнів: Альбоми, акварель, гуаш, пензлики, ножиці, клей.

Тип уроку: Засвоєння нових знань і вмінь.

Техніка: акварель або гуаш.

Хід уроку:

І.Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель пропонує учням за короткий проміжок часу пригадати та сформувати засвоєні раніше знання з теми «Декоративно – прикладне мистецтво», застосувавши метод побудови асоціативного куща.


Розписи

(декоративні тарілки, скрині, посуд)

Кераміка

(народна іграшка, посуд)

Вишивання

(рушники, одяг, серветки)



Ткацтво

(скатерті, покривала, фартухи, плахта, рушники)



Витинанка

(ажурні візерунки)




Декоративно – ужиткове

мистецтво




Килимарство

(килими)

Писанкарство

(писанки)

Різьба по дереву

(скрині, тарілки, іграшки, обробні дошки)



  • З якими видом мистецтва ми ознайомилися на попередніх уроках?

(декоративно – ужиткове мистецтво)

  • Яке основне призначення декоративного мистецтва? (Прикрашати предмети побуту)

  • Розкажіть про деякі види декоративно - ужиткового мистецтва. (Наприклад: Петриківський розпис, вишивку, витинанку тощо.)

  • Назвіть відомих майстрів Петриківського розпису.( Надія Білокінь, Тетяна Пата, Федір Панко)

  • Який вид декоративно - ужиткового мистецтва присвячений найголовнішому святу на весні – Пасха? (Художній розпис яєць)

  • Які види розпису пасхальних яєць? (Крапанка, шкрябанка (дряпанка), писанка, мальованка)

  • Назвіть прізвище та ім’я відомої художниці, яка зображувала в своїх малюнках чудернацьких тварин.(Марія Приймаченко)


ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. ( слайд 1,2)
ІV. Засвоєння нових знань.

Сьогодні на уроці ви познайомитеся з новим видом декоративно – ужиткового мистецтва - керамікою. Зробите керамічний виріб, оздоблюючи його візерунком, взаємопов*язуючи форму і декор.

(Слайд №3)



Ліпити в Україні люди почали з давніх – давен. Розквіту гончарства сприяла наявність в її надрах покладів високоякісних червоних, червоно-бурих та світло-сірих глин. Адже глина – один з найпоширеніших природних матеріалів на території нашої країни. Гончарство — обробка глини та виготовлення

різноманітного кухонного посуду, а також цегли, кахлів та іншої кераміки. Кераміка (від грецького слова «керамос», що в перекладі означає глина).

Обертається гончарний круг. Під сильними, чутливими руками майстра з безформної маси глини народжується виріб. Як тільки вогонь завершить роботу гончаря, перетворить крихку глину на стійкій каменеподібний матеріал, починається розписування.

Українські гончарі виробляли різноманітний посуд для приготування, зберігання й подачі на стіл тих чи інших страв (горшки, миски й полумиски, глечики, макітри, ринки, гладишки, тикви, барильця, довжанки, баньки, куманці), а також декоративний посуд, кахлі, черепицю, цеглу, дитячі іграшки тощо. Це зумовило виникнення значних осередків керамічного виробництва. На Україні є два відомих керамічних центри це селища Опішня та Косів. Вироби цих гончарських центрів мали спільні риси, але водночас і локальні особливості.



Славнозвісний опішнянський посуд вирізнявся тонкостінністю, дво-трикольоровим розписом у вигляді кривулин, рисочок, крапочок тощо. Опішня славилася також декоративною скульптурою та дитячою іграшкою.

(Слайд 4)



Майстри Косова створили високохудожню техніку гравірованого розпису, оригінальної формі кахлі, світильники, розписні миски і багато інших неповторних виробів.

(Слайд 5)



Розповідь про косівську майстриню (Слайд№6,7)






Робота в групах.

Учні об’єднуються в групи: «Опішнянська кераміка» та «Косівська кераміка».

Демонстрація таблиць, порівняння розписів Опішні та Косіва

Опішнянський розпис

Елементи: ягоди, листя, кривульки, квіти, метелики, підковки тощо.

c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image.jpg c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0003.jpg c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0007.jpg

Комбінований орнамент

(рослинно – геометричний)

Косівський розпис

Елементи: пшеничка, квіти, соняшник,пуп’янки, листочки-кучері

c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0016.jpg c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0017.jpg

Комбінований орнамент

(рослинно- геометричний)

Кольори: коричневі, охристі, червоні, жовто-коричневі, сірі, білі, зелені

Тло(фон):колір глини – теракота,


Кольори: білий, коричневий, зелений, жовтий

Тло(фон): зелений(салатовий), коричневий, жовтий

Площинні форми посуду

c:\users\oksana\pictures\2012-11-19\image.jpgc:\users\oksana\pictures\2012-11-19\image0001.jpg c:\users\oksana\pictures\2012-11-19\image0002.jpg

Площинні форми посуду

c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0025.jpg c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0028 - копия.jpg c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\безымянный.png

Іграшка

c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\игрушка.png c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\игрушка2.pngc:\users\oksana\pictures\2012-11-09\петушок.png

Іграшка

c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\косів.png c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\к2.pngc:\users\oksana\pictures\2012-11-09\к3.png

Кахлі:

c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0008.jpgc:\users\oksana\pictures\2012-11-09\image0009.jpg

Кахлі:

c:\users\oksana\pictures\2012-11-09\к5.pngc:\users\oksana\pictures\2012-11-09\кахлі.png

Обвідна лінія – чорного,білого,бежевого

Ефект – «підтікання фарб»

Інструменти: пензлі, піпетка, ріжки,патички

V. Послідовність виконання роботи (Слайд № 8)



1.Взяти білий аркуш

2. Вибрати шаблон з яким будете працювати

3. Обвести його

4. Промалювати деталі, розташування орнаменту

5. Виконання малюнку у кольорі:

- рівномірно покрити тло (фон) виробу;

- підібрати колір і тон для елементів орнаменту;

- виконати кольором елементи орнаменту;

- нанести контур кожного елемента орнаменту;

- вирізати готовий виріб та приклеїти на панно.

Нагадати учням про техніку безпеки під час роботи з ножицями.

Діти працюють, вчитель нагадує про композиційний центр, про змішування кольорів. Кожному учню окремо дає консультацію правильного розташування орнаменту.

VІ. Закріплення нових знань.

  1. З яким видом декоративно – ужиткового мистецтва ви познайомилися?

  2. Із якими гончарними промислами України ви познайомилися сьогодні на уроці?

  3. Які орнаменти використовують у опішнянському розписі?

  4. Яка кольорова гама в розписах косівської кераміки?

  5. Як називається майстер, який виготовляє керамічні вироби?


Гра «Знайди зайвий предмет» (Слайд №10)


VІІ. Завершення уроку.

Підведення підсумків, оцінювання робіт, організація виставки

Схожі:

ПРОЕКТ «ЧАРІВНИЙ СВІТ МУЛЬТФІЛЬМІВ» лічильник балів

Узагальнення розділу «Мистецтво в просторі культури». Урок вікторина «Чарівний світ мистецтва»

План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою...
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері...
Огляд – виставка «Чарівний світ мистецтва»
Мета: Обґрунтувати необхідність розвитку творчих здібностей у дітей дошкільного віку
Весняний вернісаж. Пейзаж. Мета
Вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і техніки
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
НА НЕВІДОМИХ ТАМ ДОРІЖКАХ
Доброго вечора вам, любі друзі! Запрошуємо вас помандрувати по невідомих стежках разом з улюбленими персонажами в чарівний світ
УРОК №70 Тема уроку
Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання та уміння учнів з гео­метрії за 8 клас
Уроку Тема уроку
План складено за підручником: Назаренко Н. В., Гармаш Л. В. Художня культура. 9 клас Харків. «Оберіг» 2009 р
Урок математики в природі
Щоб цього досягти, ми працюватимемо за таким планом уроку. (Зачитування плану уроку.) За вашою роботою на уроці спостерігатимуть...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка