Ш. А. Амонашвили “Зло торжествует только тогда, когда хорошие люди ничего не делают”


Скачати 85.68 Kb.
Назва Ш. А. Амонашвили “Зло торжествует только тогда, когда хорошие люди ничего не делают”
Дата 28.10.2013
Розмір 85.68 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Духовне виховання учнів засобами іноземної мови

d:\фото\101nikon\dscn0304.jpg

«Какой нужен ученикам учитель?
Который идет новыми путями, и каждое слово его, каждый поступок
несут печать незабываемой новизны – это и есть Истина Школы»

Ш.А. Амонашвили

“Зло торжествует только тогда, когда хорошие люди ничего не делают”

Конфуций

Навчання іноземній мові, як і будь-якому сучасному предмету - це система передачі учням знань та управління їх діяльністю, що спрямовано на вироблення певних навичок і вмінь. При навчанні іноземній мові має місце доцільна зміна фізичної і психічної діяльності учнів на основі їх власного досвіду у рідній мові. Учні оволодівають діями, необхідними для використання іноземної мови, як засобу спілкування:
- фізичними (артикуляція і друкарській рух руками);
- психічними (спостереження, роздуми, запам'ятовування, пригадування тощо);
- мовними (слухання, називання, реакція, усне або письмове висловлювання).

Але чи обмежується все це тільки рамками методики навчання, сформульованою програмою «Освіта», Держстандартом, тощо?

Сучасний учень - особистість з певним багажем знань, досить інтелектуальна та компетентна. Чи достатньо цього для реалізації себе, як громадянина нашої держави? Напевно, що ні! Зміни з початку XXI ст. вимагають необхідність пошуку нових підходів, щодо осмислення головних проблем культури та освіти, в основі яких полягає духовно - моральна творчість людини. На мою думку, проблема сучасної педагогіки - виховання високо духовного громадянина. Подивиться на тенденції в нашому суспільстві: схід України – лідер по запровадженню нових передових педагогічних технологій, саме тут загально відносна висока якість знань по базовим предметам, але саме тут спостерігається «культурна» байдужість суспільства, яке не відчуває свого коріння, не пам’ятає історії краю,своєї культурної спадщини .

Вивчення важких взаємовідносин людини та культури у сучасній школі відбувається шляхом залучення досвіду різноманітних шкільних предметів, у тому числі іноземної мови . Тому вважаю ,що культурологічний аспект, а не раціональний, у педагогічному процесі повинен превалювати та створювати умови для подальшого самовизначення особистості учня. У цьому сенсі згадуються слова Ш. О. Амонашвілі про те, що духовно нерозвинутий учень з глибокими званнями подібний до психічно хворого, якому дали у руки гострого меча.

Отже, актуальним в сучасному педагогічному процесі постає проблема виховання «нової людини» та «нового суспільства »- таких, які не можуть існувати за межами духовності. Роль учителя-новатора у цьому процесі – одна з найголовніших. Висока духовність учителя - основа успішного виховного процесу на всіх етапах шкільного навчання, тому що саме йому підвладне гармонійне поєднання внутрішнього світу особистості учня з особливостями зовнішнього оточення. Хто, як не вчитель, володіє такими якостями духовності, як: орієнтування на іншу людину (учня); гуманізм (наявність високого ідеалу); наявність чіткої позиції світосприйняття та ін., і здатен побачити бездуховне в поведінки учнів, яка має такі прояви, як: егоїстичне орієнтування; соціальна пасивність; цинізм; відсутність високих ідеалів; попрання своєї культурно-історичної спадщини тощо? Якщо в сучасній методиці викладання іноземної мови акцент діяльності учителя зміщується, то саме його роль у виховному процесі навпаки зростає.

Що саме може зробити вчитель - практик для збагачення духовного світу дитини?

У системі морального виховання можна виділити наступні напрямки педагогічної діяльності:

  • Формування потреби у здоровому способі життя;

  • Патріотичне виховання, активної життєвої позиції ;

  • Формування духовності серед учнів середнього шкільного віку через відношення до літератури та ЗМІ;

  • Естетичний розвиток дітей;

  • Спільна робота з родиною.

Вивчення іноземної мови в рамках шкільної програми передбачає практичне використання саме цих педагогічних напрямків. Наприклад, у рамках таких тем, як: «Родинні стосунки», «Захист навколишнього середовища», «Свята та традиції», «Україна», «Англомовні країни», «Здоровий спосіб життя», «Моє улюблене заняття», «У вільний час» та ін. шляхом використовування проектної методики, елементів дебатної методики, МАН, постанови проблемних питань та їх обговорення в динамічних групах. Доречним тут буде організація позашкільного клубу шанувальників англійської літератури у будь – якому варіанті.

Тексти та матеріали для опрацювання повинні містити життєві приклади та ситуативні завдання націлені на формування стійкої життєвої позиції, духовних ідеалів.
Головне на уроках чи на позашкільних заходах слідувати наступній схемі: «САМОПІЗНАННЯ + САМОВИЗНАЧЕННЯ + САМОПРОЯВ + САМОПЕРЕТВОРЕННЯ +САМОУДОСКОНАЛЕННЯ»
Пропоную у якості приклада розробку уроку для учнів 10 класу з теми: «Мистецтво» на основі підручника О. Карпюк.
Урок №1

Тема: «The World of Painting. Ukrainian Artists»

Цілі уроку:

А)Учбові:

  • ввести нові лексичні одиниці (ЛО) та речові зразки (РЗ) з теми: «Світ мистецтва України»;

  • подальше удосконалювати уміння читати незнайомі тексти без словника;

  • формувати навички спонтанного монологічного мовлення.

Б)Розвиваючі:

  • розвивати мовну компетенцію;

  • розвивати мовленнєву компетенцію.

В)Виховні:

  • виховувати почуття прекрасного;

  • пошану до історичного надбання;

  • вміння слухати інших, толерантне ставлення до інших;

  • обстоювати власну думку.

Обладнання:

  • предметні малюнки;

  • медiа дошка;

  • презентація;

Ход уроку:

1.Warming-up (3 min.)

Every portrait that is painted with feeling is a portrait of the artist, not of the sitter.
Oscar Wilde



Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.
Scott Adams


Artists are on the average less happy than men of science.
Bertrand Russell


Everything you can imagine is real. Pablo Picasso


T:- Dear students, today we are going to plunge into a very interesting topic. You will guess its title after reading these quotations. Look at the blackboard, please.

(Учні по черзі читають та перекладають висловлювання)

T:- Now you can tell me what is the topic of the lesson today?

P1:- It is “Art”.

P2: Painting.

T:- Right you are! Today we`re discussing artistic traditions in Ukraine. But first, let`s revise the words and learn some new ones on the topic.

  1. Brain storming: (Which words on the topic do you know? Fill in the gaps. ) (3 min.)

This exercise can be done in the form of the game in groups. The winner is one which will be able to name more words and expressions.






ART






(Використання смарт дошки/презентації)

P1:- Artist

P2:- Paint

P3:- Colours

P4:- Portrait

P5:- Draw

P6:- Author
P7:- Create


  1. Pre-reading activity (робота з підручником) (6 min.)

a)T:- Cool! And now answer my questions, please. (Ex. 1,3 p.110)

b)Look at the pictures and name the authors of these masterpieces.

http://kobzar.univ.kiev.ua/draws/images/148.jpg

http://life.pravda.com.ua/images/doc/e/b/eb49c87-473px-taras-shevchenko-selfportrait-oil-1840.jpghttp://img13.nnm.ru/7/3/9/d/f/739dfeaac3735f6a59f409fff48523b2.jpg

http://lh4.ggpht.com/_fp9axc5yaba/r9ghj3vfc_i/aaaaaaaaaji/eycqszrhuuy/s800/2075.jpg

http://i.i.ua/photo/images/pic/3/3/4245133_984b74e5.jpghttp://www.pfku.univ.kiev.ua/images/pfku/schevchenko_pics/zakrevska.jpg

P1:- It is the work by Taras Shevchenko.

T:- It`s true. Do you know other Ukrainian artists? Look at the screen, guess who do these works belong to?

1.Sergey Vasilkovskiy, 2.Olexandr Murashko, 3.Mykola Pymonenko, 4.Tatyana Yablonska

a) http://www.art-kartina.ru/03303.gifUkrainian Landscape

b) http://shkolazhizni.ru/img/content/i42/42154_or.jpgA Girl in a Red Hat

c) http://naholste.info/userfiles/pimonenkon_4.jpgA Ukrainian Night

d) http://www.pinakoteka.ru/blog/wp-content/uploads/2009/04/1954-dhnndh.jpgSpring

5) Reading the text, ex.4, p.110-111 (10 min.)

While reading fill in the table with the words from the text:

WHO

OBJECTS

WHAT KIND OF

ACTIONS

artist

still-life

distinguished

devote

painter

portrait

rural

inspire

portraitist

painting

notable

depict

landscape-painter

icon

outstanding

draw

seascape-painter

mosaic

well-known

remain

creator

genre

topical

propagate

representative

self-portrait

famous

represent




landscape

associative

create




scenery

formalistic

paint




theme

important

capture




image

prominent

portray




abstraction




remain




fame




avoid




trend




occupy

6) After reading activity (3 min.+ 5 min. )

T: Let`s translate the words from the table and make your sentences with them.

P1:- An artist is a person who paints works on different themes.

P2:- A. Murashko is an outstanding representative of a Ukrainian portrait school.

P3:- The painter captured the essence of the sitter. etc.

T: Good for you. And now look through the article and refer its paragraphs to the questions from ex.4b), p.112.

7) Закріплення нових ЛО та РЗ уроку (6 min.)

T:- And now we`ll match the words from the article with their definitions. (ex.5, p.112).

8) Рефлексія (10min.) (HO)

T:- Well done. So let us check whether you remember the words of the lesson. Unite yourselves into 4 groups and think of the definitions for the offered words within 3 minutes. Then read your definitions for your opponents, they should guess the words.

(Завдання на картках для груп)

a seascape

rural

frescos

portraitist

paint

seascape-painter

icon

devote

trend

abstraction

occupy

draw

representative

still-life

notable

scenery

genre

creator

remain

propagate

9) Домашне завдання (2min.): 1) стор.113, впр.6(письмово), 2)вивчити лексику уроку.

10)Підсумки (5min.)

T:- You`ve worked hard today. Look at the screen and mark your attitude to the lesson today.

http://199.ucoz.ru/_ph/32/2/490824177.jpgLearned lots of new



Джерела

1. Вульфов Б.З. Учитель: профессиональная духовность // Педагогика. – 1995. - №2.

2. Даль В.И. Толковый словарь живого великорусского языка. Т. 1. - СПб., 1903.

3. Краткая философская энциклопедия. – М., 1994.

4. Лосев А.Ф. Дерзание духа. – М., 1986. – 368с.

5. Человек и духовно-культурные основы основы возрождения России / Под. ред. Г.П. Выжлецова, В.Т. Пиляева, В.Н. Сагатовского. – СПб., 1996. – 288с.

6. Kobasa S.C., Maddi S.R., Kahn S. Hardiness and Health: A Prospective Study // J. Pers. and Soc. Psychol. – 1982. – V. 42. - №1

7.Е.И.АртамоновавицепрезидентМАНПО,г.Москваippolitova.infoindex.php

Схожі:

Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло
Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність»
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його...
Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло...
Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет»,...
УКРАИНА… ПОЖАР №5 НА РЫНКЕ «СЛАВЯНСКИЙ» ПРИЧИНЫ И ВЫВОДЫ, ФАКТЫ И КОММЕНТАРИИ
И тогда собственникам рынка придется выплатить многомиллионные компенсации сотням арендаторов рынка, пострадавшим от пожара…
Дипломного проекту (роботи) спеціаліста з соціальної роботи
Охватывает ярость, когда надо мной насмехаются
В департаменте но лучше не называть, в каком департаменте. Ничего...

Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Тема. Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Отказываемся от участия в эксперименте «Электронный паспорт ученика»,...

1 уч. Знайомтеся! Якщо ви, звичайно, не знайомі. 2 уч
Під мелодію пісні «Когда уйдем со школьного двора» заходять парами з повітряними кульками учні. Учні обходять клас по колу
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ
Только живой ум и может делать нас работниками жизни [11; 6]. Безумовно, вчений говорить про аналітичне мислення, яке робить з людини...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка