|
Скачати 72.98 Kb.
|
«Істинно культурна людина – це не тільки освічена людина. Культура – це складна сума поведінки, вироблених звичок, в основі яких покладені естетичні та етичні смаки та норми. А того хто не керує своїми інстинктами не можна назвати культурною, естетично розвинутою людиною.» М. Добролюбов «Дивлячись на прекрасне, слухаючи прекрасне - людина покращується.» Древньогрецький вираз «... Людина позбавлена почуттів прекрасного, естетичної культури є недосконалою, духовно бідною, хоча б яким матеріальним багатством вона не прагнула б компенсувати цей недолік.» В. О. Сухомлинський Що взагалі є художньо-естетичним вихованням? Можна сказати, що це є процес насичення душі і серця дитини всім самим піднесеним, шляхетним, тобто насичення Красою. Сьогодення переконливо доводить,що виховання культурної, високоморальної естетично розвиненої людини носить не скільки виховно-навчальний характер, а визначає нагальну потребу, необхідність естетичного розвитку з раннього віку дитини. Занепад моралі, нівелювання сімейних цінностей, жорстокість, насилля – всі ці чинники невпинно приводять до деградації суспільства та людини взагалі. Як членів суспільства та як професіоналів, у вихователів стоїть нелегке завдання: використовуючи еталони краси, культурно-національну спадщину, через мистецтво і природу розбудити, виховати і розвинути в маленьких особистостях найкращі людські якості, думки, почуття. Соціальний, матеріальний, духовний добробут держави в повній мірі залежить від тих основ, які в дитинстві будуть закладені в свідомість і серце дитини. Художньо - естетичне виховання не є просто етикет чи гарні манери, чисто зовнішня краса або ерудиція в художньому плані. Перш за все під словами краса, культура, естетика розуміється дещо прекрасне, гармонійне, довершене – те що викликає радість, емоційне задоволення, захват, втіху – тобто те, що позитивно впливає на дитину. Факторами художньо-естетичного виховання є: Природа, мистецтво, краса людини, як фізична так і внутрішня, духовна краса, яка виражається у вчинках людини, це почуття, думки, переживання,часто не очима а серцем людини. Становлення й розвиток художньо-естетичного виховання можливе через: - сприйняття природного середовища; - твори мистецтва; - національну культурну спадщину; - художню літературу; - використання в освітньому процесі особистісно-орієнтованого підходу; - врахування в процесі виховання та освіти природних нахилів дитини; - родинне благополуччя. Сприяючи розвитку цих факторів, можливо достатньо розвинути в особистості вміння помічати, відчувати, розуміти Красу та разом з тим творити прекрасне. В художньо-естетичному вихованні особистості важливо розвивати увагу, спостережливість, сенсорні сприйняття. Планомірний розвиток у дітей пізнавальних процесів призведе до розвитку чуйності сприйняття, що стимулюватиме наближення до моральності, відгуку естетичних відчуттів. Доказом цього є твердження В.Сухомлинського: «Там де немає чуйності,витонченості сприйняття довколишнього-виростають жорстокі безсердечні люди». Завданнями художньо-естетичних відчуттів виступає насамперед:
Зміст художньо-естетичної роботи з дошкільниками відповідно до ліній розвитку Фізична лінія - імітувати характерні обриси та рухи різних об’єктів, передавати за допомогою міміки та жестів головні чи вражаючі риси об’єкта. Логіко-математична – розвивати сенсорні здібності, формувати вміння користуватися сенсорними еталонами ( форма, колір, величина ) обстежувати різноманітні природні об’єкти (тварини, рослини, елементи живої та неживої природи.) Соціально-моральна - орієнтувати на гармонійну взаємодію всіх поколінь в сім’ї, розвивати розуміння національних традицій, знайомити з національними промислами народу та людності взагалі. Емоційно-ціннісна - розвивати здібність виражати свої настрої, бажання, думки за допомогою музико - ритмічних рухів, пантоміми та інших засобів комунікацій. Пізнавальна - спонукати до розуміння мотивації спостереження чи дії та стимулювати вміння формулювати доступні даному вікові найпростіші висновки. Мовленнєва - збагачувати мову дітей, формувати мовні навики спілкування, вербальне пояснення ігрових, творчих, трудових дій, як дітей, так і дорослих. Художньо-естетична - знайомити з фольклорними, літературними жанрами (колискові, казки, потішки, вірші, оповідання) та використовувати їх для збагачення уявлення дітей про різні природні, соціальні та моральні прояви життя людей. Творча - спонукати в процесі зображувальної, конструктивної, предметної та трудової діяльності простими способами виражати самостійність, творчість, почуття гумору, відчуття естетичного рівня. Ігрова - розвивати вміння приймати участь в сюжетно-рольових та театралізованих іграх, направлених на розвиток естетичного та морально-етичного виховання. Висновок – отже, художньо-естетичне виховання дітей дошкільного віку сприяє емоційному підйому, позитивним почуттям, процесам вільного, творчого самовираження, впевненості в собі, формує моральність почуттів та переживань. Вихователі, в тісній співпраці з родиною, повинні стимулювати розуміння прекрасного, піднесеного, гармонійного та разом з цим формувати бажання зберегти все це не тільки для себе, а й для своїх близьких, для інших людей. |
Всі процеси в біосфері взаємозалежні. Людство лише незначна частина... Всебічне вивчення людини, її взаємовідносин із навколишнім світом призвели до розуміння, що здоров'я це не тільки відсутність хвороб,... |
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР Кожна людина неповторна особистість Одна людина відрізняється від іншої не тільки зовнішністю, але й своїм внутрішнім світом, властивими... |
Реферат на тему: “ Порядок прийняття працівника на роботу. Випробувальний термін” Людина не може жити без праці. Саме в трудовій діяльності людина знаходить не тільки матеріальні блага, але і знаходить почуття... |
Художня культура (анотація дисципліни ) Програма ґрунтується на принципах цілісності, наступності, системності та варіативності змісту, органічної єдності національних і... |
11-й (12-й) клас Людина в сучасному світі Курс за вибором „Людина в сучасному світі” для учнів 11 класу є предметом, який міг би слугувати заключним у інтегрованому курсі... |
Нашої зустрічі «Людина починається з добра». Доброта це один з виявів,... Учитель: Друзі! Готуючись до сьогоднішньої зустрічі я хотіла провести її так, щоб у нас з вами вийшла щира розмова, така розмова,... |
«Ключові компетентності для Європи» було визначено такий орієнтовний... Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентна... |
Урок світової літератури. 10 клас. Тема: Ф. М. Достоєвський. Життєвий... Ф. М. Достоєвський. Життєвий і творчий шлях митця. Філософсько – етичні та естетичні погляди письменника та їх утілення в художніх... |
Урок-знайомство 5 клас ТЕМА: Ця загадкова країна Японія Мацуо Басьо. Хоку Таке вітання невипадкове. Японці вважають, що «хороша людина – працьовита людина» |
Людина в економічній сфері Економіка. Економічне життя суспільства. Людина в системі економічних відносин. Економічні потреби, умови і ресурси. Економічна діяльність... |